Аутор Тема: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту  (Прочитано 1210651 пута)

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4753
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6640 послато: фебруар 10, 2019, 05:10:05 поподне »
Колико је могућа прича да су сви Војводићи, чак и они са различитим славама истог порекла ? За Војводиће што славе Никољдан се каже да су порекла као и Штрпци који славе Светог Николу , а они испадоше Бањани..

То је дефинитивно нетачно. Постоји више несродних Војводића. Поред ових које си ти набројао, ту су никшићко братство Војводића, потом Војводићи из Грађана а вероватно их има још.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Лука

  • Уредник СДНКП
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 258
  • I2-Z17855>A16413>А20030
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6641 послато: фебруар 10, 2019, 05:14:15 поподне »
Војводићи у Шапцу и околини су стара миграција.

Колико стара?

На мрежи Витомир Радовић

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 237
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6642 послато: фебруар 10, 2019, 05:19:01 поподне »
Истражујући Радовиће па између осталих и морачке Радовиће, установио сам да од војводе Богића па надаље преко војводе Мине и осталих  има 97 презимена.

На мрежи Витомир Радовић

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 237
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6643 послато: фебруар 10, 2019, 05:35:05 поподне »
Колико стара?

Почетак 19 вијека.

Ван мреже Лука

  • Уредник СДНКП
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 258
  • I2-Z17855>A16413>А20030
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6644 послато: фебруар 11, 2019, 12:57:56 пре подне »
Почетак 19 вијека.

Управо сам добио информацију од човека чији је тестирани Војводић кандидат да су се родитељи тестираног у Шабац доселили из Драговић Поља код Колашина 1953. године. Дакле у табели за место порекла треба да стоји Драговић Поље/Колашин, а не Шабац.

Претпоставка да су Војводићи досељени почетком 19. века у Шабац нема апсолутно никаквог смисла и једноставно је немогућа зато што је војвода Мина Радовић у то време био младић.

На мрежи Витомир Радовић

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 237
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6645 послато: фебруар 11, 2019, 03:14:42 поподне »
Управо сам добио информацију од човека чији је тестирани Војводић кандидат да су се родитељи тестираног у Шабац доселили из Драговић Поља код Колашина 1953. године. Дакле у табели за место порекла треба да стоји Драговић Поље/Колашин, а не Шабац.

Претпоставка да су Војводићи досељени почетком 19. века у Шабац нема апсолутно никаквог смисла и једноставно је немогућа зато што је војвода Мина Радовић у то време био младић.

Лука,
Из доље приложених података може се видети од када постоји презиме Војводић у Морачи.
1778. год. рођен је војвода Мина Радовић;
1797.год. убио Асан бега Мекића;
1799. год. изабран за црногорско-брдског судију;
1803. год. био је црногорски сенатор;
1809. год. срео се са Карађорђем;
1820. год. ослобађа Морачу;
1840. год. учествује у убиству Смаил аге Ченгића;
1847. год. у 70-тој години старостинпосјекао ологлашеног Турчина Мумина Тишу;
1858. год. умро је војвода Мина у својој кући у 80-тој години живота;
1878. год. Минини унуци су узели за своје презиме Војводић;
Војвода Мина је посјекао 5 турских глава.

Ово сам навео само део из моје књиге "Радовићи, поријекло, људи и догађаји",  што је хронолошки везано за војводу Мину Радовића.

Ван мреже Лука

  • Уредник СДНКП
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 258
  • I2-Z17855>A16413>А20030
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6646 послато: фебруар 11, 2019, 03:19:52 поподне »
Лука,
Из доље приложених података може се видети од када постоји презиме Војводић у Морачи.
1778. год. рођен је војвода Мина Радовић;
1797.год. убио Асан бега Мекића;
1799. год. изабран за црногорско-брдског судију;
1803. год. био је црногорски сенатор;
1809. год. срео се са Карађорђем;
1820. год. ослобађа Морачу;
1840. год. учествује у убиству Смаил аге Ченгића;
1847. год. у 70-тој години старостинпосјекао ологлашеног Турчина Мумина Тишу;
1858. год. умро је војвода Мина у својој кући у 80-тој години живота;
1878. год. Минини унуци су узели за своје презиме Војводић;
Војвода Мина је посјекао 5 турских глава.

Ово сам навео само део из моје књиге "Радовићи, поријекло, људи и догађаји",  што је хронолошки везано за војводу Мину Радовића.

Вито,
Из мог поста горе ја сам рекао да је Мина био млад човек у време почетка 19. века (дакле ако је рођен 1778. године, био је стар око 22. године).

С обзиром да и сами наводите да његови унуци тек 1878. године узимају презиме Војводић, просто је немогуће да су се почетком 19. века доселили у Шабац.

Притом, имамо и податак о времену досељавања Војводића у Шабац од самог тестираног.
« Последња измена: фебруар 11, 2019, 03:21:45 поподне Лука »

На мрежи Витомир Радовић

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 237
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6647 послато: фебруар 11, 2019, 03:26:23 поподне »
Имам податак да у околини Шапца се помињу Војводићи и 1883. године.

Ван мреже vidoje 013

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1054
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6648 послато: фебруар 11, 2019, 03:45:34 поподне »
То је дефинитивно нетачно. Постоји више несродних Војводића. Поред ових које си ти набројао, ту су никшићко братство Војводића, потом Војводићи из Грађана а вероватно их има још.


 Тачно. Војводићи у Црној Гори су разнородни. Постоје и Војводићи у село Коњухе код Андријевице. Они су шире  Кастратовићи - племе Васојевићи. Имамо и Војводиће у  Боки Которској - Морињ.

Ван мреже Maričić Z-283

  • Гост
  • *
  • Поруке: 4
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6649 послато: фебруар 12, 2019, 03:48:16 поподне »
Procitao sam da se spominje kraj odakle su moji poreklom.
Po knjigama Maricic  porodica je naseljena 1638. godine, u okolinu Brinja, bas kao i spomenuti na forumu, testirani Bukvic, takodje pripadamo istoj halogrupi R1a, ali mi nije jasno da li pripadamo istoj podgrupi, mi smo R1a Z-283, a Bukvić je R-YP417, imamo takodje DYS439 = 12 .

Po legendi Maričići potiču prezimenom od Maričke bitke 1371 kada su 3 brata preživela bitku.
DNK su testirali još 2 Maričića iz Ivanjice, ali oni su halogrupe E i I2.

Ван мреже Зрно

  • Помоћник уредника
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1246
  • R1b>BY611>YZ2705>BY200954
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6650 послато: фебруар 12, 2019, 06:08:15 поподне »
Po legendi Maričići potiču prezimenom od Maričke bitke 1371 kada su 3 brata preživela bitku.

Поштовани господине Маричићу. Навикли смо већ на приче о бекству због убиства Турчина, као и приче о три брата, која одлазе у различита села. Дочекали смо и нешто јаче од тога.  :D

Ван мреже Wolf Sagash

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1313
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6651 послато: фебруар 12, 2019, 06:27:57 поподне »
Procitao sam da se spominje kraj odakle su moji poreklom.
Po knjigama Maricic  porodica je naseljena 1638. godine, u okolinu Brinja, bas kao i spomenuti na forumu, testirani Bukvic, takodje pripadamo istoj halogrupi R1a, ali mi nije jasno da li pripadamo istoj podgrupi, mi smo R1a Z-283, a Bukvić je R-YP417, imamo takodje DYS439 = 12 .

Po legendi Maričići potiču prezimenom od Maričke bitke 1371 kada su 3 brata preživela bitku.
DNK su testirali još 2 Maričića iz Ivanjice, ali oni su halogrupe E i I2.
Увијек, али увијек, префикс у облику имена и суфикс-ић значи да су ови -ић дјеца од имена  у префиксу. По ријеци Марици ваше презиме гласило би Маричанин.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9056
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6652 послато: фебруар 12, 2019, 07:47:34 поподне »
Вранић, Митровдан, Полача, Книн, I2-S17250

Вранићи су досељени из Босне крајем 17. века. Била су их 2 домаћинства 1920. године у Полачи

Вранић је урадио и тест на FTDNA. Очекивано, I2-PH908 је. Доста чудна вредност на DYS391 (13). Админи I2a би могли погледати хаплотип. Погледао сам да ли постоји генетска веза са крајишким Шоботима, који такође славе Митровдан, али делује да има превише разлика.

симо

  • Гост
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6653 послато: фебруар 12, 2019, 07:57:50 поподне »
Вранић је урадио и тест на FTDNA. Очекивано, I2-PH908 је. Доста чудна вредност на DYS391 (13). Админи I2a би могли погледати хаплотип. Погледао сам да ли постоји генетска веза са крајишким Шоботима, који такође славе Митровдан, али делује да има превише разлика.

Ту повећану вриједност на 391 обично имају припадници предојевићког рода, међутим Вранић не посједује другу њихову карактеристику 393=14, а ни по укупној бликсости не чини им се близак.

На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3823
  • I2-PH908>FT14Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6654 послато: фебруар 12, 2019, 08:07:00 поподне »
Вранић је урадио и тест на FTDNA. Очекивано, I2-PH908 је. Доста чудна вредност на DYS391 (13). Админи I2a би могли погледати хаплотип. Погледао сам да ли постоји генетска веза са крајишким Шоботима, који такође славе Митровдан, али делује да има превише разлика.

Вранић има веома високу вредност 13 на 391. Има 12 на 439 , 14 на 389I и 18 на 458. Ова последња 3 дели а Шоботом, али и има на 6 маркера разлике на упоредивих 19, с тим да на једном имају троструку разлику. Тако да нисам сигуран, мада може бити.

Ван мреже Maričić Z-283

  • Гост
  • *
  • Поруке: 4
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6655 послато: фебруар 12, 2019, 08:28:47 поподне »
Увијек, али увијек, префикс у облику имена и суфикс-ић значи да су ови -ић дјеца од имена  у префиксу. По ријеци Марици ваше презиме гласило би Маричанин.

nigde nisam napisao da su ubili Turcina, to ne znam, ali ono sto znam da su u knjigama upisani da su dosli u Liku 1638me godine, zajedno sa vise porodica, medju njima i Bukvicima.

Sto se tice legende o poreklu, niti je mogu potvrditi, niti osporiti, prezime se spominje svega 70 godina posle Maricke bitke u Dubrovackim knjigama sudskog veca, kao osoba koja živi na Kosovu.

Ван мреже Maričić Z-283

  • Гост
  • *
  • Поруке: 4
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6656 послато: фебруар 12, 2019, 08:31:55 поподне »
Поштовани господине Маричићу. Навикли смо већ на приче о бекству због убиства Турчина, као и приче о три брата, која одлазе у различита села. Дочекали смо и нешто јаче од тога.  :D

nigde nisam napisao da su ubili Turcina

симо

  • Гост
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6657 послато: фебруар 12, 2019, 09:21:24 поподне »
Po knjigama Maricic  porodica je naseljena 1638. godine, u okolinu Brinja, bas kao i spomenuti na forumu, testirani Bukvic, takodje pripadamo istoj halogrupi R1a, ali mi nije jasno da li pripadamo istoj podgrupi, mi smo R1a Z-283, a Bukvić je R-YP417, imamo takodje DYS439 = 12 .

И Буквић и Маричић припадају истој хаплогрупи R1a-M458>L1029 вјероватно грани R-YP417. То што сте ви Z283 не искључује да сте и M458>L1029>YP417, јер је Z283 узводно од М458, тј. сваки М458 је уједно и Z283.

Ово све пишем на основу постојећег резултата Маричића из Бриња, иако нисам видио ваше СТР резултате.

Ван мреже Maričić Z-283

  • Гост
  • *
  • Поруке: 4
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6658 послато: фебруар 12, 2019, 10:20:24 поподне »
И Буквић и Маричић припадају истој хаплогрупи R1a-M458>L1029 вјероватно грани R-YP417. То што сте ви Z283 не искључује да сте и M458>L1029>YP417, јер је Z283 узводно од М458, тј. сваки М458 је уједно и Z283.

Ово све пишем на основу постојећег резултата Маричића из Бриња, иако нисам видио ваше СТР резултате.

hvala za objasnjenje, upravo mi je to trebalo, hvala !

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9056
Одг: Нови тестирани на Српском ДНК Пројекту
« Одговор #6659 послато: фебруар 13, 2019, 08:49:06 пре подне »
Станковић, Никољдан, Липе, Смедерево, J2b-M205


За Станковиће (Филиповиће) се каже да су досељени пре Првог устанка из Ресаве
https://www.poreklo.rs/2014/09/02/poreklo-prezimena-selo-lipe-smederevo/

Ово је веома важан резултат за наше J-M205. Први Србин M205 за кога не можемо са сигурношћу рећи да је Y22066. Толико разлика у односу на модални хаплотип, да не знам одакле да почнем. 390=22, 19=17, 385ab=17-17, 392=11 (веома битно), 576=16, 570=20, 549=13, 456=17, 635=20, итд.

Хаплотип заправо толико одудара да лако може бити да ово и није J2b-M205.

Углавном, ако јесте, може бити доста интересантно за читаву балканску групу, тј. може значајно померити старост на Балкану. Станковићу би предложио под обавезно да тестира J2b-M205 преко YSEQ-а.
https://www.yseq.net/product_info.php?manufacturers_id=26&products_id=23048

након тога евентуално Y22063, мада би било боље Y22066 и Y22059, којих нажалост нема у понуди YSEQ-a.
http://www.yseq.net/product_info.php?products_id=61985

Станковићу су стигли резултати са Yseq. Негативан је на Y22063, али је зато позитиван изгледа на J-M205. Овај резултат значајно компликује ситуацију са нашом M205, с обзиром да Станковићу нико није близак и да хаплотип као такав може значајно померити старост на овим просторима.

Нисам схватио, је ли позитиван на М205?

Ако јесте, може код YSeq да тестира Y22079 који се већ налази у понуди, а тренутно је на истом филогенетском нивоу са Y22066 и Y22059.

Станковић је позитиван на M205. Предложих му Y22079 сад.

Поставићу овде модални хаплотип J-Y22066 и испод хаплотип Станковића како би се видело колико је то заправо разлика

12 23 15 10 15-19 12 12 12 28 16 14 19 11 14 18 18 9 23 12 11 21 9
12 22 17 10 17-17 12 12 11 28 15 14 19 10 17 16 20 9 22 13 11 20 9

Биће право откриће уколико испадне Y22079+