Аутор Тема: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799  (Прочитано 102024 пута)

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4682
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #860 послато: септембар 21, 2020, 09:32:01 поподне »
Нема потребе сада гурати то, а и тестирање Чворовића из Жупе смо до сада спонзорисали ја и нешто Душан. Чворовић из Бајине Баште ће ионако радити BigY у новембру тако да ћемо најкасније до марта идуће године имати потврду о евентуалној блискости са неким од тих родова.

Онда је то свакако најбоља варијанта....

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4682
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #861 послато: септембар 21, 2020, 09:39:27 поподне »
Мање је људи тестирало неки од СНПова , него што је урадило основни тест (на FT190799 су Бојановићи, на Y189944 су Еровић (Савово), Томашевић (Бистрица, Петровац на Млави), Вукосављевић (Јежевица), Вучковић (Медвеђа), Тодоровић (Орашац), Ћирјаковић (Вирово, Ариље), Булатовић (Ровачко Требаљево), Шћепановић (Мујића Речине, Ровца), Војиновић (Церово Бијело Поље), Бојовић (Кута, Никшић), а на 490=13 су Бечановић, Перовић (Стубла , Медвеђа) не знам ко још...
Верујем да се овде ради о изузетку ипак (имамо презимена која су огранци братстава)...Да не испадне нека "истрага" Никшића :) У том случају испада да смо једини род за који 23 маркера није довољно за дефинитивну потврду генетски профилисаном роду...Верујем да је ово ипак изузетак, ако може на основу резултата да се претпостави шта би могао да буде, ако већ није генетски Никшић (мада припадници племена свакако јесу)

Ако ништа друго, онда се 490=13 показао као стабилан у "препознавању" Никшића...


Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 384
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #862 послато: септембар 21, 2020, 09:43:05 поподне »
Колико ми је познато нема никаквог предања које би Чворовиће из Жупе по било чему издвајало из рода Никшића. Има пар жупских братстава за која се говори да су женском линијом повезани са  Никшићима, али се то не говори за Чворовиће.

Шта је ту је, једино да се надамо да су Чворовићи изолован случај.
Тако је. Колико ми је познато нема никаквог предања, ни усменог ни писменог, о генетској издвојености Чворовића од осталих Никшића. А да Чворовићи ипак нису изолован случај то можемо закључити и на основу писања Стојана Караџића и Вука Шибалића, у издању „Дробњак и породице у ДРОБЊАКУ и њихово поријекло“, у којем Чворовиће Ускоке повезују са Рашковићима, иначе братством из Жупе које је такође потекло од Војводе Ђураша, а тестирани Чворовић из Заглавка код Бајне Баште је пореклом из суседног села Сијерак, одакле се једна грана пре 100 година издвојила у Заглавак, а даљом старином су по предању сви они из села Мокро, општина Шавник, одакле су Чворовићи (Рашковићи) Ускоци: https://www.poreklo.rs/2012/03/20/poreklo-prezimena-cvorovic/

Још неке породице из Жупе и Заграда се повезују са Чворовићима и Рашковићима, али те наводе бих морао да проверим.
« Последња измена: септембар 21, 2020, 09:48:06 поподне Владимир Бојановић »

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 384
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #863 послато: септембар 21, 2020, 09:59:28 поподне »
Верујем да се овде ради о изузетку ипак (имамо презимена која су огранци братстава)...Да не испадне нека "истрага" Никшића :) У том случају испада да смо једини род за који 23 маркера није довољно за дефинитивну потврду генетски профилисаном роду...Верујем да је ово ипак изузетак, ако може на основу резултата да се претпостави шта би могао да буде, ако већ није генетски Никшић (мада припадници племена свакако јесу)
Ја верујем да Чворовићи нису изузетак јер тек смо почели да распетљавамо генетско "клупко" Никшића. Са друге стране и с обзиром на вишевековну присутност братства Чворовића у Заграду, на титулу Војводе коју је носио њихов предак Ђураш још у 15. веку, по њиховим предањима али и по акцијама које спроводе у очувању истих као и њихове цркве Дубаре, коју су после три века данашњи Чворовићи обновили, све нам то заједно говори да се ради о једном староседелачком роду на том простору, који је био присутан у време доласка Никше првог у Заград. Дакле, без обзира што Чворовићи највероватније нису генетски били у сродству са Никшом првим, ипак су у годинама након њега заједнички деловали и освајали део по део околне Жупе, као једно племе, јер другачије није ни било могуће, да Никшини потомци сами истисну Дробњаке и Лужане са тих простора.
« Последња измена: септембар 21, 2020, 10:08:55 поподне Владимир Бојановић »

Ван мреже Romanijski

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 588
  • Ја ратујем сам...
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #864 послато: септембар 21, 2020, 10:17:40 поподне »
Тако је. Колико ми је познато нема никаквог предања, ни усменог ни писменог, о генетској издвојености Чворовића од осталих Никшића. А да Чворовићи ипак нису изолован случај то можемо закључити и на основу писања Стојана Караџића и Вука Шибалића, у издању „Дробњак и породице у ДРОБЊАКУ и њихово поријекло“, у којем Чворовиће Ускоке повезују са Рашковићима, иначе братством из Жупе које је такође потекло од Војводе Ђураша, а тестирани Чворовић из Заглавка код Бајне Баште је пореклом из суседног села Сијерак, одакле се једна грана пре 100 година издвојила у Заглавак, а даљом старином су по предању сви они из села Мокро, општина Шавник, одакле су Чворовићи (Рашковићи) Ускоци: https://www.poreklo.rs/2012/03/20/poreklo-prezimena-cvorovic/

Још неке породице из Жупе и Заграда се повезују са Чворовићима и Рашковићима, али те наводе бих морао да проверим.

 Ово село Мокро-Шавник наводиме на помисао да су Чворовићи и Чворо једно. Јер насељавањем Чвора на обронке Романије да су донијели и топоним Мокро.  Знам да у табели има херцеговачких Чвора па упоредите дал има смисла ово....

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5135
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #865 послато: септембар 21, 2020, 10:28:20 поподне »
Чворовићи би бар по маркерима могли бити посебни са комбинацијом 19=17 и 391=10, да не постоји неки Вучковић из Медвеђе са истом том комбинацијом маркера али који је, за разлику од Чворовића, позитиван на никшићке SNP-ове.
Сећам се кад се појавио резултат Чворовића из Бајине Баште, Небојша га је објавио чини ми се, па сам се обрадовао, реко "ево га коначно мој" :) "Нисам више сам са том комбинацијом" (имало је пар њих који су одступали на једном од та два маркера, са комбинацијом 17 11, или 16 10, али нико сем мене до тада није одступао на оба, 17 10 (додуше и Ерцег има 17 12))...тад сам помислио "е сад сам сигурно Никшић, чим Чворовић има ту комбинацију"...али то је било давно, пре него што си нашао Y52621 са Николом и 490 и пре Владимировог резултата
« Последња измена: септембар 21, 2020, 10:36:54 поподне ДушанВучко »

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 384
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #866 послато: септембар 21, 2020, 10:31:45 поподне »
Ово село Мокро-Шавник наводиме на помисао да су Чворовићи и Чворо једно. Јер насељавањем Чвора на обронке Романије да су донијели и топоним Мокро.
Тако је, Суботићу, хвала на јављању.  :) По речима тестираног Чворовића из Заграда, они су се у Никшићкој Жупи и Заграду пре додатка "ић" сви презивали (звали) Чворе. Једна њихова грана се давно издвојила и данас их има "скоро свуда у Босни и Херцеговини", а највише на Палама код Сарајева, на Романији у селу Миошићи, у околини Мостара и тд. и са њима и дан-данас одржавају везе. Скоро сам преко једне пријатељице из Севојна сазнао да има рођака на Палама, презива се Чворе, слава Лучиндан.
Знам да у табели има херцеговачких Чвора па упоредите дал има смисла ово....
У нашој табели их нема али свакако бих волео да видим њихове хаплотипове. Ко има приступ тим подацима може их окачити и овде, нећемо се противити.  :)
« Последња измена: септембар 21, 2020, 10:46:23 поподне Владимир Бојановић »

На мрежи НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5919
  • I2-PH908>Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #867 послато: септембар 21, 2020, 11:17:55 поподне »
Презиме Чворо не постоји у табели Српског ДНК пројекта.  ;)
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 384
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #868 послато: септембар 21, 2020, 11:21:12 поподне »
Можда је Суботић мислио на неку другу табелу, има ли их можда у оном пројекту тестираних Херцеговаца чији (ваљда) резултати још увек нису јавно презентовани?
« Последња измена: септембар 21, 2020, 11:24:43 поподне Владимир Бојановић »

Ван мреже Bojan

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 804
  • ПХ908>А20333>FT14649
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #869 послато: септембар 21, 2020, 11:31:27 поподне »
Можда је Суботић мислио на неку другу табелу, има ли их можда у оном пројекту тестираних Херцеговаца чији (ваљда) резултати још увек нису јавно презентовани?
A ka'će neznamo🤔

На мрежи НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5919
  • I2-PH908>Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #870 послато: септембар 21, 2020, 11:39:11 поподне »
Можда је Суботић мислио на неку другу табелу, има ли их можда у оном пројекту тестираних Херцеговаца чији (ваљда) резултати још увек нису јавно презентовани?

Нажалост не. Једино ако је тестиран неко од њих али да носи неко друго презиме.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Одисеј

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 780
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #871 послато: септембар 21, 2020, 11:41:50 поподне »
Не вјерујем да овдје има више икаквог аргумента у корист тврдњи да су Чворовићи Никшићи, једино ако се је десило да пар кључних маркера накнадно мутира и "забашури" њихово изворно никшићко поријекло, као што рецимо имамо неке који су 448=20, а ипак су препознати као ПХ908+. Али овдје је превише одступања, уз то чак нису ни 557=17. Не вјерујем у тако натегнуте сценарије.
Не би ово био ни први ни задњи пут да генетика обори предање.

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5135
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #872 послато: септембар 22, 2020, 12:05:14 пре подне »
Не вјерујем да овдје има више икаквог аргумента у корист тврдњи да су Чворовићи Никшићи, једино ако се је десило да пар кључних маркера накнадно мутира и "забашури" њихово изворно никшићко поријекло, као што рецимо имамо неке који су 448=20, а ипак су препознати као ПХ908+. Али овдје је превише одступања, уз то чак нису ни 557=17. Не вјерујем у тако натегнуте сценарије.
Не би ово био ни први ни задњи пут да генетика обори предање.
Oвде се ради о јаком братству, не о индивидуи са предањем...Јако су поносни на традицију и брину о тековинама племена, које су им дате у аманет...Они обнављају Цркву, Никшино гувно, и то саплемеништво траје вековима...Иако се испоставило да нису генетски Никшићи (да су у последњих осам векова део генетског рода Никшића у ужем смислу), рекао бих да су део племена Никшића бар толико, тј. бар од доласка у Жупу припадника рода Никшића. Чим су имали војводе из свог братства, још од Војводе Ђураша из 15. века, сигурно да је и тада постојала свест о саплемеништву, која иако генетски није доказана у смислу сродства, а оно барем кроз саплемеништво и заједничку припадност племену. Они више баштине племенску традицију , него они који и нису свесни те традиције, а да генетски припадају њој. Тако да могу да кажем да су они, иако нису генетски род Никшића, у пракси су већи Никшићи од мене, који сам род Никшића (чувају племенску свест, преносе је на следећа покољења и остављају задужбину у Заграду)
« Последња измена: септембар 22, 2020, 12:16:12 пре подне ДушанВучко »

Ван мреже Одисеј

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 780
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #873 послато: септембар 22, 2020, 12:20:03 пре подне »
То никако не спорим, то је друга ствар. Живе дуго с  њима, сигурно су повезани по женским линијама, сматрају себе Никшићима, поносе се традицијом...Међутим, генетика је друга прича, њу човјек свакако не бира. Директна мушка лоза Чворовића очито не потиче од истог претка од којег потиче она карактеристична за Никшине потомке.

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5135
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #874 послато: септембар 22, 2020, 12:23:52 пре подне »
То никако не спорим, то је друга ствар. Живе дуго с  њима, сигурно су повезани по женским линијама, сматрају себе Никшићима, поносе се традицијом
Да, повезани су сигурно по женској линији...на крају, аутосомално су повезанији са Никшићима из Жупе, одакле су и они, него што је неки Жупљанин са неким исељеним Никшићем од пре 3 века. Жао ми је искрено, Владимир је направио и добру фото причу о њиховим подухватима данас, али ово не може да промени или да утиче на племенску припадност која траје вероватно од немањићког периода
« Последња измена: септембар 22, 2020, 12:29:55 пре подне ДушанВучко »

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4682
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #875 послато: септембар 22, 2020, 08:06:14 пре подне »
Да, повезани су сигурно по женској линији...на крају, аутосомално су повезанији са Никшићима из Жупе, одакле су и они, него што је неки Жупљанин са неким исељеним Никшићем од пре 3 века. Жао ми је искрено, Владимир је направио и добру фото причу о њиховим подухватима данас, али ово не може да промени или да утиче на племенску припадност која траје вероватно од немањићког периода

Мислим да не треба сада око Чворовића правити неку мелодраму. Нису ни први ни последњи који су нешто друго од оног што мисле да јесу. Имамо Бањане, који то нису у генетичком смислу, Дробњаке, Куче, Васојевиће и да не набрајам кога све још... Многа братства међу Никшићима, посебно у Жупи, нису тестирана. Претпостављам да Чворовићи нису усамљени случај. Да ли су повезани по женској линији, то је мање битно, јер је овде у питању Y хромозом. Дакле Чворовићи нису Никшићи гледајућу непрекинути низ мушких предака. Главно је сада питање: ко су они? Јер су очито у раној фази формирања Никшићког племена, ушли у њихову генезу. Можда они дају одговор о старијем становништву жупе, вези са неким давно изумрлим племеном. Очито је да се показало да су генезе племена много сложенији процеси него што се мислило. Може се отворити и посебна тема, где би се могло проанализирати све то: помени Чворовића, њихово предање, па и хаплотип, док се чека BigY.
« Последња измена: септембар 22, 2020, 09:01:59 пре подне Милош »

Ван мреже Bojan

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 804
  • ПХ908>А20333>FT14649
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #876 послато: септембар 22, 2020, 09:10:42 пре подне »
Мислим да не треба сада око Чворовића правити неку мелодраму. Нису ни први ни последњи који су нешто друго од оног што мисле да јесу. Имамо Бањане, који то нису у генетичком смислу, Дробњаке, Куче, Васојевиће и да не набрајам кога све још... Многа братства међу Никшићима, посебно у Жупи, нису тестирана. Претпостављам да Чворовићи нису усамљени случај. Да ли су повезани по женској линији, то је мање битно, јер је овде у питању Y хромозом. Дакле Чворовићи нису Никшићи гледајућу непрекинути низ мушких предака. Главно је сада питање: ко су они? Јер су очито у раној фази формирања Никшићког племена, ушли у њихову генезу. Можда они дају одговор о старијем становништву жупе, вези са неким давно изумрлим племеном. Очито је да се показало да су генезе племена много сложенији процеси него што се мислило. Може се отворити и посебна тема, где би се могло проанализирати све то: помени Чворовића, њихово предање, па и хаплотип, док се чека BigY.
Да није он прави Никшић а ви остали нисте😎? Ништа,само питам...

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4682
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #877 послато: септембар 22, 2020, 09:14:05 пре подне »
Да није он прави Никшић а ви остали нисте😎? Ништа,само питам...

Нисам ја Никшић. Ја сам Тарски Никшић, а то се разликује. ;) Није он прави, из разлога што имамо већ тестиране поједине Никшиће из Жупе који су потврђени, али и Гојаковиће из Роваца, што је још битније.

Ван мреже Bojan

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 804
  • ПХ908>А20333>FT14649
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #878 послато: септембар 22, 2020, 01:15:16 поподне »
Нисам ја Никшић. Ја сам Тарски Никшић, а то се разликује. ;) Није он прави, из разлога што имамо већ тестиране поједине Никшиће из Жупе који су потврђени, али и Гојаковиће из Роваца, што је још битније.
Pardon Miloše,iz nekog razloga sam pomislio da pišem komentar ispod Bojanovićeg citata,moja greška.Htedoh se malo našaliti ali sad je svakako dockan.A znam da ste vi Tarski sila u to nema sumnje,rijetko ko se s vama može ravnati🙂

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4682
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #879 послато: септембар 22, 2020, 01:36:58 поподне »
Pardon Miloše,iz nekog razloga sam pomislio da pišem komentar ispod Bojanovićeg citata,moja greška.Htedoh se malo našaliti ali sad je svakako dockan.A znam da ste vi Tarski sila u to nema sumnje,rijetko ko se s vama može ravnati🙂

Једино што као такви не постојимо задњих 300 година. Па нам је требала генетика да нас пробуди.