Аутор Тема: Кричи J2b-M205>Y22066  (Прочитано 565162 пута)

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9313
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #560 послато: април 01, 2015, 02:36:33 поподне »
Оперманова поклапања (FTDNA):

Нема превише "рођака" у Немачкој. :)


На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9313
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #561 послато: април 01, 2015, 06:09:52 поподне »
У немачкој FTDNA бази има 17099 тестираних. Готово је невероватно да Оперман тамо нема поклапања, док на Балкану има преко 20.

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9313
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #562 послато: април 01, 2015, 08:36:43 поподне »
Занимљиво да је неки Manfred Oppermann аутор књиге Tarnovo - Zarenstadt Des Balkan (Трново - Царски град).

http://www.abebooks.co.uk/Tarnovo-Zarenstadt-Balkan-Manfred-Oppermann-Urania/914028066/bd

Тарново, тј. Велико Трново је град у Бугарској.

http://en.wikipedia.org/wiki/Veliko_Tarnovo_Municipality

У околини В. Трнова постоји један J2b1-M205 (Харизанов), који са Оперманом на 12 маркера има 1 разлику. Разлика је на брзомутирајућем маркеру 385b.

Oppermann: 12   23   15   10   15-19   11   15   12   12   12   28
Харизанов:  12    23   15   10   15-20   11   15   12   12   12   28

Да ли је ово само случајност?:)

Подсетићу да многи западни J2b1-M205 воде порекло са Балкана.

- Американац Weaver је Србин Мркобрад
- Енглез Mosley је Бугарин Игњатов
- Итлаијан Poiani је пореклом из Истре
- Немац Schulz је пореклом из Јабуке
« Последња измена: април 01, 2015, 08:38:28 поподне Небојша »

Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #563 послато: април 04, 2015, 06:52:33 поподне »
Погледао сам базу хаплотипова из рада "Croatian national reference Y-STR haplotype database" тражећи годијељске хаплотипе.

У овом раду је тестирано 1100 појединаца из цијеле Хрватске, у пет регија подједнак број. У свих пет регија сам нашао укупно 17 годијељских хаплотипа што значи да су на нивоу Хрватске Годијељи заступљени са тек 1,55% становништва. И распоред по регијама је уједначен, с тим да најсјевернија регија има најмањи број (2), што је и логично.

Поредећи овај проценат са оним из Српског днк пројекат и истраживања за Србију, видимо да је тај проценат значајно мањи, а поготово је мањи ако га поредимо са процентом код крајишких Срба.

Годијељски хаплотип, према томе, имајући у виду и резултате из осталих земаља у окружењу, можемо сматрати српским хаплотипом хаплогрупе Ј2b

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9313
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #564 послато: април 04, 2015, 09:39:03 поподне »
Погледао сам базу хаплотипова из рада "Croatian national reference Y-STR haplotype database" тражећи годијељске хаплотипе.

У овом раду је тестирано 1100 појединаца из цијеле Хрватске, у пет регија подједнак број. У свих пет регија сам нашао укупно 17 годијељских хаплотипа што значи да су на нивоу Хрватске Годијељи заступљени са тек 1,55% становништва. И распоред по регијама је уједначен, с тим да најсјевернија регија има најмањи број (2), што је и логично.

Поредећи овај проценат са оним из Српског днк пројекат и истраживања за Србију, видимо да је тај проценат значајно мањи, а поготово је мањи ако га поредимо са процентом код крајишких Срба.

Годијељски хаплотип, према томе, имајући у виду и резултате из осталих земаља у окружењу, можемо сматрати српским хаплотипом хаплогрупе Ј2b

Ова студија је из 2012. год? То вероватно значи да су тестирани махом Хрвати, иако око 200 000 Срба и даље живи у Хрватској.

Да ли у овој бази постоји неки J2b1 хаплотип, који одудара од стандардног "годијељског"?


Израчунао сам колико су Демић и Новаковић, на 37 маркера, удаљени од осталих М205 са Балкана.


Демић (Хрватска):

Биљански (Бугарска) - 1290
Козма (Румунија) - 1260
Делић (Хрватска) - 1260
Цветанов (Бугарска) - 1200
Мркобрад (Србија) - 1140
Миливојевић (Србија) - 1100
Новаковић (Босна и Херцеговина/Српска) - 1100
Лакић (Босна и Херцеговина/Српска) - 1100
Јурчевић (Хрватска) - 1050
Милутиновић (Србија) - 930
Стојановић (Србија) - 930
Мандић (Хрватска) - 930
Јелача (Хрватска) - 780
Чирко (Босна и Херцеговина/Федерација) - 750
Наранчић (Хрватска) - 720
Поровић (Србија) - 600


Новаковић (Босна и Херцеговина/Српска):

Козма (Румунија) - 1680
Биљански (Бугарска) - 1410
Мркобрад (Србија) - 1380
Делић (Хрватска) - 1350
Цветанов (Бугарска) - 1230
Лакић (Босна и Херцеговина/Српска) - 1170
Миливојевић (Србија) - 1170
Јурчевић (Хрватска) - 1140
Поровић (Србија) - 1110
Демић (Хрватска) - 1100
Стојановић (Србија) - 990
Милутиновић (Србија) - 990
Мандић (Хрватска) - 900
Чирко (Босна и Херцеговина/Федерација) - 810
Наранчић (Хрватска) - 810
Јелача (Хрватска) - 690


Распрострањеност презимена Schulz, Oppermann и Bohrer (Немачка)

Schulz:


Oppermann:


Bohrer:

« Последња измена: април 04, 2015, 09:57:02 поподне Небојша »

Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #565 послато: април 05, 2015, 08:17:26 пре подне »

Да ли у овој бази постоји неки J2b1 хаплотип, који одудара од стандардног "годијељског"?


Годијељске је лако препознати,а ове Ј2б1 који нису годијељски баш и није. Можда их има, али требало би ићи од хаплотипа до хаплотипа па провјеравати.

Sirius

  • Гост
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #566 послато: април 06, 2015, 01:07:31 поподне »
U ovom istraživanju postoji ukupno 17 ''godijeljskih'' haplotipova od kojih je jedan netipičan za Hrvatsku:
Southern Croatia - 12, 24, 15, 10, 15, 19... 12, 11, 12, 27, 16... 14,19...10...14...9...21

Među njima ima jedan identičan Demićevom u centralnoj Hrvatskoj.

Pronađeno je i tri ''negodijeljska'' haplotipa J2b1 slična Umićevom:
Western Croatia - 12, 24, 14, 10, 15, 17... 13, 12, 11, 28, 16... 14, 19... 10... 14... 9, 20
Central Croatia 1 - 12, 24, 15, 10, 15, 17... 13, 12, 11, 28, 14... 14, 19... 10... 14... 9... 21
Central Croatia 2 - 12, 24, 15, 10, 15, 17... 16, 12, 11, 28, 15... 14, 20... 10... 14... 9... 22
Kod ovog posljednjeg DYS439(=16) je neuobičajeno visok, pa je moguće da se radi o greški.

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9313
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #567 послато: април 06, 2015, 02:12:33 поподне »
U ovom istraživanju postoji ukupno 17 ''godijeljskih'' haplotipova od kojih je jedan netipičan za Hrvatsku:
Southern Croatia - 12, 24, 15, 10, 15, 19... 12, 11, 12, 27, 16... 14,19...10...14...9...21

Među njima ima jedan identičan Demićevom u centralnoj Hrvatskoj.

Pronađeno je i tri ''negodijeljska'' haplotipa J2b1 slična Umićevom:
Western Croatia - 12, 24, 14, 10, 15, 17... 13, 12, 11, 28, 16... 14, 19... 10... 14... 9, 20
Central Croatia 1 - 12, 24, 15, 10, 15, 17... 13, 12, 11, 28, 14... 14, 19... 10... 14... 9... 21
Central Croatia 2 - 12, 24, 15, 10, 15, 17... 16, 12, 11, 28, 15... 14, 20... 10... 14... 9... 22
Kod ovog posljednjeg DYS439(=16) je neuobičajeno visok, pa je moguće da se radi o greški.

Свака част за ово Sirius.

Ово практично значи да код нас постоје чак три гране M205. Овај први не изгледа као прави "Годијељ". Демићев је годијељски, а ова тројица су готово сигурно некако повезани са Умићем.

Умићев хаплотип (12 маркера) је на граници између M205 и M241 (SNP га одређује као M205). Код ова три хаплотипа на маркеру 437 стоји вредност 14, па нема никакве сумње да су M205.

Изгледа да је та грана карактеристична за зап. Балкан, док је годијељска заступљена у свим крајевима.

Проблем је што и даље није утврђено да ли је PF7344 низводно, или узводно од M205. Судећи по тренутном стању, Умић нема додирних тачака са Годијељима, зато што је PF7344-. То значи да су балканским Годијељима ближи јерменски и енглески од хрватских M205, што нема логике (осим ако "Умићеви" на Балкан долазе на сасвим други начин).

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9313
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #568 послато: април 06, 2015, 03:02:58 поподне »
Колико сам успео да приметим, резултате ових анонимних тестирања широм Европе уносе у YHRD базу.


Поклапања "Умићевих M205" на 17 маркера:




Поклапања годијељских 17:



Извор: YHRD

Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #569 послато: април 06, 2015, 03:49:08 поподне »

Ово практично значи да код нас постоје чак три гране M205. Овај први не изгледа као прави "Годијељ". Демићев је годијељски, а ова тројица су готово сигурно некако повезани са Умићем.


Рекао бих ипак да се ради о двије гране, јер овај што наликује Годијељском са 389-1=27 је ипак годијељски. Очигледно се код њега десила мутација на маркеру 389-1 и 389-2, тј.ове двије промјене треба посматрати као једну.

Слажем се да су ова три међусобно повезана и слична Умићевом. Кључна ствар је позиција PF7344 на филогенетичком стаблу.

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9313
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #570 послато: април 07, 2015, 08:14:35 пре подне »
Не знам да ли су Синиша и "Sirius" приметили један занимљив хаплотип у оној хрватској бази, који би могао бити M205.

Тестирани је из источне Хрватске:

14 12 23 28 16 15 14-18 12 10 12 21 12 14 14 9 19

Предвиђач "Невски" (распоред на 17 маркера) каже да је највероватније реч о J-M205. Ово је уједно и први M205 хаплотип који на маркеру 385ab има специфичну мутацију 14-18.

Овај хаплотип подсећа на хаплотип Месичека из Чешке (није сигурно да ли је Месичек M241, или M205).

15 12 24 28 17 15 14-18 12 10 13 22 12 10 14 9 19

Месичек има неке типичне годијељске вредности (392-12, 437-14), а упада у M241, док хаплотип из хрватске базе има веома високу вредност на маркеру GATA H4, чак 14, али калкулатор показује M205. Остали J2b M205 на том маркеру имају 10, или 11. Месичек и ту има 10.
« Последња измена: април 07, 2015, 09:44:51 пре подне Небојша »

Sirius

  • Гост
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #571 послато: април 07, 2015, 01:11:40 поподне »
Taj ''mesičekovski'' haplotip upada u onih 17 ''godijeljskih''.
Inače, kod svakog h4 markera snižavao sam vrijednost za jedan. Bez obzira na to i 13 djeluje nekako previše. Ipak, postoji još par haplotipova sa visokim vrijednostima na tom mjestu (2 x 12; u originalu stoji 13).

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9313
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #572 послато: април 23, 2015, 10:24:56 поподне »
Истраживање за северну Грчку (2009. год.)

"...samples were collected from 191 unrelated male individuals from the northern region of Greece. "

Истраживање је вршено на 17 маркера, а у табели се налази и хаплотип који би могао бити M205.

Према FTDNA распореду:

Годијељ: 12 23 15 10 15-19 ... 12 12 12 28 16 ... 14 19 ... 11 ... 14 ... 9
Грк:        12 24 15 10 16-18 ... 12 12 11 27 17 ... 14 20 ... 11 ... 14 ... 9

Према распореду на 17 маркера:

Годијељ: 14 12 23 28 16 15 15-19 12 10 12 21 12 11 14 9 19
Грк:        14 12 24 27 17 15 16-18 12 10 12 21 11 11 14 9 20

Извор: "Population genetics of Y-chromosome STRs in a population of Northern Greeks (2009)"

Судећи по калкулатору - 100% J2b M205. Ово је уједно и први Грк M205, који није са Пелопонеза. Грци су, уз Французе, и до сада били најближи балканским M205.

Ово може, а и не мора, да буде веза која спаја грчке, бугарске, француске и српске хаплотипове.

Када се у YHRD базу убаце маркери "северног Грка", добијамо следеће:








« Последња измена: април 24, 2015, 07:04:25 пре подне Небојша »

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9313
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #573 послато: април 24, 2015, 11:48:49 поподне »
На FTDNA мапи ми се појавио један "Годијељ" у околини Торина (Cuorgnè). У питању је презиме Clerico.



Распрострањеност презимена Clerico у Италији:



http://www.italianames.com/italian-last-names-maps/CLERICO

Овај Италијан није далеко од Француза M205 и Бојера, који је највероватније пореклом из Алзаса.

Занимљиво да историја Торина почиње у 3. веку п. н. е. када су се у долини реке По настанила прва племена Таурина, потомака келтско-лигурске лозе заједно са Галима, који су прешли Алпе у потрази за обрадивим тлом.

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9313
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #574 послато: април 26, 2015, 01:57:01 поподне »
Поклапања М. Опермана на 12 маркера (најстарији познати предак - Хајнц Фриц Оперман):



Извор: FTDNA (25.04.2015)

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9313
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #575 послато: мај 06, 2015, 06:22:52 поподне »
Веома битна ствар за порекло Годијеља и причу о Бањанима, Македонији, миграцијама са југа, итд.

Наиме, 2005. год. спроведено је днк испитивање у Македонији. Тестирани су Македонци (84) и Македонски Роми (68).

Population genetics of 8 Y chromosome STR loci in Macedonians and Macedonian Romani (Gypsy)

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0379073804008205

Код Македонаца постоји хаплотип који се, на основу 9 маркера, савршено уклапа у модални хаплотип Годијеља.

12 23 15 10 15-19 _ _ _ 12 12 28


Треба испитати могућност сеобе са I2a DN. Обе хаплогрупе постоје у Бугарској, Македонији, Црној Гори (етапна станица), али и у великом броју код крајишких Срба.
« Последња измена: мај 06, 2015, 06:25:06 поподне Небојша »

На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9313
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #576 послато: мај 09, 2015, 09:42:31 пре подне »
Још један Годијељ код Секеља.

12, 23, 15, 10, 15-19 _ _ 12, 12, 12, 28

Маркер DYS437 = 14

Тестирани има потпуно поклапање са Чирком (модални хаплотип). Од Козме (такође Секељ M205) се разликује само на брзомутирајућем маркеру 385b.

Место порекла:

http://en.wikipedia.org/wiki/Miercurea_Ciuc

У Румунији већ имамо 2 J2b M205:

- Гашпар Козма

http://hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A1rhegy_(Rom%C3%A1nia)

- Димитру Баломиреан

http://en.wikipedia.org/wiki/Alba_Iulia


На мрежи Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9313
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #577 послато: мај 09, 2015, 08:39:13 поподне »
У оној студији о генетици Македонаца (Population genetics of 8 Y chromosome STR loci in Macedonians and Macedonian Romani) налазе се два годијељска хаплотипа.

Маркери:

1. 12 23 15 10 15-19 _ _ _ 12 12 28

2. 12 23 15 10 16-19 _ _ _ 12 12 28

На основу научних радова о генетици балканских народа, може се доћи до закључка да хаплогрупа J2b1 постоји у већем проценту само код Срба и Македонаца/Македонских Грка.

- High-Resolution Phylogenetic Analysis of Southeastern Europe Traces Major Episodes of Paternal Gene Flow Among Slavic Populations (Срби 4.40%, Македонци 2.50%)

- Implications of the role of Southeastern Europe in the origins and diffusion of major Eurasian paternal lineages (Босански Срби 3.7%, Македонски Грци 3.5%)

- The coming of the Greeks to Provence and Corsica: Y-chromosome models of archaic Greek colonization of the western Mediterranean (J2b1 M205 - Фокеја и Сескло)

Ако овоме додамо најновије резултате Годијеља из Македоније и чињеницу да је ова хаплогрупа заступљена у Бугарској, све упућује на повећану концентрацију J2b1 (матица?) у тим крајевима.


Код Срба проценат ове хаплогрупе варира од 3 до 6%.

Код Срба у Војводини износи 3.75%. Према истраживању из 2005. год. (Y chromosome STR polymorphisms in a Serbian population sample - 114 тестираних), у Србији је на 3.51%. Видели смо већ да се помиње 4.40% и 3.7% код Срба у БиХ. У српском днк пројекту, око 6%.







« Последња измена: мај 09, 2015, 08:49:22 поподне Небојша »

Ван мреже Лепеничанин

  • Уредник СДНКП
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 855
  • R1b
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #578 послато: јун 01, 2015, 12:39:09 поподне »
Информација која можда није од великог значаја али је из прве руке.

Питао сам једног Сајића (од оних из околине Љига, славе св Тому) шта зна о пореклу и рекао ми је да они мисле да су пореклом из Босне.

Ван мреже Dragoljub76

  • Почетник
  • **
  • Поруке: 22
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #579 послато: јун 01, 2015, 12:55:23 поподне »
Pozz. Danas mi se javio Dave Weaver. Ja i on imamo poklapanje na 11 markera. Zamolio me da mu pomognem oko korjena. Kaže da je usvojen, da ne zna ko mu je biološki otac i da ima informaciju da bi to mogao biti izvjesni Bruce Merklebred ili Bruce Merkobrad / vjerovatno Mrkobrad /. Na njegovom profilu na www.familytreedna.com stoji da vezan za Kovin, ali ne znam odakle mu ta informacija. Imate li šta da mu pošaljem? Hvala unaprijed.