Аутор Тема: Древна ДНК  (Прочитано 162360 пута)

Ван мреже Kyrios

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 264
  • В защиту науки
Древна ДНК
« послато: Септембар 10, 2014, 04:34:57 поподне »
Ево једног веома занимљивог прегледног чланка, не сећам се да је до сада помињан:

Joseph Pickrell, David Reich, Towards a new history and geography of human genes informed by ancient DNA, bioRxiv first posted online March 21, 2014, the most recent version: doi: http://dx.doi.org/10.1101/003517

Има пуно занимљивих закључака, ево неколико њих који се тичу Европе:

"Ancient DNA studies have also revealed population turnover over shorter timescales (Bramanti et al., 2009; Brandt et al., 2013; Haak et al., 2005, 2010; Keller et al., 2012; Lazaridis et al., 2013; Malmström et al., 2009; Skoglund et al., 2012). A major debate in the last few decades among archaeologists and geneticists has been about whether the arrival of agriculture in Europe involved the spread of people or culture. Skoglund et al. (2012) addressed this controversy by analyzing genome-­‐ wide genetic data from Swedish hunter-­‐gatherer and agriculturalist populations that lived around 5,000 years ago. The farmer population appears most genetically similar to southern Europeans today, while the hunter-­‐gatherers are more similar to northern Europeans. Thus, at least in Scandinavia, the spread of agriculture was accompanied by the spread of people. Mitochondrial DNA studies have shown that such population turnovers accompanied the arrival of agriculture throughout Europe (Bramanti et al., 2009; Brandt et al., 2013; Haak et al., 2005, 2010).

The arrival of farmers was not the end of pre-­‐historic population turnover in Europe (and we do not even discuss here the turnovers that occurred in the few thousand years in Europe since the invention of writing; see Davies, 1998; Hellenthal et al., 2014; Moorjani et al., 2011; Ralph and Coop, 2013). The most notable study in this regard is the one of Brandt et al. (2013), which assembled mtDNA data from 364 human samples from archaeological cultures ranging from the early Neolithic to the Bronze Age from the same geographic area in Germany. This study documented discontinuity between people of early and late Neolithic cultures, with people of late Neolithic cultures bearing more relatedness to the present-­‐day populations of Eastern Europe and Russia than do people of early Neolithic cultures. Thus, major demographic turnover has happened at least twice over the course of the last eight thousand years of European prehistory. This makes inferences about the inhabitants of Europe tens of thousands of years ago based on the locations of people today unreliable."
« Последња измена: Септембар 10, 2014, 04:37:37 поподне Kyrios »

Ван мреже Kyrios

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 264
  • В защиту науки
Одг: Древна ДНК
« Одговор #1 послато: Септембар 11, 2014, 08:46:37 пре подне »
Рад Brandt et al. (2013) на који се позивају Pickrell & Reich анализиран је на Dienekes' Anthropology Blog - http://dienekes.blogspot.com/2013/10/ancient-central-european-mtdna-across.html

Ево графикона који је тамо дат и који врло јасно осликава дисконтинуитет mtDNA хаплогрупа у неолиту:


Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Древна ДНК
« Одговор #2 послато: Септембар 11, 2014, 09:20:42 пре подне »
Ево једног веома занимљивог прегледног чланка, не сећам се да је до сада помињан:

Joseph Pickrell, David Reich, Towards a new history and geography of human genes informed by ancient DNA, bioRxiv first posted online March 21, 2014, the most recent version: doi: http://dx.doi.org/10.1101/003517

Има пуно занимљивих закључака, ево неколико њих који се тичу Европе:

"Ancient DNA studies have also revealed population turnover over shorter timescales (Bramanti et al., 2009; Brandt et al., 2013; Haak et al., 2005, 2010; Keller et al., 2012; Lazaridis et al., 2013; Malmström et al., 2009; Skoglund et al., 2012). A major debate in the last few decades among archaeologists and geneticists has been about whether the arrival of agriculture in Europe involved the spread of people or culture. Skoglund et al. (2012) addressed this controversy by analyzing genome-­‐ wide genetic data from Swedish hunter-­‐gatherer and agriculturalist populations that lived around 5,000 years ago. The farmer population appears most genetically similar to southern Europeans today, while the hunter-­‐gatherers are more similar to northern Europeans. Thus, at least in Scandinavia, the spread of agriculture was accompanied by the spread of people. Mitochondrial DNA studies have shown that such population turnovers accompanied the arrival of agriculture throughout Europe (Bramanti et al., 2009; Brandt et al., 2013; Haak et al., 2005, 2010).

The arrival of farmers was not the end of pre-­‐historic population turnover in Europe (and we do not even discuss here the turnovers that occurred in the few thousand years in Europe since the invention of writing; see Davies, 1998; Hellenthal et al., 2014; Moorjani et al., 2011; Ralph and Coop, 2013). The most notable study in this regard is the one of Brandt et al. (2013), which assembled mtDNA data from 364 human samples from archaeological cultures ranging from the early Neolithic to the Bronze Age from the same geographic area in Germany. This study documented discontinuity between people of early and late Neolithic cultures, with people of late Neolithic cultures bearing more relatedness to the present-­‐day populations of Eastern Europe and Russia than do people of early Neolithic cultures. Thus, major demographic turnover has happened at least twice over the course of the last eight thousand years of European prehistory. This makes inferences about the inhabitants of Europe tens of thousands of years ago based on the locations of people today unreliable."

Ова три велика таласа насељавања Европе, чини ми се да су прилично добро подупрта доказима. Искључујући неке новије миграције, имамо три основне групације: палеолитске ловце сакупљаче, неолитске землљораднике и индоевропске сточаре.

Ако бисмо односе унутар Y-днк пренијели на односе укупне днк, онда бисмо за данашње Србе могли рећи да су:

40% палеолитски ловци сакупљачи
30% индоевропски сточари
25% неолитски земљорадници
5% остали

Đorđo

  • Гост
Одг: Древна ДНК
« Одговор #3 послато: Септембар 12, 2014, 10:43:22 пре подне »
Another upcoming ancient DNA paper.

Insights into British and European population history from ancient DNA sequencing of Iron Age and Anglo-Saxon samples from Hinxton, England. S. Schiffels, W. Haak, B. Llamas, E. Popescu, L. Loe, R. Clarke, A. Lyons, P. Paajanen, D. Sayer, R. Mortimer, C. Tyler-Smith, A. Cooper, R. Durbin.
British population history is shaped by a complex series of repeated immigration periods and associated changes in population structure. It is an open question however, to what extent each of these changes is reflected in the genetic ancestry of the current British population. Here we use ancient DNA sequencing to help address that question. We present whole genome sequences generated from five individuals that were found in archaeological excavations at the Wellcome Trust Genome Campus near Cambridge (UK), two of which are dated to around 2,000 years before present (Iron Age), and three to around 1,300 years before present (Anglo-Saxon period). Good preservation status allowed us to generate one high coverage sequence (12x) from an Iron Age individual, and four low coverage sequences (1x-4x) from the other samples. By providing the first ancient whole genome sequences from Britain, we get a unique picture of the ancestral populations in Britain before and after the Anglo-Saxon immigrations. We use modern genetic reference panels such as the 1000 Genomes Project to examine the relationship of these ancient samples with present day population genetic data. Results from principal component analysis suggest that all samples fall consistently within the broader Northern European context, which is also consistent with mtDNA haplogroups. In addition, we obtain a finer structural genetic classification from rare genetic variants and haplotype based methods such as FineStructure. Reflecting more recent genetic ancestry, results from these methods suggest significant differences between the Iron Age and the Anglo-Saxon period samples when compared to other European samples. We find in particular that while the Anglo-Saxon samples resemble more closely the modern British population than the earlier samples, the Iron Age samples share more low frequency variation than the later ones with present day samples from southern Europe, in particular Spain (1000GP IBS). In addition the Anglo-Saxon period samples appear to share a stronger older component with Finnish (1000GP FIN) individuals. Our findings help characterize the ancestral European populations involved in major European migration movements into Britain in the last 2,000 years and thus provide more insights into the genetic history of people in northern Europe.

Окир СРБ

  • Гост
Одг: Древна ДНК
« Одговор #4 послато: Октобар 21, 2014, 10:17:57 поподне »
http://www.nature.com/ncomms/2014/141021/ncomms6257/fig_tab/ncomms6257_T1.html

Колико видим пронађене су Y хаплогрупе I2a, J2a1, N и C6.

Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Древна ДНК
« Одговор #5 послато: Октобар 22, 2014, 08:21:28 пре подне »
http://www.nature.com/ncomms/2014/141021/ncomms6257/fig_tab/ncomms6257_T1.html

Колико видим пронађене су Y хаплогрупе I2a, J2a1, N и C6.

Видим да у Мађарској интензивно настављају са анализом старе ДНК.

I2a ништа неочекивано, преживјели ловци сакупљачи одржали су се у и у неолитским културама на нашем простору.

C6 V20 европска грана хаплогрупе C која је представљала велико изненађење када је откривена на мезолитском налазишту Ла Брана у Шпанији, сад је пронађена и на неолитском налазишту у Мађарској. Ово су заиста добри кандидати за најстарију европску популацију хомо сапиенса, јер је познато да је хаплогрупа C прва изашла из Африке и дошла чак до далеке Аустралије. Да ли је једна грана (C6 V20) том приликом дошла у Европу? Пос вему судећи јесте. Данас је ова грана хаплогрупе C присутна само код Европљана у веома малом проценту.

Ј2а1- први налаз хаплогрупе Ј у старој ДНК у Европи, међутим прилично касно у Бронзаном добу 1200 пне у Кјатице култури у Словачкој. Треба провјерити везе ове културе па видјети да ли је ова Ј2а могла да дође са Р1а или Р1б популацијом.

N- нађена као дио Mezőcsát Culture. Колико сма видио ова култура је култура неке групе степских дошљака са истока (800 пне). Дали је међу њима било и неких уралских народа. Сасвим могуће. Било би добро да знамо детаљнији СНП овог N. Грана N P189 присутна код нас је такође карактеристична само за Европу и удаљена је од свих осталих N. Питам се да ли постоји каква веза између N P189 и овог налаза у Мађарској.


Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Древна ДНК
« Одговор #6 послато: Октобар 22, 2014, 11:30:42 пре подне »
Имамо 6 тестираних појединаца на y хромозому на територији Мађарске из различитих праисторијских епоха. Занимљиво је са којим се данашњим популацијама подударају у аутосомалном резултату, као и каква им је генетски претпостављена боја косе и очију:

КО1 мезолит-неолит I2a- нема блиских данашњих популација- црна тамна коса, плаве очи
NE5 неолит C6- данашње становништво Сардиније- тамно до свјетло смеђа коса, смеђе очи
NE6 неолит C6- данашње становништво Сардиније- тамно до свјетло смеђа коса, очи прелазне боје
NE7 неолит I2a- данашње становништво Сардиније- свјетло смеђа до тамно плава коса, плаве очи
BR2 касно бронзано доба J2a1- данашње становништво Француске- тамно до свјетло смеђа коса, смеђе очи
IR1 жељезно доба N-данашње становништво Јерменије и Грузије- свјетло смеђа до тамно плава коса, смеђе очи

Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Древна ДНК
« Одговор #7 послато: Октобар 22, 2014, 12:17:58 поподне »


Ј2а1- први налаз хаплогрупе Ј у старој ДНК у Европи, међутим прилично касно у Бронзаном добу 1200 пне у Кјатице култури у Словачкој. Треба провјерити везе ове културе па видјети да ли је ова Ј2а могла да дође са Р1а или Р1б популацијом.


Култура Kјатице у западној Словачкој регионална је варијанта културе Урнфилд или културе поља урни Централна Европе. Ову културу неки истраживачи дефинишу као прото Келтску. Ако узмемо у обзир да је анализирани Ј2a1 у Мађарској аутосомално близак данашњој популацији Француске, мислим да је реално претпоставити да је Ј2а1 дошла у Европу заједно са R1b Бел Беакер.

Sirius

  • Гост
Одг: Древна ДНК
« Одговор #8 послато: Октобар 22, 2014, 12:23:45 поподне »
Ј2а1- први налаз хаплогрупе Ј у старој ДНК у Европи, међутим прилично касно у Бронзаном добу 1200 пне у Кјатице култури у Словачкој. Треба провјерити везе ове културе па видјети да ли је ова Ј2а могла да дође са Р1а или Р1б популацијом.

Zaključak saznanja od prije petnaestak dana:
The main conclusion of all the Hypotheses is that J2a did not reach the Eastern Mediterranean area before the Bronze Age, maybe even not before the Iron Age (1,200 BC). http://j2-m172.info/2014/10/ancient-y-dna-discussion-no-j2a-in-pre-antiquity-europe/
Misli se na bliskoistočno Sredozemlje.

Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Древна ДНК
« Одговор #9 послато: Октобар 22, 2014, 12:56:39 поподне »

N- нађена као дио Mezőcsát Culture. Колико сма видио ова култура је култура неке групе степских дошљака са истока (800 пне). Дали је међу њима било и неких уралских народа. Сасвим могуће. Било би добро да знамо детаљнији СНП овог N. Грана N P189 присутна код нас је такође карактеристична само за Европу и удаљена је од свих осталих N. Питам се да ли постоји каква веза између N P189 и овог налаза у Мађарској.

Сад читам неке коментаре који сматрају да је за овај налаз пермутована y i mtdna хаплогрупа, односно да тестирани није N већ G2a1 по y хромозому. Наиме у додатном материјалу наведено је да му је МТДНА=G2a1, а Y dnk= N. Са друге стране у текстуалном дијелу се каже:
"This result, supported by mtDNA and Y-chromosome haplogroups (N and G2a1, respectively, both with Asian affinities) suggests genomic influences from the East. "

Исто тако аутосомални резултати показују да се овај узорак поклапа најбоље са данашњом популацијом Јерменије и Грузије, што би опет боље одговарало хаплогрупи G2a1 за хаплогрупе на Y хромозому него N.

Видјећемо, ваљда ће се разјаснити.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11629
Одг: Древна ДНК
« Одговор #10 послато: Октобар 22, 2014, 01:16:01 поподне »
Култура Kјатице у западној Словачкој регионална је варијанта културе Урнфилд или културе поља урни Централна Европе. Ову културу неки истраживачи дефинишу као прото Келтску. Ако узмемо у обзир да је анализирани Ј2a1 у Мађарској аутосомално близак данашњој популацији Француске, мислим да је реално претпоставити да је Ј2а1 дошла у Европу заједно са R1b Бел Беакер.

The Bell Beaker people were probably the first intrusive brachycephals to enter the Austrian Alps, and the mountains of northeastern Bohemia, for the push of Lake Dwelling Alpines southeastward toward the Balkans happened later in the Bronze Age. It is, therefore, possible that the present Dinaric populations of the Dinaric Alps and the Carpathians may be derived in part from this eastward irvasion. The small numbers and scattered burial habits of the Bell Beaker people on the more densely populated plains of Europe must have made them of much less ethnic importance there than in the mountains.

C. S. Coon: "The Copper Age in Europe North of the Mediterranean Lands: Danubian Movements and Bell Beakers"

Можда су у овим крајевима Словени апсорбовали Bell Beaker остатке. Међутим, сасвим је могуће да су ови други пренели на неке Словене динарски тип, па су вероватно I2a на Балкан дошли делимично динаризовани. Термин "I2a Dinaric South" би тако имао више смисла. :)

Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Древна ДНК
« Одговор #11 послато: Октобар 22, 2014, 01:24:30 поподне »
Сад читам неке коментаре који сматрају да је за овај налаз пермутована y i mtdna хаплогрупа, односно да тестирани није N већ G2a1 по y хромозому. Наиме у додатном материјалу наведено је да му је МТДНА=G2a1, а Y dnk= N. Са друге стране у текстуалном дијелу се каже:
"This result, supported by mtDNA and Y-chromosome haplogroups (N and G2a1, respectively, both with Asian affinities) suggests genomic influences from the East. "

Исто тако аутосомални резултати показују да се овај узорак поклапа најбоље са данашњом популацијом Јерменије и Грузије, што би опет боље одговарало хаплогрупи G2a1 за хаплогрупе на Y хромозому него N.

Видјећемо, ваљда ће се разјаснити.

Изгледа да је ипак N.

Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Древна ДНК
« Одговор #12 послато: Октобар 22, 2014, 01:34:29 поподне »
Комплетан текст са прилозима имате овдје http://www.nature.com/ncomms/2014/141021/ncomms6257/full/ncomms6257.html#supplementary-information

Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Древна ДНК
« Одговор #13 послато: Октобар 23, 2014, 10:28:23 поподне »
Нешто су учестали са древном днк у посљедње вријеме. Колико видим у ово истраживање су били укључен и Руси и Кинези и Американци и сви остали. Oво је уједно најстарија досад испитана древна днк. Ради се о палеолитском Евроазијцу са Алтаја којем су успјели издвојити чак и y-днк. Не прочитах детаљно рад. Само видим да је овај човјек, стар 45 000 година, припадао хаплогрупи К(xLT) M526. Ово је иначе период кад још није ни постојала R хаплогрупа.

Овај резултат је дакле "предачки" за хаплогрупе M, N, Q, О, P, R i S.

Честитам нашим Р-овима (Р1а и р1б) ,Н-овима и Q-овима. Побили су све рекорде хаплогрупе I.

http://www.nature.com/nature/journal/v514/n7523/full/nature13810.html
http://www.nature.com/nature/journal/v514/n7523/extref/nature13810-s1.pdf
« Последња измена: Октобар 23, 2014, 10:45:05 поподне Синиша Јерковић »

Đorđo

  • Гост
Одг: Древна ДНК
« Одговор #14 послато: Октобар 24, 2014, 01:01:26 поподне »
Изгледа да је ипак N.
na eupedijinom forumu neki čovek je napisao :

IR1 in Iron Age Hungary was N1a, he have these snps of haplogroup N1a tested
Y6503+, Y6511+, Y6559+, Y6560+, Y6561+, Y6562+, Y6564+, Y6566+, Y6470+, Y6482+, Y6494+, Y6515+, Y6518+, Y6521+, Y6523+, Y6525+, Y6536+, Y6537+, Y6541+, Y6542+, Y6543+, Y6544+, Y6546+, Y6548+, Y6549+, Y6553+, Y6557+, Y6569+, Y6570+, Y6571+, Y6572+, Y6576+, Y6577+, Y6586+, Y6587+, Y6589+
P189-, Y6466-, Y6498-, Y6504-, Y6505-, Y6508-, Y6509-, Y6512-, Y6565-, Y6468-, Y6471-, Y6473-, Y6476-, Y6478-, Y6481-, Y6486-, Y6488-, Y6514-, Y6522-, Y6528-, Y6533-, Y6539-, Y6540-, Y6550-, Y6551-, Y6556-, Y6558-, Y6573-, Y6580-, Y6581-, Y6583-
« Последња измена: Октобар 24, 2014, 01:16:11 поподне Đorđo »

Ван мреже Александар Невски

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1100
  • Борац за педерско-некрофилско-људождерска права.
Одг: Древна ДНК
« Одговор #15 послато: Новембар 06, 2014, 08:33:56 поподне »
BR2 касно бронзано доба J2a1- данашње становништво Француске- тамно до свјетло смеђа коса, смеђе очи

Йуче од нашега човѣка добих обавѣштење да йе Felix Chandrakumar на мрежу поставио податке Бр2 узорка из Мађарске, од око тисушту годин прѣ Христа, у ФТДНА облику.
http://www.fc.id.au/2014/11/analysis-of-hungarian-bronze-age-genome.html

Скидох их, и срачунах неколике рачуначе и намазах хромозоме. И ево исходъ.
К7б, прво мазање хромозомов, па онда и рачунач.



У другом стубцу су за поређење подаци просѣчна Мађара из збирке Бехара.
Atlantic_Baltic:     69.9041%  69.2%
Southern:      19.5065%         14.7%
West_Asian:   10.1055%         14.5%
African:      0.4819%            0%
South_Asian:      0.0016%    0.1%
Siberian:      0.0004%             1.5%
East_Asian:      0.0001%     0.1%

Примѣтно йе на овом рачуначу да Бр2 од данашњих Мађаръ више вуче ка Западному Срѣдоземљу, а мање ка Западной Азийи.


А сада рачунач К12б, на слици йе приказан поравнато.



North_European:      41.6621%          48.4%
Atlantic_Med:      36.2882%  27%
Caucasus:      16.5732%    16.2%
Southwest_Asian:      3.4698%     3%
Gedrosia:      1.1421%                 4.1%
Sub_Saharan:      0.4573%       0%
Northwest_African:      0.4072%   0%
East_African:      0.0000%   0%
South_Asian:      0.0000%    0.3%
Siberian:      0.0000%   0.7%
Southeast_Asian:      0.0000%  0%
East_Asian:      0.0000%      0.3%

Примѣтно йе да Бр2 има знатно мање генетике Сѣверне Европе од данашњих становникъ Мађарске, али да утолико има више генетике Йугозападне Европе. Видљиво йе да данашњи Мађари имайу значайно више Сибира и Источне Азийе него ли Бр2, не само на овом него на свих рачуначих.

И на крайу рачунач ВВеац2.



Atlantic_Baltic :      74.8257%   74.7%
Near_East :      23.8978%      20.4%
Sub_Saharan :      0.8079%       0%
South_Asian :      0.4678%     3.3%
Northeast_Asian :      0.0006%    1.6%
Palaeoafrican :      0.0001%      0%
Southeast_Asian :      0.0001%      0%

На свих рачуначих йе примѣтно веће учешће Йужне Азийе у Мађаръ него ли у Бр2-а.

У слѣдећем ПОС прорачуну ћу свакако срачунати и Бр2 као и Лошбура и вѣроватно йош неке старе узорке.
Србски пѣсник Лаза Костић: "у млазових прочитам сричући" "по уздасих тако први' у јунака реч поврви"

Ван мреже Александар Невски

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1100
  • Борац за педерско-некрофилско-људождерска права.
Одг: Древна ДНК
« Одговор #16 послато: Новембар 06, 2014, 09:06:48 поподне »
А ово йе Лошбур, древни узорак ловца-сакупљача из Луксембурга, од прѣ доласка Индоевропљана. Процѣњен на око 6 тисушт година прѣ Христа. Ако се ико може назвати "чистим Европљанином", то йе он.

http://www.fc.id.au/2014/10/loschbour-ancient-dna-matches-living.html

К7б



Atlantic_Baltic:      98.7186%
Siberian:      0.6160%
African:      0.3470%
East_Asian:      0.3078%
South_Asian:      0.0105%
Southern:      0.0000%
West_Asian:      -0.0000%


К12б, поравнат.



North_European:      68.8688%
Atlantic_Med:      30.5947%
East_Asian:      0.3049%
Sub_Saharan:      0.2029%
Southeast_Asian:      0.0287%
Siberian:      0.0000%
Caucasus:      0.0000%
South_Asian:      0.0000%
Gedrosia:      0.0000%
Southwest_Asian:      0.0000%
East_African:      0.0000%
Northwest_African:      -0.0000%

ВВеац 2



Atlantic_Baltic :      98.8338%
Southeast_Asian :      0.8348%
Sub_Saharan :      0.3283%
Northeast_Asian :      0.0031%
Palaeoafrican :      0.0000%
South_Asian :      0.0000%
Near_East :      0.0000%

Можемо упоредити Лошбура са узорком из Норвешке. Очигледно йе колико и данашњи "найчистийи" Европљани имайу изворно неевропске генетике.



Atlantic_Baltic :      81.7202%
Near_East :      12.9268%
South_Asian :      3.8911%
Northeast_Asian :      1.4613%
Southeast_Asian :      0.0006%
Palaeoafrican :      0.0000%
Sub_Saharan :      0.0000%
Србски пѣсник Лаза Костић: "у млазових прочитам сричући" "по уздасих тако први' у јунака реч поврви"

Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Древна ДНК
« Одговор #17 послато: Новембар 08, 2014, 08:30:25 пре подне »
Невски, баш сам се скоро питао да ли је ико стару ДНК "провлачио" кроз рачуначе, тј. интересовало ме је колико је палеолитског човјека остало данас у нама. Ако правилно схватам Атлантик-Балтик је јасан удио палеолитског Европљанина у нама. Преко свог Гедмеч налога урадио сам К7б анализу и ево резултата:



Као што се види, од Лошбура до мене, смањивао се проценат Атлантик-Балтика што је и логично, иако носимо исту Y dna хаплогрупу.

Ван мреже Муњени Ћелић

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 598
Одг: Древна ДНК
« Одговор #18 послато: Новембар 08, 2014, 08:55:15 пре подне »
Мој прилог:)


« Последња измена: Јануар 01, 2015, 11:47:02 поподне админ »
Икавац

Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Древна ДНК
« Одговор #19 послато: Новембар 08, 2014, 09:06:14 пре подне »
Мој прилог:)

Очекивао сам мало више Атлантик-Балтик од Викинга :)