Аутор Тема: Малисори  (Прочитано 32822 пута)

Ван мреже Rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 831
Одг: Малисори
« Одговор #140 послато: јул 23, 2018, 04:10:54 поподне »
Такође, занимљиво је да су "Шаље" у околини Дечана и Пећи по свему судећи српског поријекла (PH908?), док су они у Бајгори, праве шаље из Албаније.


Ови у Дечане су исто братство са Величанима а ови у Бајгору су Шаље. Мислим да нема ни једно племе у Скадарској и Ђаковичкој Малесији које би било тако хомогено ко Кучи.

Ван мреже Одисеј

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 668
Одг: Малисори
« Одговор #141 послато: јул 23, 2018, 04:11:47 поподне »
Симо, кад си поменуо албанске родове који су И1-Z63, јесу ли још доступни маркери тестираног Калача из Рожаја? Баш ме занима могу ли се они повезати са тим сјеверноалбанским родовима.

Jelic

  • Гост
Одг: Малисори
« Одговор #142 послато: јул 23, 2018, 04:13:11 поподне »

Ови у Дечане су исто братство са Величанима а ови у Бајгору су Шаље. Мислим да нема ни једно племе у Скадарској и Ђаковичкој Малесији које би било тако хомогено ко Кучи.

Дакле, Иса Бољетинац могући I2-PH908?

Ван мреже Rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 831
Одг: Малисори
« Одговор #143 послато: јул 23, 2018, 04:16:16 поподне »
Све је могуће, мада је пало предање да су Преказе исто вратство са Кучима и Коматовићима (ни они нису Кучи).

Ван мреже Rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 831
Одг: Малисори
« Одговор #144 послато: јул 23, 2018, 04:22:28 поподне »
Симо, кад си поменуо албанске родове који су И1-Z63, јесу ли још доступни маркери тестираног Калача из Рожаја? Баш ме занима могу ли се они повезати са тим сјеверноалбанским родовима.

До сада ни један Милачић није теситран што је врло чудно јер су они једно од највећих братстава у Кучима. Њих је било веома пуно и на Косову, посебно око Пећи.
Калачи су 100% исто братство, чак и физички личе.

Мислим да ће тестирање показати да Милачићи нису прави Кучи но да су прибијени и да ће се резултат поклопити са Калачима.

симо

  • Гост
Одг: Малисори
« Одговор #145 послато: јул 23, 2018, 04:38:18 поподне »
Дакле, Иса Бољетинац могући I2-PH908?

Иса Бољетинац је од ових бајгорских Шаља, дакле вјероватно R1b-PF7563, тј. прави Шаља.

Jelic

  • Гост
Одг: Малисори
« Одговор #146 послато: јул 23, 2018, 04:44:16 поподне »
Иса Бољетинац је од ових бајгорских Шаља, дакле вјероватно R1b-PF7563, тј. прави Шаља.

Зар он није пореклом из места Истинић код Дечана?

симо

  • Гост
Одг: Малисори
« Одговор #147 послато: јул 23, 2018, 04:48:00 поподне »
Симо, кад си поменуо албанске родове који су И1-Z63, јесу ли још доступни маркери тестираног Калача из Рожаја? Баш ме занима могу ли се они повезати са тим сјеверноалбанским родовима.

Калачи припадају грани I1-Z63 која засад није нађена у Албанији, већ у српским земљама, матица овој Калачевој грани је свакако на простору Старе Херцеговине. То је она група Алексићи из Славоније, Морачанин из Мојковца, Станојевић из Прњавора...

Потврђени су као Z63, али се не знају нижи SNP-ови. Калачи су према томе, највјероватније српског поријекла.

симо

  • Гост
Одг: Малисори
« Одговор #148 послато: јул 23, 2018, 04:50:53 поподне »
Зар он није пореклом из места Истинић код Дечана?

Па то и јесте проблем са бајгорским и дечанским шаљама, по предању су истог поријекла, али генетика каже другачије. Иса Бољетинац јесте рођен у Бајгори, једино ако су његови скорији досељници из Истинића и другачијег поријекла од бајгорских Шаља. Јер су бајгорске Шаље као и албанске потврђено R1b-PF7563.

Ван мреже Селаковић

  • Уредник СДНКП
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1838
  • I2>Z17855>BY210265
Одг: Малисори
« Одговор #149 послато: јул 23, 2018, 05:04:47 поподне »
Пojaвиo ce joш jeдaн Шaљa I2a-CTS10228, из Дeчaнa. Ca Шaљoм из oкoлинe Пeћи ce paзликуje нa 11/37, кaкo пишу... Ja ниcaм уcпeo дa иx нaђeм нa FTDNA тaбeли.

За овог Шаљу из Дечана на Foleja форуму речено је да има вредност 20 на 448, дакле није PH908.

Ван мреже Rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 831
Одг: Малисори
« Одговор #150 послато: јул 23, 2018, 05:44:43 поподне »
Па то и јесте проблем са бајгорским и дечанским шаљама, по предању су истог поријекла, али генетика каже другачије. Иса Бољетинац јесте рођен у Бајгори, једино ако су његови скорији досељници из Истинића и другачијег поријекла од бајгорских Шаља. Јер су бајгорске Шаље као и албанске потврђено R1b-PF7563.


Његово су досељи ис Истинића а ови у Бајгору су директно дошли из Шаље. То су два различита рода.

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 4046
  • I2-PH908>FT14506>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Малисори
« Одговор #151 послато: јул 23, 2018, 09:57:25 поподне »
Па то и јесте проблем са бајгорским и дечанским шаљама, по предању су истог поријекла, али генетика каже другачије. Иса Бољетинац јесте рођен у Бајгори, једино ако су његови скорији досељници из Истинића и другачијег поријекла од бајгорских Шаља. Јер су бајгорске Шаље као и албанске потврђено R1b-PF7563.

Иса Бољетини је од оца Адема, чији је  отац Мурсељ због сукоба са Гашима, из Истинића дошао у Бољетин око 1830. Тестирани Шаљанин из Сељанца је прави Шаља из братства Пецај. Тако да је велика шанса да је Иса I2a, али нисам сигуран да су PH908.

симо

  • Гост
Одг: Малисори
« Одговор #152 послато: јул 23, 2018, 11:50:47 поподне »
Иса Бољетини је од оца Адема, чији је  отац Мурсељ због сукоба са Гашима, из Истинића дошао у Бољетин око 1830. Тестирани Шаљанин из Сељанца је прави Шаља из братства Пецај. Тако да је велика шанса да је Иса I2a, али нисам сигуран да су PH908.

Јасно ми је за Бољетинца сад. Његови су скорашњи досељеници у Бајгору. Као I2-CTS10228 тестирана су двојица Шаља ( из Дечана и и из Пећи). Због Величана и Жирчана мислио сам да би се и у случају дечанских Шаља могло радити о PH908, иако и сами Жирчани и Величани не чине један род. Ако је тачно ово што Живота пише да су дечански Шаљани 448=20, онда би се ту радило о трећем роду српскословенског поријекла, који Шаљане помиње као претке. Да ли се ради о неким словенским становницима области Шаље у Албанији или о српским породицама у Метохији, Полимљу и Пештеру које су везујући се за неко од малисорских племена настојале опстати, не бих знао.

Ван мреже Voljen od Boga

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 917
  • I-Y4460*
Одг: Малисори
« Одговор #153 послато: јул 24, 2018, 01:09:55 пре подне »
Јасно ми је за Бољетинца сад. Његови су скорашњи досељеници у Бајгору. Као I2-CTS10228 тестирана су двојица Шаља ( из Дечана и и из Пећи). Због Величана и Жирчана мислио сам да би се и у случају дечанских Шаља могло радити о PH908, иако и сами Жирчани и Величани не чине један род. Ако је тачно ово што Живота пише да су дечански Шаљани 448=20, онда би се ту радило о трећем роду српскословенског поријекла, који Шаљане помиње као претке. Да ли се ради о неким словенским становницима области Шаље у Албанији или о српским породицама у Метохији, Полимљу и Пештеру које су везујући се за неко од малисорских племена настојале опстати, не бих знао.

Има ту нешто ! Занимљиво би било то истражит. Ево у овој емисији Јована Мемедовића има нешто јако занимљиво, најинтересантније је од 8. до 11. минуте.

<a href="https://www.youtube.com/v/aCWZo7iasqU" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/aCWZo7iasqU</a>
« Последња измена: јул 25, 2018, 06:18:43 поподне НиколаВук »
Evropa je jedna velika porodica.

Ван мреже Pavo

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 915
Одг: Малисори
« Одговор #154 послато: јул 24, 2018, 02:28:00 пре подне »
Milisav Lutovac u svom doktorskom radu "La Metohija" na jednom mjestu kaže: "En outre, de nombreuses familles converties conservent toujours leur vieux nom serbe, comme c'est le cas pour les Bojković de Istinić..."

No na popisu dacije iz 1912. prezimena Bojković nema.  Ima jedan Gojković, no on je Srbin.  Imaju 4 romska domaćinstva s prezimenom Kovač, jedan Akljević, jedan Muljović, jedan Plavljanin, i seoski hodža koji nije domaći čovjek.  Ostalih 95 muslimanskih kuća se jednostavno preziva Šalja.  S druge strane, u knjizi Jusufa Osmanija "Vendbanimet e Kosovës" on navodi prezimena u Istiniću i među ostalim spominje Bojkaj.  Ja sam slab s albanskim, pa ako netko može prevesti dio u kom Osmani spominje seosku tradiciju:

Sipas traditës, banorët e parë të Isniqit ishin fëmijët e tre vëllazërve: Prekës, Cakës, Lekës, të cilët janë nga Shala e vendit.  Nipi i këtyre vëllazërve është në Velikë.  Në Velikë shaljanët janë të djalit të vëllait, Nikë Lekës.  Më i pari në Isniq është Bojku.  Sipas gojëdhënave që edhe sot e kësaj dite ruhen për këtë katund, disa isniças janë të ardhur nga një fshat shqiptar në afërsi të Nishit, te Molla e Kuqe.  Atje kishin bërë luftëra të mëdha.  Prandaj, isniqasit për trimëri të madhe kanë marrë si dhuratë shumë tokë dhe një mulli.  Prej andej kanë kaluar në Shalë e Gjilan dhe janë vendosur në Isniq.

симо

  • Гост
Одг: Малисори
« Одговор #155 послато: јул 24, 2018, 06:31:00 пре подне »
Milisav Lutovac u svom doktorskom radu "La Metohija" na jednom mjestu kaže: "En outre, de nombreuses familles converties conservent toujours leur vieux nom serbe, comme c'est le cas pour les Bojković de Istinić..."

No na popisu dacije iz 1912. prezimena Bojković nema.  Ima jedan Gojković, no on je Srbin.  Imaju 4 romska domaćinstva s prezimenom Kovač, jedan Akljević, jedan Muljović, jedan Plavljanin, i seoski hodža koji nije domaći čovjek.  Ostalih 95 muslimanskih kuća se jednostavno preziva Šalja.  S druge strane, u knjizi Jusufa Osmanija "Vendbanimet e Kosovës" on navodi prezimena u Istiniću i među ostalim spominje Bojkaj.  Ja sam slab s albanskim, pa ako netko može prevesti dio u kom Osmani spominje seosku tradiciju:

Sipas traditës, banorët e parë të Isniqit ishin fëmijët e tre vëllazërve: Prekës, Cakës, Lekës, të cilët janë nga Shala e vendit.  Nipi i këtyre vëllazërve është në Velikë.  Në Velikë shaljanët janë të djalit të vëllait, Nikë Lekës.  Më i pari në Isniq është Bojku.  Sipas gojëdhënave që edhe sot e kësaj dite ruhen për këtë katund, disa isniças janë të ardhur nga një fshat shqiptar në afërsi të Nishit, te Molla e Kuqe.  Atje kishin bërë luftëra të mëdha.  Prandaj, isniqasit për trimëri të madhe kanë marrë si dhuratë shumë tokë dhe një mulli.  Prej andej kanë kaluar në Shalë e Gjilan dhe janë vendosur në Isniq.

Ако спојимо Лутовчев навод и доле наведену сеоску традицију Османија, добијемо да су Шаље у Истинићу потомци Срба Бојковића и да су крвно повезани са српским родовима у Великој.  Због тога би било важно видјети хаплотип Шаља из Истинића. Све упућује на директну везу са Величанима. У наведеној сеоској традицији се каже да је предак Величана потомак ових Шаљана из Истинића,а да је родоначелник Шаљана у Истинићу Бојко ( очигледно ранији Бојковић). У предању се наводи да је породица прије Шаље боравила у Нишу. Међутим, очигледно је да се ради о албанизованим Србима старинцима.

Ван мреже Pavo

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 915
Одг: Малисори
« Одговор #156 послато: јул 24, 2018, 06:48:54 пре подне »
Ако спојимо Лутовчев навод и доле наведену сеоску традицију Османија, добијемо да су Шаље у Истинићу потомци Срба Бојковића и да су крвно повезани са српским родовима у Великој.  Због тога би било важно видјети хаплотип Шаља из Истинића. Све упућује на директну везу са Величанима. У наведеној сеоској традицији се каже да је предак Величана потомак ових Шаљана из Истинића,а да је родоначелник Шаљана у Истинићу Бојко ( очигледно ранији Бојковић). У предању се наводи да је породица прије Шаље боравила у Нишу. Међутим, очигледно је да се ради о албанизованим Србима старинцима.

Pitanje je jesu li svi rodovi u Istiniću genetski rođaci, tj. potomci jednog muškarca.  Jer ima i u drugim selima ljudi koji 1912. nose prezime Šalja i Šaljanin.  Istinić je pripadao seoskoj općini Streoc.  Osim ovih 95 kuća u Istiniću, u drugih 5 sela općine je bilo 50 domaćinstava Šaljana.  Više od trećine muslimana općine Streoc su Šaljani po prezimenu, a jedna trećina ih nosi patronimska prezimena pa ne možemo znati kojem su fisu pripadali.  Kad uzmemo samo stanovništvo koje nosi fisko prezime, polovica tih su Šaljani.  A Šaljana ima i u općinama Goraždevac i Lješane sjeverno od Dečana. Sve skupa 55 kuća.  Od tih je 9 katoličkih a jedna očito srpska u selu Dugonjive jer glava domaćinstva je Vukadin sin Stojkov. 

Ja bih rekao da ne postoji jedinstven haplotip Šaljana iz Istinića.  Meni izgleda da je tu bilo pribraćivanja i da bi bilo nekoliko haplotipova, između ostalog jer izgleda malo vjerojatno da su svi ti Šaljani u tom dijelu Metohije potomci poarbanašenih Srba iz Istinića. 

A kad smo već kod ove teme, u selu Loćani kod Dečana je prije 100 godina bilo 11 kuća Stojkovića muslimana.  Njih bi bilo zanimljivo testirati.

Ван мреже Rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 831
Одг: Малисори
« Одговор #157 послато: јул 24, 2018, 09:03:19 пре подне »
Не. Три брата који су дошли у су били синови Ник Љеке. Они су ту нашли Бојкаје који су били православни. Временом су они сви постали муслимани. Од брата Ник Љеке су Величани.
Бојкаји су други род. Од ових Шаљана је Агим Чеку. Његови су отили у Ћушку код Пећи.
Селили су и у Толици итд.

Ван мреже Rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 831
Одг: Малисори
« Одговор #158 послато: јул 24, 2018, 09:10:00 пре подне »

Ja bih rekao da ne postoji jedinstven haplotip Šaljana iz Istinića.  Meni izgleda da je tu bilo pribraćivanja i da bi bilo nekoliko haplotipova, između ostalog jer izgleda malo vjerojatno da su svi ti Šaljani u tom dijelu Metohije potomci poarbanašenih Srba iz Istinića. 

A kad smo već kod ove teme, u selu Loćani kod Dečana je prije 100 godina bilo 11 kuća Stojkovića muslimana.  Njih bi bilo zanimljivo testirati.

Стојакај су сигурно Срби албанизовано, о томе сам и раније говорио. Они су исти род са Костом Пећанцом чији су преци отселили у Ђураковац па потом у Топлици.

А ови у Истинићу су дошли из Шаље ко католици и говорили су албански и сигурно нису били Срби. Даље порекло се не зна али у Дечане су дошли као они који говоре албански.

Ван мреже Селаковић

  • Уредник СДНКП
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1838
  • I2>Z17855>BY210265
Одг: Малисори
« Одговор #159 послато: јул 24, 2018, 09:36:35 пре подне »
Дакле имамо Шаљу из Дечана који је динарик-север (на шта указују вредности на DYS448 и DYS449). Онда имамо другог са презименом Шаља (из Пећи), који је такође динарик-север, али се његов хаплотип разликује на 11 од 37 маркера у односу на Шаљу из Дечана. А у Великој имамо Шаљане који су динарик-југ, дакле не би требало да су повезани ни са једним ни са другим Шаљом (под условом да код неког није дошло до изузетно ректе мутације на DYS448).


Верујем да је Паво у праву и да ту има више генетски неповезаних родова.