Аутор Тема: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције  (Прочитано 95994 пута)

Ван мреже radon

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 552
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #580 послато: јануар 06, 2019, 08:45:13 пре подне »
Близак је 100 % јер она његова необична dys19=12 је у ствари 13 јер гомила хаплотипова са тог узорка има dys19=12 умјесто 13, нпр. већина V13 итд..

A ne, ne sumnjam ja da je on blizak nama samo gledam da li je bliži nama ili bugarskim rođacima. :) Po nekim svojim vrednostima (npr DYS458- 17.2 umesto 18.2 kao kod Bugara, zatim DYS635-22 umesto 21 kao kod Bugara, DYS439-12 dok je kod Bugara stabilan 13) izgleda bliži nama, tj hercegovačkim haplotipovima ali s obzirom na ove nove rezultate, Bog će ga znati. Inače, zanimljivo je i da ove vrednosti, na DYS458, DYs635 delimo sa Rudenklauom koji nam je dalji srodnik dok je kod Bugara došlo do mutacije

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8647
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #581 послато: јануар 06, 2019, 09:45:27 пре подне »
Ја сам потајно веровао да ће истраживања за КиМ и Јужну Србију пронаћи бар неколико хаплотипова овог рода и унети мало јасноће у целу причу али је сада јасно да од тога нема ништа.


Није прва профилисана група која нема рођаке на Косову, али има нешто источније, у Бугарској нпр.

Да ствар буде гора, очекивао сам да Куленски повећа ТМРЦА а оно се деси сасвим супртоно :)

Ово такође није толико чудно. Углавном сви ти добро профилисани родови из нашег пројекта (укључујући и њихове днк рођаке из окружења) имају TMRCA од 700 до 1500 година.


Ван мреже Kor

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 805
  • реверзни инжињеринг историје
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #582 послато: јануар 06, 2019, 02:48:53 поподне »
Није прва профилисана група која нема рођаке на Косову, али има нешто источније, у Бугарској нпр.
Косово ми је било интересантно због једне приче о пореклу која је говорила о томе како је Херцег Шћепан населио поједине избегице са Косова на својим земљама, а моје презиме се конкретно спомињало уз Имотски који је тада био у саставу његових поседа. Има ту доста логике, тим пре због крајишких хаплотипова.

Ово такође није толико чудно. Углавном сви ти добро профилисани родови из нашег пројекта (укључујући и њихове днк рођаке из окружења) имају TMRCA од 700 до 1500 година.

Није када се гледа са те стране али сам ја гледао са друге, па сам помислио да разлика у маркерима може само да иде у корист приче о већој ТМРЦА разлици. Чудна је мало та прича, тим пре што је разлика између Максимовића/Шепе и Михића 1200 година а Ј1 Михићи су буквално из истог села као Ружићи, и при томе постоји пуно поклапање између мене и Шепе на 12 маркера.  Други тестирани Ружић са пројекта има са мном пуно поклапање на 12 маркера и уникалну вредност 18 на 458, коју највероватније имам и ја. Друга уникална вредност која се разликује од осталих хаплотипова је на YGATAH4, која износи 10. То су две разлике између Љиљана и њега. Да ли неко при руци има табелу коефицијената мутација, да покушамо да утврдимо о коликој временској разлици се ради?

Ван мреже Љиљан

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 302
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #583 послато: јануар 06, 2019, 03:49:04 поподне »
Имао сам данас мало времена па сам направио ново стабло, комбинујући податке које ми је Елена дала за Куленског (његове Снп-ове), старо Виктарово стабло те нове податке на ФТДНА.
Са резултатом Куленског нешто је се повећала ТМРЦА са Руденклау-ом.
Ево новог стабла:


Ван мреже radon

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 552
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #584 послато: јануар 06, 2019, 06:41:25 поподне »
Svaka čast na šemi Ljiljane. Nadam se da će ubrzo dobiti nove grane :)

Ван мреже Љиљан

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 302
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #585 послато: јануар 19, 2019, 05:28:46 поподне »
Јуче ми је дошло обавјештење да имам ново поклапање на ФТДНА, уђем и видим исти онај Њемац Gerneth - проширио на 111 маркера са 37 колико је имао раније. Тада је имао са мном 4 разлике на 3 маркера од 37, и дјеловало је да нам је близак. Ступио сам у контакт с њим, и вјероватно је могао закључити по мојој срдачности да сматрам да је наш, тј. да је у питању нешто што би се на енглеском рекло Non-paternal event.  Као да га је то мало омело прошли пут, можда му засметало, па ми на задње поруке није ни одговорио (то је било у априлу/мају 2018), није хтио ни да се прикључи на Ј1 пројекат на ФТДНА, али је очигледно размишљао о томе, почем је и наручио проширење са 37 на 111 маркера.  Међутим сада је ствар потпуно другачија. На 111 маркера имамо чак 12 разлика, значи 9 нових разлика, и то неке од њих су на значајним маркерима, као што су  DYS556 и DYS522 нпр. Унесем то у рачунач Невског (коме се још једном захваљујем) и добијем чак 46 генерација, што би било дакле око 1400г. Дакле он нам је ближи од Руденклау-а за само неких 450г а даљи од Куленског за цијелих 500г. Након овога је врло могуће да уопште није неко од наших (да су му преци скорије са Балкана) већ припада, попут Руденклау-а некој грани која је можда раније мигрирала на сјевер. Заједнички предак ако је живио у 7.вијеку не знам која би то миграција на сјевер могла бити - тада или некада касније?

У принципу, ради се о човјеку који живи у Америци, и по његовим ријечима води поријекло из Forchheim-а у сј.Баварској, ништа даље не зна од тога.
Пробао сам да га као прошли пут наговорим да се прикључи ФТДНА Ј1 пројекту, видјећемо да ли ће овај пут то урадити.
Пробаћу да га заинтерсујем за БигУ у неком сљедећем попусту.

Ван мреже radon

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 552
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #586 послато: јануар 20, 2019, 08:51:44 пре подне »
Јуче ми је дошло обавјештење да имам ново поклапање на ФТДНА, уђем и видим исти онај Њемац Gerneth - проширио на 111 маркера са 37 колико је имао раније. Тада је имао са мном 4 разлике на 3 маркера од 37, и дјеловало је да нам је близак. Ступио сам у контакт с њим, и вјероватно је могао закључити по мојој срдачности да сматрам да је наш, тј. да је у питању нешто што би се на енглеском рекло Non-paternal event.  Као да га је то мало омело прошли пут, можда му засметало, па ми на задње поруке није ни одговорио (то је било у априлу/мају 2018), није хтио ни да се прикључи на Ј1 пројекат на ФТДНА, али је очигледно размишљао о томе, почем је и наручио проширење са 37 на 111 маркера.  Међутим сада је ствар потпуно другачија. На 111 маркера имамо чак 12 разлика, значи 9 нових разлика, и то неке од њих су на значајним маркерима, као што су  DYS556 и DYS522 нпр. Унесем то у рачунач Невског (коме се још једном захваљујем) и добијем чак 46 генерација, што би било дакле око 1400г. Дакле он нам је ближи од Руденклау-а за само неких 450г а даљи од Куленског за цијелих 500г. Након овога је врло могуће да уопште није неко од наших (да су му преци скорије са Балкана) већ припада, попут Руденклау-а некој грани која је можда раније мигрирала на сјевер. Заједнички предак ако је живио у 7.вијеку не знам која би то миграција на сјевер могла бити - тада или некада касније?

У принципу, ради се о човјеку који живи у Америци, и по његовим ријечима води поријекло из Forchheim-а у сј.Баварској, ништа даље не зна од тога.
Пробао сам да га као прошли пут наговорим да се прикључи ФТДНА Ј1 пројекту, видјећемо да ли ће овај пут то урадити.
Пробаћу да га заинтерсујем за БигУ у неком сљедећем попусту.

Pozdrav Ljiljane

Gerneth se priključio J1 projektu, samo što se sad novopridruženi više ne razvrstavaju po granama nego se postavljaju na zadnjim stranama projekta prema vrednosti njihovih markera. Tako je Gerneth na 10 strani projekta, peti, šesti od kraja, odmah ispod Saeya

https://www.familytreedna.com/public/J-M267?iframe=yresults

Što se tiče računanja bliskosti iskustvo sa Kulenskim me ljuto opeklo. Po svojim vrednostima Gerneth čvrsto upada u onu grupu što zovemo Vlahovići, koja ima relativno jasno istorijsko poreklo koje se može pratiti od jednog roda i čije se poreklo, mada se ne može neprekinuto pokriti od te tačke, manje više može pratiti putem DNK istraživanja. Na DYs393 ima vrednost 13 što je češće u našoj, Vlahovićevskoj grupi nego u drugim grupama ( na stranu Englezi), na DYS388 ima vrednost 18 što je vrednost zastupljena isključivo u grani ZS9951 (i do dolaska onog baksuza Kulenskog mislio sam da je karakteristična vrednost za našu grupu), na DYS485 ima vrednost 17 koja je isto češća kod ZS9951 nego kod ostalih grana i na DYS635 ima vrednost 22 koja je češća u našoj grani nego u drugim granama.

Što se tiče starosti, kažem, opekao sam se i više ne procenjujem, mada mislim da je bliži nama nego Kulenski ili Rudenklau (nama bi najzanimljiviji bio BigY Mihića kad bi odlučio da se testira). U YHRD bazi podataka nalazi se jedan Slovenac sa tim vrednostima, sa vrednošću 11 na DYS439 (kod nas uobičajeno 12) i vrednošću 14-19 na DYS385 (ta kombinacija na DYS385 je češća kod haplotipova koji dominiraju u Severnoj Bosni i Slavoniji, za one koji nemaju pristup tabeli Srpskog DNK projekta).

Koje je poreklo Gernetha to je pitanje. Možda se radi o nekom Slovencu (srpskog porekla) koji je otišao u Nemačku ili o Srbinu iz S Bosne ili Slavonije kod kog je naknadno došlo do mutacije na DYs439 (pošto je kod njih uobičajeno 12 kao i kod nas ostalih) koji je naknadno otišao isto u pravcu Njemačke.

Palo mi je na pamet da se možda radi i o Kočevarima, tj ulasku "našeg" haplotipa u genetski korpus Nemaca koji su živeli na području JZ Slovenije a koji je bio blizu dela koji je naseljavan uskocima iz prostora današnje Like i SZ Bosne. O Kočevarima smo govorili kad smo raspravljali o poreklu fudbalera Mancea. Nešto se može pročitati u Vikipedijinim tekstovima

https://sl.wikipedia.org/wiki/Ko%C4%8Devarji

https://en.wikipedia.org/wiki/Gottscheers

Još jednom da pitam, pošto se ne sećam da smo spominjali Gernetha, da li se radi čoveku iz ovog teksta

https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=833.msg87161#msg87161


S obzirom na to kako je krenuo, mislim da će uraditi i BigY što bi bilo od velike koristi i za nas , da vidimo njegovu procenu starosti u odnosu na ostale, kao i strukturu same "Vlahovićevske" grane

Pozdrav i svako dobro

Ван мреже Љиљан

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 302
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #587 послато: јануар 20, 2019, 10:31:16 пре подне »
Hvala Davide na ovom iscrpnom odgovoru. Ja sa 111 markera ipak mislim da se može prilično pouzdano odrediti TMRCA. Ovo se pokazalo i kod Rudenklaua, I kod Kulenskog kada je uradio 111 markera. Nevgen daje gotovo isto vrijeme kao i računanje preko snp-ova sa greškom od 10%. Tako da se na osnovu ova dva primjera usuđujem reci da je to za Gernetha od 1240 do 1520 godina. Nije nemoguće da griješim - sve su ovo samo moje špekulacije.
Gerneth nije neki razgovorljiv tip, juče sam mu poslao duži mail l, gdje sam izmedju ostalog pominjao i BigY, ali i testiranje 5 snp-ova koji su zajednički za Kulenskog i mene, što je njemu jeftinija opcija, a nama isto dobra kao i BigY. Tačno bi vidjeli gdje se njegova grana odvaja. Razmišljam da je to i za Mihica dobra opcija.
Jedini problem je što Yseq nudi samo 2 od tih pet markera za testiranje. Da li se može tražiti da uvrste i preostale u ponudu?

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3454
  • I2-PH908>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #588 послато: јануар 20, 2019, 11:01:25 пре подне »
Jedini problem je što Yseq nudi samo 2 od tih pet markera za testiranje. Da li se može tražiti da uvrste i preostale u ponudu?

Сами можете да их кандидујете. Цена је 1$ по СНП-у.

https://www.yseq.net/product_info.php?products_id=108

Ван мреже Љиљан

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 302
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #589 послато: јануар 20, 2019, 12:51:23 поподне »
Сами можете да их кандидујете. Цена је 1$ по СНП-у.

https://www.yseq.net/product_info.php?products_id=108
Hvala Miloše, probaću da zainteresujem nekoga od njih da testiraju ove SNPove

Ван мреже radon

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 552
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #590 послато: јануар 20, 2019, 01:04:01 поподне »
Hvala Davide na ovom iscrpnom odgovoru. Ja sa 111 markera ipak mislim da se može prilično pouzdano odrediti TMRCA. Ovo se pokazalo i kod Rudenklaua, I kod Kulenskog kada je uradio 111 markera. Nevgen daje gotovo isto vrijeme kao i računanje preko snp-ova sa greškom od 10%. Tako da se na osnovu ova dva primjera usuđujem reci da je to za Gernetha od 1240 do 1520 godina. Nije nemoguće da griješim - sve su ovo samo moje špekulacije.
Gerneth nije neki razgovorljiv tip, juče sam mu poslao duži mail l, gdje sam izmedju ostalog pominjao i BigY, ali i testiranje 5 snp-ova koji su zajednički za Kulenskog i mene, što je njemu jeftinija opcija, a nama isto dobra kao i BigY. Tačno bi vidjeli gdje se njegova grana odvaja. Razmišljam da je to i za Mihica dobra opcija.
Jedini problem je što Yseq nudi samo 2 od tih pet markera za testiranje. Da li se može tražiti da uvrste i preostale u ponudu?

Može i testiranje tih 5 SNP-ova, mada mislim da bi i Mihić i on bili pozitivni na svih pet. Pretpostavljam da je sad iskoristio popust za božićne praznike pa uradio dopunu do 111 markera, pa se nadam da će nekom drugom prilikom da ide na BigY.

Ne znam koliko se dobro sećam, čini mi se da se spomenuo da je kod tebe bilo isčitano manje SNP-ova nego kod Rudenklaua. Čini mi se da je sad isti slučaj i sa Kulenskim. Kao da fale 3 SNP u odnosu na Rudenklaua i Kulenskog. Ili me pamćenje vara ;D

Ван мреже Љиљан

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 302
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #591 послато: јануар 20, 2019, 01:19:43 поподне »
Može i testiranje tih 5 SNP-ova, mada mislim da bi i Mihić i on bili pozitivni na svih pet. Pretpostavljam da je sad iskoristio popust za božićne praznike pa uradio dopunu do 111 markera, pa se nadam da će nekom drugom prilikom da ide na BigY.

Ne znam koliko se dobro sećam, čini mi se da se spomenuo da je kod tebe bilo isčitano manje SNP-ova nego kod Rudenklaua. Čini mi se da je sad isti slučaj i sa Kulenskim. Kao da fale 3 SNP u odnosu na Rudenklaua i Kulenskog. Ili me pamćenje vara ;D
Pa da, kao da mi je bilo manje mutacija, stoje jedna mogućnost ili neke nisu očitanje. A što se tiče ovih 5 SNPova, oni su uzvidno od Kulenskog i mene, pa jedino ako mi  je Gerneth bliži onda bi bio pozitivan na sve njih, mada ja sumnjam u to

Ван мреже radon

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 552
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #592 послато: јануар 20, 2019, 01:29:32 поподне »
Pa da, kao da mi je bilo manje mutacija, stoje jedna mogućnost ili neke nisu očitanje. A što se tiče ovih 5 SNPova, oni su uzvidno od Kulenskog i mene, pa jedino ako mi  je Gerneth bliži onda bi bio pozitivan na sve njih, mada ja sumnjam u to

He he, čekamo rezultate ;)

Nisam obraćao ranije pažnju na to, nego sam nešto gledao na YFull-u pa sam se iznenadio da je kod Kulenskog 7 ličnih SNP-ova a kod tebe 4, a onda mi je negde iz podsvesti došlo da je nešto bilo i sa Rudenklauom. Sve nešto verujem da su kod BigY nešto zabrljali. Ako bi trebalo pribrojiti još tri SNP-a onda bi i starost bila nešto veća, oko 1200 godina što mi izgleda verovatnije.


Ван мреже Љиљан

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 302
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #593 послато: јануар 20, 2019, 02:33:32 поподне »
He he, čekamo rezultate ;)

Nisam obraćao ranije pažnju na to, nego sam nešto gledao na YFull-u pa sam se iznenadio da je kod Kulenskog 7 ličnih SNP-ova a kod tebe 4, a onda mi je negde iz podsvesti došlo da je nešto bilo i sa Rudenklauom. Sve nešto verujem da su kod BigY nešto zabrljali. Ako bi trebalo pribrojiti još tri SNP-a onda bi i starost bila nešto veća, oko 1200 godina što mi izgleda verovatnije.
Da, vjerovatno su nešto zabrljali. Ruddenklau je od našeg razdvajanja imao 15 snipova a ja 10, a kulenski 7 a ja 4: vrlo vjerovatno da mi neki nisu očitali.

Ван мреже Kor

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 805
  • реверзни инжињеринг историје
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #594 послато: јануар 21, 2019, 11:14:08 пре подне »
Никако да нађем времена да се мало више посветим теми. Хтео сам рећи пар речи о малој пометњи која је настала након анализе заједничког претка са Куленским, а исто важи и за све друге случајеве укључујући и Максимовић-Михић. Рачунање се постиже статистичким путем, пошто се претходно пребројавањем утврде кеофицијенти вероватноће мутација на одређеном СТР сегменту. Као и увек када је реч о статистици, резултати могу да варирају од потпуно поузданих до непоузданих. Посебно је проблем када се јави мутација на неком од стабилних маркера, што може изазвати јако велику грешку у прорачуну старости заједничког претка. Статистички, у рецимо 80% случајева ћемо имати тачне резултате али код оних 20% можемо погрешити у 100, 200 или 500 година. Због тога резултате овог типа не треба узимати здраво за готово, већ их тумачити као својеврсни оријентир узет са дозом резерве.
Било би иначе интересантно у оквиру неког научног рада анализирати мутације у људи за које постоје одређени историјски записи који би помогли да се изврши калибрација маркера одређене хаплогупе. Претпостављам да су код различитих хаплогрупа коефицијенти мутације на одређеним маркерима довољно различити.

Ван мреже herceg

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 76
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #595 послато: јануар 21, 2019, 07:11:22 поподне »
Odlicno primjeceno. Koncept je popularizirao N. Talib u Black Swan primjenjujuci na financijska trzista. Proucavajuci R1a, uocio sam nisku pouzdanost STR modela cak i na velikon broju markera.

Ван мреже radon

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 552
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #596 послато: јануар 22, 2019, 07:03:15 пре подне »
Никако да нађем времена да се мало више посветим теми. Хтео сам рећи пар речи о малој пометњи која је настала након анализе заједничког претка са Куленским, а исто важи и за све друге случајеве укључујући и Максимовић-Михић. Рачунање се постиже статистичким путем, пошто се претходно пребројавањем утврде кеофицијенти вероватноће мутација на одређеном СТР сегменту. Као и увек када је реч о статистици, резултати могу да варирају од потпуно поузданих до непоузданих. Посебно је проблем када се јави мутација на неком од стабилних маркера, што може изазвати јако велику грешку у прорачуну старости заједничког претка. Статистички, у рецимо 80% случајева ћемо имати тачне резултате али код оних 20% можемо погрешити у 100, 200 или 500 година. Због тога резултате овог типа не треба узимати здраво за готово, већ их тумачити као својеврсни оријентир узет са дозом резерве.

Kapiram da postoji relativnost u procenama starosti i da određenja datuma nisu tako apsolutna kako bi izgledalo na prvi pogled, ali činjenica je da delimo zajednički SNP, ZS11470 a to me iznenadilo, bez obzira na vreme koje nas deli do zajedničkog pretka, pošto sam, prema STR vrednostima očekivao da nam Rudenklau ostane bliži, ili bar da sva trojica ostanu na istom snipu, ZS9951. Čak mislim da ni procena starosti, mada neočekivana u prvom trenutku, nije pogrešna, čak i ako bi uzeli drugu mogućnost da bi broj Ljiljanovih SNP-ova trebao biti veći i da bi starost mogla biti oko 1200 godina. I sa tom procenom izlazi iz vremena dolaska u vreme starog Rima, što znači da nisam bio u pravu kad sam govorio o autohtonosti našeg haplotipa na prostoru Hercegovine (a to mi mnogo teško pada ;D)

Цитат
Било би иначе интересантно у оквиру неког научног рада анализирати мутације у људи за које постоје одређени историјски записи који би помогли да се изврши калибрација маркера одређене хаплогупе. Претпостављам да су код различитих хаплогрупа коефицијенти мутације на одређеним маркерима довољно различити.

Čini mi se da su Englezi imali takva istraživanja sa svojim prezimenima i haplogrupama kojima pripadaju a to radi i Poreklo . Imamo rodove koji slave Sv Joakima i Anu, pa i Vlahovići su tu, sva CG plemena. Imamo materijala

Druga stvar, mislim da je mutacija dosta individualna na mnogo nižem nivou, na razini porodica. Recimo bugarski haplotipovi svi imaju istu vrednost 13 na DYS439 koji je kod nas veoma promenjiv dok je recimo DYS388 izgleda prilično nestabilan

Ван мреже Kor

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 805
  • реверзни инжињеринг историје
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #597 послато: јануар 27, 2019, 12:13:42 поподне »
Замолио би Љиљана (пошто верујем да је најупућенији) да нацра једну схему тренутног стања стабла нашег кластера хаплогрупе PF7263 заједно са годинама старости заједничких предака и географским одредницама. И ако може да то буде прегледније од оног приказа што смо имали раније. 

Ван мреже Љиљан

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 302
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #598 послато: јануар 31, 2019, 07:06:42 пре подне »
Замолио би Љиљана (пошто верујем да је најупућенији) да нацра једну схему тренутног стања стабла нашег кластера хаплогрупе PF7263 заједно са годинама старости заједничких предака и географским одредницама. И ако може да то буде прегледније од оног приказа што смо имали раније.
Pozdrav, Kor.
Najbolje što sam mogao nacrtati imaš na prethonodj strani. Ako bi neko još uradio BigY, tek bi tada mogli da dopunimo stablo. Vrlo je nepouzdano da bilo šta radimo preko STR-markera, pogotovo imajući u vidu da nas svega nekoliko ima 37 i više testiranih markera.

Ван мреже Kor

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 805
  • реверзни инжињеринг историје
Одг: Хаплогрупа J1-PF7263, покушај историјске реконструкције
« Одговор #599 послато: јануар 31, 2019, 08:23:40 поподне »
Здраво, здраво.Мислио сам да постоји могућност да се то одради компактније са навођењем само главних SNP, удаљености заједничких предака, презименима и географским одредницама. Онако, да се може стећи нека боља визуелна представа о времену и простору. Можда би некоме то могло помоћи да дође на неку паметну идеју. Ето, већ видим Радона како смишља своју 312,313, 314 и 315. теорију о историји наше хаплогрупе  ;)

Наравно, када би бар још двојица људи одрадила Big-Y , то би било врло корисно за праћење миграција задњих 1000 година. Нарочито би то ваљало да буду хаплотиви који се разликују од модала по питању споромутирајућих маркера. Мене је рецимо доста заинтригирала та разлика између тебе и Михића. С обзиром да ти имаш доста велико поклапање са Ружићима на 23 маркера, поставлља се онда питање како то да су Михићи и Ружићи цело време практично живели једни поред других у истом селу. То не би требала бити просто случајност.

Као и обично, новци су проблем, једино са се појави неки платежно способан па да и не осети то издвајање на свом џепу. Нисмо ми среће да имамо једног Млађу као што је случај са Аврамијештацима :)