Аутор Тема: Стара Србија-Срби и Албанци  (Прочитано 40124 пута)

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4705
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #180 послато: децембар 04, 2016, 10:30:14 поподне »
Сада ћу навести неколико цитата из капиталног дела Димитрија Богдановића: "Књига о Косову" о начину насељавања Арбанаса на простору Старе Србије током 18. и 19. века, пре 1876. године. Прво ћу навести оно што је написано о насељавању Ругове, и што свакако треба да служи на част господину Руговцу и његовим саплеменицима, јер је учињено без насиља, мирним путем (што је нажалост био изузетак, а не правило, што ће бити показано на другим примерима):
"Но, треба начинити разлику између мирних сеоба, које су се наставиле на некадашња средњовековна сточарска кретања албанских, црногорских и влашких племена, и милитантног освајачког поседања или планске колонизације, коју је вршила или штитила турска власт. Први је случај Ругова, у средњем веку српске области. Први помен Албанаца у Ругову је из 1737, када је патријарх Арсеније IV Јовановић пребегао из Пећи преко Ругова у Васојевиће; патријарх је гостољубиво примљен у арбанашким "становима", привременим летњим сточарским насеобинама у планини. Традиција Руговаца зна да су њихови преци најпре овамо долазили са стоком само лети, те да су они за пашу користили не само данашње руговске планине већ и Мургаш, Смиљевицу, Хаилу, Глођију, Штедин и Нићинат. Временом су почели појединци да остају и да се ту стално насељавају. Данас у Ругову живе искључиво Албанци муслиманске вере, пореклом из малисорског католичког племена Климената, у изворишту Цијевне у Проклетијама, који су се доселили вероватно у првој половини XVIII века."(Богдановић 1990, 135)
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4705
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #181 послато: децембар 04, 2016, 10:46:24 поподне »
Следи опис начина насељавања области Пољанице и Масурице од стране Арбанаса, из истог дела (Димитрије Богдановић:"Књига о Косову"). Пољаница се налази северозападно од Врања (Големо Село, Власе и остала), а Масурица је село које се налази неколико километара јужно од Сурдулице, уједно најисточнија тачка до које су Арбанаси допрли у свом насељавању Старе Србије у 18. и 19. веку:
"Метод албанске инфилтрације описао је Р. Николић (Риста Николић, прим. Н.В.) према изучавањима Пољанице. Први су се Албанци, каже он, насељавали махом на превару, и тек после су се насилнички ширили, отимајући имања становницима. Када су се досељавали, били су јадни и жалосни. Најпре би обично долазили сами, а после су им стизале породице. Кукали би и преклињали да их становници у селима, где су наишли, приме на конак. Ови су их из сажаљења примали у своју кућу, али се Арнаутин није више удаљавао из куће. Чим му стигне породица, смести се у кући, избаци све што му не треба, па ће онда рећи ономе који га је примио на конак: "Ја идем чак из Малсије, сад иди ти!" тако су се заселили први досељеници Арнаути готово у свима, нарочито пограничним селима Пољанице. Када су се тако настанили, почели су потом насилнички да се шире и у осталим селима. Тако су се насилнички засељавали и Арнаути из блиских голачких села. Најпре су убијали чобане, а потом су се водиле праве борбе приликом косидбе ливада; становници су их у први мах увек одбијали (Доброшево, Дреновац, Рождаце), али су их ови најпосле ипак расељавали. Исто тако, свуда се могао евидентирати још један начин: злоупотреба службе чувара и заштитника ("дерудекџије"). У Масурици су се први досељеници Албанци у први мах населили ради заштите становника у селу. Када су потом економски ојачали и намножили се, почели су се дојучерашњи чувари насилнички ширити. Најпре су почели убиствима расељавати становнике села Масурице, а потом и остале. У селу Масурици убили су два детета и принудили становнике да се селе. У Сурдулици су насилнички притисли нека имања, убили Стевана Пусуљу и населили се. Потом су почели отимачине у Алакинцу, Длугојници, Лменчи и редом по свом Масуричком пољу. У Алакинцу имали су најпре кошаре, па су се потом стално настанили. У Длугојници су држали у први мах трмке (пчеле), па су потом прешли и тамо се населили. Тако су редом захватали село за селом. Становници су узмицали у блиска планинска села. На осамдесет до деведесет година пре Николићевог истраживања (тј. 1824-1834) насилнички су заузели и Варденик, пошто су убиствима раселили то село.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4705
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #182 послато: децембар 04, 2016, 10:47:55 поподне »
Следи опис начина насељавања области Пољанице и Масурице од стране Арбанаса, из истог дела (Димитрије Богдановић:"Књига о Косову"). Пољаница се налази северозападно од Врања (Големо Село, Власе и остала), а Масурица је село које се налази неколико километара јужно од Сурдулице, уједно најисточнија тачка до које су Арбанаси допрли у свом насељавању Старе Србије у 18. и 19. веку:
"Метод албанске инфилтрације описао је Р. Николић (Риста Николић, прим. Н.В.) према изучавањима Пољанице. Први су се Албанци, каже он, насељавали махом на превару, и тек после су се насилнички ширили, отимајући имања становницима. Када су се досељавали, били су јадни и жалосни. Најпре би обично долазили сами, а после су им стизале породице. Кукали би и преклињали да их становници у селима, где су наишли, приме на конак. Ови су их из сажаљења примали у своју кућу, али се Арнаутин није више удаљавао из куће. Чим му стигне породица, смести се у кући, избаци све што му не треба, па ће онда рећи ономе који га је примио на конак: "Ја идем чак из Малсије, сад иди ти!" тако су се заселили први досељеници Арнаути готово у свима, нарочито пограничним селима Пољанице. Када су се тако настанили, почели су потом насилнички да се шире и у осталим селима. Тако су се насилнички засељавали и Арнаути из блиских голачких села. Најпре су убијали чобане, а потом су се водиле праве борбе приликом косидбе ливада; становници су их у први мах увек одбијали (Доброшево, Дреновац, Рождаце), али су их ови најпосле ипак расељавали. Исто тако, свуда се могао евидентирати још један начин: злоупотреба службе чувара и заштитника ("дерудекџије"). У Масурици су се први досељеници Албанци у први мах населили ради заштите становника у селу. Када су потом економски ојачали и намножили се, почели су се дојучерашњи чувари насилнички ширити. Најпре су почели убиствима расељавати становнике села Масурице, а потом и остале. У селу Масурици убили су два детета и принудили становнике да се селе. У Сурдулици су насилнички притисли нека имања, убили Стевана Пусуљу и населили се. Потом су почели отимачине у Алакинцу, Длугојници, Лменчи и редом по свом Масуричком пољу. У Алакинцу имали су најпре кошаре, па су се потом стално настанили. У Длугојници су држали у први мах трмке (пчеле), па су потом прешли и тамо се населили. Тако су редом захватали село за селом. Становници су узмицали у блиска планинска села. На осамдесет до деведесет година пре Николићевог истраживања (тј. 1824-1834) насилнички су заузели и Варденик, пошто су убиствима раселили то село."

Заборавих да ставим цитат, ово је стр. 145 у књизи.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже МучаСR1bин

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 75
  • R1b - U152
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #183 послато: децембар 04, 2016, 10:48:07 поподне »
Има више доказа да Топлица није била опустела, један од најречитијих је списак приложника цркве св. Прокопија у Прокупљу из 1743. године, дакле након Великих сеоба Срба. У њему су поименце наведени приложници и из којих су села, па тако нпр. "от Судимне Јован Милошевић, от Музаћа Вучета, от Рашице Јанко...от Јошанице Павун, от Драгуше Милован...от Горне Свраче Петар, от Бреснице кнез Ћора, от Горне Бреснице Радосав, от Коњухчића Никола, от Меровца Јован..." итд. итд. У то доба је у свим овим наведеним селима (има их још пуно која нисам навео) сигурно било стално настањених Срба и у већем броју, али пред ратове 1876-78. у многим од ових села више није било ниједног српског становника. И у Девичком Катастиху су као приложници 1762. године наведени мештани Бесолице и Трмке, села која су пред ратове 1876-78. била чисто албанска. Дакле, врло сам објективан, и ништа што говорим не остављам непоткрепљено изворима.  ;) Горе наведене податке сам преузео из чланка Радослава Љ. Павловића: "Сеобе Срба и Арбанаса у ратовима 1876. и 1877-78. године".
Није потпуно тачно да су се Албанци досељавали као католици, само делимично. Албанци су на простор Старе Србије долазили или као муслимани или као католици. Ако су долазили као муслимани, ислам су примали обично у Љуми или у околини Ђаковице, које су биле две најзначајније етапне области насељавања Арбанаса ка североистоку. Међутим, чак и када су долазили као католици, у католичкој вери нису дуго остајали, већ су врло брзо примали ислам, јер су са њим добијали неслућене привилегије и предност над комшијама Србима, а ту предност су они накнадно злоупотребљавали насиљем над истима и узурпирањем њихове земље и имовине, као и накнадним уништавањем сваког трага њиховог ранијег присуства (преоравањем гробаља, разградњом цркви и подизањем од тако добијеног материјала мостова, џамија и других објеката). Колико су Албанци на прихватање ислама гледали само као на прилику да побољшају свој материјални статус и положај говори и појава "љарамана" у Косовском Поморављу, Албанаца који су привидно примали ислам (како се не би разликовали од осталих Албанаца и како би добили привилегије које следују муслиманима), а кући су уствари и даље практиковали католичке обичаје и обреде. О свему овоме је нашироко писано у нашој антропогеографској литератури, а образложићу све ово још неким конкретним документованим примерима, када будем нашао времена.  :)

Да нам је још оваквих орлова попут НиколеВука, мирније би уочи Косова спавали, како рекоше у добро знаном филму...  ;)
„Ако видите човека који се жали, тај сигурно није Србин!“

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4705
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #184 послато: децембар 04, 2016, 11:08:10 поподне »
Сада нешто о насељавању Косовске котлине, из истог дела (Димитрије Богдановић:"Књига о Косову"):
"Потпуно иста слика добија се и проучавањем области на главном удару албанске експанзије током XVIII-XIX века, од Метохије до Топлице и Масурице. Колонизација Албанаца је од самог почетка праћена неподношљивим терором, који је, узет у својој укупности, узрок масовном исељавању Срба. На Косову у ужем смислу, на пример, проучавање узрока за исељавање Срба из њиховог завичаја или из етапне области њиховог повлачења пред албанским валом открива управо те чиниоце. Навешћемо само неколико примера. Доганџићи у Доњој Гуштерици су избегли од Тетова зато што су поубијали арамије (албанске разбојнике) у својој кући. И Каралићи у Коњуху напустили су пећки крај пошто су убили неког Албанца итд. ова убиства су долазила у одбрани части или имања. Неки су због тих насиља напуштали куће и имања и селили се и без "падања на крв". Сојевци у Топличану иселили су се из Сојева у Горњој Морави зато што као ковачи нису хтели Албанцима да кују мотике преко реда, а Бошковићи у Бабином Мосту су напустили своје село Борчане "у Карађорђево време", јер су, како им предање вели, Арбанаси тада на планини због буне у Србији чинили велики зулум. Исељавали су се Срби и да избегну присилно потурчивање. У заузимању земље за своја насеља Албанци су врло често били безобзирни, а када су наилазили на отпор у томе, њихова је агресивност била још безобзирнија. Српско становништво добегло у област Горње Мораве напустило је свој завичај углавном због зулума, у које спадају убиства, пљачке, отимање имања и жена и слично. Велика албанска насиља, у различитим облицима, главни су узрок и сељакању српског народа у самој области Горње Мораве. Врбичани су у Команац побегли "од гађање", тј. од покушаја убиства од стране Албанаца. Јанцићи су из Жегре прешли у Доњу Будригу, јер су им тамо Албанци уграбили две девојке, па хтели и трећу. Реч "зулум" означава овде сва насиља и нечовештва; под њом се подразумева уцена ("рабуш"), убиство, протеривање са имања и отимање имања, "печење" ужеженим вршником, "ударање на образ" (силовање), рад на потурчивању итд. Зулум је био толико неиздржљив да се махом бежало испред Албанаца. Ово сељакање није вршено на махове, већ неосетно и постепено, тако да је услед његова сукцесивног трајања долазило и до тога да у неком селу не остане ниједан српски дом. У овим случајевима није долазило до тога да село потпуно запусти, него је само вршена смена становништва, јер су се Албанци у оваква села, ако не пре а оно почетком њихова расељавања, увек лако увлачили и тиме потпомагали започети процес. Упадљива је чињеница да су се Албанци мање сељакали, а то не стога што су млађи у овим областима, већ зато што их на ово нико није приморавао. То што је речено за Албанце важи и за исламизоване и албанизоване Србе."(Богдановић 1990, 144)
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже МучаСR1bин

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 75
  • R1b - U152
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #185 послато: децембар 04, 2016, 11:08:53 поподне »
И Срби су сматрали да је Топлица, Косаница и Јабланица 1876 српска мада тамо скоро да није било Срба. (то је такозвано историјско право).
Истом таквом накарадном логиком ја могу да сматрам да ће нпр. уколико услед неког не дај Боже хипотетичког контонуираног геноцида (јер то је прави термин за оно што се дешавало српском народу у Старој Србији вековима уназад, немојмо увијати ствари у обланде услед замке политичке коректности) над Албанцима у Елбасану и околини и тамо насељавањем српског становништва то постати земља на коју право полажу Срби, а Албанци се могу позивати на неко историјско право јер их више неће бити, је л' тако?

Да ствар буде гора по тај аргумент, Албанци никада нису имали нити један део данашње Републике Србије ни у једној својој државној творевини (надам се да марионетску Велику Албанију направљену од стране фашистичке Италије не сматрају својом, као и ову данашњу државолику товревину на Косову и Метохији подржавану од истих историјских спонзора), а цела Албанија и у својим највећим имагинарним Shqipëria natyrale границама је била у оквирима српске државе ;) Да не спомињем цркву Св. Јована Владимира, па мошти тог нашег првог светитеља које су сада у Тирани, голготу при повлачењу наше војске у Првом светском рату кроз те крајевима, па победу у квалификацијама у Елбасану над фудбалским националним тимом Албаније... Шта ћемо са тим, ето нама по тој логици сад и историјског права на Елбасан?  ;D
„Ако видите човека који се жали, тај сигурно није Србин!“

Ван мреже МучаСR1bин

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 75
  • R1b - U152
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #186 послато: децембар 04, 2016, 11:40:37 поподне »

Господине НиколаВук,
Око овога се не слажемо, јер се зна да је Топлица била опустела и да су Албанци доселили као католици, а не као муслимани. Такође и поређење са Курдима није реално.

Мислим да бисте у вашим прилозима требали да будете објективнији.

Као археолог, нисам упознат са материјалним остацима које приписујемо католичком становништву у Топлици (уколико изузмемо тзв. Југ-Богданову или Латинску цркву у Прокупљу из 14. века коју су само користили Дубровчани у каснијим вековима), а која се може везати за насељавање Албанаца, али зато врло добро знам да постоје остаци текија и ,,турских гробаља'' која данас поштује муслиманско ромско становништво и у близини којих се сахрањује. То су очигледни материјални докази да је ту живело и исламско становништво, ваљда би морао да остане и неки материјални траг тог албанског католичког становништва, макар и најскромнији верски објекат, а нема га... Уколико је неком од форумаша можда познат, рад сам за нова сазнања.

Не бих да задирем у струку историчара, али чини ми се да је то већ добро уочено поређење, да је Отоманска империја против хришћанског становништва користила на једној страни Курде против Јермена, а на другој Албанце против Срба и околних православних народа, да не кажем Рум-милета. Тако би остваривали двоструки добитак. Отоманске власти нису морале да ,,прљају руке'' и да дозволе могуће дискредитовање пред међународном заједницом, а уједно би примирили ,,апетите'' ових наизглед неукротивих групација у оквиру своје империје и додатно их задобила за себе.
Данашњи догађаји нам показују да су се у случају Курда мало прерачунали, ђаво дође по своје, а исто је и почињало да се уочава и у односу Албанаца према Отоманској империји, али су историјски догађаји, односно ослобађање Албанаца од Турака (које је остварила српска војска) зауставили даље продубљивање тог јаза и све очитију немогућност централних власти да се избори са албанским питањем.   
„Ако видите човека који се жали, тај сигурно није Србин!“

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4705
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #187 послато: децембар 05, 2016, 12:01:11 пре подне »
Матија Масарек, албански католички надбискуп (живео у 18. веку), је био најжешћи у осуди потурчивања (тј. примања ислама) његових сународника. Истакао је једну одлику у понашању исламизираних Албанаца која је и тада, а и касније, била кључ за разумевање њихове колонизације Старе Србије: "Мухамедански Албанци су нарочито опасни јер су Турци (тј. муслимани) и могу да чине свако зло које им се свиди." Огорчен дивљаштвима које су ти новопечени муслимани причињавали својим католичким сународницима, али и православним Србима, он је у писму префекту Конгрегације, из 12. августа 1793. године, навео да сваку своју литанију завршава речима: "Libera nos, Domine, ab Albanensibus!" (Ослободи нас, Господе, од Албанаца!), па потом огорчено додаје: "Extermina et dele istos Albanenses de terra vivantium!" (Искорени и избриши ове Албанце из земље живих!).
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4705
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #188 послато: децембар 05, 2016, 12:12:01 пре подне »
Још нешто о узроцима албанских сеоба, који нису били искључиво привредно-економске природе (услед глади и пренасељености у матици, и "испражњености" равнијих предела, погодних за насељавање), већ и политичке:
"Оправдано је, дакле, говорити и о политичким узроцима албанских сеоба. Како је то добро приметио Васа Чубриловић, "расељавање и насељавање становништва одувек је било важно средство разним државама у разна времена кад су хтеле да осигурају своју премоћ у појединим балканским земљама", а последица свега је "да балканске земље често мењају етнографску слику, особито после ратова и устанака". Долазећи из Азије, донели су Турци из ње и један од најстрашнијих али и најсигурнијих начина да се укроти један народ или осигура посед једне земље, познат још старим Асирцима и Вавилонцима: уништити или проредити расељавањем несигурно становништво и заменити га новим, поузданијим. Турска га је често употребљавала на Балкану."(Богдановић 1990, 153-154)
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4705
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #189 послато: децембар 05, 2016, 12:14:11 пре подне »
Да нам је још оваквих орлова попут НиколеВука, мирније би уочи Косова спавали, како рекоше у добро знаном филму...  ;)

 ;D ;D
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже МучаСR1bин

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 75
  • R1b - U152
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #190 послато: децембар 05, 2016, 01:03:33 пре подне »
Tpeнутнo je пpиpoдни пpиpaштaj мeђу Cpбимa нa KиM нa иcтoм нивoу, aкo нe и вeћи oд Aлбaнaцa. И пopeд дaљeг иceљaвaњa, миcлим дa ce cитуaциja кoд Cpбa cтaбилизoвaлa. Кaд будe Кocoвo дoбилo визну либepaлизaциjу, ca Kocoвa ћe oтићи у poку oд пeт гoдинa пoлa милиoнa људи. Taкo дa je peaлнo дa зa дeceтaк гoдинa имaмo oднoc 800:200 xиљaдa, ca нopмaлнoм гуcтинoм нaceљeнocти oд 100 cтaнoвникa нa 1 km квaдpaтнoм.

Милоше, знам да си са Космета и не бих да ти солим памет и глумим неког интернет-ратника и великог Србина. Верујем да је овде теби најтеже што је ситуација тренутно оваква каква је, али то не значи да са тим треба да се помиримо и прихватимо је. Треба да је схватимо и увидимо где су наше грешке, покушамо да их исправимо да нам се не би дешавале поново. Често се може чути неко позивање на реалност. Реалност није мера, већ тренутно стање. Уколико не дође до бољитка за наших живота, шта сад, доћи ће у будућности. Не треба само клонути духом, шта је људски век за историјске догађаје-ништа. Треба имати непоколебљиву веру у себе и радити. Наравно, Србима на КиМ и другде би све то падало далеко лакше и изгледније да имамо озбиљну државу. Али да нису веровали у боље сутра Срби не би ни опстали дуго у таквом и толиком ропству, спрам којег је ово данашње ништа, али и друга су времена и другачији су људи, слажем се. Увек када је тешко на памети су ми стихови Војислава Илића-Млађег са спомен-костурнице на Зејтинлику: ,,...Али чврсту веру у победу крајњу, никад, ни за часак изгубили нису''.

Цитат
C дpугe cтpaнe, кao штo je нepeaлнo дa Бeoгpaд икaд влaдa Дpeницoм, уocтaлoм никaд и ниje, тaкo je нepeaлнo дa Пpиштинa влaдa ceвepним дeлoм aдминиcтpaтивнoг KиM (И. Koлaшин и Ибapcкa дoлинa). To ce видeлo и пpиликoм пpeкjучepaшњe пoceтe Иce Mуcтaфe и oтвapaњу мocтa нa peци Биcтpици нa гpaници oпштинa Звeчaн и Лeпocaвић. Чoвeк je ишao кpoз шуму кoзjим cтaзaмa, jep ниje мoгao мaгиcтpaлoм.

Лично, не видим да је мерило неке јачине Срба то што је Иса Мустафа преко Шаље и Бистрице дошао на отварање моста, већ мислим да је то урадио да не би изазивао додатну нестабилност. Знамо сви да Срби на северу Космета нису наивни, али немојмо се заваравати. Шта може обичан народ против оружане силе која је за то обучена, ма које јачине да је она? Да Албанци то хоће, тј. да међународни фактори то дозволе, верујем нажалост да би сутра могли да етнички очисте цео север. Међутим, албанска нација је 1999. године, рекао бих, била у зениту своје моћи и потентности. Уложили су све своје материјалне и људске ресурсе како би постигли прокламовани циљ и реално одржали нам лекцију и на тој умешности им треба честитати и учити из ње (ко год и због чега да им је у томе помогао). Из тог разлога сматрам да ће воденица у будућности, ако не буде потекла на српску, свакако све мање и мање тећи на албанску страну. Тренутно не видим да би Албанци поново ратовали за Космет, а камоли за Велику Албанију, али су Срби свакако још мање заинтересовани за тако нешто.
Са друге стране, не видим зашто Београд не би остваривао своју власт једног дана и у Дреници? Тамо је стање анархично по историјској инерцији, али и због катастрофалног југословенског (свих Југославија) државног апарата и недостатка зрелости да се неки проблеми из прошлости превазиђу на начин који изискује дата ситуација. Двадесети век је био толико буран, да држава никада у потпуности и у правој мери није успела да оствари своју фактичку власт на ослобођеним територијама из Балканских ратова. Знамо сви како се наставило са доласком Брозовог режима, а ,,политка'' С. Милошевића не завређује ни коментар колико је катастрофална по стање српског народа у Покрајини, као и по српско-албанске односе.
Цитат
Штa ћe бити вpeмe ћe пoкaзaти, aли чињeницa je дa joш двa нaциoнaлнa питaњa нa Бaлкaну ниcу peшeнa: cpпcкo и aлбaнcкo. Peшaвaњe тoг питaњa пoдpaзумeвa пoпуштaњa, a нe дa jeднa cтpaнa дoбиje cвe, a дpугa ништa, jep тaкo жeли тpeћa cтpaнa, пa имaмo дaнac нaкapaдни "бpиceлcки cпopaиум".

Плашим се нажалост да ће решавање тих питања понајмање зависити од Срба и Албанаца, само да не будемо опет полигон за разрачунавање светских сила и интереса. Надам се да ће бити мудрости на свим странама.
„Ако видите човека који се жали, тај сигурно није Србин!“

Ван мреже gillle

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 639
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #191 послато: децембар 05, 2016, 01:05:32 пре подне »
МАНАСТИР ДЕЧАНИ:

-Нема више дечанског записа „НЕМА ЛЕБА" из 1492. године.

Урезани  запис  из 1492. године  „Нема  леба",  вапај многих гладних, урезан y ДЕЧАНСКИ мермер на тесанику
са спољне југоисточне стране апсиде, који je близу пола МИЛЕНИЈУМА  подсећао  на  редовног  и  немог  пратиоца
свих разарања...не ПОСТОЈИ више од лета 1973. године.  Запис je неким  тупим  предметом (чекићем, длетом, полугом —свеједно чиме!) свирепо искуцан  и  уништен  заувек.  Остали  су  они  ситнији  и мање  видљиви  записи  гладних  очајника  из  те  уклете
1492. године, сличне или исте садржине, угребени на још неколико места исте дечанске фасаде...
...Неком срећом или случајношћу, запис је прецртан са оригинала  јула 1971. године.

Ето, не зна се ко је уништио запис на ДЕЧАНСКОМ манастиру!?!?

Турци нису, а нису ни Срби! 

Ван мреже Rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 831
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #192 послато: децембар 05, 2016, 08:54:04 пре подне »
Сада ћу навести неколико цитата из капиталног дела Димитрија Богдановића: "Књига о Косову" о начину насељавања Арбанаса на простору Старе Србије током 18. и 19. века, пре 1876. године. Прво ћу навести оно што је написано о насељавању Ругове, и што свакако треба да служи на част господину Руговцу и његовим саплеменицима, јер је учињено без насиља, мирним путем (што је нажалост био изузетак, а не правило, што ће бити показано на другим примерима):
"Но, треба начинити разлику између мирних сеоба, које су се наставиле на некадашња средњовековна сточарска кретања албанских, црногорских и влашких племена, и милитантног освајачког поседања или планске колонизације, коју је вршила или штитила турска власт. Први је случај Ругова, у средњем веку српске области. Први помен Албанаца у Ругову је из 1737, када је патријарх Арсеније IV Јовановић пребегао из Пећи преко Ругова у Васојевиће; патријарх је гостољубиво примљен у арбанашким "становима", привременим летњим сточарским насеобинама у планини. Традиција Руговаца зна да су њихови преци најпре овамо долазили са стоком само лети, те да су они за пашу користили не само данашње руговске планине већ и Мургаш, Смиљевицу, Хаилу, Глођију, Штедин и Нићинат. Временом су почели појединци да остају и да се ту стално насељавају. Данас у Ругову живе искључиво Албанци муслиманске вере, пореклом из малисорског католичког племена Климената, у изворишту Цијевне у Проклетијама, који су се доселили вероватно у првој половини XVIII века."(Богдановић 1990, 135)

Самим овим цитатом се потврђује оно што сам говорио раније.
1) да Ругово није било насељено Србима. Јер да је било они би дочекали патријарха Арсенија
2) да исламизација тада није ни почела.
3) пошто није било становника никога нисмо ни потисли нити иселили.
4) огађујем се за село Штупељ у Доњој Ругови које најближе Пећи и где се зна да је било Срба.

Ван мреже gillle

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 639
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #193 послато: децембар 05, 2016, 09:22:44 пре подне »


СИМОНИДА

(фреска у Грачаници)

Ископаше ти очи, лепа слико!
Вечери једне, на каменој плочи,
Знајући да га тад не види нико,
Арбанас ти је ножем избо очи.

Али дирнути руком није хтео
Ни отмено ти лице, нити уста,
Ни златну круну, ни краљевски вео,
Под којим лежи коса твоја густа.

И сад у цркви, на каменом ....

Милан Ракић

Ван мреже Rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 831
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #194 послато: децембар 05, 2016, 09:26:49 пре подне »
Слажем се да су Албанци као народ дошли на свој популациони, национални врхунац 1999 као што су то Срби имали 1912.
Исто као и сваки други народ од тада долази до постепеног и сигурног слабљења горе наведеног.

1) Осамостаљењем Косова са енономске стране ништа није добијенo. Корупција, непотизам је без премца на Балкану. Можда једино још у Црној Гори је на таквом нивоу.

2) породица је тотално разбијена. Значи није то како ви Срби замишљате. И браћа се све мање помажу, а даљим рођацима да и не говорим. Исти тај процес су прошли и Срби пре две генерације. Наталитет је пао тако да ретко ко има троје деце. Троје деце више имају у дијаспори него на Koсову. Приштина је пуна девојака од 30 година које се нису удале. Итд. Кроз све то сте прошли.

3) Исељавање са Koсова је било и траје. Некада је бар неко остајао. Сада не. Остају само они који имају добар посао (мада често ни они), јер нико не види перспективи живота. Лепо је што је Косово независно али живот је само један (a  и млади Албанци желе да живе нормалан живот као и сви остали млади људи)

4) нормално постоје и на Косову људи типа Куртија и његовог покрета која ји су потупно нереални у својим захтевима који само стварају проблеме и на крају забрињавајућа је појава
окретања ка исламу људи који се нису снашли у насталој ситуацији и траже у њој спас за свој неуспешан живот. Ово последње је и најгоре јер је то катастофа и за Косово и за цели регион.


Што се тиче повратка под сувернитет Србије, то је нереално и независнос Косова је завршен процес.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3768
  • I2-PH908>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #195 послато: децембар 05, 2016, 12:24:50 поподне »
Милоше, знам да си са Космета и не бих да ти солим памет и глумим неког интернет-ратника и великог Срнајтеже што је ситуација тренутно оваква каква је, али то не значи да са тим треба да се помиримо и прихватимо је. Треба да је схватимо и увидимо где су наше грешке, покушамо да их исправимо да нам се не би дешавале поново. Често се може чути неко позивање на реалност. Реалност није мера, већ тренутно стање. Уколико не дође до бољитка за наших живота, шта сад, доћи ће у будућности. Не треба само клонути духом, шта је људски век за историјске догађаје-ништа. Треба имати непоколебљиву веру у себе и радити. Наравно, Србима на КиМ и другде би све то падало далеко лакше и изгледније да имамо озбиљну државу. Али да нису веровали у боље сутра Срби не би ни опстали дуго у таквом и толиком ропству, спрам којег је ово данашње ништа, али и друга су времена и другачији су људи, слажем се. Увек када је тешко на памети су ми стихови Војислава Илића-Млађег са спомен-костурнице на Зејтинлику: ,,...Али чврсту веру у победу крајњу, никад, ни за часак изгубили нису''.

Лично, не видим да је мерило неке јачине Срба то што је Иса Мустафа преко Шаље и Бистрице дошао на отварање моста, већ мислим да је то урадио да не би изазивао додатну нестабилност. Знамо сви да Срби на северу Космета нису наивни, али немојмо се заваравати. Шта може обичан народ против оружане силе која је за то обучена, ма које јачине да је она? Да Албанци то хоће, тј. да међународни фактори то дозволе...

Oво што сам навео је моје лично мишљење које је засновано на ситуацији са терена. И ја и ти причамо хипотетички, где ја говорим о ближој будућности. Када је најлакше било да се питање севера КиМ реши силом, 1999-2003 није се смело или могло. Данас је то немогућа мисија. То је слична она прича о Томашевићима и Раденовићима-сложни и "лаки на обарачу". Сада се нажалост други ките том успешном отпору, али као што рекосмо живот је један и неће ни један Албанац жртвовати живот за север Косова,  к`о што неће ни један Србин дати сина јединица за Дреницу.  Ко каже супротно не говори истину или не зна шта је рат. Прво полазим од себе.  Не пада ми напамет да гинем за нечије интересе, док се "њихова" деца бахате,али и ако ми неко непозван закуца на врата, добиће адекватан одговор. Ми Срби имамо биолошког капацитета за још један рат,  након тога нас неће бити. Зато не размишљам о далекој будућности,  већ шта ће бити у периоду док обитавам на овом свету и где као појединац могу да дам допринос. А тај допринос је по мени продужетак врсте,  а самим тим и народа којем припадам. А и ваљда сви ми који волимо генетичку генеалогија треба томе да тежимо... јер чему све то онда.

Ван мреже OlovniCovek

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 240
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #196 послато: децембар 05, 2016, 01:10:38 поподне »


Што се тиче повратка под сувернитет Србије, то је нереално и независнос Косова је завршен процес.

To neka mantra? :D

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4705
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #197 послато: децембар 05, 2016, 02:39:56 поподне »
Самим овим цитатом се потврђује оно што сам говорио раније.
1) да Ругово није било насељено Србима. Јер да је било они би дочекали патријарха Арсенија
2) да исламизација тада није ни почела.
3) пошто није било становника никога нисмо ни потисли нити иселили.
4) огађујем се за село Штупељ у Доњој Ругови које најближе Пећи и где се зна да је било Срба.

Не могу се сложити са констатацијом да Ругово није никад било настањено Србима. Оно није било настањено Србима већ Албанцима 1737. године, када ту пролази Арсеније IV, али то не значи да су ти Албанци ту вековима. Штавише, судећи по топонимима у Ругови (нпр. село Јошаница, чист словенски тј. српски назив), као и самом етимологијом имена Ругово/Ругова (од личног старословенског имена Руг, о чему је писала Милица Грковић), Срби су у средњем веку готово сигурно били ако не једина, онда барем доминантна популација у Руговској клисури. Ово стање се променило вероватно након прве Велике сеобе 1690. када се овај ретко насељен планински крај врло лако испразнио од стране старог становништва, компромитованог због дизања устанка против Турске и помагања Аустрији, да би га потом до 1737. године населили Клименти, који су ту испрва само сезонски боравили, када су лети напасали стоку. Мислим да ви правите грешку што пример Ругове и њеног насељавања, које није било насилно, као и нешто дужег задржавања католичке вере код горштака у том крају, пресликавате на целу територију Старе Србије, а то просто није тачно, јер потпуно другачији услови су постојали у равнијим и лакше приступачним крајевима Старе Србије него у вашем завичају. Зато сам и нагласио да је албанско мирно насељавање Ругове изузетак, а не правило, а уобичајен начин досељавања Арбанаса и потискивања Срба староседелаца сам већ описао у горњим редовима.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4705
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #198 послато: децембар 05, 2016, 02:48:07 поподне »
Што се тиче повратка под сувернитет Србије, то је нереално и независнос Косова је завршен процес.

Сада ћу ја вас замолити да будете објективни, јер док вашу парадржаву насталу на физичком, правном и сваком другом облику насиља (којом руководе људи који су лично крвавили своје руке до лаката убијањем цивила и заробљених полицајаца и војника) и протеривањем стотина хиљада Срба и других неалбанаца не призна сама држава Србија, ви никада нећете бити заиста независни. Отуд и сви ови преговори и притискање Србије од стране ЕУ и америчких "пријатеља". Да сте ви већ независни, све ово би било потпуно непотребно, јер нико ништа Србију у том случају не би ни питао.  ;)
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3768
  • I2-PH908>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Стара Србија-Срби и Албанци
« Одговор #199 послато: децембар 05, 2016, 03:04:41 поподне »
Сада нешто о насељавању Косовске котлине, из истог дела (Димитрије Богдановић:"Књига о Косову"):
"Потпуно иста слика добија се и проучавањем области на главном удару албанске експанзије током XVIII-XIX века, од Метохије до Топлице и Масурице. Колонизација Албанаца је од самог почетка праћена неподношљивим терором, који је, узет у својој укупности, узрок масовном исељавању Срба. На Косову у ужем смислу, на пример, проучавање узрока за исељавање Срба из њиховог завичаја или из етапне области њиховог повлачења пред албанским валом открива управо те чиниоце. Навешћемо само неколико примера. Доганџићи у Доњој Гуштерици су избегли од Тетова зато што су поубијали арамије (албанске разбојнике) у својој кући. И Каралићи у Коњуху напустили су пећки крај пошто су убили неког Албанца итд. ова убиства су долазила у одбрани части или имања. Неки су због тих насиља напуштали куће и имања и селили се и без "падања на крв". Сојевци у Топличану иселили су се из Сојева у Горњој Морави зато што као ковачи нису хтели Албанцима да кују мотике преко реда, а Бошковићи у Бабином Мосту су напустили своје село Борчане "у Карађорђево време", јер су, како им предање вели, Арбанаси тада на планини због буне у Србији чинили велики зулум. Исељавали су се Срби и да избегну присилно потурчивање. У заузимању земље за своја насеља Албанци су врло често били безобзирни, а када су наилазили на отпор у томе, њихова је агресивност била још безобзирнија. Српско становништво добегло у област Горње Мораве напустило је свој завичај углавном због зулума, у које спадају убиства, пљачке, отимање имања и жена и слично. Велика албанска насиља, у различитим облицима, главни су узрок и сељакању српског народа у самој области Горње Мораве. Врбичани су у Команац побегли "од гађање", тј. од покушаја убиства од стране Албанаца. Јанцићи су из Жегре прешли у Доњу Будригу, јер су им тамо Албанци уграбили две девојке, па хтели и трећу. Реч "зулум" означава овде сва насиља и нечовештва; под њом се подразумева уцена ("рабуш"), убиство, протеривање са имања и отимање имања, "печење" ужеженим вршником, "ударање на образ" (силовање), рад на потурчивању итд. Зулум је био толико неиздржљив да се махом бежало испред Албанаца. Ово сељакање није вршено на махове, већ неосетно и постепено, тако да је услед његова сукцесивног трајања долазило и до тога да у неком селу не остане ниједан српски дом. У овим случајевима није долазило до тога да село потпуно запусти, него је само вршена смена становништва, јер су се Албанци у оваква села, ако не пре а оно почетком њихова расељавања, увек лако увлачили и тиме потпомагали започети процес. Упадљива је чињеница да су се Албанци мање сељакали, а то не стога што су млађи у овим областима, већ зато што их на ово нико није приморавао. То што је речено за Албанце важи и за исламизоване и албанизоване Србе."(Богдановић 1990, 144)

Занимљиво је да су се ти преостали Срби из Топлице насељавали у косовској котлини која је била слабо насељена Арбанасима и Черкезима, па имамо села као што су Слатина, Гојбуља, Бабин мост,  које оснивају Топличани. Сва ова села на неки начин гравитирају према Лабу, па се може наслутити правац којим су се кретали. Спомињу се села Калудра, одакле су дошли Ђокићи, оснивачи Бабиног моста и Сибница, одакле су Топличани, оснивачи Гојбуље .