Аутор Тема: Selo Gornji Graci  (Прочитано 4199 пута)

Ван мреже Гвер

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 65
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #40 послато: фебруар 20, 2019, 08:54:34 поподне »
Ако стигнем откуцаћу вечерас један текстић о томе, прочитао сам шта је Лука написао још пре пар дана и иначе се слажем са њим. Ископао сам још по коју информацију у међувремену а сваки пут када сазнам нешто ново отворе се три нова питања. Историја Гвера и Гверића је компликованија него што сам претпостављао а имам утисак да има помало и прикривања у литератури код наших комшија, одакле црпим највише информација, што свакако не помаже. На крају ће заиста једино днк тестирање дати потпуни одговор.

ДушанВучко - Овде мислим конекретно на далматинску породицу Гверини која је живела у Задру, има података о њима у 16. веку а траг им се лагано губи па ме занима шта се десило са њима јер литература коју сам читао о томе ништа не говори, као да су у земљу пропали. Чак и да су изворни италијани има података да су се женили нашим женама, нпр. из рода Кашића почетком 17. века.
У Италији је било више породица сличног презимена, не тврдимо да су сви род. Само име Гверини је романски облик старогерманског "warrin". Мећутим, била је венецијанска породица Гвера за коју пише да је "вероватно у сродству" са венецијанском породицом Гверини, с тим да у наставку сами италијански извори наводе да су обе породице далматинског порекла иако су касније настанили северну Италију. И данас у северним провинцијама Италије постоји породица Гверини и када се погледају њихови чланови изгледају сасвим атипично за италијане - високи, плавооки, крупније грађе. Сумњиво је то све мени.  :D

Но да не спамујем више, и ја сматрам да су Гвере највероватније од Милишића а њих проналазим још крајем 15. века у јужној Далмацији и касније управо у Задру. Писаћу о томе на теми о Гверићима кад стигнем.

Ван мреже Андрић

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 241
  • I2-PH908
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #41 послато: фебруар 20, 2019, 09:13:59 поподне »
Da slažem se sa tvojim mišljenjem :).
"Народност ми Србинска, Ум и душа славјанска." - Петар II Петровић Његош

Ван мреже Андрић

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 241
  • I2-PH908
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #42 послато: фебруар 21, 2019, 07:17:29 поподне »
Da dodam još jedno prezime:
Malinović,Vasilijevdan, porijeklo ?
"Народност ми Србинска, Ум и душа славјанска." - Петар II Петровић Његош

Ван мреже Лука

  • Уредник СДНКП
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 304
  • I2-Z17855>A16413>А20030
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #43 послато: фебруар 21, 2019, 07:23:51 поподне »
Da dodam još jedno prezime:
Malinović,Vasilijevdan, porijeklo ?

Судећи по слави, вероватно од Малиновића из Маринковаца, односно Штрбаца код Босанског Грахова.

Ван мреже Андрић

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 241
  • I2-PH908
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #44 послато: март 14, 2019, 03:41:58 поподне »
Da dodam prezimena:
Džaje,Časne verige,spominju se u šematizmu iz 1882 godine u parohiji Graci ali sa slavom Đurđevdan,došao je čovjek iz Podbrda ženi u kući
Vidić,slava ?,u šematizmu iz 1882 godine se spominju neki Vodići sa slavom Nikoljdan, možda da se radi o greški kao i kod Malinovića (pogrešno zapisano Malunović)
Mislim da su to sad konačno sva prezimena.
« Последња измена: март 14, 2019, 03:48:23 поподне Филип Андрић »
"Народност ми Србинска, Ум и душа славјанска." - Петар II Петровић Његош

Ван мреже Андрић

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 241
  • I2-PH908
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #45 послато: март 28, 2019, 08:39:32 поподне »
Ako se nevaram vidio sam da testirani Malinovići iz Grahova sa 23andme pripadaju haplogrupi R1a M417 (nezna se dalja podgrana) i koji slave istu slavu kao i Malinovići iz Gornji Graca (u pitanju je Vasilijevdan), pa je moguće da se radi o istom rodu. Ali bez testiranja ništa se nemože sa sigurnošću tvrditi.
« Последња измена: март 28, 2019, 08:42:50 поподне Филип Андрић »
"Народност ми Србинска, Ум и душа славјанска." - Петар II Петровић Његош

Ван мреже Arezina

  • Гост
  • *
  • Поруке: 16
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #46 послато: мај 20, 2019, 10:40:18 поподне »
Pozdrav za vaskolike Gracane, ljude sirokog srca (i duse) od jednog (vise nego) poluGracana!  ;D

U G.Gracima postoje dvije kuce (od dva brata) Malinovica u zaseoku Kotline (kod skole), gdje je i moja malenkost provela veliki dio sretnog djetinjstva prije i za vrijeme ovog zadnjeg rata, i pouzdano znam da im je djed tu pristigao preko Glamoca, a izvjesno da su daljim rodom od Grahova. (Malinovica takodje ima dosta i u Sipovu, ne znam samo da li im je ista Slava kao i ovim u Gracima)

Najveci dio danasnje populacije Graca (ali i M.Grada) su ljudi koji su pristigli od Dalmacije i sa Tromedje (od Grahova).. Moja porodica sa oceve strane su bas iz Grahova (koje se u vrijeme A-Ugarske uprav kao selo zvalo 'Arezina Brijeg' - tako pise i u najstarijim biografijama Gavrila Principa, a samo 'Grahovo' je bilo naziv za cjelokupnu zupu sa ostalim okolnim selima), a u MG-opstini su se naselili u sela Sehovci i Bjelajce. U Sehovce, (odn. obliznji Kotor) su se naselili i najveci dio Gvera (od njih je i poznati general iz posljednjeg rata Milan Gvero), kao i Bilbije npr.  Svi oni Arezine, Gvere, Bilbije,.. su korijenima od Grahova, a vjerovatno jos daljom starinom iz Dalmacije.. U osnovi ovo su tzv. "(mavro)vlaska" prezimena koja u sebi imaju tu latinsku osnovu i koja su im vjerovatno dali Mlecani. Ne treba se danas stidjeti toga, bez obzira koliko smo danas veliki Srbi ili koliko nas drugi pogrdno opanjkavali. :) Prvobitni srpski doseljenici iz tzv "prapostojbine" su se naveliko stapali sa starosjedilackim, prethodno romanizovanim autohtonim stanovnistvom Balkana.

Sa majcine strane sam od roda Vuckovica iz G.Graca (i svi Vuckovici na podrucju opstine M.Grad vuku porijeklo od ovih), gdje postoji citav jedan njihov zaseok. Vuckovici su se moguce takodje doselili iz Dalmacije i brojni su na podrucju Bos. Krajine. Ima ih mnogo npr. i oko (Bos.)Petrovca. Svi oni, kao i Vuckovici iz okoline Knina slave Sv. Nikolu. A moguce je takodje da su Vuckovici od Knina porijekom od ovih krajisko-bosanskih. Tesko je to danas utvrditi jer je, recimo, u vrijeme mletacko-turskih sukoba, a najvise u vremenu tzv. Kandijskog rata dolazilo do velikih pomjeranja stanovistva sa ovih (pogranicnih) podrucja izmedju danasnje BiH i Hrvatske. Mnogo pravoslavnog zivlja iz Bosne, Hercegovine i CG je tada prebjegavalo na uslovno slobodnu mletacku teritoriju i danasnju Dalmaciju (i RSK), pa moguce i da su tako dijelom i ovi Vuckovici. Nakon sto je A-Ugarska preuzela kontrolu nad Bosnom u 19. vijeku dolazi opet do pomjeraja stanovnistva iz Dalmacije i pogranicnih dijelova (npr. sa Tromedje i Grahova) dublje u Bosnu. Eto to bi bila ukratko moja, dokazima ne bas potkrepljena teza i doprinos ovoj temi.

Poseban i srdacan pozdrav onim jos Gracanima koji me ovom prilikom eventulano prepoznaju!  ;)
« Последња измена: мај 20, 2019, 10:47:41 поподне Arezina »

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Аскурђел
  • *****
  • Поруке: 3740
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #47 послато: мај 20, 2019, 11:52:47 поподне »

 U Sehovce, (odn. obliznji Kotor) su se naselili i najveci dio Gvera (od njih je i poznati general iz posljednjeg rata Milan Gvero), kao i Bilbije npr.  Svi oni Arezine, Gvere, Bilbije,.. su korijenima od Grahova, a vjerovatno jos daljom starinom iz Dalmacije.. U osnovi ovo su tzv. "(mavro)vlaska" prezimena koja u sebi imaju tu latinsku osnovu i koja su im vjerovatno dali Mlecani.
Билбија ми личи на презиме са турском основом: "билбил"- славуј...опрезнији бих био са сврставањем свих презимена која немају словенску основу из тог подручја, аутоматски у презимена са влашком основом ...а чак и носиоци презимена са влашком основом, не мора да значи да су и влашког порекла, јер су се и у средњем веку , у родословима српских породица, јављала и имена са влашком основом
« Последња измена: мај 20, 2019, 11:59:21 поподне ДушанВучко »

Ван мреже Андрић

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 241
  • I2-PH908
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #48 послато: мај 21, 2019, 12:17:36 поподне »
Драго ми да коначно имамо једног Мркоњићана на форуму! Такође поздрав и теби Арежина. Јесу ли твоји из Шеховаца?
Да постоје двије куће Малиновића у засеоку Котлине, који се налази недалеко од основне школе у Горњим Грацима.
Чуо сам исто од једног Малиновића из Горњих Граца (да му сад име не спомињем) да су дошли из Гламоча, али није себи сигуран да ли је то тачно. Вјероватно су дошли из села Маринковци код Грахова преко Гламоча у Горње Граце.



"Народност ми Србинска, Ум и душа славјанска." - Петар II Петровић Његош

Ван мреже Андрић

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 241
  • I2-PH908
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #49 послато: мај 21, 2019, 12:28:22 поподне »
Иначе ово пише о Радуинма у Великим Штрпцима код Босанског Грахова:

— Радуни (10 к.) славе Св. Василија. Пребегли овамо из Герзова ире 4—5 колена. Дошла њих двојица браће: Раде (Радун) и Миле. Овај био мален па га прозвали Малим. Од Раде су Радуни, од Малог Малиновићи. Мали се није задржао овде него отселио у Маринковце. Даљом старином су из Црне Горе и звали су се Ињци (Ињац), спомињу и презиме Коњикушић. То или им је још старије презиме или презиме неког њиховог огранка. Кад су Радуни овде избили, било много садашње земље под борјем н тек касније искрчена. Земља, веле, овде „питома и слатка“.

Мислим да је сасвим сигурно да су Малиновићи дошли из Герзова у Маринковце, па и да је један дио њих из Маринковаца одселио за Горње Граце. Колико ја знам тестирали су се неки Ињци из Грахова који такође славе Василијевдан и припадају хаплогрупи И2-С12750. А такође су тестирани и Малиновићи (ако се неварам) из Грахова који исто славе Василијевдан и припадају хаплогрупи Р1а-М417 (незна се даља подграна). Још нису тестирани Радуни, да би се могло нешто закључити.
« Последња измена: мај 21, 2019, 12:30:22 поподне Филип Андрић »
"Народност ми Србинска, Ум и душа славјанска." - Петар II Петровић Његош

Ван мреже Андрић

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 241
  • I2-PH908
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #50 послато: мај 21, 2019, 01:03:20 поподне »
У Горњим Грацима постоје доста родова који могли бити старином/поријеклом из Далмације, а то би могли бити као што сам већ једном написо:

- Будише, Ђурђевдан
Опис села Преодац недалеко од Босанског Грахова:
— Будиша (5 к.). Славе Ђурђевдан. Доселили од Дрниша из Далмације пре 5—6 колена. Селили одавде у Подрашинцу (Мркоњићград) и у околицу Бања-Луке: у Бистрицу, Голеше, Љубачево.

- Чегар, Јовањдан, ови имају и предање да су доселили из Црног Врха
Опис села Црни Врх код Гламоча:
— Чегари (12 к.) славе Јовањдан. Доселили су се од Дрниша у Далмацији, по прилици пре 200 година. Онај што се је први овамо доселио прозван је Чегаром, а право му име било Сава. Стеван, старац од 80 г., који је ово причао вели да се је од Саве па до њега изредало шест колена, и то: Сава—Илија—Давид—Васо—Стојан—Стеван. Селили су одавде Чегари у Стекеровце, Подрашницу и на Кола.

- Станчевић, Алимпијевдан, по свему судећи доселили из Голубића код Книна, старина им је Змијање
Опис села Голубић код Книна:
Станчевић, (8), дошли из Змијања (Босна) у XVI в., славе Св. Алимпија Столипника;
Сродне су им још двије породице:
Јерковић, (12), дошли из Змијања (Босна) у XVI в., славе Св. Алимпија Столипника;
Шљивар, (3), дошли из Змијања (Босна) у XVI в., славе Св. Алимпија Столипника;

- Гвере, Никољдан

итд.......

Извор је сајт порекло.рс
« Последња измена: мај 21, 2019, 01:05:51 поподне Филип Андрић »
"Народност ми Србинска, Ум и душа славјанска." - Петар II Петровић Његош

Ван мреже Arezina

  • Гост
  • *
  • Поруке: 16
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #51 послато: мај 21, 2019, 01:46:22 поподне »
Драго ми да коначно имамо једног Мркоњићана на форуму! Такође поздрав и теби Арежина. Јесу ли твоји из Шеховаца?
Да постоје двије куће Малиновића у засеоку Котлине, који се налази недалеко од основне школе у Горњим Грацима.
Чуо сам исто од једног Малиновића из Горњих Граца (да му сад име не спомињем) да су дошли из Гламоча, али није себи сигуран да ли је то тачно. Вјероватно су дошли из села Маринковци код Грахова преко Гламоча у Горње Граце.

Nisu bas iz Sehovaca, ali otac mi kaze da postoji predanje da je navrdjed, askurdjel ili kako vec (to 5-6 koljeno) odselio malo dalje od tih Arezina iz Sehovaca. Moji neposredni preci su rodjeni na tromedji sela Bjelajce, Gustovara i pomenutog Kotora odakle su Gvere, a poslije su se stricevi, stricevici i otac spustili u samo Bjelajce u kom danas ima.. 6-7 kuca Arezina.

Uzgred, moj pokojni djed sa majcine strane je bio jako blizak sa pokojnim ocem tih Malinovica od vremena kad su se zamomcili (na djedove mislim), a malo je falilo i da mi se rodjena tetka kasnije uda za mladjeg od brace. Djed mi se rano upokojio pa to na kraju nije sprovedeno (na njegovu prethodnu izricitu zelju)  :D. Ja sam jako dobar prijatelj danas sa sinom jedincem starijeg brata Malinovica, prosto smo odrasli zajedno u djetinjstvu. U Bjelajcu sam provodio jako malo vremena i tu sam odlazio samo na takoreci "dnevne izlete", kad su i sami stricevi u njega navracali. Tu mi je i baka sa oceve strane takodje rano preminula i jedva da sam je upamtio, djed je umro kad sam krenuo u prvi razred, a sva njihova djeca (stricevi i tetke) su se raselila (po inostranstvu, Srbiji i dvije tetke koje su ostale tu oko MG), pa sam stoga dole i jako rijetko isao. Danas u Bjelajcu zivi jedan stric nakon sto je otisao u penziju, povratkom iz inostranstva. U Gracima sam nasuprot tome provodio gotovo svaki vikend kad je pristizalo vrijeme seosko-poljskih radova, i takodje cjelokupne skolske ferije sve do izbjeglistva na kraju rata.. Kotline znam kao svoj dzep, sto'no bi se reklo! :D  A imam i dalje rodbine po drugim zaseocima. kao i u susjednom selu Orahovljani. (prabaka mi je npr. iz gorepomenutih Budisha, baka iz Orahovljana, itd.)

Pozdrav!


PS. Amidzici iz Graca su od Dragoraja, sela prema Kljucu. A uopste, recimo, nisam znao da u Gracima ima (ili je bilo) i Malesevica?! ???

PS2: Kad pominjete Zmijanje - dosta je bilo mijesanja i seljenja ljudi otud, ali i iz donjih krajeva, zupa ispod MGrada, prema Podraskom Polju i obrnuto.. Recimo, danas u samoj Podrasnici postoji prezime Bjelajac (vjerovatno doseljeni neposredno iz pomenutog Bjelajca), dok u Surjanu mozes naci prezime Podrascanin (od kojih je i cuveni odbojkas i reprezentativac Srbije Marko P., rodjen u NS), nesumnjivo doseljeni iz same Podrasnice.

Ван мреже Андрић

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 241
  • I2-PH908
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #52 послато: мај 21, 2019, 02:02:37 поподне »
Interesantno razumijem.
Vjerovatno su ovi Amidžići iz Dragoraja doselili.
Znam jednog Bjelajca iz Podrašnice.
A znaš li ti ijednog Andrića iz Gornji Graca?
« Последња измена: мај 21, 2019, 02:04:43 поподне Филип Андрић »
"Народност ми Србинска, Ум и душа славјанска." - Петар II Петровић Његош

Ван мреже Arezina

  • Гост
  • *
  • Поруке: 16
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #53 послато: мај 21, 2019, 03:41:16 поподне »
Vjerovatno su ovi Amidžići iz Dragoraja doselili.

Jeste, taj jedan je ili dosao na zenino ("udao se") ili cini mi se da ga je majka dovela sa sobom iz prvog braka kad se preudala u Grace, a on je zadrzao prvobitno ocevo prezime.

Цитат
A znaš li ti ijednog Andrića iz Gornji Graca?

Iz djetinjstva sam znao Slavka Andrica, bio je jedan od boljestojecih seljaka, jedan od rijetkih u selu koji je imao svoj kombajn, dosta se i selo oslanjalo na njega, narocito u to ratno doba. Cini mi se da je on imao dosta kcerki (bogami i naocitih po seoskom kazivanju ;D - tu se sjecam vise onako kroz maglu, jer sam rijetko zalazio u taj dio sela nasuprot Kotlinama (iako i tu imam nekih daljih rodjaka Lazendica, kod kojih sam ranije isao na Slavu)), i da je prethodno bio nekakav autoprevoznik, imao svoj kamion i sl. (Ako vec nisam sve ovo prethodno pomijesao sa nekim od Antica posto su sl. prezimena, ali sam siguran da mu je Slavko bilo ime). Pomenuti Malinovici su takodje jedna od najbogatijih seoskih porodica.

Ti si od tih Andrica? Zivio si gore??  :)
« Последња измена: мај 21, 2019, 03:44:29 поподне Arezina »

Ван мреже Андрић

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 241
  • I2-PH908
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #54 послато: мај 21, 2019, 04:04:48 поподне »
Poslao sam ti privatnu poruku.
"Народност ми Србинска, Ум и душа славјанска." - Петар II Петровић Његош

Ван мреже Гаџић Црнчевић

  • Почетник
  • **
  • Поруке: 48
  • I1>P109>FGC22045, ГАЏИЋИ, Рељино село/Гламоч
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #55 послато: мај 23, 2019, 12:34:00 поподне »
Ovo selo je nekada pripadalo Zmijanju.
Naziv sela u 17.vijeku je glasio Plazica, drugim imenom Ponor.U popisima prije 1574 godine javlja se i treći naziv Gornje Ponikve.Ovo sam sazno od knjige koja se zove "Opširni popis bosanskog sandžaka iz 1604 godine,svezak 1-2".
Selo se u 19.vijeku zvalo Gradci.Vidi se po austrougarskoj karti iz 19.vijeka.
Prije prvog svijetskog rata i do drugog su se zvali Gornji Gradci, a od drugog svijetskog rata se zovu Gornji Graci.
U tom selu ima sledeća prezimena:
Andrić,Đurđevdan,porijeklom su iz Medne
Antić,Đurđevdan,porijeklom su iz Magaljdola
Amidžić,Nikoljdan,porijeklom negdje iz Ključa
Čegar,Jovanjdan,porijeklom sa Zmijanja
Budiša,Đurđevdan,porijeklom ?
Kaurin,Nikoljdan,porijeklom iz Dalmacije vjerovatno
Kićanović,Alimpijevdan,porijeklom iz Dalmacije, dalje porijeklo sa Zmijanja
Lazendić,Đurđevdan,porijeklom iz Podrašnice, a dalje porijeklo iz Crne Gore
Malešević,Jovanjdan,porijeklom iz Glamoča vjerovatno
Pejić,Nikoljdan,porijeklom iz Orahovljana
Radić,Đurđevdan,porijeklom iz Medne
Rožić,Nikoljdan,porijeklom ?
Serdar,Đurđevdan,porijeklom iz Dalmacije
Stančević,Alimpijevdan,porijeklom sa Zmijanja
Šipraga,Trivunjdan,porijeklom iz Dalmacije
Štrbac,Nikoljdan,porijeklom iz Dalmacije
Tomić,Nikoljdan,porijeklom ?
Vučković,Nikoljdan,porijeklom ?

Prema šematizmu iz 1882 godine još nije bilo sledeća prezimena, kojih danas ima u ovome selu:
Antić,Malešević,Serdar,Šipraga,Radić

Поздрав за Граце,
Презимена :Гверо,Чегар,Томић,Малешевић,Радумило, можеш да погледаш у "Милојевић, Боривоје Ж: „Купрешко, Вуковско, Равно и Гламочко Поље“, Насеља и порекло становништва 13 (1923, и то у дијелу за Гламочко поље  (села-Главице,Црни врх/Стеркеровци,Камен,Ваган,Шумњаци, редом као и наведена презимена)

Покушај обратити пажњу на економски аспект досељавања из Далмације и југозападне Босне у централн, и сјеверозападну Босну, мислим да је то у 90% случајева био разлог .
« Последња измена: мај 23, 2019, 01:11:00 поподне НиколаВук »

Ван мреже Андрић

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 241
  • I2-PH908
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #56 послато: мај 23, 2019, 09:54:47 поподне »
Takođe pozdrav i tebi. Važi pogledaću.
I rod Kaura je isto doselio negdje iz Glamoča, tačnije iz Petrovog vrela i prijašnje prezime im je bilo Petrović. Slave Đurđevdan.
"Народност ми Србинска, Ум и душа славјанска." - Петар II Петровић Његош

Ван мреже Гаџић Црнчевић

  • Почетник
  • **
  • Поруке: 48
  • I1>P109>FGC22045, ГАЏИЋИ, Рељино село/Гламоч
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #57 послато: мај 24, 2019, 12:56:42 пре подне »
Каурин би требао бити из Маслине стране у Гламочу, или  из околине Бараћа , Пљеве у Шипову,  Подрашнице--
пробај овај "алат"
https://www.radixindex.com/en/databases/8/surname/kaurin

Ван мреже Гаџић Црнчевић

  • Почетник
  • **
  • Поруке: 48
  • I1>P109>FGC22045, ГАЏИЋИ, Рељино село/Гламоч
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #58 послато: мај 24, 2019, 10:00:22 пре подне »
Малиновића има у Прибељи у Гламочу, врло пасиван крај ,љети суша, зиме преоштре (подно Виторога) па сеоба у Граце, није чудна.
Нађох нека презимена везана за Граце у аустријским списковима губитака:
1.Вишекруна,  вјероватно дошли из Тичева, Грахово ( У то вријеме Тичево и Преодац су припадали Гламочу)
2.Вујиновић,
3.Копања,
4.Калас, можда грешка од Караћ
5.Гњатић
Такође нађох и Антић Симеун, син Ђуре, 1884 год, 17. пјешадијска регимента (пук) из Клагенфурта (први батаљон из Љубљане, остала три из Клагенфурта) умро као војник 21.7.1916 године.

Ван мреже Андрић

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 241
  • I2-PH908
Одг: Selo Gornji Graci
« Одговор #59 послато: мај 24, 2019, 10:36:57 пре подне »
Donje Grace slabije malo poznajem. A na kom spisku si našao Simeuna Antića (sina Đure), možeš li mi molim te poslati link? Moja baba sa očeve strane je iz Antića.
Malinovići i i misle/imaju predanje da su doselili negdje iz Glamoča.
Za Višekrune i Kopanje znam da ih ima u Donjim Gracima. Možda se radi o grešci kod prezimena Vujinović, možda se radi o Vujanovićima, pošto njih ima u Gornjim Gracima. Za Gnjatiće i Kalase nisam čuo dosad.
"Народност ми Србинска, Ум и душа славјанска." - Петар II Петровић Његош