Аутор Тема: Род I2-PH908>Y56203  (Прочитано 32056 пута)

симо

  • Гост
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #20 послато: јун 05, 2017, 12:44:03 поподне »
Кaд вeћ Cинишa cпoмeну Xepaкa Вpaнeшa, ocвpнуo биx ce нa jeдaн дeтaљ.

Xepaк Вpaнeш ce у дoбpoвaчким извopимa cпoмињe 12. мapтa 1470. Cпoмињe ce и у пpвoм пoпиcу Xepцeгoвaчкoг caнџaкa, кao кнeз нaxиje Љубoвиђa, кacниje пpoзвaнe Вpaнeши. Oд Tуpaкa je нa упpaву дoбиo и Пoпoвo пoљe и Tpeбињe. У пoпиcу ce cпoмињу Ђуpaђ, cин Xepaкoв, кнeз Xepaк, Вук cин Вpaнeшa, Cтpaxињa cин Вpaнeшa. Oни cу дpжaли 76% нaxиje Љубoвиђa.

У пoпиcу Kpajиштa Иca-бeгa Иcaкoвићa, вилajeтa Никшићи, у ceлу Г. Oбoд (дaнaшњи Пoтpк), зa кoje Ж. Шћeпaнoвић у cвojoj књизи нaвoди кao цeнтap Tapcкиx Никшићa, ce cпoмињe кao уживaлaц тимapa Xepaк, cин Paдицe, a у Д. Oбoду Вук cин Ђуpђa. Oбa Oбoдa cу бpojaлa 28 дoмaћинcтвa, 2 удoвицe и 3 нeoжeњeнa. Aкo узмeмo мeтoдoлoгиjу кojу je кopиcтиo C. Mишић у paду "Нaceљeнocт Пoлимљa у cpeдњeм вeку", oндa je Oбoд (и Гopњи и Дoњи) бpojao 148 cтaнoвникa и билo je нajвeћe ceлo у вилajeту Никшићи.

Cпoмињaњe Xepaкa у пoпиcу из 1455. у ceлу Oбoд мe нaвoди нa paзмишљaњe, дa ли ce paди o Xepaку Вpaнeшу, кojи je кacниje пocтao кнeз cуceднe Љубoвиђe, дo тaдa oпуcтeлe и нeнaceљeнe. Aкo je тaкo, дa ли ce мoжe ићи у тoм пpaвцу дa cу Вpaнeши и Tapcки Никшићи иcтoг "гeнeтcкoг кoдa", и дa cу зaпaднo-xepцeгoвaчки 19=14 дeo мигpaциje из Пoтapja cpeдинoм XVI вeкa, a нe oбpнутo (кaквo je билo мoje мишљeњe).

У суштини и ја вјерујем да је неког помјерања групе 19=14 са истока на запад било.

Иначе ту групу 19=14 је још давно на основу стр маркера издвојио Нортвед. Досад је само Цисовски урадио Биг Ипсилон и као већина нас стоји сам на филогенетском стаблу.

Најбоља би опција била тестирање Биг Ипсилона: Краљевића (западни 19=14), Ерлића ( као представник подгране 19=14 448=18), једног Тарског Никшића и једног Никшића.

Кад сам на почетку бављења генетиком радио велик број филогенетских стабала уз помоћ програма fluxus у било којој опцији су Краљевић, Ерлић, Бечановић, Јерковић, Стојић, Шурковић стајали на једном огранку, којег је (програм је тако показивао) одређивала мутација на маркеру 557=17 у односу на модалну 557=16. Нажалост, овај маркер, с обзиром да се налази у посљедњем сету од 67 маркера слабо је ко тестирао. Лично сматрам да је тај маркер ( наравно само кад се посматра у комбинацији и са осталим маркерима) кључан за одређивање гране којој припадају и Никшићи.

Занимљиво је да ту вриједност 557=17 посједује и Цисовски. Међутим, поставља се питање, како мени и Цисовском није пронађен бар један заједнички нови СНП, на основу резултата Биг Ипсилон. Мислим да не треба искључити опцију која се десила са PH908, а то је да Биг Ипсилон није покрио сегмент у ком се налази потенцијални заједнички СНП између Цисовског и мене. Иначе, у мојим Биг Ипсилон резулатима Цисовски ми од I2-PH908 резултата стоји најближе. Немамо ниједан СНП разлике, па то још више указује на могућу везу.

Наравно, ову групу 557=17 не можемо назвати Никшићима, али би могла бити једна већа грана испод PH908.

 

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3971
  • I2-PH908>FT14506>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #21 послато: јун 05, 2017, 01:16:19 поподне »
У суштини и ја вјерујем да је неког помјерања групе 19=14 са истока на запад било.

Иначе ту групу 19=14 је још давно на основу стр маркера издвојио Нортвед. Досад је само Цисовски урадио Биг Ипсилон и као већина нас стоји сам на филогенетском стаблу.

Најбоља би опција била тестирање Биг Ипсилона: Краљевића (западни 19=14), Ерлића ( као представник подгране 19=14 448=18), једног Тарског Никшића и једног Никшића.

Кад сам на почетку бављења генетиком радио велик број филогенетских стабала уз помоћ програма fluxus у било којој опцији су Краљевић, Ерлић, Бечановић, Јерковић, Стојић, Шурковић стајали на једном огранку, којег је (програм је тако показивао) одређивала мутација на маркеру 557=17 у односу на модалну 557=16. Нажалост, овај маркер, с обзиром да се налази у посљедњем сету од 67 маркера слабо је ко тестирао. Лично сматрам да је тај маркер ( наравно само кад се посматра у комбинацији и са осталим маркерима) кључан за одређивање гране којој припадају и Никшићи.

Занимљиво је да ту вриједност 557=17 посједује и Цисовски. Међутим, поставља се питање, како мени и Цисовском није пронађен бар један заједнички нови СНП, на основу резултата Биг Ипсилон. Мислим да не треба искључити опцију која се десила са PH908, а то је да Биг Ипсилон није покрио сегмент у ком се налази потенцијални заједнички СНП између Цисовског и мене. Иначе, у мојим Биг Ипсилон резулатима Цисовски ми од I2-PH908 резултата стоји најближе. Немамо ниједан СНП разлике, па то још више указује на могућу везу.

Наравно, ову групу 557=17 не можемо назвати Никшићима, али би могла бити једна већа грана испод PH908.

Пpиличнo битaн, a и cпop мapкep, нa кojи ми je и Здeнкo cкpeнуo пaжњу. Aли пpe њeгa, Tapcкe Никшићe и зaпaднo-xepцeгoвaчку cтpуjу, у кojу ce Циcoвcки дoбpo уклaпa, кapaктepишe jeдaн oд нajcпopиjиx мapкepa, DYS640, гдe je вpeднocт 12, кoд ocтaлиx 11. Oн je чaк и cпopиjи oд DYS19.

симо

  • Гост
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #22 послато: јун 05, 2017, 01:23:26 поподне »
Пpиличнo битaн, a и cпop мapкep, нa кojи ми je и Здeнкo cкpeнуo пaжњу. Aли пpe њeгa, Tapcкe Никшићe и зaпaднo-xepцeгoвaчку cтpуjу, у кojу ce Циcoвcки дoбpo уклaпa, кapaктepишe jeдaн oд нajcпopиjиx мapкepa, DYS640, гдe je вpeднocт 12, кoд ocтaлиx 11. Oн je чaк и cпopиjи oд DYS19.

Да, сад је само питање који је редослијед мутација. Онако као читам из филогенетског стабла, прво имамо 557=17 па 19=14 и 640=12 па на крају 448=18 (код Ерлића и Батура).

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3971
  • I2-PH908>FT14506>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #23 послато: јун 05, 2017, 02:13:46 поподне »
Да, сад је само питање који је редослијед мутација. Онако као читам из филогенетског стабла, прво имамо 557=17 па 19=14 и 640=12 па на крају 448=18 (код Ерлића и Батура).

Cлaжeм ce...

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3971
  • I2-PH908>FT14506>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #24 послато: јун 05, 2017, 05:51:41 поподне »
Moжeмo peћи дa Tapcкe Никшићe пpoфилишу мapкepи:

DYS557=17

DYS19=14

DYS640=12

DYS481=31

DYS643=11

DYS533=12




Ca Никшићимa je jeдинo зajeднички пpви, a ca зaпaднo-xepцeгoвaчким 19=14, пpвa тpи мapкepa. У caмoм poду ce мoгу издвojити и Apнђeлoвштaци, ca вpeднoшћу 25 нa DYS635, мaдa и Taтић имa ту вpeднocт...

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1128
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #25 послато: јун 05, 2017, 09:38:55 поподне »
Сматрам да је Херак Вранеш истоветан неименованом Црноiевићу из Аличићевог дефтера, коме су Турци доделили 10-так села Грачаникоi нахиiи 1477., године. Херак Вранеш (iе по мени) главни кандитат за неименованог рођака Ивана Црноiевића, коме iе он приликом привременог напуштања Зете оставио Жабљак на управу. Таi неименовани рођо ниiе пружио отпор надирућим Турцима. Хмм? Изгледа, да му се та предусретљивост вишеструко исплатила -наградом новосвоiених турских териториа у Херцеговини. Запада за очи, да после повратка Ивана из Италие више нема никагвог помена билокаквих Иванвих рођака у Зети. Бит ће  да су прешли у Херцеговину.
« Последња измена: јун 05, 2017, 09:41:37 поподне Сол »
СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ

симо

  • Гост
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #26 послато: јун 15, 2017, 09:56:15 поподне »
Moжeмo peћи дa Tapcкe Никшићe пpoфилишу мapкepи:

DYS557=17

DYS19=14

DYS640=12

DYS481=31

DYS643=11

DYS533=12




Ca Никшићимa je jeдинo зajeднички пpви, a ca зaпaднo-xepцeгoвaчким 19=14, пpвa тpи мapкepa. У caмoм poду ce мoгу издвojити и Apнђeлoвштaци, ca вpeднoшћу 25 нa DYS635, мaдa и Taтић имa ту вpeднocт...

Данас сам наишао на још два припадника рода  557=17, 19=14, 640=12. Рекао бих да се слично Цисовском ради о иностраним хаплотиповима. На жалост, о тестиранима нису доступни подаци о поријеклу. Са друге стране, значајни су резултати по маркерима јер потврђују  стр профилацију ове групе. Хаплотипови су на 67 маркера па не посједују маркере 533 и 643.

Први тестирани је Леонард
http://www.ysearch.org/alphalist_view.asp?uid=&letter=L&lastname=Leonard&viewuid=X4FGR&p=0

Други нема ни податке о презимену, може да се нађе под шифром 147401 на сљедећем линку:
https://www.familytreedna.com/public/gulf/default.aspx?section=yresults

Занимљиве су вриједности на маркеру 481, гдје Тарски Никшићи имају сви вриједност 31, остали 19=14 вриједност 30 (укључујући и Леонарда), а Цисовски и овај анонимни 147401 вриједност 29.

Још један потенцијални припадник ове групе је Румун Андреи из Јаму Маре 393679, који је тестирао само 37 маркера.

Што се тиче шире групе 557=17 која обухвата и "праве" Никшиће, мислим да ће се тешко открити и Биг Ипсилон тестом, јер можда раздјељујући СНП није покривен слично PH908. Значајан помак би био тестирање било ког из ове групе 19=14, јер Цисовски је већ урадио Биг Ипсилон и има с ким да се упореди. Мислим да је готово извјесно да би се тим тестом открила нова грана испод PH908.

Оно што сам примјетио за грану 557=17 јесте да је прилично заступљена међу Бугарима, што узимајући у обзир и овог Румуна поставља питање о чудној вези између динарске и шопско-карпатске зоне о којој сам писао и раније, а која се примјећује још код неких хаплогрупа (Е-V13>Z19851, J2b-M205, карпатски N-P189.2). каквог је карактера та веза и колико је стара, питање је за расправу, али ми се чини да постоји.

симо

  • Гост
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #27 послато: јун 15, 2017, 10:39:54 поподне »
Да додам још за Цисовског или Цхисофског (како пишу да се правилно чита). Успио сам ископати његово поријекло. Ради се о Американцу пољског поријекла. Детаљнији подаци се налазе на сљедећем линку.

http://www.benbowfamily.com/getperson.php?personID=I2515&tree=B1




Walter Cisowski (pronounced "Chi-soff-ski" in Polish) came to the U.S. in 1907 on the Otavi, leaving Hamburg on 11 May and arriving in New York on 27 May. The Ellis Island database has the boat manifest. Walter came to the U.S. with a 3rd-grade education. He was a celebrated master tailor in Gary, Indiana, for fifty years, working for two major men's clothing stores, until he had a stroke.

The immigration and naturalization data on the 1920 and 1930 census records is inaccurate in places.

In fact, Walter filed his declaration of intention on 14 Oct 1918, stating that he had arrived on the Rutravia on 28 May 1907, and was born in Przeciszow, Galicia, Austria on 25 June 1890. Apparently, he never finished the process of naturalization.

On the 1920 census Walter stated that his parents were born in Poland, but on the 1930 census he stated they were born in Austria. This is due to the changing political state boundaries during that era.

On his application for a Social Security account number, dated 4 December 1936, he stated he was born June 25, 1890, in Wilamowice, Poland, and that his father's full name was Andrew Cisowski, and his mother's full name was Sofia Kosmaty. He was living at 1107 Marshall Street, Gary, Indiana, and working at The Model Clothiers, 732-36 Broadway. He was given SS # 317-09-5084.


Предак је дошао у Америку 1907 из области аустријске Пољске, западно од Кракова, близу тромеђе пољско-чешко-словачке.. Живио је у Индијани. Био је кројач.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3971
  • I2-PH908>FT14506>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #28 послато: јун 15, 2017, 11:04:03 поподне »
Да додам још за Цисовског или Цхисофског (како пишу да се правилно чита). Успио сам ископати његово поријекло. Ради се о Американцу пољског поријекла. Детаљнији подаци се налазе на сљедећем линку.

http://www.benbowfamily.com/getperson.php?personID=I2515&tree=B1




Walter Cisowski (pronounced "Chi-soff-ski" in Polish) came to the U.S. in 1907 on the Otavi, leaving Hamburg on 11 May and arriving in New York on 27 May. The Ellis Island database has the boat manifest. Walter came to the U.S. with a 3rd-grade education. He was a celebrated master tailor in Gary, Indiana, for fifty years, working for two major men's clothing stores, until he had a stroke.

The immigration and naturalization data on the 1920 and 1930 census records is inaccurate in places.

In fact, Walter filed his declaration of intention on 14 Oct 1918, stating that he had arrived on the Rutravia on 28 May 1907, and was born in Przeciszow, Galicia, Austria on 25 June 1890. Apparently, he never finished the process of naturalization.

On the 1920 census Walter stated that his parents were born in Poland, but on the 1930 census he stated they were born in Austria. This is due to the changing political state boundaries during that era.

On his application for a Social Security account number, dated 4 December 1936, he stated he was born June 25, 1890, in Wilamowice, Poland, and that his father's full name was Andrew Cisowski, and his mother's full name was Sofia Kosmaty. He was living at 1107 Marshall Street, Gary, Indiana, and working at The Model Clothiers, 732-36 Broadway. He was given SS # 317-09-5084.


Предак је дошао у Америку 1907 из области аустријске Пољске, западно од Кракова, близу тромеђе пољско-чешко-словачке.. Живио је у Индијани. Био је кројач.

Cвaкa чacт. Ja caм ce убиo тpaжeћи гa.

Инaчe штo ce тичe Tapcкиx Никшићa, тpeнутнo ce чeкa Y111, пa ћe нa jeceн ићи и Big Y. Нaдaм ce дa ћe вpeмeнoм joш нeкo ca cпoмeнутим CTP вpeднocтимa уpaдити Big Y.


На мрежи НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4893
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #29 послато: јун 16, 2017, 12:47:32 пре подне »
Да додам још за Цисовског или Цхисофског (како пишу да се правилно чита).

Према Google Translate, правилан изговор је "Ћисофски".  :)

https://translate.google.com/#pl/en/Cisowski
Чињеницама против самоувереног незнања.

На мрежи НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4893
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #30 послато: јун 16, 2017, 12:54:52 пре подне »
Занимљиво је и порекло Цисовског/Ћисофског из подручја горњег, изворишног тока Висле. Помињао је Милош раније могућу везу 19=14 са Вишевићима/Лицикима, која је у овом контексту занимљива.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Полић

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 495
  • I2-Y56203
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #31 послато: јун 16, 2017, 10:14:51 пре подне »
Занимљиво је и порекло Цисовског/Ћисофског из подручја горњег, изворишног тока Висле. Помињао је Милош раније могућу везу 19=14 са Вишевићима/Лицикима, која је у овом контексту занимљива.
Било је говора да је он пореклом од неких исељеника са Балкана у Пољску.

симо

  • Гост
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #32 послато: јун 16, 2017, 10:23:36 пре подне »
Било је говора да је он пореклом од неких исељеника са Балкана у Пољску.

Ту опцију не би требало искључити, поготово што ми се чини да грана 19=14 није толико стара да би досезала до предмиграционог периода. Нешто јаснији договор могла би дати y full анализа старости по СНП-у. СТР анализа свакако не говори у прилог тако великој старости групе.

Иначе, Ћисофски је живио у Герију, Индијана, гдје је била бројна и српска и хрватска заједница. Видим да су се и орођавали са неким Србима, Ратковићима, па не би требало искључивати ни могућност, хм... ;)

Ван мреже Полић

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 495
  • I2-Y56203
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #33 послато: јун 16, 2017, 11:00:55 пре подне »
Ту опцију не би требало искључити, поготово што ми се чини да грана 19=14 није толико стара да би досезала до предмиграционог периода. Нешто јаснији договор могла би дати y full анализа старости по СНП-у. СТР анализа свакако не говори у прилог тако великој старости групе.

Иначе, Ћисофски је живио у Герију, Индијана, гдје је била бројна и српска и хрватска заједница. Видим да су се и орођавали са неким Србима, Ратковићима, па не би требало искључивати ни могућност, хм... ;)
Упитна је и жеља једног пољског мигранта у САД да уради Y 111. Могуће да је било неких сумњи у том правцу.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3971
  • I2-PH908>FT14506>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #34 послато: јун 16, 2017, 12:03:34 поподне »
Ту опцију не би требало искључити, поготово што ми се чини да грана 19=14 није толико стара да би досезала до предмиграционог периода. Нешто јаснији договор могла би дати y full анализа старости по СНП-у. СТР анализа свакако не говори у прилог тако великој старости групе.

Иначе, Ћисофски је живио у Герију, Индијана, гдје је била бројна и српска и хрватска заједница. Видим да су се и орођавали са неким Србима, Ратковићима, па не би требало искључивати ни могућност, хм... ;)

Tpeбa нajпpe утвpдити извopиштe 19=14, иaкo je тo вeoмa тeшкo. Paниje ми ce чинилo дa je тo зaпaднa Xepцeгoвинa, cpeдњoвeкoвнo Зaxумљe. Aли caдa ми ce чини дa cу зaпaднo-xepцeгoвaчки 19=14, зaпpaвo мигpaциja из Пoтapja тoкoм XVI вeкa и њиxoвo шиpeњe упopeдo ca шиpeњeм Ocмaнcкoг цapcтвa и чувaњe влaшкoг cтaтуca. Kpaљeвићи из Шиpoкoг Бpиjeгa cу нeкaдa cлaвили Ђуpђeвдaн, a нa зaтвopeнoм дeлу Фopумa имaмo jeднoг Tapcкoг Никшићa ca тoм cлaвoм. Cisowski би мoгao бити пoтoмaк xуcapa. Нa FTDNA имaмo joш двojицу ca oвим пpeзимeнoм, jeдaн je I1, a дpуги R1a, a у цeлoj Пoљcкoj oкo 150 пojeдинaцa нocи oвo пpeзимe. И Aндpea лaкo мoжe бити cpпcкoг пopeклa, jep je мecтo oдaклe je близу гpaницe ca Cpбиjoм. Taкoђe и двa Бугapинa, пoтeнциjaлниx пpипaдникa гpупe 19=14, je ca зaпaдa Бугapcкe. Зaтo ce и тpeбa нajпpe фoкуcиpaти нa 557=17.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3971
  • I2-PH908>FT14506>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #35 послато: јун 17, 2017, 01:33:46 поподне »
Tpeбa нajпpe утвpдити извopиштe 19=14, иaкo je тo вeoмa тeшкo.

C дpугe cтpaнe пocтojи oнa влacтeлa Xумcкa, чиjи je peзултaт вeoмa битaн зa cвe пpипaдникe 19=14, a ca зaтвopeнoг je дeлa Фopумa. Oни ce cпoмињу нa пoтeзу oд Нepeтвe дo Бoкe joш пoчeткoм XIV вeкa. Мoгући њиxoв пpeдaк je и влacтeлин нa двopу Мaтиje Нинocлaвa кojи ce cпoмињe cpeдинoм XIII вeкa. Зaнимљивo je дa ce ocим Tpeбињa, кao мecтo гдe cу cтoлoвaли (jeдaн oд бpaћe) cpeдинoм XIV вeкa, cпoмињe и Oнoгoшт.

симо

  • Гост
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #36 послато: јун 28, 2017, 02:23:42 поподне »
Честитам Милошу на проширеним резултатима, којима је рекао бих дефинитивно потврђена веза Тарских Никшића са групом западнохерцеговачких католичких родова. То се посебно види на помјерању 449=32, којег посједују још неки из 19=14 рода. И по укупној удаљености Милетићу су најближи родови из Западне Херцеговине. Краљевић је на 8 маркера разлике од 67.

Такође, рекао бих да је потврђена и старија група 557=17 коју видимо посједује и Милетић и сви остали из 19=14 рода, али и неки Никшићи попут Бечановића. Тешко је рећи да ли је група 557=17 искључиво јужнословенска, али ми се чини да би група 19=14 требала бити. Колико сам видио заједнички предак не би требао бити старији од 1000-1100 година.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3971
  • I2-PH908>FT14506>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #37 послато: јун 28, 2017, 03:26:15 поподне »
Честитам Милошу на проширеним резултатима, којима је рекао бих дефинитивно потврђена веза Тарских Никшића са групом западнохерцеговачких католичких родова. То се посебно види на помјерању 449=32, којег посједују још неки из 19=14 рода. И по укупној удаљености Милетићу су најближи родови из Западне Херцеговине. Краљевић је на 8 маркера разлике од 67.

Такође, рекао бих да је потврђена и старија група 557=17 коју видимо посједује и Милетић и сви остали из 19=14 рода, али и неки Никшићи попут Бечановића. Тешко је рећи да ли је група 557=17 искључиво јужнословенска, али ми се чини да би група 19=14 требала бити. Колико сам видио заједнички предак не би требао бити старији од 1000-1100 година.

Xвaлa cимo :). To ce oд пoчeткa нeкaкo нaгoвeштaвaлo. Дo caд ниcи мнoгo oмaнуo oкo cтapocти кoд тecтиpaниx, пa и ja миcлим дa je тa гpaнa oкo 1000 гoдинe cтapa. У cвaкoм cлучajу, Big Y ћe дaти кoнaчну peч. A билo би дoбpo кaдa би ce и Kpaљeвић oдвaжиo нa тaj кopaк. :)

симо

  • Гост
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #38 послато: јун 28, 2017, 03:31:54 поподне »
Што се тиче Цисовског, сад кад има више 67-маркерних хаплотипова за упоређивање, јасно је да он тешко да може бити неки овдашњи исељеник у Пољску. Наиме, кад се Цисовски дода осталим хаплотповима старост заједничког претка се повећава на минимум 1200 година ( може да буде и нешто више од тога) што оставља отвореном могућност да је грана 19=14 ипак настала прије досељавања на Балкан, при чему Цисовски представља њену сјевернословенску, а сви остали јужнословенску грану. Сам Цисовски има неколико маркера по којима се разликује од јужнословенске групе:

458=18
449=30
481=29
487=14

Ово би онда значило да и старост старије грану 557=17 морамо ставити у миграциони период,а то је прилично разумљиво узимајући у обзир и маркерну удаљеност између хаплотипова.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3971
  • I2-PH908>FT14506>Y56203>Y134578 Тарски Никшићи
Одг: Род I2-PH908>Y56203
« Одговор #39 послато: јун 28, 2017, 03:37:09 поподне »
Што се тиче Цисовског, сад кад има више 67-маркерних хаплотипова за упоређивање, јасно је да он тешко да може бити неки овдашњи исељеник у Пољску. Наиме, кад се Цисовски дода осталим хаплотповима старост заједничког претка се повећава на минимум 1200 година ( може да буде и нешто више од тога) што оставља отвореном могућност да је грана 19=14 ипак настала прије досељавања на Балкан, при чему Цисовски представља њену сјевернословенску, а сви остали јужнословенску грану. Сам Цисовски има неколико маркера по којима се разликује од јужнословенске групе:

458=18
449=30
481=29
487=14

Ово би онда значило да и старост старије грану 557=17 морамо ставити у миграциони период,а то је прилично разумљиво узимајући у обзир и маркерну удаљеност између хаплотипова.

Дa, пpимeтиo caм... Taкo дa вpaћa oвo cвe нa oну мoгућу пpичу o Зaxумљу, Лицикимa, Чиxopићимa итд.... Кao штo мe пoдceти и Никoлa нa тo, peкao биx, cpaмeжљивo пиcaниje...