Аутор Тема: Племе Клименти  (Прочитано 10763 пута)

Ван мреже Rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 831
Одг: Племе Клименти
« Одговор #120 послато: јануар 10, 2019, 02:21:31 поподне »
Znaci realno bi bilo da je Ramovi porijeklom od starosjedilaca Trepče mada i prisustvo roda Kuča u Klimentima nije isključeno. Iseljenici Klimenti u Srbiji koji su pravoslavni slave Stevanjdan a imamo pripadnike roda Kuča u Srbiji koji slave Stevanjdan. Mada možda je potpuno nepovezano.

Ne. Mislim da je ovdje u pitanju osoba koja nije bila zadovoljna rezultatom koji je dobio te je izmisli to Ramovi da sakrije prezime. Iz Martinovica do 1912 nije bilo iseljavanja sem u jedno selo kot Rožaja đe se prezivaju Vukelj, i tačno se zna od koga su.

Ван мреже goca 11

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 353
Одг: Племе Клименти
« Одговор #121 послато: јануар 10, 2019, 03:54:57 поподне »
Testirani Mehmeti je ustvari iz Skadra, a potvrđuje da je njegova familija iz Nikči - barem tako mi je rečeno na Foleji.

Neka me Rugovac ispravi ako griješim, ali koliko sam ja upućen, Martinovići se nekada zvalo Trepča. Mislim da Trepča ima isti korijen kao i Zatrijebač. Naziv sela promijenjeno je kasnije u Martinoviće po Klimentskim doseljenicima u tom selu, odnosno Hasanđekiči, Preljvukići i drugi, koji se kolektivno zovu Martinovići po zajedničkom pretku Martin.

Neke porodice u Crnoj Gori porijeklom iz Nikči se prezivaju Nikači, a to pravoslavni Nikači u Crmnici i katolici Nikači u Gusinju. Ovi u Gusinju su skoriji doseljenici iz Klimenta.
Интересује ме да ли знате која је слава православних Никача у Црмници? Наводно су они Клименти досељени у  веку због крви.А има их и у Куленвакуфској парохији у Босни.

Ван мреже goca 11

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 353
Одг: Племе Клименти
« Одговор #122 послато: јануар 10, 2019, 03:55:51 поподне »
Досељени у 16 веку....

Ван мреже Vidak

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 266
Одг: Племе Клименти
« Одговор #123 послато: јануар 10, 2019, 04:36:29 поподне »
Ne. Mislim da je ovdje u pitanju osoba koja nije bila zadovoljna rezultatom koji je dobio te je izmisli to Ramovi da sakrije prezime. Iz Martinovica do 1912 nije bilo iseljavanja sem u jedno selo kot Rožaja đe se prezivaju Vukelj, i tačno se zna od koga su.

Ne razumijem da daje informacije o haplogrupi i pogrešne informacije o porijeklu, onda kao da nije dao informaciju uopšte.

Ван мреже vidoje 013

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1064
Одг: Племе Клименти
« Одговор #124 послато: јануар 10, 2019, 04:46:34 поподне »
Testirani Mehmeti je ustvari iz Skadra, a potvrđuje da je njegova familija iz Nikči - barem tako mi je rečeno na Foleji.

Neka me Rugovac ispravi ako griješim, ali koliko sam ja upućen, Martinovići se nekada zvalo Trepča. Mislim da Trepča ima isti korijen kao i Zatrijebač. Naziv sela promijenjeno je kasnije u Martinoviće po Klimentskim doseljenicima u tom selu, odnosno Hasanđekiči, Preljvukići i drugi, koji se kolektivno zovu Martinovići po zajedničkom pretku Martin.

Neke porodice u Crnoj Gori porijeklom iz Nikči se prezivaju Nikači, a to pravoslavni Nikači u Crmnici i katolici Nikači u Gusinju. Ovi u Gusinju su skoriji doseljenici iz Klimenta.

Све до преименовања у Мартиновиће  село се звало Трепча. Све то стоји у старим записима.
« Последња измена: јануар 10, 2019, 05:14:16 поподне Amicus »

Ван мреже Rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 831
Одг: Племе Клименти
« Одговор #125 послато: јануар 11, 2019, 08:45:52 пре подне »
Ne razumijem da daje informacije o haplogrupi i pogrešne informacije o porijeklu, onda kao da nije dao informaciju uopšte.

Што се тиче старинаца у Мартиновиће тешко је рећи шта су били.  По предању Мартиновићана они су ти били пре па су побегли у Вукље и вратили се. Они су тамо преко 350 година и били су ти пре Лабана за које се зна да су први Васојевићи досељени у тај крај.

Ван мреже Rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 831
Одг: Племе Клименти
« Одговор #126 послато: јануар 11, 2019, 09:07:59 пре подне »

Све до преименовања у Мартиновиће  село се звало Трепча. Све то стоји у старим записима.

Тачно је што Видоје наводи. За старице који си били пре Мартина се каже да су основали село Трепчу у Васојевиће кот Андријевице и да се презивају Војновићи.

Ван мреже Rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 831
Одг: Племе Клименти
« Одговор #127 послато: јануар 11, 2019, 09:19:21 пре подне »
Интересује ме да ли знате која је слава православних Никача у Црмници? Наводно су они Клименти досељени у  веку због крви.А има их и у Куленвакуфској парохији у Босни.

Мислим да је Св. Никола.

Ван мреже Karadag

  • Почетник
  • **
  • Поруке: 50
Одг: Племе Клименти
« Одговор #128 послато: јануар 12, 2019, 01:50:11 поподне »
Интересује ме да ли знате која је слава православних Никача у Црмници? Наводно су они Клименти досељени у  веку због крви.А има их и у Куленвакуфској парохији у Босни.

Мислим да је Св. Никола.

https://www.poreklo.rs/2015/11/06/plemena-i-poreklo-bratstava-crmnice/

Crmnički Nikači slave Nikoljdan.

Ван мреже goca 11

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 353
Одг: Племе Клименти
« Одговор #129 послато: јануар 12, 2019, 09:35:49 поподне »
Хвала Rugovac i Karadag на одговору :)

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4951
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Племе Клименти
« Одговор #130 послато: фебруар 04, 2019, 03:06:39 поподне »
Читајући чланак Уроша Шешума "Арбанаси у Поморављу 1815-1834", један податак ми је привукао пажњу - у лето 1823. године је дошло до заоштравања ситуације између Срба и муслиманских Арбанаса у Ћуприји (који су ту били релативно скоро досељени), па су ћупријски Арбанаси као испомоћ у случају српског напада позвали четири барјака фиса Маврић из Голака (обухвата углавном брдско-планински крај источно од Приштине, северно од Косовске Каменице и јужно од Медвеђе), који су им били племеници. Нешто више података о том догађају и о фисној организацији Арбанаса Шешум даје у свом делу "Србија и Стара Србија (1804-1839)", на стр. 197:

"Арбанаси у Топлици, Пустој Реци, Голаку и Прешевско-кумановском Карадагу формирали су и пре почетка 19. века фисну организацију и барјактарски систем по узору на стари завичај у Арбанији.";

"Приликом покушаја турских власти да из Ћуприје протерају голачке Арбанасе, Голачанима је из завичаја дошао у помоћ фис Маврић са сто наоружаних људи распоређених у четири барјака. Маврићи су били само претходница, јер се очекивао фис Краснићи и још један неименовани фис.".

Још информација о насељавању Маврића даје Шешум на стр. 36-37 наведене књиге:

"Крајем шездесетих и почетком седамдесетих година 18. века племе Маврик, односно фис Соп, из околине Пећи, завео је страховладу у Крушевачком Санџаку. Арбанаси овог фиса пљачкали су рају и путнике и узапћивали друмове, у толикој мери да је 1771. године издат ферман о њиховом протеривању у Пећ. Маврићи се нису покорили, већ су по свој прилици искористили ратове Царства 1768-1774. и 1788-1791. да се потпуно учврсте и населе у Изморнику, долини Моравице и Кумановско-Прешевској Црној Гори, Пустој Реци, на Голаку и у Лабу. Управо у време дивљања племена Маврик помињу се Арбанаси муслимани у селима Миратовцу, Никуштаку и Норчи, у околинни Прешева 1750-1782. године."

Ко су били ови Маврићи? Атанасије Урошевић у својој књизи "Топоними Косова" даје следеће податке о родовима Маврића настањеним у три планинска села Горњег Лаба (или Врховине, како гласи старо име ове области):

"ПОТОК –– 1. албанско-српско село у Лабу. У њему је свега један албански род (Маврић), који се ту доселио крајем 18. в. из области фиса Сопа у Албанији." (стр. 110);

"РЕЧИЦА –— албанско село у Лабу. Y њему је свега један албански род (Маврић), који се ту доселио крајем 18. в. Село је у 19. в.
заједно са албанском мањином у суседној Слатини чинило заједницу („џемат") под именом Маврић." (стр. 121);

"СЛАТИНА –– 1. албанско село у Лабу. Албанци су се ту доселили око 1800. г. из области фиса Coпa у Албанији и при досељењу затекли Србе у селу. У првој половини 19. в. српски део села се звао Слатина, а албански део — Маврић по презимену албанског рода у њему." (стр 129.).

Дакле, Маврићи су изгледа били једно веће братство у саставу фиса Соп. Матица фиса Соп у Албанији није прецизније лоцирана; Урошевић је забележио да су Сопи из Задриме (област у доњем току Дрима, северно од Љеша), с друге стране Роберт Елси у својој књизи "Tribes of Albania" их уопште не спомиње као посебан фис већ само у једној реченици каже како они "проистичу од фиса Тачи" (на стр. 187 наведене књиге) док сам на форуму Фољеја наишао на непроверене информације како су наводно "фис Сопи и фис Морина једно те исто". Изгледа да ће понајпре бити истина да Сопи имају племенско предање о пореклу које је врло слично или истоветно предању Тачија; то предање је навео Елси у "Tribes of Albania" (стр. 188):

"The ancestors of the Thaçi tribe came from Muriqan in Anamali on the territory of present-day Montenegro and, for this reason, the surrounding tribes make fun of the Thaçi by saying that they stem from the Slavs. I was not able to ascertain who the ancestral father of the Thaçi was, but tradition holds that he settled in Bushat, from where one of his descendants, Bib Bushati, fled into the mountains of Berisha around 1450-80 and settled in Fusha e Thaçit."

Као што се види, по предању Тачији су у своју садашњу матицу дошли управо из Задриме (из Бушата), што се слаже са предањем Сопа о задримској матици које је прибележио Урошевић. Такође је занимљив топоним Мурићан, који би могао имати везе са именом Маврић. Тачији су након доласка у садашњу матицу (села Буђон и Ибала) дошли у сукоб са Беришама који су ту били старинци; захваљујући преласку на ислам и турској помоћи, успели су да их надвладају и преузму велики део њихове територије, притиснувши их уз Дрим. Познато је да велика већина припадника фисова Бериша и Соп има исти генетски маркер, хаплогрупу E-V13>Z5018>FGC33625, али им се предање разилази. Могуће је да Сопи уствари представљају део Бериша који су се прибратили Тачијима и преузели њихово предање о Задрими али је таква претпоставка, морам приметити, врло натегнута. У сваком случају, у Елсијевој књизи сам наишао на још занимљивих података о Маврићима.

По предању фисова Шаља и Никај, приликом њиховог доласка у област где се данас налазе матице ових фисова у Малесији, они су затекли некакво стариначко становништво које се звало Маврићи, које су они успели да истисну (стр. 121 и 151 књиге "Tribes of Albania"). Предање Никаја је сачувало нешто прецизније податке о пореклу тих Маврића - наводно су они дошли у будућу матицу Никаја неких стотину година пре њих из села Вајуш које се налази северно од Скадра и источно од Копљика (Купелника). Већина Маврића се после сукоба са Никајима иселила у гусињски крај, док су они који су остали асимиловани у Никаје.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4951
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Племе Клименти
« Одговор #131 послато: фебруар 04, 2019, 03:15:00 поподне »
Најзад, у књигама Радослава Павловића "Копаоник" и Ејупа Мушовића "Становништво сјеничког и тутинског краја", наишао сам на податке који Мавриће повезују са - Климентима:

"Г. 1933. из села се одселио Маврић (1 кућа), пореклом Климента, помухамедањен па поарбанашен, из Малесије у Албанији, у село Загорје на вучитрнском Косову." (Радослав Павловић: "Копаоник", стр. 263, село Беласица);

"По свој прилици, Маврићи су првобитно живели, још у XVIII веку, у Добрињи заједно са Буњацима. Одатле су се иселили и настанили у Батрагама, где и сада живе. Највероватније да су исламизирани Клименте." (Ејуп Мушовић: "Становништво сјеничког и тутинског краја", стр. 84)."

Изгледа да постоји нека заједничка нит између Сопа, нарочито Маврића, и Климената. Поред горњих навода, треба имати на уму и предање Никаја о селидби Маврића према Гусињу, што се налази директно на линији области климентског племена, а и Шешумов податак о околини Пећи као својеврсној матици Сопа, што је свакако ближе Климентима од других области у којима налазимо трагове Сопа и Маврића. Постоји могућност да су Маврићи носиоци маркера E-V13>Z5018>FGC33625, тзв. "Бериша-Сопи" кластера и да се део њих асимиловао у Клименте још пре Велике сеобе из 1690. године и насељавања Климената у Руговској клисури. За тако нешто постоји и могућа генетска потврда, али о томе не могу детаљније да пишем. У сваком случају, када се у потпуности "рашчивија" историјат фиса Соп и Маврића мислим да ће многе ствари бити јасније али индиције за понуђени сценарио свакако постоје.
« Последња измена: фебруар 04, 2019, 03:17:31 поподне НиколаВук »
Чињеницама против самоувереног незнања.

симо

  • Гост
Одг: Племе Клименти
« Одговор #132 послато: фебруар 04, 2019, 03:47:35 поподне »
Најзад, у књигама Радослава Павловића "Копаоник" и Ејупа Мушовића "Становништво сјеничког и тутинског краја", наишао сам на податке који Мавриће повезују са - Климентима:

"Г. 1933. из села се одселио Маврић (1 кућа), пореклом Климента, помухамедањен па поарбанашен, из Малесије у Албанији, у село Загорје на вучитрнском Косову." (Радослав Павловић: "Копаоник", стр. 263, село Беласица);

"По свој прилици, Маврићи су првобитно живели, још у XVIII веку, у Добрињи заједно са Буњацима. Одатле су се иселили и настанили у Батрагама, где и сада живе. Највероватније да су исламизирани Клименте." (Ејуп Мушовић: "Становништво сјеничког и тутинског краја", стр. 84)."

Изгледа да постоји нека заједничка нит између Сопа, нарочито Маврића, и Климената. Поред горњих навода, треба имати на уму и предање Никаја о селидби Маврића према Гусињу, што се налази директно на линији области климентског племена, а и Шешумов податак о околини Пећи као својеврсној матици Сопа, што је свакако ближе Климентима од других области у којима налазимо трагове Сопа и Маврића. Постоји могућност да су Маврићи носиоци маркера E-V13>Z5018>FGC33625, тзв. "Бериша-Сопи" кластера и да се део њих асимиловао у Клименте још пре Велике сеобе из 1690. године и насељавања Климената у Руговској клисури. За тако нешто постоји и могућа генетска потврда, али о томе не могу детаљније да пишем. У сваком случају, када се у потпуности "рашчивија" историјат фиса Соп и Маврића мислим да ће многе ствари бити јасније али индиције за понуђени сценарио свакако постоје.

У скадарском пописи 1485. године, село Mavriq је пописано на подручју племена Никај Шаље, односно у нахији Петришпанит названој по Петру Шпанију https://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Spani_(League_of_Lezh%C3%AB)

Имена су углавном хришћанска, има и неких словенофоних имена, претпостављам да је то оригинално подручје Маврића.

Мислим да смо негдје раније спомињали да су облици Маврић, Мурић, албански облици имена Маврикије.

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4951
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Племе Клименти
« Одговор #133 послато: фебруар 04, 2019, 04:33:42 поподне »
У скадарском пописи 1485. године, село Mavriq је пописано на подручју племена Никај Шаље, односно у нахији Петришпанит названој по Петру Шпанију https://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Spani_(League_of_Lezh%C3%AB)

Имена су углавном хришћанска, има и неких словенофоних имена, претпостављам да је то оригинално подручје Маврића.

Мислим да смо негдје раније спомињали да су облици Маврић, Мурић, албански облици имена Маврикије.

У Малесијској Шаљи постоји село под именом Nënmavriq које у свом називу чува успомену на њих. Могуће да је то исто село које је поменуто у скадарском попису. Цео тај наратив о Сопима (чији су Маврићи део) је врло збуњујућ, предање има паралеле са Тачијима (матица у Задрими), генетски су једно са Беришама а има индиција да су се неки од њих стопили са Климентима. Дефинитивно "најнеухватљивији" албански фис.
« Последња измена: фебруар 04, 2019, 04:50:49 поподне НиколаВук »
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Bane

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 686
  • E-Z16988+A11837+
Одг: Племе Клименти
« Одговор #134 послато: април 08, 2019, 10:50:55 поподне »
Помало неочекивано на YFull-у се појавио резултат који припада грани Климената а за земљу порекла има Немачку: https://www.yfull.com/tree/E-BY4590/

Да ли се можда ради о неком гастарбајтеру? :)

Ван мреже Voljen od Boga

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 917
  • I-Y4460*
Одг: Племе Клименти
« Одговор #135 послато: април 08, 2019, 11:24:43 поподне »
Помало неочекивано на YFull-у се појавио резултат који припада грани Климената а за земљу порекла има Немачку: https://www.yfull.com/tree/E-BY4590/

Да ли се можда ради о неком гастарбајтеру? :)

Све више се јављају резултати који повезују Клименте са Њемачком и Аустријом !?
Evropa je jedna velika porodica.

Ван мреже Зрно

  • Помоћник уредника
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1304
  • R1b>BY611>YZ2705>BY200954
Одг: Племе Клименти
« Одговор #136 послато: април 09, 2019, 12:17:44 пре подне »
Све више се јављају резултати који повезују Клименте са Њемачком и Аустријом !?

Вероватно су Саси (рудари).

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3810
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Племе Клименти
« Одговор #137 послато: април 09, 2019, 12:30:42 пре подне »
Све више се јављају резултати који повезују Клименте са Њемачком и Аустријом !?
Густав Климт је чувени бечки сликар  :D
« Последња измена: април 09, 2019, 12:33:47 пре подне ДушанВучко »

Ван мреже goca 11

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 353
Одг: Племе Клименти
« Одговор #138 послато: април 09, 2019, 08:10:01 пре подне »
Da Duško tvorac bečke secesije taj divni slikar Klimt.
Skoro je bio prikazan i biografski film o njemu, kao i film Woman in Gold o nastanku njegove slike Žena u zlatnom sa Helen Miror ......

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 4046
  • I2-PH908>FT14506>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Племе Клименти
« Одговор #139 послато: април 09, 2019, 08:53:55 пре подне »
Помало неочекивано на YFull-у се појавио резултат који припада грани Климената а за земљу порекла има Немачку: https://www.yfull.com/tree/E-BY4590/

Да ли се можда ради о неком гастарбајтеру? :)

Како још резултат није обрађен, могуће да овај Немац није позитиван на свих 10 СНП-ова и можда ће чинити паралелну, "сестринску" грану Климентима. Размак између 2100 када је формирана грана и TMRCA од 700 година је велик. Једино не знам ко би могао бити у питању.