Аутор Тема: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799  (Прочитано 113192 пута)

На мрежи Bojan

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 976
  • ПХ908>А20333>FT14649
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #920 послато: децембар 28, 2020, 01:40:21 поподне »
Читајући онај Драјверов текст о пронађеном Италијану ваше гране и пуштајући машти на вољу дођох до тога да би родоначелник Никшића заиста мого бити Грбљанин, као што предање и каже.Тј., преци би могли направити круг од Херцеговине преко Италије назад преко мора до Грбља, ни хронологија није у нескладу са "маштом". Мада, једналаста не чини прољеће🙂

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5507
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #921 послато: децембар 28, 2020, 02:15:14 поподне »
Читајући онај Драјверов текст о пронађеном Италијану ваше гране и пуштајући машти на вољу дођох до тога да би родоначелник Никшића заиста мого бити Грбљанин, као што предање и каже.Тј., преци би могли направити круг од Херцеговине преко Италије назад преко мора до Грбља, ни хронологија није у нескладу са "маштом". Мада, једналаста не чини прољеће🙂
Ако би матица Y179535 била Захумље, онда није ни Грбаљ далеко. Ово откриће у Италији би само ишло у прилог (с тим што не мора да значи да су сви припадници рода Y179535 ишли на тај пут у Италију, а и Италијан није Y52621 :) )...Y179535 је био у некој мери већ разгранат род у Захумљу у време пута у Италију
« Последња измена: децембар 28, 2020, 02:23:28 поподне ДушанВучко »


На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5507
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #922 послато: децембар 28, 2020, 02:31:12 поподне »
Ако би матица Y179535 била Захумље, онда није ни Грбаљ далеко. Ово откриће у Италији би само ишло у прилог (с тим што не мора да значи да су сви припадници рода Y179535 ишли на тај пут у Италију, а и Италијан није Y52621 :) )...Y179535 је био у некој мери већ разгранат род у Захумљу у време пута у Италију
А Владимир је навео нека предања о "Дубровнику" као месту боравка пре Грбља (опет на Захумље наводи смер)

На мрежи Bojan

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 976
  • ПХ908>А20333>FT14649
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #923 послато: децембар 28, 2020, 02:40:23 поподне »
Ако би матица Y179535 била Захумље, онда није ни Грбаљ далеко. Ово откриће у Италији би само ишло у прилог (с тим што не мора да значи да су сви припадници рода Y179535 ишли на тај пут у Италију, а и Италијан није Y52621 :) )...Y179535 је био у некој мери већ разгранат род у Захумљу у време пута у Италију
То да Талијан није 52621 сам пропустио, у ствари сам  помешао са ФТ14506.Грешка...
« Последња измена: децембар 28, 2020, 02:43:10 поподне Bojan »

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 451
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #924 послато: децембар 28, 2020, 03:07:29 поподне »
Ако би матица Y179535 била Захумље, онда није ни Грбаљ далеко. Ово откриће у Италији би само ишло у прилог (с тим што не мора да значи да су сви припадници рода Y179535 ишли на тај пут у Италију, а и Италијан није Y52621 :) )...Y179535 је био у некој мери већ разгранат род у Захумљу у време пута у Италију
Ако се погледа разноврсност FT14506, о којој је раније писао драјвер на другој теми, рекло би се да матица за Y179535 сасвим сигурно није била Захумље, а рекао бих да није била ни за нашу Y52621, због Сирфа (Захумље је матица за све СНП-ове који се налазе испод Y52621, можда чак и за A25645, у случају да Сирф испадне негативан на њега):

Спомињали смо на другој теми евентуалне правце сеобе I2-FT14506. Ово је најновије стање што се тиче стабла I2-FT14506 и можда на основу тог стабла могу да се извуку неки закључци.

I2-FT14506* Мађар, Србин Банат
I2-FT14506>DYS712=12>BY140506 Русини
I2-FT14506>DYS712=12>FT177529 Пољаци
I2-FT14506>DYS712=12>А13912* Бугарин
I2-FT14506>DYS712=12>А13912>Y30729* католик Сињска крајина
I2-FT14506>DYS712=12>А13912>Y30729>Y88226 католици Лика
I2-FT14506>DYS557=17* муслиман Босна
I2-FT14506>DYS557=17>Y179535* Бугарин
I2-FT14506>DYS557=17>Y179535>BY191770* Србин Јабланица
I2-FT14506>DYS557=17>Y179535>BY191770>BY189804* Бугарин
I2-FT14506>DYS557=17>Y179535>BY191770>BY189804>BY189748* Србин Стари Влах
I2-FT14506>DYS557=17>Y179535>BY191770>BY189804>BY189748>FT124969 Срби Крајина
I2-FT14506>DYS557=17>Y179535>Y52621* Гагауз (бугарског или српског поријекла), Србин Крајина
I2-FT14506>DYS557=17>Y179535>Y52621>FT190799 Никшићи
I2-FT14506>DYS557=17>Y179535>Y52621>FT190799>Y189944 Никшићи на квадрат
I2-FT14506>DYS557=17>Y56203* Пољак
I2-FT14506>DYS557=17>Y56203>FT25907 Србин Крајина, муслиман Полимље
I2-FT14506>DYS557=17>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
I2-FT14506>DYS557=17>Y56203>Y134578>Y134582 Тарски Никшићи (Косово)
I2-FT14506>DYS557=17>BY186407 Помак (Бугарска), муслимани Рашка

Без обзира на солидну разноврсност и међу Бугарима, ипак је ова грана најразноврснија међу Србима. Карактер ове српско-буграске везе с обзиром на старост мислим да не можемо свести само на српско-бугарску интеракцију средњем вијеку, већ вјероватно и на првобитни правац сеобе преко Доњег Дунава. Раздвајање српских и бугарских грана се десило негдје у раном средњем вијеку.
Могуће да је неко Y52621 и завршио у Италији, заједно са BY191770 (јер ко зна које још словенске хаплогрупе "крије" тај регион), али да је било повратне миграције, из Италије ка Захумљу, то не верујем да ћемо икад са сигурношћу моћи да тврдимо, мада она није толико ни битна.

Е сад, о Дубровнику као месту порекла Никше првог је писао Никола Вујачић у књизи Требјешани, и занимљиво је још да га помињу и Чворовићи, као део њиховог предања о доласку Никше у Оногошт из тог правца. Бошко Вујачић, брат Николин и један од тестираних потомака Требјешана, планира идуће године да изврши истраживања у Архиву у Дубровнику, уколико му ситуација са короном дозволи, како би дошао до конкретних информација. То му је, како каже, давнашња жеља и радо ћу спонзорисати истраживање, само што нисам неки оптимиста у позитиван епилог.  ;)

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5507
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #925 послато: децембар 28, 2020, 03:50:29 поподне »
Ако се погледа разноврсност FT14506, о којој је раније писао драјвер на другој теми, рекло би се да матица за Y179535 сасвим сигурно није била Захумље, а рекао бих да није била ни за нашу Y52621, због Сирфа (Захумље је матица за све СНП-ове који се налазе испод Y52621, можда чак и за A25645, у случају да Сирф испадне негативан на њега):
Могуће да је неко Y52621 и завршио у Италији, заједно са BY191770 (јер ко зна које још словенске хаплогрупе "крије" тај регион), али да је било повратне миграције, из Италије ка Захумљу, то не верујем да ћемо икад са сигурношћу моћи да тврдимо, мада она није толико ни битна.
Мислим да Сирфов Y52621 не ремети Захумље као место боравка наших Y179535 и Y52521 као млађег огранка. Може само због Сирфовог резултата да се спекулише где је настала Y52621 , тј. место боравка пре Захумља за Y52521 , тј. Y179535
« Последња измена: децембар 28, 2020, 03:52:18 поподне ДушанВучко »

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5507
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #926 послато: децембар 28, 2020, 06:35:18 поподне »
Мислим да Сирфов Y52621 не ремети Захумље као место боравка наших Y179535 и Y52521 као млађег огранка. Може само због Сирфовог резултата да се спекулише где је настала Y52621 , тј. место боравка пре Захумља за Y52521 , тј. Y179535
Али треба имати и у виду да Сирф значи Србин (без обзира што је данас географски удаљен и што је Гагауз)...у том смислу, отворено је питање места настанка Y52621, па што да не и у Захумљу
« Последња измена: децембар 28, 2020, 06:38:40 поподне ДушанВучко »

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 451
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #927 послато: децембар 28, 2020, 08:04:48 поподне »
Али треба имати и у виду да Сирф значи Србин (без обзира што је данас географски удаљен и што је Гагауз)...у том смислу, отворено је питање места настанка Y52621, па што да не и у Захумљу
Можда Сирф означава у ширем смислу Словена. Како год, сви ови тестирани Бугари из осталих подграна га више приближавају бугарском пореклу:


I2-FT14506>DYS712=12>А13912* Бугарин

I2-FT14506>DYS557=17>Y179535* Бугарин

I2-FT14506>DYS557=17>Y179535>BY191770>BY189804* Бугарин

I2-FT14506>DYS557=17>BY186407 Помак (Бугарска)
Још један тестирани са BigY700 тестом који припада грани BY189804, презиме Cracilov (Крачилов?), није оставио мјесто поријекла, али судећи по презимену могао би бити бугарског поријекла и то од бугарских насељеника у Молдавију и Бесарабију.
Уз то, Бугара у Гагаузији, Молдавији и Бесарабији и данас живи приличан број:
http://www.bulgarnation.com/%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%20%D0%B2%20%D0%9C%D0%BE%D0%BB%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%93%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D1%83%D0%B7%D0%B8%D1%8F.html
« Последња измена: децембар 28, 2020, 08:06:57 поподне Владимир Бојановић »

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5507
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #928 послато: децембар 28, 2020, 08:13:46 поподне »
Можда Сирф означава у ширем смислу Словена. Како год, сви ови тестирани Бугари из осталих подграна га више приближавају бугарском пореклу:
Уз то, Бугара у Гагаузији, Молдавији и Бесарабији и данас живи приличан број:
http://www.bulgarnation.com/%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%20%D0%B2%20%D0%9C%D0%BE%D0%BB%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%93%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D1%83%D0%B7%D0%B8%D1%8F.html
Овде бих се ипак фокусирао на Y179535 и Y52621 , kao његов огранак, а он се појављује искључиво код Срба, и једини ван српског корпуса је за сада Сирф (што значи Србин)...мислим да и ТМРЦА иде у прилог настанка у српском корпусу, a не на неком међупростору где би део ушао у српски , а део у бугарски корпус (чак и овај Бугарин BY191770>BY189804 ми је "сумњив")
« Последња измена: децембар 28, 2020, 08:17:27 поподне ДушанВучко »

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5507
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #929 послато: децембар 28, 2020, 08:54:55 поподне »
На овој теми је било речи о присуству Срба у Молдавији:
https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=1114.msg123785#msg123785

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 451
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #930 послато: децембар 28, 2020, 09:00:03 поподне »
Па TMRCA за Y179535 је по последњем прорачуну био 1500 година, тако да је Захумље као место настанка ове хаплогрупе искључено. Осим тога, не може се ни Y52621 независно од осталих подграна посматрати када се очито у свакој препознаје веза са Бугарима одн. потпуно исти генеалошки образац, на основу којег можемо да претпоставимо да су у раном средњем веку припадале једном организованом, словенском племену (како би се Никшићи који нас прате боље упознали са овом тематиком, предлажем да испрате дискусију на: https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=5805.0). Рекао бих да је у раном средњем веку Захумље била само једна од миграторних станица овог племена ка западу, одакле се касније највише ширила управо у Захумљу и у оквиру српског етноса, као и ван њега (југ Италије, анализа резултата Y-ДНК теста Италијана из места Вико дел Гаргано (Vico del Gargano) на: https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=578.1740 ; католици Хрвати) а да се њен, (можда мањи део) претапао у бугарски за време експанзије Првог бугарског царства (681-1018. године): и касније се ширио независно од српског.
https://sr.wikipedia.org/sr-ec/%D0%9F%D1%80%D0%B2%D0%BE_%D0%B1%D1%83%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%BE_%D1%86%D0%B0%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE
« Последња измена: децембар 28, 2020, 09:06:26 поподне Владимир Бојановић »

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5507
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #931 послато: децембар 28, 2020, 10:14:25 поподне »
Па TMRCA за Y179535 је по последњем прорачуну био 1500 година, тако да је Захумље као место настанка ове хаплогрупе искључено. Осим тога, не може се ни Y52621 независно од осталих подграна посматрати када се очито у свакој препознаје веза са Бугарима одн. потпуно исти генеалошки образац, на основу којег можемо да претпоставимо да су у раном средњем веку припадале једном организованом, словенском племену (како би се Никшићи који нас прате боље упознали са овом тематиком, предлажем да испрате дискусију на: https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=5805.0). Рекао бих да је у раном средњем веку Захумље била само једна од миграторних станица овог племена ка западу, одакле се касније највише ширила управо у Захумљу и у оквиру српског етноса, као и ван њега (југ Италије, анализа резултата Y-ДНК теста Италијана из места Вико дел Гаргано (Vico del Gargano) на: https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=578.1740 ; католици Хрвати) а да се њен, (можда мањи део) претапао у бугарски за време експанзије Првог бугарског царства (681-1018. године): и касније се ширио независно од српског.
https://sr.wikipedia.org/sr-ec/%D0%9F%D1%80%D0%B2%D0%BE_%D0%B1%D1%83%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%BE_%D1%86%D0%B0%D1%80%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE
Y179535 је предмиграторна, и један мањи њен део је ушао у бугарски корпус. Међутим изгледа да већи део је припао српском корпусу, а поготово онај део који је изнедрио Y52621 ипак мислим да није имао интеракцију са Бугарима. Ту грану бих изузео из тог интерактивног подручја ( а поготово што није присутна међу Бугарима, ТМРЦА датира из времена када Срби већ живе у Захумљу и једини вансрпски припадник се презива Сирф ("Србин")...Географска издвојеност Сирфа не игра по мени битну улогу по питању дилеме у ком корпусу је настала та грана. Ако бих "типовао" на огранак који је присутан у Бугарској, а да је могао да буде услед интеракције Срба и Бугара (у смислу преласка из српског у бугарски корпус), то је можда BY189804 и ту можда може да се тражи она интеракција коју је Синиша данас поменуо на теми:
https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=5805.msg150001#new
А за Y52621 мислим да није могла да прође кроз неки процес интеракције са Бугарима, јер за интеракцију мора постојати присуство код обе стране
« Последња измена: децембар 28, 2020, 10:25:28 поподне ДушанВучко »

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 451
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #932 послато: децембар 29, 2020, 03:13:01 поподне »
Y179535 је предмиграторна, и један мањи њен део је ушао у бугарски корпус. Међутим изгледа да већи део је припао српском корпусу, а поготово онај део који је изнедрио Y52621 ипак мислим да није имао интеракцију са Бугарима. Ту грану бих изузео из тог интерактивног подручја ( а поготово што није присутна међу Бугарима, ТМРЦА датира из времена када Срби већ живе у Захумљу и једини вансрпски припадник се презива Сирф ("Србин")...Географска издвојеност Сирфа не игра по мени битну улогу по питању дилеме у ком корпусу је настала та грана. Ако бих "типовао" на огранак који је присутан у Бугарској, а да је могао да буде услед интеракције Срба и Бугара (у смислу преласка из српског у бугарски корпус), то је можда BY189804 и ту можда може да се тражи она интеракција коју је Синиша данас поменуо на теми:
https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=5805.msg150001#new
А за Y52621 мислим да није могла да прође кроз неки процес интеракције са Бугарима, јер за интеракцију мора постојати присуство код обе стране
Ако се узме у обзир колико је присутна I2 међу Бугарима, извесно је да се у будућности појави још неко, осим Сирфа, позитиван на Y52621:
http://slavicchronicles.com/genetics/genetics-of-bulgaria/

Издвојио бих део из овог чланка:
"Slavic haplogroups are the most common in the Sofia and Montana region (40%). Slavic markers are stronger among that part of the Bulgarian population which speaks the Shop dialect. Varna is another Slavic enclave where Slavic markers are at the 40% level."

http://slavicchronicles.com/genetics/genetics-of-bulgaria/#comments
"The frequencies in Family Tree are different in which I2a is not 16.8% but always above 20%...

However, the I2a in the Balkans thus far predominantly belongs to I2a1b-Din, and to more downstream clades such as PH908 which overwhelmingly belongs to Slavic communities and only dates to the migration era. So, yes most I2a in the Balkans is Sclavenian."

На овој теми је било речи о присуству Срба у Молдавији:
https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=1114.msg123785#msg123785
На основу једне хипотезе Реље Новаковића закључујеш да би наш Сирф требао бити потомак одсељених Срба у област Сирфију, по којима би она требала да носи име. Ако погледамо ову карту из 1587. године: https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/btv1b530274730/f1.item.r=hungaria.zoom , Сирфију налазимо на простору Добруџе (карта десно). Поставља се питање, колико је Срба требало да оде тамо, па да се цела једна област назове Србијом? Сигурно не мали број.  Зашто онда ниједан град из те области није српског порекла (Deftor, Cherfone, Cufi, Drimago, Kynor, Falezin, Stramcho...) ?
Требао би и остале литературе и изворе (бугарске, румунске, молдавске, руске...) да пречешљаш као и детаљније да истражиш историју Добруџе да би ову област и тестираног Сирфа везивао за Србе, јер уколико се и десила једна таква сеоба, она не би смела проћи незабележено и незапажено, као ни њихово присуство тамо. До тада, Сирф је највероватније (а ја бих рекао сасвим сигурно) Гагауз бугарског порекла, чији преци су можда некада насељавали област Сирфију, која није пуно удаљена од главнине бугарског етничког простора (за разлику од српског) и која се и географски наслања на основу бугарског геопростора.

Уз ово бих додао и драјверов коментар у којем је цитирао Н.А.Полевоја:
"Славяно-болгары тоже идентифицировали себя болгарами, но местное молдавское население зачастую называло их также «сырбул»,«сырф», то есть серб. Возможно, таким термином этнической окраской другого балканского народа со схожим славянским языком молдаване отличали одних болгар от других, говоривших на турецком языке. Следует также принять во внимание, что в Молдавском княжестве болгар еще с XIV—XV вв. называли сербами (Полевой 1979: 103—104,106)."
« Последња измена: децембар 29, 2020, 03:18:20 поподне Владимир Бојановић »

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1880
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #933 послато: децембар 29, 2020, 05:09:56 поподне »
Уз ово бих додао и драјверов коментар у којем је цитирао Н.А.Полевоја:
"Славяно-болгары тоже идентифицировали себя болгарами, но местное молдавское население зачастую называло их также «сырбул»,«сырф», то есть серб. Возможно, таким термином этнической окраской другого балканского народа со схожим славянским языком молдаване отличали одних болгар от других, говоривших на турецком языке. Следует также принять во внимание, что в Молдавском княжестве болгар еще с XIV—XV вв. называли сербами (Полевой 1979: 103—104,106)."

Бојановићу, не бугаризуј нас прије времена.  :)

Тачно је ово што је горе написано, да су у Молдавији и Влашкој досељене Бугаре знали називати и српским именом, међутим тестирани Сирф је Гагауз који је своје презиме донио из Бугарске и које је првобитно гласило Сирфоглу (син Србина). А у Бугарској Бугаре нису називали Србима. Чисто да разјаснимо ову дилему.

Ова сеоба Гагауза и Бугара на просторе Молдавије и Бесарабије десила се релативно скоро, у 19. вијеку, тако да су многа предања сачувана,а и презимена.

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1880
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #934 послато: децембар 29, 2020, 05:23:00 поподне »
Уз то, ови Сирфови су велики гагауски националисти. Уживљавају се превише у ствари. И то иде у прилог да су српског поријекла и Y52621.  :)

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 451
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #935 послато: децембар 29, 2020, 05:39:58 поподне »
Бојановићу, не бугаризуј нас прије времена.  :)

Тачно је ово што је горе написано, да су у Молдавији и Влашкој досељене Бугаре знали називати и српским именом, међутим тестирани Сирф је Гагауз који је своје презиме донио из Бугарске и које је првобитно гласило Сирфоглу (син Србина). А у Бугарској Бугаре нису називали Србима. Чисто да разјаснимо ову дилему.

Ова сеоба Гагауза и Бугара на просторе Молдавије и Бесарабије десила се релативно скоро, у 19. вијеку, тако да су многа предања сачувана,а и презимена.
Хаха, па добро, нисам знао за његово првобитно презиме. :D Онда нека иде једна у то име:
<a href="https://www.youtube.com/v/E1EFe1vSb3s&amp;ab_channel=JugodiskBeograd" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/E1EFe1vSb3s&amp;ab_channel=JugodiskBeograd</a>
 :)
« Последња измена: децембар 29, 2020, 05:42:23 поподне Владимир Бојановић »

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5507
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #936 послато: децембар 29, 2020, 05:42:17 поподне »
Хаха, па добро, нисам знао за његово првобитно презиме. :D Онда, нека иде једна у то име:
<a href="https://www.youtube.com/v/E1EFe1vSb3s&amp;ab_channel=JugodiskBeograd" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/E1EFe1vSb3s&amp;ab_channel=JugodiskBeograd</a>
 :)
Ма то је потомак неког јаничара , оженио се у Гагаузе :) (и дали му презиме Сирфоглу)

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4824
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #937 послато: децембар 29, 2020, 05:48:38 поподне »
Ма то је потомак неког јаничара , оженио се у Гагаузе :) (и дали му презиме Сирфоглу)

Једино је проблем што се јаничари нису смели женити... :)

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5507
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #938 послато: децембар 29, 2020, 05:57:54 поподне »
Једино је проблем што се јаничари нису смели женити... :)
Сад сам се присетио, иако су Гагаузи туркијски народ, они су православци, па је вероватно неки Србин оженио Гагаускињу , и његови су добили то презиме
Ево једног Сирфа из Молдавије, прави је "наш" :)
« Последња измена: децембар 29, 2020, 06:03:58 поподне ДушанВучко »

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 451
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #939 послато: децембар 29, 2020, 06:04:12 поподне »
Уз то, ови Сирфови су велики гагауски националисти. Уживљавају се превише у ствари. И то иде у прилог да су српског поријекла и Y52621.  :)
Успео си да ступиш у контакт са њим? :)