Аутор Тема: I2-PH908 (Динарик Југ)  (Прочитано 276928 пута)

Ван мреже Bojan

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1357
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1740 послато: Октобар 16, 2020, 07:34:05 поподне »
Нема тог СНП-а на Yfull-у. Овде је споменут први пут:

Честитке!
Видим да га нема,па рекох да није каква камуфлажа,сад ми је јасно,хвала...🙂

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5078
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1741 послато: Октобар 22, 2020, 07:33:26 поподне »
Да ли неко зна ко су нови на Yfull стаблу , грана A493?


Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2626
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1742 послато: Октобар 22, 2020, 08:53:58 поподне »
Да ли неко зна ко су нови на Yfull стаблу , грана A493?



То су највјероватније Петерсон (Косић) и Полен, њихова грана је скоро издвојена испод A493, под ознаком FT69508, иако имају још читав низ СНП-ова на том нивоу. Међусобно су блиско повезани у пар посљедњих генерација, остају им само 3 приватна СНП-а. Код обојице стоји да су поријеклом из Боке Которске. За Петерсона знам да није знао поријекло по оцу, али да је постојала информација да је из Југославије, е сад како је и по ком основу овај Полен упао у ту причу не знам, али чини ми се да Полен контролише оба та налога.
« Последња измена: Октобар 22, 2020, 08:58:56 поподне drajver »

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5078
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1743 послато: Октобар 22, 2020, 08:59:21 поподне »
То су највјероватније Петерсон (Косић) и Полен, њихова грана је скоро издвојена испод A493, под ознаком FT69508, иако имају још читав низ СНП-ова на том нивоу. Међусобно су бликсо повезани у пар посљедњих генерација, остају има само 3 приватна СНП-а. Код обојице стоји да су поријеклом из Боке Которске. За Петерсона знам да није знао поријекло по оцу, али да је постојала информација да је из Југославије, е сад како је и по ком основу овај Полен упао у ту причу не знам, али чини ми се да Полен контролише оба та налога.

 Зар није Петерсон од раније на стаблу?

Помислио сам да један од ових нових није Рендулић...

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2626
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1744 послато: Октобар 22, 2020, 09:28:11 поподне »
Зар није Петерсон од раније на стаблу?

Помислио сам да један од ових нових није Рендулић...

У праву си, Петерсон је од раније на стаблу, то је овај YF63646. Онда би двојица нових могли бити Рендулић и Полен.

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5078
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1745 послато: Октобар 22, 2020, 09:36:07 поподне »
У праву си, Петерсон је од раније на стаблу, то је овај YF63646. Онда би двојица нових могли бити Рендулић и Полен.

Било би то одлично. Добили би две нове гране испод А493. Док би на нивоу А493* остали Тоска-Албанац Конди и Пенсилванијски Немац Клик.

Ван мреже aleksandar I

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 887
  • I2-Z16982
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1746 послато: Октобар 23, 2020, 07:25:33 пре подне »
Да ли неко зна ко су нови на Yfull стаблу , грана A493?



Провјерите да то није случајно Wikstrom IN50499, Други би засигурно требао бити Pollen.

Ван мреже aleksandar I

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 887
  • I2-Z16982
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1747 послато: Октобар 23, 2020, 07:31:01 пре подне »
Аха већ је убачено у табелу. Боутсидис је Y55893+. Дакле, чини нову грану са Рендулићем и Озимковићем. Ту је и Дапчевић.

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5078
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1748 послато: Октобар 25, 2020, 09:51:33 пре подне »
Да ли неко зна ко су нови на Yfull стаблу , грана A493?



На "Live YTree"-y се види да је YF78712 као место порекла навео Херцег Нови.

Једини који би по свим параметрима могао бити је Бабовић из Жањица код Херцег Новог. На FTDNA има узорак и има 391=10.

« Последња измена: Октобар 25, 2020, 10:01:07 пре подне Милош »

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2626
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1749 послато: Октобар 25, 2020, 11:01:54 пре подне »
На "Live YTree"-y се види да је YF78712 као место порекла навео Херцег Нови.

Једини који би по свим параметрима могао бити је Бабовић из Жањица код Херцег Новог. На FTDNA има узорак и има 391=10.


Није Бабовић, он је давно радио BigY500 и на нивоу је I-Y3548.

Овај YF78712 је по свему судећи Полен јер он је ставио Боку Которску као мјесто поријекла.

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5078
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1750 послато: Октобар 25, 2020, 11:13:26 пре подне »
Није Бабовић, он је давно радио BigY500 и на нивоу је I-Y3548.

Овај YF78712 је по свему судећи Полен јер он је ставио Боку Которску као мјесто поријекла.

Онда је то 100%...

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2626
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1751 послато: Октобар 25, 2020, 11:49:38 пре подне »
Онда је то 100%...

Не знам каква је конкретно веза Полена и Петерсона, али колико видим знају да су им преци "Југословени" како пишу и да су из Боке Которске. Њихова ново откривена грана I-FT69508 унутар хаплогрупе А493 има једну СТР карактеристику,а то је да су DYS561=16. Додуше на овом нивоу FT69508  има још 13 СНП-ова. Упркос значајној блискости Полена и Петерсона по СНП-овима по маркерима су развили солидан број разлика. Први пут да видим такву разлику у разликама по маркерима и разликама по СНп-овима.

Претпостављам да знају да потичу од једног скоријег претка и да је он негдје са подручја Боке Которске. Стављали су раније да ради о презимену Косић(Kosich), али мислим да ни они нису били у то сигурни.

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5078
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1752 послато: Октобар 25, 2020, 07:16:23 поподне »
Не знам каква је конкретно веза Полена и Петерсона, али колико видим знају да су им преци "Југословени" како пишу и да су из Боке Которске. Њихова ново откривена грана I-FT69508 унутар хаплогрупе А493 има једну СТР карактеристику,а то је да су DYS561=16. Додуше на овом нивоу FT69508  има још 13 СНП-ова. Упркос значајној блискости Полена и Петерсона по СНП-овима по маркерима су развили солидан број разлика. Први пут да видим такву разлику у разликама по маркерима и разликама по СНп-овима.

Претпостављам да знају да потичу од једног скоријег претка и да је он негдје са подручја Боке Которске. Стављали су раније да ради о презимену Косић(Kosich), али мислим да ни они нису били у то сигурни.

Видим да је и Петерсон поставио као место порекла Херцег Нови.

Ван мреже Батко

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 51
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1753 послато: Новембар 06, 2020, 08:59:35 поподне »
На ФТДНА I2a Пројекту појавио се :

Никић, Срнице Доње, Градачац I2-PH908

Упада у род Предојевића из Херцеговине. Има за њих карактеристичне вриједности 393=14 и 391=12.

То није ништа чудно јер је Ристо Јеремић у раду о становништву тузланске области записао: "За Српске Срнице, у градачком, веле да су им стари из Херцеговине, али не знају из кога краја"

Не знам коју славу слави Никићи. Подручје Срница ( тромеђа Требаве, Посавине и Мајевице) није етнографски обрађивано,а није обухваћено ни Шематизмом 1882. Уколико неко зна, нека напише.
   НИКИЋИ ИЗ СРНИЦА СЛАВЕ СВЕТОГ НИКОЛУ.

Ван мреже Rimidalv

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 474
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1754 послато: Новембар 07, 2020, 01:30:40 поподне »
   НИКИЋИ ИЗ СРНИЦА СЛАВЕ СВЕТОГ НИКОЛУ.

Јел од ових Никића и чувени фудбалер Никола Никић?

<a href="https://www.youtube.com/v/aYNnjDC7K9I&amp;t" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/aYNnjDC7K9I&amp;t</a>

Ван мреже Батко

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 51
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1755 послато: Новембар 23, 2020, 10:12:14 поподне »
Јел од ових Никића и чувени фудбалер Никола Никић?

<a href="https://www.youtube.com/v/aYNnjDC7K9I&amp;t" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/aYNnjDC7K9I&amp;t</a>
Никола Никић је из Скугрића, а ови су из Срница. Колико знам, немају везе једни са другим.

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2626
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1756 послато: Новембар 24, 2020, 02:16:26 поподне »
Спомињали смо на другој теми евентуалне правце сеобе I2-FT14506. Ово је најновије стање што се тиче стабла I2-FT14506 и можда на основу тог стабла могу да се извуку неки закључци.

I2-FT14506* Мађар, Србин Банат
I2-FT14506>DYS712=12>BY140506 Русини
I2-FT14506>DYS712=12>FT177529 Пољаци
I2-FT14506>DYS712=12>А13912* Бугарин
I2-FT14506>DYS712=12>А13912>Y30729* католик Сињска крајина
I2-FT14506>DYS712=12>А13912>Y30729>Y88226 католици Лика
I2-FT14506>DYS557=17* муслиман Босна
I2-FT14506>DYS557=17>Y179535* Бугарин
I2-FT14506>DYS557=17>Y179535>BY191770* Србин Јабланица
I2-FT14506>DYS557=17>Y179535>BY191770>BY189804* Бугарин
I2-FT14506>DYS557=17>Y179535>BY191770>BY189804>BY189748* Србин Стари Влах
I2-FT14506>DYS557=17>Y179535>BY191770>BY189804>BY189748>FT124969 Срби Крајина
I2-FT14506>DYS557=17>Y179535>Y52621* Гагауз (бугарског или српског поријекла), Србин Крајина
I2-FT14506>DYS557=17>Y179535>Y52621>FT190799 Никшићи
I2-FT14506>DYS557=17>Y179535>Y52621>FT190799>Y189944 Никшићи на квадрат
I2-FT14506>DYS557=17>Y56203* Пољак
I2-FT14506>DYS557=17>Y56203>FT25907 Србин Крајина, муслиман Полимље
I2-FT14506>DYS557=17>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
I2-FT14506>DYS557=17>Y56203>Y134578>Y134582 Тарски Никшићи (Косово)
I2-FT14506>DYS557=17>BY186407 Помак (Бугарска), муслимани Рашка

Без обзира на солидну разноврсност и међу Бугарима, ипак је ова грана најразноврснија међу Србима. Карактер ове српско-буграске везе с обзиром на старост мислим да не можемо свести само на српско-бугарску интеракцију средњем вијеку, већ вјероватно и на првобитни правац сеобе преко Доњег Дунава. Раздвајање српских и бугарских грана се десило негдје у раном средњем вијеку.

Још један тестирани са BigY700 тестом који припада грани BY189804, презиме Cracilov (Крачилов?), није оставио мјесто поријекла, али судећи по презимену могао би бити бугарског поријекла и то од бугарских насељеника у Молдавију и Бесарабију. Видјећемо да ли ће остати на нивоу BY189804* гдје се већ налази  један Бугарин.

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2626
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1757 послато: Децембар 24, 2020, 07:27:48 пре подне »
Новости у грани I2-FT14506>DYS557=17>Y179535>BY191770

Зденко ми је јавио да је завршио обраду резултата Италијана Мастроматеа из Vico del Gargano, Апулија и да Мастроматео формира нови огранак испод BY191770 са Стевановићем Ристићем из Голог Рида/Лебане. Нови огранак је одређен са два СНП-а: FT271768 и FT272152

Занимљива је ситуација са неким вриједностима Мастроматеа, јер исти има 448=20 и 449=33. По овоме нико не би посумњао да се ради о Динарик Сјеверу, али повратне мутације се догађају. Стевановић има такође 449=33 па све ово има смисла. Код Мастроматеа се десила још једна повратна мутација, на важном маркеру Y-GGAAT-1B07 који са својом вриједношћу 12 одређује читаву BY191770. Мастроматео ту има вриједност 11.

Вриједност одређујућа за FT14506 је стабилна код Мастроматеа,тј. посједује 561=16 и 557=17.

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2626
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1758 послато: Децембар 24, 2020, 09:01:44 пре подне »
Овај резултат Мастроматеа је значајан јер би Мастроматео могао бити остатак словенске сеобе на југ Италије из раног средњег вијека. Ова породица је присутна и у мјесту Peschici (могли би га комотно превести као Пјешчићи) које је сусједно Vico del Gargano. За Peschici се на италијанској википедији може прочитати сљедеће (користио сам гугл преводилац):

"The first records date back to 970 AD, when the Schiavoni, after having definitively removed the Saracens on the orders of Otto I, founded Pesclizio on the ruins of a farmhouse destroyed by the Saracens.

The first document about the Slav presence in the town of Peschici is a chartula offertionis dated 1023, containing, in addition to the donation of the Abbey of Calena to the Abbey of Santa Maria a Mare (Tremiti Islands) of the Archbishop Leone of Siponto. In this document there are not only references on the town of Peschici, but also on the presence of the Slav community in the area and on the excellent relations that this community managed to have with the local population and its social system. Another document confirming the presence of the Slavs in Peschici is a donation in 1053, drawn up by Slavs defined as residing in the Pesclizio castle.

In 1154, during the Norman domination Peschici appears to be dependent on the county of Lesina. There are many documents that confirm it, including a deed of Count Goffredo de Ollia di Lesina and the date of Queen Giovanna (daughter of Henry II of England, future wife of William II) [7].

The very name of Peschici is probably of Slavic origin, in fact the Slavic root "pès" (or "pèsc") refers to sand, the Slavic toponyms pjèskusa and Russian pèski indicate sandy soil."

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2626
Одг: I2-PH908 (Динарик Југ)
« Одговор #1759 послато: Децембар 24, 2020, 09:13:21 пре подне »
Мислим да нема никакве сумње ко су били Словени који се се тих 920-тих година појавили на обалама Апулије:

"On 10 July 926, 'Michael, rex Sclavorum' took possession of the port of Siponto, controlled by Byzantium. Therefore, it seems certain that in July 926 Michael did not act as an imperial ally in Apulia, nor his fleet descended upon the shores of the Apennine peninsula as a rescue force against Arabs, Lombards or any other enemy. The only enemy that threatened Siponto in 926 was Michael, 'rex Sclavorum' as Bulgarian ally. Michael apparently sacked Siponto (Latin: Sipontum), which was a Byzantine town in Apulia on 10 July 926."

Ово је јака потврда о вези I2-FT14506 са Захумљанима, на шта су указивали и други подаци.