Тако је Ацо. На то нам је још неко скренуо пажњу, тачније, прва реакција је била немачки или турски назив за Србе, али сад видим да је то било у приватној преписци. Кад се укуцају у books.google.com кључне речи Сирфи и Срби, добије се доста занимљиве литературе која указује на турско порекло назива Сирфија.
Ево добија се тај појам и овдје:
Мало ме мрзи да се "бакћем" са преводом, тачније словима, али овдје се говори о бугарском граду Загора
(Sagora), који се налази наспрам делте Дунава, гдје је лоцирана Syrfia. Рељу Новаковића, "Још о пореклу Срба" не бих посебно тумачио, али нека се нађе.
Када смо већ код појма Bulgaria Triballi, византијски извори редовно Србију и Србе називају Трибалија/Трибали. Одатке и ријеч племе. Поогледати "Византијски извори за историју народа Југославије", том VI. Ту се спомиње и "Трибал Хреља", који је оснивач Рилског манастира, гје је "Хрељова кула". Ево извода из извора.
Ево и цитата, који не могу да поставим, а налази се на страници 228, фуснота 1.
"Хрељину каријеру и односе према околним владарима знатно ошпирније
описује Јован Кантакузин (в. одломке бр. 15, 19—22 превода вести овог писца). Ме-
ђутим, цар гшсац ништа не говори ο Хрељиној етничкој припадности, док Нићифор
Григора овде изричито каже да je Хреља Трибал, односно Србин. Полазећи од ових
података, неки аутори и сматрају Хрељу Србином. Cf. Lemerle, Philippes 196; Schreiner"
Каква је веза између Хреље/Реље Охмућевића и Петра (Педро) Охмућевића може се претпоставити, али не бих да доносим преурањене закључке.
Кад видим ово ипсилон, по аутоматизму већ помислим на Сирфију, али кад се боље погледа распоред грбова на картуши, може се видети нека логика којом се аутор служио, те бисмо могли прилично сигурно закључити да је мислио на Србију.
Што би се "народски" рекло; јашта исто је то!