Аутор Тема: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799  (Прочитано 102023 пута)

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5135
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #900 послато: октобар 23, 2020, 08:11:01 поподне »
Најзад погодак за Бојановића.  :) Надам се да ће бити позитиван и на неки од његових приватних СНП-ова.
И ја се надам :) Добар траг за сада, могуће да су заједничко гранање пре Y189944, држимо палчеве! :)
« Последња измена: октобар 23, 2020, 08:16:13 поподне ДушанВучко »

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5135
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #901 послато: новембар 06, 2020, 04:29:01 пре подне »
Преносим пост Тодоровића из Орашца (потомка Теодосија Марићевића, Шћепановића) јер је везан за тему Никшићи:
Орашац, црква Вазнесења Господњег. Овде је сахрањен Теодосије Марићевић, пореклом из Веља Дубоког, Ровца. Теодосијев деда је после поплаве 1709. године кренуо пут Србије и задржао се баш овде у Орашцу. У његовом дворишту, које је данас познато као Марићевића јаруга је подигнут 1804. год. рат за ослобођење Србије. Овај део Орашца се и дан данас зове Ровачки крај. Од Теодосијевог сина Тодора иде моја лоза Тодоровића. Слике су направљене данас а и данас сам причао са човеком који је учествовао у пребацивању Теодосијевог тела у двориште цркве са другог дела имања јер се близу налазио магистрални пут који га је угрожавао. Рекао ми је да је било оком видљиво оштећење на левом рамену од последица рањавања. Такође сам сазнао причу која се преноси са колена на колено да је Теодосије уместо лечен, трован од жене која га је чувала и лечила у Орашцу. Интересантна чињеница је да није сачуван ниједан цртеж, портрет Теодосија, који је био  међу најугледнијим људима тог времена у Србији.

« Последња измена: новембар 06, 2020, 04:43:58 пре подне ДушанВучко »


Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 384
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #902 послато: новембар 08, 2020, 10:46:18 пре подне »
Томашевић, Крушевице, Црна Гора, I2a Динарик

Тестирани американац има 95 година, има податак да му се отац родио 1878 у Крушевицама, мајка из истог мјеста, рођ. Павловић (1894).

13   23   16   11   14-15   11   13   13   13   11   31   17   8-10   11   11   25   15   19   31   12-14-15-15   11   10   21-21   15   12   18   18   33-34   11   10
Тестирани Томашевић (Крушевице, Херцег Нови) има једну разлику са Матијашевићем из Суторине (DYS390) чиме је потврђена тачност породичног предања. Милан Милановић, Бајкове Крушевице, Београд 1997, 99-100.: "..по предању четири брата су се одселили из Требјесе код Никшића, од којих су тројица Милан, Муро и Томаш остали у Крушевицама, док се четврти Матија одселио у Суторину. Од ове браће су настала братства Милановићи, Муришићи и Томашевићи у Крушевицама, односно Матијашевићи у Суторини. Свима је, као и већини Требјешана, крсна слава Лучиндан... ".

Може ли неко да ми помогне у проналаску контакта од овог Томашевића из Америке? Питао бих га за надоградњу теста на FTDNA пошто је као и Матијашевић несумњиво FT190799+, Y189944- (уколико је данас жив, с обзиром да је пре 3 године када се тестирао имао 95 година).
« Последња измена: новембар 08, 2020, 10:50:23 пре подне Владимир Бојановић »

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 384
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #903 послато: новембар 15, 2020, 11:53:04 поподне »
Вујовић, Лучиндан, Лисице, Лучани

Припада хаплогрупи I2-PH908. Главна карактеристика код њега је 456=16 и 439=12. Ову комбинацију дели са неколико тестираних, од којих су му свакако најближи Бојановићи, са којима дели исту славу, а и географски су прилично близу. Разликује се на 1-2 маркера са Бојановићима на упоредива 18 маркера. Разлика је на маркеру 576 и то двострука, али то не умањује чињеницу да су род са Бојановићима.

Тестирани је навео да је слава преузета преко мираза пре три генерације, а да ранију не знају. Доселили се из Дубоког код Прилика (Ивањица). Међутим овај резултат не иде томе у прилог.
Данас сам у табели погледао вредности Вујовића на 37 маркера и упоредивши их са вредностима осталих Никшића приметио сам на два маркера следеће разлике:

DYS464:
Перовић  12-14-15-15
Бечановић  12-14-15-15
Томашевић (Бистрица/Петровац на Млави) 12-14-15-15
Томашевић (Крушевице/Херцег Нови) 12-14-15-15
Бојановић 12-13-15-15
Вујовић 12-15-15-16

CDY:
Перовић 34-35
Бечановић  34-34
Томашевић (Бистрица/Петровац на Млави) 33-33
Томашевић (Крушевице/Херцег Нови) 33-34
Бојановић 33-34
Вујовић 34-36

Верујем да је Милош превидео ово. Можда повишена вредност на CDY код Вујовића и не значи пуно (због Перовића) али повишене вредности на DYS464 у односу на остале ми указују да Вујовић можда није Никшић? У сваком случају, рекао бих како ми не пије воду процена да смо Вујовић и ја род, због једне (двоструке) разлике на 23 маркера (DYS576), пошто на ова два маркера прилично одступамо један од другога.

Да се надовежем укратко и на други део Милошеве анализе везан за славу, Вујовићи из Прилика, одакле се предак тестираног одселио у село Лисице код Лучана пре једног века, славе Аранђеловдан.
« Последња измена: новембар 16, 2020, 12:02:19 пре подне Владимир Бојановић »

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4682
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #904 послато: новембар 16, 2020, 09:40:50 пре подне »
Данас сам у табели погледао вредности Вујовића на 37 маркера и упоредивши их са вредностима осталих Никшића приметио сам на два маркера следеће разлике:

DYS464:
Перовић  12-14-15-15
Бечановић  12-14-15-15
Томашевић (Бистрица/Петровац на Млави) 12-14-15-15
Томашевић (Крушевице/Херцег Нови) 12-14-15-15
Бојановић 12-13-15-15
Вујовић 12-15-15-16

CDY:
Перовић 34-35
Бечановић  34-34
Томашевић (Бистрица/Петровац на Млави) 33-33
Томашевић (Крушевице/Херцег Нови) 33-34
Бојановић 33-34
Вујовић 34-36

Верујем да је Милош превидео ово. Можда повишена вредност на CDY код Вујовића и не значи пуно (због Перовића) али повишене вредности на DYS464 у односу на остале ми указују да Вујовић можда није Никшић? У сваком случају, рекао бих како ми не пије воду процена да смо Вујовић и ја род, због једне (двоструке) разлике на 23 маркера (DYS576), пошто на ова два маркера прилично одступамо један од другога.

Да се надовежем укратко и на други део Милошеве анализе везан за славу, Вујовићи из Прилика, одакле се предак тестираног одселио у село Лисице код Лучана пре једног века, славе Аранђеловдан.

Нисам превидео, већ тада када сам објавио резултат, Вујовић је имао 37 маркера код FTDNA, док си ти имао тада 23. Зато се и могло упоредити 18 маркера. Тада ниси имао DYS464, нити CDY

Али и поред тога DYS456 је далеко значајнији. Ни CDY ни DYS464 нису богзна шта одређујући. Знају прилично да варирају. Имаш пример мене и мог блиског рођака. И зато и даље остајем на становишту да сте блиски. Наравно, само СНП потврда може дати коначну реч. Да има 67 маркера, чији сет обухвата и DYS557, знали би сигурно и без СНП потврде.
« Последња измена: новембар 16, 2020, 10:29:01 пре подне Милош »

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5135
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #905 послато: новембар 17, 2020, 07:49:07 поподне »
Стигао је резултат на Y189944 за Јоковића (Бјелошевина, Никшић), огранак Шундића:

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5135
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #906 послато: новембар 18, 2020, 02:36:43 пре подне »
Стигао је резултат на Y189944 за Јоковића (Бјелошевина, Никшић), огранак Шундића:

...Tre­bje­šku de­le­ga­ci­ju sa­či­nja­va­li su ser­dar Mi­nja La­za­re­vić i ar­hi­man­drit ma­na­sti­ra Mo­ra­če Ak­sen­ti­je Šun­dić. Od vla­di­ke su do­bi­li po­seb­ne pi­sme­ne pre­po­ru­ke i za Ru­si­ju po­šli ma­ja 1794. go­di­ne. Za­dr­ža­va­ju se vi­še od go­di­nu da­na. Tre­bje­ška de­le­ga­ci­ja za pre­go­vo­re s ru­skom vla­dom o pre­se­lje­nju Tre­bje­ša­na u Ru­si­ju po­šla je sre­di­nom fe­bru­a­ra 1797. go­di­ne...
https://www.dan.co.me/?nivo=3&rubrika=Feljton&clanak=470854&datum=2015-01-11

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 384
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #907 послато: новембар 18, 2020, 08:24:52 пре подне »
Најзад погодак за Бојановића.  :) Надам се да ће бити позитиван и на неки од његових приватних СНП-ова.
Погодак, рекао бих у правом смеру. :) Пре неколико дана сам обавио разговор са проф. Миланом Милановићем, аутором књиге Бајкове Крушевице, и он ми је том приликом потврдио да је међу братствима Милановића, Томашевића и Муришевића из села Крушевице, остало предање о доласку из Требјесе, као и брата им Матије, одсељеног касније у Суторину, али због оскудних или боље рећи непостојећих писаних извора (турских пописа) за тај крај, немогуће је утврдити када су тачно браћа живела и дошла у тај Херцегновски крај, мада једна разлика на маркерима између Томашевића и Матијашевића (и то на DYS390=23 код Томашевића, јединог са том вредношћу од свих Никшића) би значила да би то могла бити друга половина 18. века. Ступио сам у контакт и са рођаком тестираног Томашевића из Калифорније па се надам да ће Томашевић прихватити предлог за надоградњу теста са 37 на 700 маркера, како би сазнали када је наш заједнички предак живео, мада због разлика у маркерима не бих рекао да нам је веза блиска, бар не у смислу неких 300-350 година. У сваком случају, због њиховог предања као и досадашњег непостојања FT190700+, Y189934- међу садашњим братствима у Жупи, рекао бих да сам Требјешанин.

Нисам превидео, већ тада када сам објавио резултат, Вујовић је имао 37 маркера код FTDNA, док си ти имао тада 23. Зато се и могло упоредити 18 маркера. Тада ниси имао DYS464, нити CDY

Али и поред тога DYS456 је далеко значајнији. Ни CDY ни DYS464 нису богзна шта одређујући. Знају прилично да варирају. Имаш пример мене и мог блиског рођака. И зато и даље остајем на становишту да сте блиски. Наравно, само СНП потврда може дати коначну реч. Да има 67 маркера, чији сет обухвата и DYS557, знали би сигурно и без СНП потврде.
За превид знаш да нисам мислио ништа лоше, али сам се изненадио када сам видео да се ради о објави из јуна прошле године (уопште нисам обраћао пажњу), време лети.. :)

DYS456=16 би могла бити приватна мутација која се десила код неког заједничког претка тестираних Бојановића, док су код осталих Никшића остале исте. Примера сличних варијација на маркерима међу Никшићима има доста, о којима је било раније речи, док на примеру Тарских Никшића не видим такве варијације, па чак ни на DYS464 и CDY, иако се ти и твој рођак разликујете на DYS464 (ти: 12-14-15-15, рођак: 12-14-14-15), ипак су код Глишовића и Рабреновића вредности потпуно исте твојој, а ради се о далеким рођацима, док је и вредност CDY код тебе и Рабреновића иста, 34-36.

С обзиром да сам на поменутим маркерима ближи осталим Никшићима од Вујовића, чак рекао бих и испод "модала" за те маркере, рекао бих да нисмо род. Можда сам га прерано прецртао али видећемо већ, требао би ове седмице да поручи надоградњу теста у FTDNA.
« Последња измена: новембар 18, 2020, 08:30:41 пре подне Владимир Бојановић »

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4682
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #908 послато: новембар 18, 2020, 09:00:38 пре подне »

За превид знаш да нисам мислио ништа лоше, али сам се изненадио када сам видео да се ради о објави из јуна прошле године (уопште нисам обраћао пажњу), време лети.. :)


Нисам ни помислио да си нешто лоше мислио.


С обзиром да сам на поменутим маркерима ближи осталим Никшићима од Вујовића, чак рекао бих и испод "модала" за те маркере, рекао бих да нисмо род. Можда сам га прерано прецртао али видећемо већ, требао би ове седмице да поручи надоградњу теста у FTDNA.

Одлично што ће да ради надоградњу. Као што рекох раније,  довољан за закључак ће бити и маркер DYS557, који је у сету од 67 маркера.

На мрежи НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5919
  • I2-PH908>Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #909 послато: новембар 18, 2020, 10:25:29 пре подне »
Погодак, рекао бих у правом смеру. :) Пре неколико дана сам обавио разговор са проф. Миланом Милановићем, аутором књиге Бајкове Крушевице, и он ми је том приликом потврдио да је међу братствима Милановића, Томашевића и Муришевића из села Крушевице, остало предање о доласку из Требјесе, као и брата им Матије, одсељеног касније у Суторину, али због оскудних или боље рећи непостојећих писаних извора (турских пописа) за тај крај, немогуће је утврдити када су тачно браћа живела и дошла у тај Херцегновски крај, мада једна разлика на маркерима између Томашевића и Матијашевића (и то на DYS390=23 код Томашевића, јединог са том вредношћу од свих Никшића) би значила да би то могла бити друга половина 18. века. Ступио сам у контакт и са рођаком тестираног Томашевића из Калифорније па се надам да ће Томашевић прихватити предлог за надоградњу теста са 37 на 700 маркера, како би сазнали када је наш заједнички предак живео, мада због разлика у маркерима не бих рекао да нам је веза блиска, бар не у смислу неких 300-350 година. У сваком случају, због њиховог предања као и досадашњег непостојања FT190700+, Y189934- међу садашњим братствима у Жупи, рекао бих да сам Требјешанин.

Ако је то заиста случај, онда би међу Требјешанима имали две различите подгране, једну која је позитивна и другу која је негативна на Y189944. То би уједно значило да је Никшићко Поље место највеће разноврсности подгране FT190799.
Чињеницама против самоувереног незнања.