Узможно је и уједно објашњава ширење назива Влах на пастира, да Словијени Власима зваху романске старинце, а да су ови у предијелу србскога племена били претежно пастири, те је дошло до појаве ассоцијације по служби или образу живљења, како је то случај са Турчин и турчин (муслиман), Латин и латин (римокатолик), Грк и грк (православац). Тако нити влах није Влах него само дијели одређену особину с Власима.
Како тврде запријети Дечанскога к ВЛАСИМА су прибјегали СРБИ и то би се осликало и на генетику оних племена, која су по обичају влашка. Ово би се у доба владавине турака само појачало.
Паки није немогуће, да је случај много замршенији у том смислу, да појава влаха као смијеша Словијена и Романа предходи умијешању србских мјеропха у исте и происходи из примјеса романскога становнишства у словијенско војно-пастирско племе с Карпата, које су још Авари користили као граничаре, а потом их од њих у извршном смислу преузели досељени Срби.
Најзначајније скупине војнопастира су Ходи, Секељи и србски Крајишници и донекле њима слични козаци;
Све њих одликује граничарство и посебна слобода од пореза, коју су имали земљерадници.
У овакав начин живота могли су бити усвојени Романи, које су Авари у VI в. заробили у току својих похода и које су довели међу панонске Словијене и ту оставили. Об овом свједочи Чудеса св. Димитија Солуњанина.
О мијешању Романа и Словијена свједочи и румунски језик и румунска генетика. Ријечник самих Румуна је прилично словијенски што се тиче крава, испаше, планинскога рељефа, коситбе и дијелова куће, а романски што се тиче оваца и коза и ово свједочи о том, да су Румуни по долазку у словијенске Карпате, који врве од словијенских назвања гора, ријека и мијеста научили се грађевинству и сточарству у Словијена.
https://www.paundurlic.com/vlaski.recnik/pretraga_tematska.php?polje=grupa&uneta_rec=Sto%C4%8Darstvobálega - балега
bivol - бивол, вол
graždj, štala, štalog - штала, ограђен простор за краве
izlaz - излаз на испашу
izvon, klopot - звоно около шије у говеда
kîrd - крдо, крдо је смијеша говеда од разних властника
a kosi - косити траву
krușîță - крушица, крупица
kupiță - купица, мали скуп сијена, навиљак
otkoș - одкос
a paște - пасти
pășune - паша
а pârci - прцати (оплођавати)
podină - подина
grinda - греда
oglindala - огледало
popașniţă - попасница, штета коју начине краве у њиви
raskuoļ - раскол, штап с рачвама
stână - стан, стадо
târlă - трло, мјесто на којем су говеда утрла траву стојећи
tuor - тор, по турски ђубар
junc, junincă - јунац, јуница...
http://drevlit.ru/docs/vizantia/VII/600-620/Dimitr_Solun/text.php"Вођа Авара призва к себи све звјерско племе Словијена — јербо му сав онај народ бијаше онда подчињен — и смијешавши их с некојим варварима других племена , заповиједи свима ступити против богохранимога Солуна. То бијаше највећа војска, које се може видјети у наша времена...
Како знате, христољубци, у почетку приповиједах о Сливијенима или о том, кого зваху Хотимир и об Аварима и приповиједах о том, да скоро сав Иллирик, тачније његове провинције - двије Панноније, каконо и двије Дакије, све области Дарданије, Мисије, Превалије, Родопе те јоште и Тракију и до зида Византије и остале градове и посељења они опустошише. Сав народ одатле доставише у Паннонију, у област при ријеци Дунаво; столичним градом те области бијаше њекада такозовоми Сирмиј. Ондје, како рекох, упоменути хаган достави све заробљенике.
Послије овога смјешаше се они с Булгарима, Аварима и другим паганима, родилише се у њих дјетца, и поста народ безбројан и огромам. Сваки син унаслиједова од отца обичај и стремљење рода к земљу Римљана.
Када пројде веће 60 година од захваћења њихових родитеља Аварима, тамо се образова други нов народ и већина њих до сада посташе слободни људи и хаган Авара, сматрајући их већ собственим народом, по обичају рода постави над њима кнеза по имену Кувер.
И они усташе и не пидчињаваху се хагану. Овај узнавши од том поче их прогонити и они сразише се у биткама пет-шест пута и каган бивши поражен повуче се с осталим народом у сјеверне области, а Кувер с народом прејде Дунав
и захвати Керамисијско поље. Зауставивши се ту почеше се стријемити једни к Солуну, други у Цариград а трећи у остале градове Тракије."
Генетика: је ли PH908 унесен у влахе Србима или неким другим словијенским племеном које су првобитно држали Авари?
Источни Балкан S17250 + Z17855
Западни Балкан S17250
Украјина S17250 + Y4460
Румунија S17250, Z17855 + Y4460
Не знам одговора. Има ли неко своју замисао?
Једини метод који ми пада на ум је, да ако хоћемо дознати с којим словијенима су се смијешали Власи ваља гледати у генетичку слику влаха Македоније, Тракије и Тесалије јере су се по свједочби Чудеса Св. Димитрија Власи из Сријема поселили туда. А ови преко Косова касније уведени у Херцеговину.
С друге стране мним да је PH908 могао бити пренесен у влахе Србима, а влашким номадством проширен по западној Бугарској, но можда се варам. Ово су само замисли, које треба провјерити.