Аутор Тема: Племена Бањани и Пива  (Прочитано 76417 пута)

Ван мреже Гргур

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 68
  • R1a-Z280>L366
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #220 послато: април 04, 2017, 02:21:21 поподне »
Упутићу те на текст Синише Јерковића о овој тематици:
http://www.poreklo.rs/2012/07/22/u-potrazi-za-starim-krasojevi%C4%87ima/
Писан је у време када није било довољно резултата са ДНК тестирања, али што се тиче предања и историјских података, одлично покрива целу ту групу братстава која се везује за Властелиновиће.
Одлично,аутор текста је стално присутан на форуму па настави дијалог с`њим.

На мрежи Иван Вукићевић

  • Модератор
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2009
  • Васојевић
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #221 послато: април 04, 2017, 10:07:06 поподне »
Одлично,аутор текста је стално присутан на форуму па настави дијалог с`њим.
Синишин текст сам споменуо јер је тамо објашњена веза Шаренаца са Властелиновићима. Али нема везе, видим да ти се допада идеја да си до сада једини генетски потврђени потомак Властелиновића.

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1159
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #222 послато: април 29, 2017, 04:17:40 поподне »
Занима ме одакле Пантелиiи Срећковићу у "Историја српскога народа: Жупанијско време (600-1159). Књига прва, Београд 1884" извор за навод - да су се мађарски Кализи/Кабари/Хазари/Kálizok (Хазари/Калесије/Кезуни) пре 900 година населили у Пиви, Подрињу и Потарју?

СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ

Ван мреже Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7660
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #223 послато: април 29, 2017, 05:57:42 поподне »
Занима ме одакле Пантелиiи Срећковићу у "Историја српскога народа: Жупанијско време (600-1159). Књига прва, Београд 1884" извор за навод - да су се мађарски Кализи/Кабари/Хазари/Kálizok (Хазари/Калесије/Кезуни) пре 900 година населили у Пиви, одрињу и Потарју?

Највероватније је ту Панта повезао наше Кезуне са историјским поменом Кализа, кога он узима из Кинамовог дела Ἐπιτομή. Погледај на страницама 111-115, ту се помињу Дрина (Drunam), Тара (flumen Taran), Кализи (Chalisiis), а види и овде (Annales Regvm Hvngariae).

А ево и Пантелијиног навода (Историја српскога народа: Жупанијско време, књига 1), стр. 217.

Иначе, то помињање насељавања у Пиви, Подрињу и Потарју је заправо из Гласника Српскога ученог друштва:



Вероватно, после шареничке битке: они су заостали и настанили се около Таре, Пиве и Дрине, аа једно њин назив Кализ, а друго — несу знали сраски и на говор само се осмејкивао, кезио, па добили име Кезуни.

Колико је реална та повезница Кализи > Кезуни, питање је. Руварац се на пример не слаже с тим, али не коментарише ништа у вези Кезуна сам, само констатује: Дакле Киманови Халиси, Несторови Хвалиси, по којима се и Каспијско море зове море Хвалиско или као што Лукаревић на стр. 50 пише: "hualinsko more", то су српски Кезуни; и по обичају ишчуђава се Пантином размишљању: О Панто, Панто, quae te - cepit. (Зборник Илариона Руварца)
« Последња измена: април 29, 2017, 11:43:44 поподне Amicus »

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1159
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #224 послато: април 29, 2017, 06:55:07 поподне »
Хвала Amicus-e на изузетно драгоценим референцама!
СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ

Ван мреже Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7660
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #225 послато: април 29, 2017, 07:58:19 поподне »
Хвала Amicus-e на изузетно драгоценим референцама!

Тема је свакако занимљива, и било би је вредно можда и посебно простудирати/коментарисати, видех да је на тему исте писао Реља Новаковић у раду Још нешто поводом битке на Тари 1150. године.

У сваком случају, негде у то време су се изгледа појавили и ови наши N1a P189.2, остаје нам само да утврдимо како и одакле? ;D

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1159
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #226 послато: април 29, 2017, 11:02:05 поподне »
Тема је свакако занимљива, и било би је вредно можда и посебно простудирати/коментарисати, видех да је на тему исте писао Реља Новаковић у раду Још нешто поводом битке на Тари 1150. године.

У сваком случају, негде у то време су се изгледа појавили и ови наши N1a P189.2, остаје нам само да утврдимо како и одакле? ;D

Да, тема може бити такмац Павићевим "Хазарским речником"


The Goths in the Crimea; Aleksandr Aleksandrovich Vasilʹev.

или ово - да су Кализе можда муслимани беху и населише се у Србиiи и Босни

Die Geschichten der Ungern und ihrer Landsassen; J.A. Fessler, 1816 Leipzig

СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ

Ван мреже Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7660
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #227 послато: април 29, 2017, 11:26:53 поподне »
Да, тема може бити такмац Павићевим "Хазарским речником"


The Goths in the Crimea; Aleksandr Aleksandrovich Vasilʹev.

или ово - да су Кализе можда муслимани беху и населише се у Србиiи и Босни

Die Geschichten der Ungern und ihrer Landsassen; J.A. Fessler, 1816 Leipzig

Слажем се, Сол. Налазих овај први навод негде и ја, мислим чак и на српском.

Овај други пак је занимљивији, на то нисам до сада наишао, а тражих тако нешто! Какве су референце за овај податак?

Било би значајно ако бисмо сазнали да су Кализи и населили се у Босну и Рашку.

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1159
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #228 послато: април 30, 2017, 12:14:27 пре подне »
Слажем се, Сол. Налазих овај први навод негде и ја, мислим чак и на српском.

Овај други пак је занимљивији, на то нисам до сада наишао, а тражих тако нешто! Какве су референце за овај податак?

Било би значајно ако бисмо сазнали да су Кализи и населили се у Босну и Рашку.

Извињавам се - исправка, преневидео сам запету после Maroth,. Код Феслера стоiи кога су фрањевци преводили у Римску Цркву

а. Патарене
б. Кализе, а можда и муслимане који се беху у Рашку и Босну населили
ц. крштене невернике одн. iеретике  > Православне
СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ

Ван мреже Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7660
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #229 послато: април 30, 2017, 12:59:43 пре подне »
Извињавам се - исправка, преневидео сам запету после Maroth,. Код Феслера стоiи кога су фрањевци преводили у Римску Цркву

а. Патарене
б. Кализе, а можда и муслимане који се беху у Рашку и Босну населили
ц. крштене невернике одн. iеретике  > Православне

Да, пронађох касније дело, па погледах. :)

Није искључено да је тада и тим путем дошла и наша N1a P189.2. Овде је сада више на генетичарима, да пронађу неке рођаке даље, него да се Кализи даље распетљавају. Мада, свакако би било корисно ископати још неки податак. То би била баш сензација кад би се потврдило. :)

Ван мреже Uzi

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 775
  • Y-DNA: N2>P189.2>FGC28435
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #230 послато: април 30, 2017, 01:31:58 пре подне »
Да, пронађох касније дело, па погледах. :)

Није искључено да је тада и тим путем дошла и наша N1a P189.2. Овде је сада више на генетичарима, да пронађу неке рођаке даље, него да се Кализи даље распетљавају. Мада, свакако би било корисно ископати још неки податак. То би била баш сензација кад би се потврдило. :)

Амикусе и Сол, захваљујем на врло занимљивом разговору. Због таквих разговора са таквим истраживачима овај форум и јесте најбољи!   ;D ;D

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1159
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #231 послато: април 30, 2017, 01:44:51 пре подне »
Амикусе и Сол, захваљујем на врло занимљивом разговору. Због таквих разговора са таквим истраживачима овај форум и јесте најбољи!   ;D ;D

Хвала Uzi! Iа и Amicus служимо народу.
СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ

На мрежи НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5263
  • I2-PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #232 послато: мај 16, 2017, 12:32:49 поподне »
По пивљанском предању, као што знамо, већина пивљанских родова потиче од два брата, Руђа и Бранила, за које се још каже да су дошли са турским пашом, да су били "ропчићи" те да их је један свештеник откупио од паше и крстио, давши им имена Никола (за Руђа) и Јован (за Бранила), по славама које су узели да славе (св. Николу и св. Јована Крститеља). Док је Бранилово име врло јасно по свом значењу везано за српски (словенски) етнички корпус, са Руђом ствари другачије стоје. Прегледао сам "Речник личних имена код Срба" од Милице Грковић и она тамо наводи име Руђа на стр. 174, које изводи или од имена Руд или од имена Руђер. Док за име Руд стоји следећи податак: "Т. Маретић мисли да је придев руд (rufus) узет за лично име", за име Руђер није наведено никакво објашњење. Познато је, међутим, да је Руђер српски облик западноевропског имена Роџер (Roger), које је германског порекла; оно што је такође занимљиво око овог имена је да су га по Европи ширили Нормани:

"Roger (/ˈrɒdʒər/, /ˈroʊdʒər/)[1] is a masculine given name and a surname. The given name is derived from the Old French personal names Roger and Rogier. These names are of Germanic origin, derived from the elements hrōd ("fame", "renown") and gār, gēr ("spear", "lance"). The name was introduced into England by the Normans.[2] In Normandy, the Frankish name had been reinforced by the Old Norse cognate Hróðgeirr.[3] The name introduced into England replaced the Old English cognate Hroðgar. Roger became a very common given name during the Middle Ages. A variant form of the given name Roger is Rodger.[4] The surname Roger is sometimes an Anglicised form of the Gaelic surname Mac Ruaidhrí.[5]"

С обзиром на углавном западноевропски распоред тестираних N-P189.2 појединаца који нису блиски пивљанско-бањанском P189.2>Y7310, не бих искључио могућност, због веће разноврсности ове хаплогрупе у западној Европи (иако је реч о врло малом броју тестираних), да је P189.2 на Балкан дошла са Норманима, слично као I1 P109>Y3662>S14887>Y11203>FGC22045, или можда посредством неких других западњака током средњег века. Не кажем да би она могла да буде оригинално викиншка (норманска), већ можда "покупљена" успут, у Нормандији или некој другој западноевропској области. Ова могућност би добила додатно на снази ако се утврди да археогенетски налази из Мађарске и централног Сибира ипак нису позитивни на Y6503, о чему је било речи на теми "Српски N-P189.2". Ако је име Руђо заиста потекло од Руђер, уз додатак да он није био православан, ми вуче више на то да је он можда био католик, а и његово име говори томе у прилог. Могуће је да је у предању ранији, средњовековни долазак Руђа померен у доба владавине Турака.

https://en.wikipedia.org/wiki/Roger
« Последња измена: мај 16, 2017, 12:34:45 поподне НиколаВук »
Чињеницама против самоувереног незнања.

На мрежи Иван Вукићевић

  • Модератор
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2009
  • Васојевић
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #233 послато: мај 16, 2017, 05:37:05 поподне »
Ако је име Руђо заиста потекло од Руђер, уз додатак да он није био православан, ми вуче више на то да је он можда био католик, а и његово име говори томе у прилог. Могуће је да је у предању ранији, средњовековни долазак Руђа померен у доба владавине Турака.

Теорија би била прихватљива када Пивљани не би припадали истом роду као и Бањани. Али с обзиром да припадају, мислим да су шансе да је Руђо рођен као католик готово равне нули. О пореклу Руђа и Бранила има више магловитих предања, а генетски је потрђено оно по коме су дошли из Бањана. Од ког су тачно разгранатог братства (Петровића или Мулина) и није толико битно јер су сви сродни. С друге стране, западно-европско порекло Бањана (па самим тим и Пивљана) је сасвим могуће јер је Бањска, одакле су се по предању доселили, рударски крај.

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1159
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #234 послато: мај 17, 2017, 12:35:49 пре подне »
По пивљанском предању, као што знамо, већина пивљанских родова потиче од два брата, Руђа и Бранила, за које се још каже да су дошли са турским пашом, да су били "ропчићи" те да их је један свештеник откупио од паше и крстио, давши им имена Никола (за Руђа) и Јован (за Бранила), по славама које су узели да славе (св. Николу и св. Јована Крститеља). Док је Бранилово име врло јасно по свом значењу везано за српски (словенски) етнички корпус, са Руђом ствари другачије стоје. Прегледао сам "Речник личних имена код Срба" од Милице Грковић и она тамо наводи име Руђа на стр. 174, које изводи или од имена Руд или од имена Руђер. Док за име Руд стоји следећи податак: "Т. Маретић мисли да је придев руд (rufus) узет за лично име", за име Руђер није наведено никакво објашњење. Познато је, међутим, да је Руђер српски облик западноевропског имена Роџер (Roger), које је германског порекла; оно што је такође занимљиво око овог имена је да су га по Европи ширили Нормани:

"Roger (/ˈrɒdʒər/, /ˈroʊdʒər/)[1] is a masculine given name and a surname. ...........

С обзиром на углавном западноевропски распоред тестираних N-P189.2 појединаца који нису блиски пивљанско-бањанском P189.2>Y7310, не бих искључио могућност, због веће разноврсности ове хаплогрупе у западној Европи (иако је реч о врло малом броју тестираних), да је P189.2 на Балкан дошла са Норманима, слично као I1 P109>Y3662>S14887>Y11203>FGC22045, или можда посредством неких других западњака током средњег века. Не кажем да би она могла да буде оригинално викиншка (норманска), већ можда "покупљена" успут, у Нормандији или некој другој западноевропској области. Ова могућност би добила додатно на снази ако се утврди да археогенетски налази из Мађарске и централног Сибира ипак нису позитивни на Y6503, о чему је било речи на теми "Српски N-P189.2". Ако је име Руђо заиста потекло од Руђер, уз додатак да он није био православан, ми вуче више на то да је он можда био католик, а и његово име говори томе у прилог. Могуће је да је у предању ранији, средњовековни долазак Руђа померен у доба владавине Турака.

https://en.wikipedia.org/wiki/Roger

Теорија би била прихватљива када Пивљани не би припадали истом роду као и Бањани. Али с обзиром да припадају, мислим да су шансе да је Руђо рођен као католик готово равне нули. О пореклу Руђа и Бранила има више магловитих предања, а генетски је потрђено оно по коме су дошли из Бањана. Од ког су тачно разгранатог братства (Петровића или Мулина) и није толико битно јер су сви сродни. С друге стране, западно-европско порекло Бањана (па самим тим и Пивљана) је сасвим могуће јер је Бањска, одакле су се по предању доселили, рударски крај.

Да, НиколаВуче. Од синоћ - захваљуiући Давору и његовој далекосежном налазу, да великом вероватноћом "археогенетски налази из Мађарске и централног Сибира ипак нису позитивни на Y6503" отвара нама (мени) могућност полемисања о могућeм западним пореклом Бранила и Руђа.

Моi кандидат за повесног Руђа/Руђера iе вођа талиiанских најамника  Ружир/Руђер/Rugerius - кнез Хумски (1330-1340), као што се да приметити има iедан битан мањак (а можда и не) - не уклапа се у разину TMRCA.  Руђер имаше сина Радослава и да се предпоставити да су iош многи из његове дружине основали породице са домородним женама, као што iе вероватно да у његовој дружини осим евентуалног брата" Бранила" и других блиских рођака би. (сличан класичан пример у Италиiи беше дружина Муциа Аттендола -Сфорце).

Две и по (признаiем лабаве >>>TMRCA) предпоставке у његову корист:

- име сина - Радослав, коии је могући отац или деда Вуку - оцу првог записаног бањанског војводе, Радича Вуковића
- у Пиви на Унчу, на мраморној плочи уклесан ие крст са пресеченим јабукама (по О. Благојевићу), сматрам, да пресечене јабуке на
  кринове/љиљане личе,  и прилично грбу Ружииеревића из "Илирских грбовника" (по опису) одговара. Грб Ружииеревића из грбовника iе
  истоветан грбу француског града Шалона /Chalons-en-champagne
- да ли случајност или не, управо око тог града се 451. водила битка против Атилиних Хуна на Каталаунским пољима :)
 



Цитат
За време великих успеха према Бугарима и Грцима, имали су Срби према Босанцима опет само великих губитака. Ови проширише своју област од Неретве па до границе дубровачког градског подручја на Заливу Затонском. Њихове војсковође беху неки италијански
старешина најамника Ружир Ruggiero и Милтен Драживојевић. 108

108 Rugerius јавља се у повељама 1330-1340; његова жена, по свој прилици Босанка, звала са
Бољеслава а његов син Радослав у. 1369. О Милтеновој породици и родбини ср. м о ј у распр.
Властела Хумска на натпису у Величанима: Гласник бос. 4 1892 279 и д. Wiss. Mitt. 3 1895 474 и
http://www.skripta.info/wp-content/uploads/2016/04/Konstantin-Jirecek-Politicka-Istorija-Srba-Do-1537.pdf   стр 208

напомене:
- по Православном катехизму, крштење по Римском обреду се признаiе - правоснажно је и не врши се поново по Православном
  обреду. Значи крштава се само иноверник
- Banya на мађарском значи и рудник
- Тунгуз-Перовић Руђиће ословљава каo Руђеровиће
« Последња измена: мај 17, 2017, 12:38:17 пре подне Сол »
СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ

Ван мреже Кос

  • Члан Друштва
  • Почетник
  • *****
  • Поруке: 49
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #235 послато: мај 17, 2017, 11:32:26 пре подне »
мислим да је  у контексту Пиве-Бањана-Дробњака, битно полазиште, престоног града Сокола и Новог у Пиви, и снажан војнички потенцијал становништва у поменутим жупама, касније нахијама. Како је Стјепан Вукчић Косача, био највећи од Косача што се тиче ширења чак  до Цетине на запад и то да је оставио великог трага у топонимији Пиве, можемо лако направити бар оквир да је око себе као и сви господари па и крунисани , имао око себе гарду, која је укључивала најамнике запада или прекоЈадрана, а како му је један од најзначајнијих тврђа и летњиковаца био у Пиви , а поблизу стрица му у Кључу, па и синова у том потесу, логично је да је тај предео био најразвијенији занатски,трговачки и  ратнички, смислено је сматрати најближу околицу владара као његово најснажније упориште, те сходно томе , генетски резултати везани за ,,Скандино-Норманске,, , и њихова заступљеност, као и врло висок постотак предања и легенди о јаким родовима, ,,чудним,, именима, говори управо о овим неочекиваним резултатима генетике.

Још бих додао ,,феномен,, стећака, који је ту најизраженији (,,ужа,,Херцеговина), како бројно тако и квалитативно, а како је већма њих припадала феудалцима, углавном се то огледа у  ратничким и једноставним хералдичким ознакама, управо у томе очитавам  снажну војну класу читавог становништва која савршено кореспондира са ратничким дружинама братстава-доцније племена и њиховом баштинском везаношћу у поменутим областима.

Упадљиво је сходно томе и  брзо ширење херцегових поседа, да тако кажем, попут урагана...

Да повежем, херцег је црпео своју снагу, посебно војну, у значајној мери из области Пиве, Бањана, Комарнице и гацконског поља и Кључа, где је и био дво-престони у сваком смислу, па отуд и ти ,,ратни,, гени обучених ,,дошљака,, .. ратничка влахија=снажна војна, претходница Војне Крајине, када и креће вал насељавања из тих области , што показује и генетика, мада резултатски још у повоју...

А посебно што се тиче легенди о пореклу из Бањске са Косова, имају их и Пивљани и Дробњаци, у појединим родовима, као и Бањани, Матовићи и Крушићи итд. , па топонимија Дробњака код Неродимља,  говори о трговачким-караванским станицама па и насеобинским свих њих..мислим да у том погледу не треба видети полазиште и порекло, већ ширење ка њима које је претпостављам почело у 14 веку још, што касније поприма снажне одјеке косовске легенде да се утекло падом под Турке, где су потомци кроз векове желели да се маркирају као део небеског опредељења, па је део тога ушао у причу и о пореклу одонуд..


Ван мреже Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7660
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #236 послато: јун 12, 2017, 10:33:05 пре подне »
Прегледах све теме о Бањанима и Пиви, и видех да нигде није постављано ово предање што се помиње у књизи о братству Тадића (1990), а тамо се каже следеће:

Цитат
Суштина основног предања говори, без обзира на постојање више верзија, да су браћа Руђо и Бранило, односно њихови непосредни преци, послије Косовске битке, дошли са Косова или из Метохије у Бањане. По једној верзији они су потомци Гојка Мрњавчевића, званог кнеза Гаврила, а по другој су, такође, потомци Мрњавчевића али сина Војинова, званог Милош црни. Ова друга верзија се разликује и по томе што се каже да су y Пиву дошли преко Сјенице и Шћепан Поља, а не преко Бањана, како то каже прва верзија овог предања.

(Радивоје М. Тадић, Тадићи, Београд, 1990, стр. 28)

Ни ово не објашњава присуство N1a, али пошто није помињано, да нам као податак не промиче. ;)

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1159
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #237 послато: јун 12, 2017, 12:53:03 поподне »
Прегледах све теме о Бањанима и Пиви, и видех да нигде није постављано ово предање што се помиње у књизи о братству Тадића (1990), а тамо се каже следеће:

Цитат
Суштина основног предања говори, без обзира на постојање више верзија, да су браћа Руђо и Бранило, односно њихови непосредни преци, послије Косовске битке, дошли са Косова или из Метохије у Бањане. По једној верзији они су потомци Гојка Мрњавчевића, званог кнеза Гаврила, а по другој су, такође, потомци Мрњавчевића али сина Војинова, званог Милош црни. Ова друга верзија се разликује и по томе што се каже да су y Пиву дошли преко Сјенице и Шћепан Поља, а не преко Бањана, како то каже прва верзија овог предања.
(Радивоје М. Тадић, Тадићи, Београд, 1990, стр. 28)

Ни ово не објашњава присуство N1a, али пошто није помињано, да нам као податак не промиче. ;)

Хвала Amicus-e на овом за мене до сада незнаном предаљу.  :)

Ево iедно предање од Бакрача:
https://de.scribd.com/document/341834924/123Rodoslov-porodice-Bakrač-konačna-verzija-docx

У овом се Бранило презиваше Ивановић и беше пореклом из Браниловића тi. Бранилова села код Фазлагића куле.

Аутор помиње 48 породица које  Руђо и Бранило у Пиви затекоше. (& Плакаловиће и Костиће)

занимљиво да аутор монографие Гаговиће Руђићима несматра ??? (Гломазиће да)


међу тих 48. презимена и необично презиме Трумунтић, изгледа изведено од Trimonti (норманско?)
« Последња измена: јун 12, 2017, 12:55:17 поподне Сол »
СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ

Ван мреже Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7660
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #238 послато: јун 12, 2017, 01:24:13 поподне »
међу тих 48. презимена и необично презиме Трумунтић, изгледа изведено од Trimonti (норманско?)

Никад чуо, а не видим га ни било где на мрежи, или у књигама (нашим и јавним)? ???

Али личи на Тримонти.

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1159
Одг: Племена Бањани и Пива
« Одговор #239 послато: јун 12, 2017, 01:30:43 поподне »
Никад чуо, а не видим га ни било где на мрежи, или у књигама (нашим и јавним)? ???

Али личи на Тримонти.

Могућ ие и Трамонти (норманско Воiводство од Амалфи-а ,Салерно)

https://it.wikipedia.org/wiki/Tramonti
« Последња измена: јун 12, 2017, 01:33:16 поподне Сол »
СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ