Аутор Тема: Асимилација и њене законитости  (Прочитано 5989 пута)

Ван мреже Rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 831
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #100 послато: август 13, 2018, 04:18:03 поподне »
Sa tom tvrdnjom za jugoslovensku tvorevinu 1918 se slazem, ali srbiji ne bi velike sile dozvolile da ujedini sve teritorije na kojima zive srbi, setite se skadarske regije gde nam je u pregovorima oteta regija zajedno sa narodom, mislim da bi se slicno desilo i u hrvatskoj mozda i makedoniji.

У Скадру и оклину у то доба није било Срба сем у Враки где их има и данас, те је нормално да није припало Црној Гори. Неможете користи час етнички, час историјски принцип у вези територије.

Ван мреже Влай

  • Гост
  • *
  • Поруке: 20
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #101 послато: август 13, 2018, 04:31:39 поподне »
1) Албанци не планирају Велику или Етничку Албанију јер није то реална опција. У томе је и велика разлика између нас и Словена (Срба, Бошњака и Македонаца). Ми гледамо да остваримо наше интересе у оквиру онога шта је могуће. Уједињене у Велику Албанију није могуће, али је могућа несметана комуникација између Албанца у оквиру данашњих држава на Балкану.

2) За разлику од елите Хрвата и Бошњака који су увек као мањине у односу на Србе инсистирали на посебностима и негирали да су једно са Србина са којима деле језик, код нас то није било.

Увек се инсистирало на јединству без обзира на религију а наша реч КОМБ српски народ се тумачи Катољик, Ортодокс, Мусљиман и Бектеш чиме се објашњава неуким да смо ми народ више различитих религија услед историјских процеса.

Надам се да ме разумете. Могућност сукоба код нас због религије апсолутно није могућа.
1) Ne planirate dok se to ne desi, razumljivo
2) nije bilo kod vas ali vec sada imate preduslov za to sa ujedinjavanjem kosova i albanije, da ne pricam o cenoj gori makedoniji i grckoj, ako se desi ujedinjenje albanci u albaniji ce se osecati ugrozeno.
3) Mislim da je to jedinstvo u slucaju ujedinjavanja sa albanijom odrzivo samo na kratke staze 20-50 godina

Ван мреже Влай

  • Гост
  • *
  • Поруке: 20
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #102 послато: август 13, 2018, 04:36:39 поподне »
У Скадру и оклину у то доба није било Срба сем у Враки где их има и данас, те је нормално да није припало Црној Гори. Неможете користи час етнички, час историјски принцип у вези територије.
a sta je asimilacija naroda ako nije teritorija koja se menja etnicki kroz istoriju, mozete posmatrati teritoriju balkana kroz istoriju od starih grka preko rimljana do dan danas, etnicki sastav i nacionalna svest na tom prostoru se neprestano menja i to je posledica prevage jaceg ili bilo kojeg dominatnog etnickog-nacionalnog  naroda
« Последња измена: август 13, 2018, 04:43:18 поподне Влай »

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4826
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #103 послато: август 13, 2018, 05:52:38 поподне »
1) Албанци не планирају Велику или Етничку Албанију јер није то реална опција. У томе је и велика разлика између нас и Словена (Срба, Бошњака и Македонаца). Ми гледамо да остваримо наше интересе у оквиру онога шта је могуће. Уједињене у Велику Албанију није могуће, али је могућа несметана комуникација између Албанца у оквиру данашњих држава на Балкану.

2) За разлику од елите Хрвата и Бошњака који су увек као мањине у односу на Србе инсистирали на посебностима и негирали да су једно са Србина са којима деле језик, код нас то није било.

Увек се инсистирало на јединству без обзира на религију а наша реч КОМБ српски народ се тумачи Катољик, Ортодокс, Мусљиман и Бектеш чиме се објашњава неуким да смо ми народ више различитих религија услед историјских процеса.

Надам се да ме разумете. Могућност сукоба код нас због религије апсолутно није могућа.

Не слажем се баш са констатацијом да је Албанцима религија потпуно небитна. Да је тако заиста било и да су они одувек били хомогени као што се то данас представља, не би се аустроугарска дипломатија грдном муком намучила да убеди супротстављене вође муслиманских, католичких и православних Албанаца да они уствари треба да буду једна нација независно од тога које су вероисповести и из ког географског региона потичу. Хоћу рећи, они су знали да су један народ, али народ и нација нису једно те исто, и за многе је тај пут креирања нације био мукотрпан, док га неки никад нису ни завршили, нпр. Курди. Албанци са простора Космета и Македоније су увек били фанатичнији муслимани од оних са простора Албаније, док су њих с друге стране по фанатизму превазилазили босанско-херцеговачки и рашки муслимани; то је и разумљиво с обзиром да је на Космету одувек била присутна само малобројна католичка мањина, док је у Македонији албанских католика било још мање, те су албански муслимани из тих крајева у укупном саставу њиховог становништва чинили апсолутну већину; такође ту треба имати на уму и арнауташе, албанизоване Србе, који су прво прихватали ислам па се постепено албанизовали, они су се можда још више но сами Албанци идентификовали са исламом, сигурно више него са неком албанском националном идеологијом која код муслимана у то време није наилазила на добар пријем, јер је сматрана некаквом "западњачком ујдурмом". Као што је писао Одисеј, идеологија ислама је антинационалистичка и саборна, тј. окупља све муслимане без освртања на језик, нацију, расу, итд. Да су Албанци са Космета и из Македоније "тврђи" муслимани од оних из Албаније сведочи и далеко већи број добровољаца Исламске државе из ове две области у односу на оне који потичу директно из Албаније. Космет је, у односу на број становника, област која је процентуално дала највише бораца Исламске државе; значај овога се не сме умањивати и пренебрегавати. Уосталом, ево шта су ти добровољци радили у Качанику са статуом Скендербега, кога већина Албанаца, без обзира на религију, доживљава као свог националног хероја (овде се огледа чист утицај Аустроугарске, која је једног хришћанског јунака који се интензивно борио против Турака и исламизираних Арбанаса подигла на пиједестал некаквог националистичког хероја, што он свакако није био, још је већа иронија што га славе муслимански Албанци чију је веру мрзео и борио се како би је искоренио из области под својом влашћу до краја свог живота):

<a href="https://www.youtube.com/v/dJ_8Hzu2xQc" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/dJ_8Hzu2xQc</a>

Ови качанички момци очигледно нису "насели" на стару аустроугарску "жваку" (која данас чини једну од основа албанске нације) о Скендербегу као националном хероју свих Албанаца, без обзира на веру; знају они врло добро какав став је он имао према исламу, па су његову статуу због тога, с обзиром да себе доживљавају као "тврде" вернике, поштено ишамарали.  ;) Није ово једини случај, сећам се једног старог снимка (кога сад не могу да пронађем) где група муслиманских албанских дечака на Космету се окупља око једног коме вичу "катољик, катољик", ударајући му ћушке. Треба се и запитати зашто албанске католичке снаше из Малесије, у недостатку младих католичких Албанаца, се удају пре за Србе него за комшије, муслиманске Албанце? Нека је у питању и "продаја невести", опет, зашто их њихови очеви онда не "продају" Албанцима муслиманима него православним Србима "шкијама", ако је свим Албанцима религија потпуно небитна, већ само национална идеја?  ;)
« Последња измена: август 13, 2018, 06:31:51 поподне НиколаВук »
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Дробњак

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1109
  • I1 P109
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #104 послато: август 13, 2018, 09:18:47 поподне »
Кад смо код Албанаца и религије, не знам сећате ли се оне епизоде од пре пар година из Тузи, кад су се ђаци у средњој школи сукобили и подвојили у две групе а групе су биле - римокатолици и муслимани. Нама споља делује као да су они компактни и да вера ту не игра неку значајну улогу, али изгледа то није тако.
Искушење баца људе с трона,
роба диже изнад фараона.

Ван мреже Rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 831
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #105 послато: август 13, 2018, 10:17:38 поподне »
Сигурно је да постоје и  код нас као и код сваког народа појединци који не воле припаднике друге религије, али то је код нас веома мали да не кажем занемарљив део.
Поента је у већ раније реченом да елита Албанског народа jе увек радила на збијању нас као народа без обзира на религију док је код вас Срба, Бошњака и Хрвата било управо обрнуто.
Ми смо стандардизовали језик а ви сте направили четири варијанте истог језика и назвали га другачије.
Сукоб у Малесије је био око неке капеле кде су католици правили проблеме  а не муслимани. То је тачно али све то је само мало и ефемерно у односу на целу популацију Албанца као народа.

Ван мреже Свевлад

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1737
  • Аутошовинизам је тешка болест!
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #106 послато: август 14, 2018, 01:57:38 пре подне »
Албански историчар код Теше, ево једног занимљивог дела из емисије 5:35 - 12:00 https://youtu.be/yhb4SaECGbk?t=5m36s

Препоручујем да се погледа цела емисија, нисам знао да постоје албански историчари са оваквим ставовима
<a href="https://www.youtube.com/v/yhb4SaECGbk" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/yhb4SaECGbk</a>

« Последња измена: август 14, 2018, 02:02:52 пре подне Свевлад »

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3642
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #107 послато: август 14, 2018, 02:21:00 пре подне »
Албански историчар код Теше, ево једног занимљивог дела из емисије 5:35 - 12:00 https://youtu.be/yhb4SaECGbk?t=5m36s

Препоручујем да се погледа цела емисија, нисам знао да постоје албански историчари са оваквим ставовима
<a href="https://www.youtube.com/v/yhb4SaECGbk" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/yhb4SaECGbk</a>
<a href="https://www.youtube.com/v/zCA2lXcyPoQ" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/zCA2lXcyPoQ</a>

Ван мреже Свевлад

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1737
  • Аутошовинизам је тешка болест!
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #108 послато: август 14, 2018, 02:25:32 пре подне »
<a href="https://www.youtube.com/v/zCA2lXcyPoQ" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/zCA2lXcyPoQ</a>

Обојици ових историчара сигурно није лако да живе у албанским срединима. Не сумњам да добијају претње смрћу, јер говоре нешто што је потпуно супротно од албанске митоманије која је код њих званична историја.

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3642
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #109 послато: август 14, 2018, 02:36:54 пре подне »
Обојици ових историчара сигурно није лако да живе у албанским срединима. Не сумњам да добијају претње смрћу, јер говоре нешто што је потпуно супротно од албанске митоманије која је код њих званична историја.
Сигурно је за то била потребна храброст која је проистекла из њиховог проучавања историје...Ставили су истину испред свега, па и нек је то само навођење извора, али свакако су се оградили од националног предзнака тиме што су навели да тада није било дефинисаних нација...Нормално, то је "амортизовање" чињеница, али је за похвалу да има и један који говори овако...

Ван мреже Radomir

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 68
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #110 послато: август 14, 2018, 06:52:34 пре подне »
Обојици ових историчара сигурно није лако да живе у албанским срединима. Не сумњам да добијају претње смрћу, јер говоре нешто што је потпуно супротно од албанске митоманије која је код њих званична историја.
Ovaj drugi je  pokojni Ardian Klosi, unro je prirodnom smrću 2012-te. Albanci ga svrstavaju među najveće intelektualce 21-og veka, a bio je i direktor državne televizije. Po onome što sam čitao o njemu sumnjam da je dobijao pretnje smrću, naprotiv...
Mislim da je Albanija mnogo otvorenije društvo nego Kosovo, dozvoljena je sloboda govora i niko nikome ne preti smrću  :) Ja sam bio poslovno u Tirani prošle godine i shvatio sam da mi imamo mnogo mnogooo predrasuda!

Ван мреже Rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 831
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #111 послато: август 14, 2018, 07:28:47 пре подне »
Mislim da je tipičan primer nepoznavanja nas kao naroda stalno insistiranje na velikoj religioznosti Albanaca. Mi svi na Balkanu (99 %) smo samo nominalno te i te vere. Ustvari smo svi duboko ateizirani kao i svi narodi gde je bio komunizam u bilo kom vidu.
Tu nema razlike između balkanskih naroda. Čak ni Turci su velikom većinom narod koji nije religiozan ni 10% procenata u odnosu na arapski svet.

Ван мреже Свевлад

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1737
  • Аутошовинизам је тешка болест!
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #112 послато: август 14, 2018, 07:53:50 пре подне »
Македонски Власи протествују испред румунске амбасаде у Скопљу због "румунизације" македонских Влаха
<a href="https://www.youtube.com/v/00RkaIKyE3Y" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/00RkaIKyE3Y</a>

Истина је да Румунија већ век и по спроводи асимилацију балканских Влаха.
Власи из источне Србије јесу један народ са Румунима (из данашње Румуније су се и доселили у 18-ом веку).  Цинцари, Мегленски Власи и Ћићи нису Румуни, а Румуни их својатају.
« Последња измена: август 14, 2018, 07:55:48 пре подне Свевлад »

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7907
  • I2a S17250 A1328
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #113 послато: август 14, 2018, 08:57:08 пре подне »
Мора ли свака тема на овом форуму да заврши са албанским питањем  :o  :D
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7907
  • I2a S17250 A1328
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #114 послато: август 14, 2018, 08:58:36 пре подне »
Македонски Власи протествују испред румунске амбасаде у Скопљу због "румунизације" македонских Влаха

Браво, Свевладе, за повратак на тему!
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Влай

  • Гост
  • *
  • Поруке: 20
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #115 послато: август 14, 2018, 09:54:43 пре подне »
http://www.srpskenovinecg.com/svijet/dijaspora/15215-srbi-dijaspora jeste novinarski tekst ali iz ovoga se moze izvuci neka pravila moderne aimiliacije, koja je posebno izrazena zadnjih 60ak godina. ovo se ne desava samo srbima.

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4826
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #116 послато: август 14, 2018, 11:14:21 пре подне »
Македонски Власи протествују испред румунске амбасаде у Скопљу због "румунизације" македонских Влаха
<a href="https://www.youtube.com/v/00RkaIKyE3Y" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/00RkaIKyE3Y</a>

Истина је да Румунија већ век и по спроводи асимилацију балканских Влаха.
Власи из источне Србије јесу један народ са Румунима (из данашње Румуније су се и доселили у 18-ом веку).  Цинцари, Мегленски Власи и Ћићи нису Румуни, а Румуни их својатају.

Да, код њихове елите је увек постојала та "великорумунска" тенденција, још од 19. века, када су отварали румунске школе за Цинцаре на територији Османског царства. Било је чак и нешто мало цинцарских комита који су финансирани из Румуније. Све се завршило тако што је велика већина тих прорумунских Цинцара протерана са територије данашње Грчке, пресељавајући се у румунски део Добруџе. С друге стране, обичан народ у Румунији мислим да није ни свестан постојања Цинцара у Грчкој. Знам пример једне Румунке, студенткиње из Клужа, која је приликом обиласка Солуна чула неки разговор на цинцарском и одушевљено рекла: "Па ови људи причају мојим језиком!", као да је открила Америку.  :) Наравно, цинцарски није исто што и румунски, али је довољно близак да говорници румунског могу да препознају сличне речи као у њиховом језику.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Свевлад

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1737
  • Аутошовинизам је тешка болест!
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #117 послато: август 14, 2018, 02:15:41 поподне »
Да, код њихове елите је увек постојала та "великорумунска" тенденција, још од 19. века, када су отварали румунске школе за Цинцаре на територији Османског царства. Било је чак и нешто мало цинцарских комита који су финансирани из Румуније. Све се завршило тако што је велика већина тих прорумунских Цинцара протерана са територије данашње Грчке, пресељавајући се у румунски део Добруџе. С друге стране, обичан народ у Румунији мислим да није ни свестан постојања Цинцара у Грчкој. Знам пример једне Румунке, студенткиње из Клужа, која је приликом обиласка Солуна чула неки разговор на цинцарском и одушевљено рекла: "Па ови људи причају мојим језиком!", као да је открила Америку.  :) Наравно, цинцарски није исто што и румунски, али је довољно близак да говорници румунског могу да препознају сличне речи као у њиховом језику.

Знам да се доста Цинцара доселило у Добруџу после припајања Добруџе Румунији 1878. године.  У Румунији вероватно има неколико стотина хиљада људи цинцарског порекла, али они су одавно асимилирани у румунску нацију и свест о цинцарском пореклу евентуално чувају преко културно-уметничких друштава. Румуни цинцарског порекла углавном виде себе само као суб-групу Румуна, као Срби из Крајине или Црне Горе у односу на српску нацију. Румунизација Цинцара у Румунији има сличности са грцизацијом Арванита у Грчкој, али има и разлика као нпр. то да су Румуни и Цинцари језички били блиски а Грци и Арванити нису. 
Румунски националисти иду толико далеко да чак тврде да су Цинцари дошли на простор Епира, Тесалије, Албаније и Македоније из Румуније током средњег века. Пре ће бити да су романофони преци Румуна дошли са Пинда на Карпате, него да су преци Цинцара дошли са Карпата на Пинд.  :)
Румуни такође тврде да су Ћићи дошли у Истру из Трансилваније у 13-ом или 14-ом веку, то је по мени научна фантастика. Румуни покушавају да се наметну као матица свих латинојезичних Балканаца, као да је само Дакија романизована а Балкан не. Заправо ромамизација Дакије је мит и романофони преци Румуна су дошли са југа из дубине Балкана крајем средњег века, о томе смо причали на теми о Румунима.
Што се тиче Цинцара ако њихови преци и јесу дошли однекуд у северну Грчку, Албанију и Македонију то није била сигурно Дакија него евентуално централни/северни Балкан или Панонија. Преци Цинцара су могли бити потиснути из Паноније или из централног/северног Балкана крајем антике или у раном средњем веку због инвазије Хуна, Гота, Гепида и Авара. Могуће је и да су преци Цинцара романизовани управо на југу Балкана, или је део њихових предака дошао са севера због поменутих инвазија а део је романизован на југу Балкана.
Грци су асимиловали вероватно највише Цинцара (мада су пуно и Албанци) и они тврде да су Цинцари ништа друго до латинизирани Грци и да је природно и логично да буду Грци. Чуо сам од неких Грка да кажу да су Цинцари романизовани антички Грци, а за Мегленске Влахе кажу да су се доселили у средњем веку из Румуније или Бугарске. 
Ово је грчко виђење порекла Цинцара, већина Грка их сматра романизованим Грцима као што рекох
<a href="https://www.youtube.com/v/SlgmHHfKKPU&amp;t=20s" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/SlgmHHfKKPU&amp;t=20s</a>
 
« Последња измена: август 14, 2018, 02:22:54 поподне Свевлад »

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4826
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #118 послато: август 14, 2018, 02:29:06 поподне »
Грци и Словене из грчког дела Македоније зову славофоним Грцима, можда чак мисле да су они славизирани Грци.  :) То није ништа чудно за њих, а да смо се по овом питању ми мало више на њих угледали, можда би боље прошли у веку који је за нама. Што се тиче Цинцара и Румуна, језичко јединство свих Источних Романа се вероватно одржавало негде на размеђи централног и источног Балкана током рановизантијског и раносредњовековног периода, први су ту територију а самим тим и језичко јединство напустили преци Цинцара, запутивши се на југ, врло вероватно још током раног средњег века. Језик Мегленских Влаха јесте ближи румунском, али је даљи него језик Ћића (Истрорумуна), по чему се види да су преци Ћи(н)ћа последњи напустили ту територију где се одржавало језичко јединство, вероватно у току развијеног средњег века.
« Последња измена: август 14, 2018, 02:30:45 поподне НиколаВук »
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3906
  • I2-PH908>FT14506>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Асимилација и њене законитости
« Одговор #119 послато: август 19, 2018, 10:03:40 поподне »
Okreni obrni ja koliko vidim po ovim vašim i Florinhovim markerima Haziri ima sve same rodjake Srbe. Malo je takvih medju Albancima.

Све сами Срби рођаци, међу рођацима и Србин из Мушутишта (вероватно их има још по Поморављу), Урошевић у Жегри бележи овај род као поарбанашене Србе (једино ако Урошевић није неким случајем знао генетске резултате)...шта би требало још?

 Хазири иде логиком која би могла важити нпр. за I1-Z140. Зна се да је та грана заступљена код Рома и да је неко ко је та грана, прошао кроз "ромску фазу". Али она је у суштини "скандинавска" и неко ко би прелетео ту ромску фазу може рећи: "ми смо са севера Европе  немамо везе са Ромима" Е тако ради и Хазири, занемарује "српску фазу", кроз коју су његови преци прошли. Уместо да прихвати то хладне главе, јер око 10% Албанаца на КиМ су Арнауташи, он тврдоглаво жели да поништи 900 година и 30 генерација предака.