Аутор Тема: Асимилација и њене законитости  (Прочитано 5902 пута)

Ван мреже Latinica

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 122
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #20 послато: јун 29, 2018, 11:48:54 пре подне »
Православни Брђани са истока Црне Горе су део српског етничког корпуса још од средњег века. Санџаклије су постали Бошњаци декретом 1993. године, а тај бошњачки идентитет је нестабилан и код БиХ муслимана а камоли код Санџаклија.
Православни Брђани су гинули вековима са српским именом на уснама. Они су учествовали у ослобођењу Србије у 19-ом веку, као и ратовима за српску ствар у 20-ом веку. Брђани су вековима уназад србојезични и имају српски идентитет, док многе Санџаклије имају још живе бабе и деде који знају албански.
Веза Санџаклија са Албанцима је фришка.

Немају сви Брђани палео-балканске хаплогрупе, него један део њих.
Чак и они Брђани који немају "словенске" хаплогрупе нису генетски повезани са Албанцима. Рецимо Васојевићка E-V13 је удаљена преко 4000 година од албанских E-V13.
Морачани-Богићевци су R1b-U152 и они немају везе са Албанцима. Теорија о Богићу као албанофоном католику је спрдња, слично као и оно о Хоту, Пипу, Васу и Красу.  Као прво Богић је словенско име.  Друго предање каже само да је дошао из Хота, а не каже да је био католик нити да је био Малисор. Треће њихове гране R1b нема код Малисора.


Znači za tebe moramo redom.

Uopšte nije istina da se Sandžaklije tek od 1993 osjećaju kao Bošnjaci, primjera ima dosta, evo jedan primjer je naveo Pavo kod Lutovca, da Sandžaklije prije 1960 već za sebe govore da im je jezik bošnjački, a ima još dosta više primjera za to, kod turski putopisaca, to što je izjašnjavanje kao Bošnjak opalo tokom vladavine SHS kraljevine i SFRJ je druga priča.

Brđani pripadaju od kasnog srednjeg vijeka srpsko-pravoslavnoj crkvi a ne srpkoj naciji, oni su sebe do kasno nazivali Brđanima, odnosno po plemenima a Srbima po vjeri, kao što su Malisori sebe nazivali po plemenima a po vjeri Latini, kao što su Bošnjaci bili Turci po vjeri itd.

Ovde i dalje postoji problem razlikovati vjeru i naciju, ko god pređe na pravoslavlje on je Srbin, pa bio to Albanac, Vlah, Francuz, Rus, Rom, nema veze, on je brat Srbin itd., a ko pređe na drugu vjeru on prestaje biti pravi Srbin.

Uopšte nije istina da mnoge Sandžaklije imaju žive đedove i bike koje govore albanski, to je obična neistina, to važi samo za par kuća u par manjih naselja na Pešteru, većina uopšte ne pamti da su govorili albanski, čak i oni koji imaju jasno predanje o porijeklu od Malisora ne pamte albanski jezik, što znači da su ga davno izgubili.

Ja lično ne znam nijednu osobu, pored toga što su stoljećima bili dvojezični jer su porijeklom iz pogranični krajeva CG i Albanije većina su naseljeni prije 300 godina a dosta i prije toga u ove krajeve, takođe su u Sandžaku i prije seobe živjeli drugi narodi a ne samo Srbi, i takođe nije istina da su svi krajevi iseljeni, dan danas sela, rijeke, krajevi, brda, doline, groblja itd. nose ista imena kao što su zapisana u turskim defterima prije 500 godina, znači čim ima kontinuitet imena mora neko da je ta imena prenio a ko je to prenio kada su svi iseljeni a novi naseljeni u prazna sela?
 
Al za razliku od Sandžaklija, Brđani do dan danas dobro pamte i ističu svoje rodbinske veze sa Malisorima(naravno sa razlikom da oni smatraju da su Malisori ustvari Srbi a ne Brđani Albanci), a to što su Vasojevići udaljeni 4.000 godina ne samo od Malisora nego i od svi drugi E-V13 to je druga priča, jer ako želimo da idemo u taj smjer onda je ipak jedan Klimenta genetski bliži Vasojeviću nego neki Ozrinić, jer za razliku od Klimente koji je udaljen 4.000 godina, Ozrinić i Vasojević su po muškoj liniji udaljeni 88.000 godina, znači ako želimo da idemo u ovaj smjer Vasojevići nemaju nikakve veze sa Slavenim i bliži su  Klimentima ;)

Isto kao što nemaju svi Brđani paleo-balkanske haplogrupe tako ih i nemaju svi Sandžaklije, ali ako se baziramo samo na dio Sandžaklija kako bi ispunili svoje želje onda cemo se i držati samo oni Brđana koji ispunjaju iste želje.

Kao što ignorišemo Sandžaklije Bijelog Polja i Prijepolja, Priboja i Pljevlja koji imaju vise I2a, I1 itd. tako ćemo ignorisat Rovčane kod Brđana ili Ozriniće i druga plemena koja jednostavno pripadaju granama koja se ne vežu sa Paleo-Balkance.

Nijesmo pričali za Moračane, koji i ako za sada nemaju genetske veze al imaju predanje da su srodni sa Malisorima, već smo pričali za Pipere(BY611), Kuče(E-V13), Bijelopavliće(E-V13), Vujoviće i puno drugija, koji nemaju svi vezu po predanju ali imaju genetske veze sa Malisorima.

Možemo podijeliti pravoslavce zetsko–južnosandžačkog dijalekta na 4 grupe:
1: Plemena i bratstva koja imaju predanje a nemaju genetsku vezu sa Malisorima.
2: Oni koji imaju predanje a i genetsku vezu.
3: Oni koji nemaju predanje ali imaju genetsku vezu.
4: Oni koji nemaju ni predanje niti genetsku vezu.

Pitanje za tebe, koliko godina treba da prođe da veza nebi bila više "friška".




Ван мреже Одисеј

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 646
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #21 послато: јун 30, 2018, 10:05:44 поподне »
То не можеш никако упоређивати. Брђани су већином још у средњем вијеку ушли у српски етнички корпус и за 7-8 генерација више није било никаквих генетских разлика између Срба словенског и старобалканског поријекла. У таквом смо „облику“ дочекали османску окупацију средином 15. вијека. И добро знаш да се хаплогрупе не могу посматрати на тај начин. Јесу Васојевићи по мушкој линији ближи Климентима него Озринићима, али преци Васојевића нису учествовали у етногенези Албанаца, нити Клименти у етногенези Срба. Код вас доминирају хаплогрупе које су типичне за етногенезу Албанаца и једна која је типична и за српску и за албанску етногенезу (род Куча).
Код вас је све другачије. Прво, ви са средњовјековном Босном никакве везе немате, чак ни кад би вам Тврткова освајања рашких територија давала тај легитимитет (а не дају вам га). То је зато што у вријеме кад је Босна окупирана, ваши преци и даље живе на југоистоку данашње Црне Горе и у сјеверној Албанији. И ту долазе тек након што се је та територија испразнила захваљујући сеобама локалних Срба према сјеверу.
Кад су Брђани у тим областима почели примати ислам, у Босни је већ постојала солидна муслиманска маса. Малисорски досељеници су се задњи исламизирали. Какав онда континуитет можете имати ви са средњовјековном Босном?
Да су се Кучи, Клименте и Шкреље словенизирали рецимо у 11. вијеку, па да су се постепено асимиловали у словенску популацију централне Босне, нико вама не би оспоравао бошњачки идентитет. Али то није случај. Ви имате потпуно одвојен развој. Заједнички живот унутар Босанског пашалука не значи апсолутно ништа. По тој логици би Ујгури који живе на истоку Кине могли својатати Ћин Ш Хуанга, таоизам, манастир Шаолин, кантонску оперу, Лао Дз-а и династију Хан. Ти као да не знаш да унутар једне географске или административне области може живјети више етничких група.
Мени није проблем да Бошњаком назовем било којег муслимана који припада словенској хаплогрупи или некој која се може 100% повезати са етногенезом Срба или Хрвата (нпр. неко ко припада дробњачком или васојевићком роду). Али Клименте, Бањкани и Шкреље то никако не могу бити. Нити знатан дио санџачких Куча, нпр. Никочевићи из Гусиња, који су од албанофоних Бонкећа.

Ван мреже Свевлад

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1737
  • Аутошовинизам је тешка болест!
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #22 послато: јул 01, 2018, 01:37:32 пре подне »
То не можеш никако упоређивати. Брђани су већином још у средњем вијеку ушли у српски етнички корпус и за 7-8 генерација више није било никаквих генетских разлика између Срба словенског и старобалканског поријекла. У таквом смо „облику“ дочекали османску окупацију средином 15. вијека. И добро знаш да се хаплогрупе не могу посматрати на тај начин. Јесу Васојевићи по мушкој линији ближи Климентима него Озринићима, али преци Васојевића нису учествовали у етногенези Албанаца, нити Клименти у етногенези Срба. Код вас доминирају хаплогрупе које су типичне за етногенезу Албанаца и једна која је типична и за српску и за албанску етногенезу (род Куча).
Код вас је све другачије. Прво, ви са средњовјековном Босном никакве везе немате, чак ни кад би вам Тврткова освајања рашких територија давала тај легитимитет (а не дају вам га). То је зато што у вријеме кад је Босна окупирана, ваши преци и даље живе на југоистоку данашње Црне Горе и у сјеверној Албанији. И ту долазе тек након што се је та територија испразнила захваљујући сеобама локалних Срба према сјеверу.
Кад су Брђани у тим областима почели примати ислам, у Босни је већ постојала солидна муслиманска маса. Малисорски досељеници су се задњи исламизирали. Какав онда континуитет можете имати ви са средњовјековном Босном?
Да су се Кучи, Клименте и Шкреље словенизирали рецимо у 11. вијеку, па да су се постепено асимиловали у словенску популацију централне Босне, нико вама не би оспоравао бошњачки идентитет. Али то није случај. Ви имате потпуно одвојен развој. Заједнички живот унутар Босанског пашалука не значи апсолутно ништа. По тој логици би Ујгури који живе на истоку Кине могли својатати Ћин Ш Хуанга, таоизам, манастир Шаолин, кантонску оперу, Лао Дз-а и династију Хан. Ти као да не знаш да унутар једне географске или административне области може живјети више етничких група.
Мени није проблем да Бошњаком назовем било којег муслимана који припада словенској хаплогрупи или некој која се може 100% повезати са етногенезом Срба или Хрвата (нпр. неко ко припада дробњачком или васојевићком роду). Али Клименте, Бањкани и Шкреље то никако не могу бити. Нити знатан дио санџачких Куча, нпр. Никочевићи из Гусиња, који су од албанофоних Бонкећа.

Слажем се са сваким написаним словом.
Санџаклије пате од колективне амнезије. Многе Санџаклије имају и данас деде и бабе који знају албански, као што може да се види на оним линковима које сам поставио у првој поруци коју сам послао на овој теми.
Санџаклије доминанто имају албанску генетику, данас говоре зетским дијалектом српског језика, а изјашњавају се као Бошњаци.

Треба потпуно отворено говорити о овоме, и износити истините аргументе. Аргумената који говоре о томе да су Санџаклије доминантно албанског порекла има пуно. Док аргумената оних који иду у прилог њиховом бошњаштву нема, они назови аргуменати који иду у прилог бошњаштву Санџаклија а које потежу саме Санџаклије и БиХ муслимани су натегнути, провидни и смешни и своде се само на припадност исламу и на политику.
За ширење лажи да су Санџџаклије исламизирани рашки Срби су криви наши историчари који преко једног века упорно понављају мантру да су Санџаклије исламизовани Срби, како они рашки предтурски староседеоци тако и исламизовани досељени Срби из Херцеговине и Црне Горе.  Ја се врло добро сећам да је у уџбенику из историје писало да су муслимани из Рашке области исламизирани Срби који су прешли на ислам под притиском албанских (гегијских) ага и бегова. Ниједном реченицом се не спомиње досељавање Малисора у Рашки област. Генерације и генерације Срба су училе ове лажи у школама, и сад се сви чуде кад је генетика доказала да су Санџаклије врло сродне са Албанцима Гегама.

Огромна већина српског рашког предтурског становништва се иселила у сеобама од 15-ог до почетка 18-ог века на север и северозапад.  Малисори и црногорски Брђани су у 18-ом веку дошли на скоро потпуно празну земљу. Они су преци Санџаклија, Малисори у пуно већој мери а Брђани у знатно мањој.
Потомке средњовековних рашких Срба треба тражити међу Србима из Војводине, Славоније и са Кордуна и Баније. Али исто тако и међу неким Мађарима и Хрватима, зато што је доста рашких Срба који су се иселили на север и северозапад покатоличено, и неки су претопљени у Мађаре а неки у Хрвате, у зависности од краја.
« Последња измена: јул 01, 2018, 01:42:05 пре подне Свевлад »

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3626
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #23 послато: јул 01, 2018, 01:50:28 пре подне »
Има нешто Срба старинаца у Дежевској долини (то је опет  "заштићена" област географски, није "брисани простор")

Ван мреже Свевлад

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1737
  • Аутошовинизам је тешка болест!
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #24 послато: јул 01, 2018, 02:37:51 пре подне »
Има нешто Срба старинаца у Дежевској долини (то је опет  "заштићена" област географски, није "брисани простор")

Знам да их има у Дежевској долини, а има их и на Голији.  И једни и други су екавци.
На Голији постоји род Шеклери, за које се сматра да су староседеоци, тј. да су ту од средњег века. Према једној верзији они су потомци Саса, а према другој њихов предак је дошао у тај крај у пратњи Јелене Анжујске жене краља Уроша. Пре ће бити да потичу од Саса, јер им презиме звучи германски.
То су староседелачке енклаве у мору досељеника из Црне Горе и источне Херцеговине у задњих 350 година. Мислим на Србе наравно.

Сматра се да у селу Штиткову код Нове Вароши живе староседеоци. Они су ијекавци, тако да бих ја рекао да вероватно спадају у старији слој српског становиштва Рашке области досељен из Херцеговине и ЦГ средином или крајем 17-ог века.
Рашковићи из Штиткова би могли бити староседеоци (који су тамо од средњег века), помињу се у том крају у 16-ом веку. Део њих је учествовао сеоби Срба под Чарнојевићем 1690. године. Рашковиће исељенике из околине Нове Вароши налазимо у Нештину у Бачкој где су 1692. године добили племство.  У Нештину су имали велики посед.
Далматински Рашковићи из Жагровића код Книна имају предање да потичу из Рашке.  Накићеновић је за њих записао да су дошли из Босне у 16-ом веку, имају надимке Перкан, Пешан, Вребац и Пришан, славе Никољдан.   

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3626
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #25 послато: јул 01, 2018, 02:54:35 пре подне »
Имам другара који се презива Васиљевић, слави Св. Јована, а пореклом је из села Шароње и Ђонлије (једно село је порекло од оца , друго од мајке, али не знам тачно које је од оца а које од мајке, али по обе линије је из Дежевске долине)...има предање да су ту од средњег века и да је њихов предак био у служби на двору Немањића (то је из његове приче)
« Последња измена: јул 01, 2018, 03:01:33 пре подне ДушанВучко »

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3626
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #26 послато: јул 01, 2018, 03:08:41 пре подне »
Знам да их има у Дежевској долини, а има их и на Голији.  И једни и други су екавци.
На Голији постоји род Шеклери, за које се сматра да су староседеоци, тј. да су ту од средњег века. Према једној верзији они су потомци Саса, а према другој њихов предак је дошао у тај крај у пратњи Јелене Анжујске жене краља Уроша. Пре ће бити да потичу од Саса, јер им презиме звучи германски.
То су староседелачке енклаве у мору досељеника из Црне Горе и источне Херцеговине у задњих 350 година. Мислим на Србе наравно.


Први пут чујем за род Шеклери (та теза о Сасима, поготово са трансилванијском причом, вуче мало и на Секељe (Szekler)...Још ако славе Св. Јована :) (шалим се, али ме име подсећа на Шекулар, а можда немају везе))
« Последња измена: јул 01, 2018, 03:13:31 пре подне ДушанВучко »

Ван мреже Свевлад

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1737
  • Аутошовинизам је тешка болест!
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #27 послато: јул 01, 2018, 03:14:27 пре подне »
Први пут чујем за род Шеклери

poslovnezene.org.rs/2016/06/etno-turizam-porodice-sekler/

banjesrbiji.com/domacinstvo-sekler-golija/

Они су Саси 1/1.  ;D

Боље да их нисам споменуо, сад ће Вољен од Бога поново почети о Сасима. Како оним правим германским , тако и о оним "словенским" Сасима.  ;D

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3626
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #28 послато: јул 01, 2018, 03:20:54 пре подне »
poslovnezene.org.rs/2016/06/etno-turizam-porodice-sekler/

banjesrbiji.com/domacinstvo-sekler-golija/

Они су Саси 1/1.  ;D

Боље да их нисам споменуо, сад ће Вољен од Бога поново почети о Сасима. Како оним правим германским , тако и о оним "словенским" Сасима.  ;D
Готови смо...дас ист ајне комплицирен ситуацион :)

Ван мреже Лаф

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 52
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #29 послато: јул 01, 2018, 06:10:22 пре подне »
"Пазарац и Арнаутин! Један је на својем прагу, коленовић и Турчин као да је рођени синовац султанов, иако је пореклом ту из некога села у Дежеви. Други је... старином из дивље Малесије, који је у кући научио да жали што људи називљу Пазарце Турцима. Некако му то тешко иде у главу...

Загонетна је муслиманска узајамност. Постоји као неки тајанствен обруч, за нас тешко појмљив, који без тешкоћа претвара вернике разних народности и удаљених покрајина у праву браћу. Чудесан изузетак чине само Пазарци и Арнаути кад се сретну.

Арнаутин се нигде тако нелагодно не осећа као у Новом Пазару. Никога тако не презире као Пазарца. Њега јединога не сматра за муслимана, него за најнижу преверу, коју ваља презирати као нешто смешно и мрзосно. То Пазарац види и зна, па му враћа толико исто. Свом снагом своје крви и свога срчевога уверења да је најбољи муслиманин, он мрзи Арнаутина. Његову ношњу, његов начин живота, његово опхођење он не може да подноси. Арнаутски начин борбе, њихово лукавство и окретност у њој сматра за обичан дивљачки кукавичлук. Арнаутин је за њега само дивља коза која има брзе ноге - за бежање. И сасвим искрено сматра за несрећу што му је по вери брат.

- Арнауштија, ефенди-бенум, као Арнауштија! - рекну Пазарци један другому кад на путу или у граду виде каквога бољега белокапца. - Рекни му "мераба", па размини, вала, као мимо правога крмка...

Као неко прастаро дуговање да је стало између њих. Арнаути су најуљуднији варвари на свету. Непосредни су, верни другови и одани пријатељи. Цене људске величине, али је свака личност исте вредности: колико барјактар толико и обичан голаћ. Крв и једнога и другога вреди само по једну крвничку главу или по дванаест кеса аспра. Није им у души да личност згазе и унизе. Доскора су на путу и у чаршији били веома ваљани. Без верске су и народносне мржње. Навикли су на просто опхођење без рогушења и празнога величања: уколико је ко виши по друштвеном положају, по пушци или богатству, утолико је дужан да буде обазривији и понизнији према мањему и слабијему - велик је и јак само Бог и фис!... Напротив, у Пазару је вредност у том колико ко клања, колико има села и субаша и колико јаче забрањује чивчији да држи свињче за божићни омрсак..."


"У Полимљу и око Новога Пазара има нешто муслимана од српских староседелаца. Има и нешто Босанаца и Херцеговаца по Санџаку. Али огромна већина санџачкога "Турчина", па и они за које је Цвијић мислио да су Арнаути (има их нешто) све је то из Брда, све из Црне Горе, оне у границама из 1912. године. Према томе Санџак, горњи део Старе Србије, углавном су истурчени црногорски брђани.

Кога занима врло важно питање нашега турчења, утицаја тога чина на наше вечито избеглиштво и пресељавање и, што је такође од велике важности - кога занима чистота наше расе и могућно научно утврђивање ко су санџачки "Турци", тај после Ђурђевића Таре и Колашина на Тари треба да сврати у Кладницу, па да то све види. Поводио сам се и мислио раније да код санџачких муслимана има много арнаутске крви и турске. Мислио сам то и за Кладницу. Међутим у Кладници нема ниједнога Арнаутина и ниједнога Турчина. Све су то људи чистога нашега порекла, уколико то можемо рећи за најобележеније крајеве српске. Све су то досељеници из Брда: Ровчани, Морачани, Кучи, Тарани, Васојевићи. И што је за мене било врло пријатно изненађење - ниједан Кладничанин, онако јавно на седнику, није крио своје српско порекло, нити ко рече да је Турчин или Арнаутин.

Сваки Кладничанин имао је... ону тврдоћу "турковања" за славу дина и имана, коју је у Турској уобличио само наш човек, наш планинац, наш Босанац, наш "Бошњак", како су рекли некад Турци и нама то оставили, дајући том имену у историјској борби са Босном једну посебну садржину и значење. У том погледу Кладничани су били типични "Бошњаци". Делије, крвави јунаци, необуздане дахије и пусти Турци. Свако наше помаљање преко Јавора волели су сузбијати но да једу халве; да свакога старовлашкога "Влаха" доведу у сазнање да је раја и под "дином" - сматрали су за дужност и верску и држављанску. Свесније од Руговаца, љуће од свакога Арнаутина, вољније од многих некадањих турских граничара."

Григорије Божовић

Ван мреже Свевлад

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1737
  • Аутошовинизам је тешка болест!
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #30 послато: јул 01, 2018, 06:32:19 пре подне »
Лафе, генетика је показала да преко 2/3 Санџаклија има албанско а не црногорско-брђанско порекло https://rs.sputniknews.com/intervju/201803121114873847-DNK-projekat-Srbi-Bosnjaci-Rusi/

Нови Пазар је пре 100-150 година био већински албанска варош.
Снимак Новог Пазара из 1904. године, где је већина људи у типичним гегијскиом ношњама
<a href="https://www.youtube.com/v/k_nf_S743yI" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/k_nf_S743yI</a>

Генетска слика Санџаклија на узорку од 189 (са "бошњачког ДНК пројекта")
E-V13 (78) - 41,2%
R1b (32) - 16,9% 
I2 (24) - 12,7%
J2b (19) - 10%
I1 (10) - 5,3%
J2a (10) - 5,3%
R1a (5) - 2,6%
G2a (5) - 2,6%
T (2) - 1,1%
C (2) - 1,1%
H (1) - 0,6%
J1 (1) - 0,6%

Као Србин који размишља здраворазумски морам да се побуним против својатања разно-разних народа, што нажалост раде многе Срби.
Нема основе да се Санџаклије, Малисори, већи део Македонаца, Бугари, Румуни и чакавско-кајкавски Хрвати својатају и да се проглашавају Србима.  Што се тиче БиХ муслимана и штокавских Хрвата њихова веза са Србима је очигледна али то је осетљиво питање и не бих о томе, а што се тиче ових народа које сам претходно поменуо њихова веза са Србима је занамарљива.
« Последња измена: јул 01, 2018, 06:36:36 пре подне Свевлад »

Ван мреже Voljen od Boga

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 901
  • I-Y4460*
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #31 послато: јул 01, 2018, 06:48:44 пре подне »
poslovnezene.org.rs/2016/06/etno-turizam-porodice-sekler/

banjesrbiji.com/domacinstvo-sekler-golija/

Они су Саси 1/1.  ;D

Боље да их нисам споменуо, сад ће Вољен од Бога поново почети о Сасима. Како оним правим германским , тако и о оним "словенским" Сасима.  ;D

Управо сам размишљао да ових дана напишем шта је ново у вези Саса, а Богами и Јелене Анжујске, али када сам прочитао шта све пишеш, и шта све пишу, учинило ми се да објављујете рат Источном Санџаку. Охани мало човјече, опучит ћеш се :)  Знам да те насикиро онај Шаћири, знам да су велике промјене времена али чему ти изливи мржње ?
Evropa je jedna velika porodica.

Ван мреже Свевлад

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1737
  • Аутошовинизам је тешка болест!
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #32 послато: јул 01, 2018, 06:51:49 пре подне »
Управо сам размишљао да ових дана напишем шта је ново у вези Саса, а Богами и Јелене Анжујске, али када сам прочитао шта све пишеш, и шта све пишу, учинило ми се да објављујете рат Источном Санџаку. Охани мало човјече, опучит ћеш се :)  Знам да те насикиро онај Шаћири, знам да су велике промјене времена али чему ти изливи мржње ?

Немам ништа лично против Санџаклија веруј ми, само износим своје ставове засноване на чињеницама.

Ако нешто од овога што сам написао није тачно и ако имаш доказе да је другачије изнеси их, волео бих да их видим.  :)

Ван мреже Лаф

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 52
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #33 послато: јул 01, 2018, 07:01:49 пре подне »
@Свевлад

1. Само сам навео размишљања једног нашег санџачког писца који, ако и није био ауторитет за питање порекла, био је итекако очевидац и врсни познавалац међуљудских и међуетничких односа тог подручја. Мада сам одломак првенствено цитирао због оспоравања санџаклијама назива Бошњак.
2. Ношња не мора бити никакав доказ, нпр. пчињска ношња је у једном периоду наликовала албанској.
3. Исто стоји и са језиком. Нпр. Приштина је све до другог светског рата на пописима била већински туркофона, што сигурно не значи да су сви који су говорили турски били дошљаци из Анадолије.
4. Стављање у исти ранг Малисора и чајкавских Хрвата с једне, и "већине Македонаца, Бугара и Румуна" с друге стране (у контексту етногенетских и идентитетских преклапања са Србима), заиста не бих коментарисао.
« Последња измена: јул 01, 2018, 07:05:38 пре подне Лаф »

Ван мреже Voljen od Boga

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 901
  • I-Y4460*
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #34 послато: јул 01, 2018, 07:07:25 пре подне »
Немам ништа лично против Санџаклија веруј ми, само износим своје ставове засноване на чињеницама.

Ако нешто од овога што сам написао није тачно и ако имаш доказе да је другачије изнеси их, волео бих да их видим.  :)

Није мој ниво да расправљам о било чијој националној опредијељености. Разговор о давном поријеклу балканаца је нешто сасвим друго и при томе никада не генерализујем, нити сматрам да је бити овог или оног поријекла, по очевој линији, боље или лошије. Једноставно ми је било занимљиво знати гдје су живјели ти наши давни преци.
Ако ти је ово био начин да ме истјераш са овог форума, успио си. Збогом !
Evropa je jedna velika porodica.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3893
  • I2-PH908>FT14506>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #35 послато: јул 01, 2018, 10:21:36 пре подне »
Ево кратко да се укључим. Као што раније рекох, важна одредница код етногенезе Бошњака (која још увек траје, јер је довољно видети и упоредити пописе у Црној Гори и навлачење о изјашњавањау Муслиман-Бошњак), је језик и припадност штокавском говорном подручју и ислам као религија. Као што су православна и католичка црква одиграле значајну улугу у формирању Срба и Хрвата, у данашњем смислу речи, тако  ислмска заједница све муслимане западног Балкана "гура" у бошњачки етнички корпус. Тако ми у српском корпусу имамо и једну одређену "скупину" коју називамо "српским циганима". Они су вероватно ромског порекла, али њима је матерњи језик српски већ генерацијама, православне су вере и славе славу и изјашњавају се као Срби. Своје порекло везују за средњовековне Србе, Немањиће, Лазара, Милоша... слично је и са Власима у источној Србији, којих  све мање и мање има на пописима, на уштрб Срба. Код Хрвата је још драстичније, што вдимо и кроз генетику. Зато нас ни ова појава око "Санџаклија" не треба чудити. Већински део тих Бошњака су албанског порекла, али који ће се пре идентификовати с Босном и Твртком,  него са Албанијом и Скендербегом и никада се неће вратити албанском етничкиом корпусу. Осим језика и вере, они су за разлику од својих рођака, прекинули још пре 200 година, било какву везу са католичкм рођацима, па ће ти данас неки Угљанин или Доличанин пре рећи да су турског порекла и да су у сламу од 622. него да кажу да су до пре 200 година били католици у Углу  и Долићима. Све у вему то је процес који још траје и неће се вратити назад, већ иде у једном смеру, па се не треба много трошити енергија око тога, јер етногенеза једног народа је сувише сложен процес и не може се везати само за генетку.
« Последња измена: јул 01, 2018, 01:44:31 поподне Милош »

Ван мреже dko

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 218
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #36 послато: јул 01, 2018, 11:27:03 пре подне »
Свевладе,
човек тебе Григоријем Божовићем а ти њега статистиком...Божовић је наш највећи путописац, осврни се мало и на ову суштину - а то је сведочење разлике између Пазараца и Албанаца, и зашто никада (више) неће бити заједно.
Лафе, хвала за овај пост. Ја сам већ написао на неком топику да се сећам неке процене етнолога, да ли је био Влаховић, да је 1/3 Пазараца албанског порекла...а мислим да је онда Одисеј писао да су албански родови бројнији од брдских код Пазараца...па сам ја спекулисао да није можда дошло до пораста са 1/3 на 2/3 популације у корист албанске генетике? Елем, то са албанством Пазараца ми је деловало најсмешније када је сад то поменуо овај званичник албански са Косова. То само показује колико су косовски Албанци (њихова елита) једна смешна, секуларна, америчка, служитељска испостава, за разлику од Пазараца који су људи у исламу.
Ислам је дефинитивно основни идентитет Пазараца и у том смислу се они осећају Бошњацима, исто брате као и ми Срби - као православци. Ту чак ни Григорије Божовић није скроз у праву (у овом сведочењу) Тај осећај идентификације религије и нације је својствен и Србима (и свима на овом подручју...о чему сам више пута писао) Наиме, ради се о традиционалном поимању света. То је основно код Пазараца и оно што ценим. На то је накалемљено оно што вуче корене од Аустроугарске па до данашњих турбо-теорија...али људи морају себи некако да олакшају...

Ван мреже dko

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 218
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #37 послато: јул 01, 2018, 01:01:50 поподне »
...и заборависмо главно...колико се осећају Бошњацима толико се осећају духовно блиски Турцима. Не знам баш како сада - у ери турбо-теорија - стоје Турци код младих Санџаклија са интернета, али рачунам да постоји слична идентификација са Османском влашћу, са Босном, као и са исламом, тј. да се ради о једном тоталном светоназору, империјалном (или псеудоимперијалном, по Калајићу) али духовном и са јасном визијом. А каква је идентификација Албанаца са Турском? Албански премијер са Косова који сме да удари на данашњег, секуларног султана Турске...то је срамота за Албанце као народ који баштини ислам и привилегије захваљујући Турцима.

симо

  • Гост
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #38 послато: јул 01, 2018, 01:13:25 поподне »
Стицајем околности имам одраније попис муслиманских породица општине Рожаје по поријеклу, па погледах да видим како стоје ствари. Рожаје је добра типска општина за санџачке муслимане, јер се ту укрштају многе струје.

Преко 40% муслимана Рожаја изводи своје поријекло од Клименти, слиједе Кучи са нешто преко 20%. Осталих Малисора (Груда, Хота, Гашана, Шкреља, Краснића, Дукађинаца и Гега) има нешто преко 10%, а осталих Брђана (Братоножића, Бјелопавлића, Морачана, Васојевића) нешто преко 6%.

Остатак од неких 20% становништва су исламизирани Срби и старинци нејасног поријекла (међу којима може бити и разнородних турских елемената).

Уколико би гледали по језику, испало би да је албанојезично било нешто преко 50% муслимана Рожаја. Ово под условом да све Куче третирамо као србојезичне.

Укратко, албанска компонента је тек незнатно доминирала над српском, а због општих услова, раније поменутих, србојезичности муслимана у градовима и територијалне одвојености од остатка сународника у Албанији, и ове албанске породице су временом прихватиле српски језик.

Ван мреже Свевлад

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1737
  • Аутошовинизам је тешка болест!
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #39 послато: јул 01, 2018, 01:24:10 поподне »
Стицајем околности имам одраније попис муслиманских породица општине Рожаје по поријеклу, па погледах да видим како стоје ствари. Рожаје је добра типска општина за санџачке муслимане, јер се ту укрштају многе струје.

Преко 40% муслимана Рожаја изводи своје поријекло од Клименти, слиједе Кучи са нешто преко 20%. Осталих Малисора (Груда, Хота, Гашана, Шкреља, Краснића, Дукађинаца и Гега) има нешто преко 10%, а осталих Брђана (Братоножића, Бјелопавлића, Морачана, Васојевића) нешто преко 6%.

Остатак од неких 20% становништва су исламизирани Срби и старинци нејасног поријекла (међу којима може бити и разнородних турских елемената).

Уколико би гледали по језику, испало би да је албанојезично било нешто преко 50% муслимана Рожаја. Ово под условом да све Куче третирамо као србојезичне.

Укратко, албанска компонента је тек незнатно доминирала над српском, а због општих услова, раније поменутих, србојезичности муслимана у градовима и територијалне одвојености од остатка сународника у Албанији, и ове албанске породице су временом прихватиле српски језик.

Не можеш све Куче у Санџаку третирати да су били србојезични пре исламизације, поготово не у том делу око Рожаја.

Већина Санџаклија потиче од албанофоних, а не од србофоних Куча.