Аутор Тема: Срби из Северне Албаније и Старе Србије  (Прочитано 5695 пута)

Ван мреже DraganP-BG

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 130
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #40 послато: мај 02, 2019, 03:10:57 пре подне »
Сарановци (Живановићи, Кркићи, Јеремићи, Бинићи, Бацкићи, Виторовићи, Митрашиновићи, Сенићи). Има их око 60 кућа. Славе св. Климентија. Око 1770. године доселила се два брата, Никола и Стека из Саранова (данас општина Рача), а трећи брат Петар, отишао у Тополу. Род су им Кузмићи у Мраморцу. Гитарићи у Добродолу од ове су породице, и тамо су отишли на своја имања.Вран код Скадра одатле су дошли у села Смедеревске Паланке

Кузмићи (Јоцковићи, Пајковићи) 25 к. Слава: св. Климентије. Њихови прадедови дошли много пре Устанка из села Вране (Црна Гора). Задржали се и неко време остали у селу Мачетову (призренски), одакле дошли у Шумадију. По њиховом причању, у исто време и из истих крајева су дошли: Маринковићи у Церовац, Старчевићи у Церовац, па у Башин, Гитарићи у Саранове, одакле прешли у Селевац и Добраву (смедеревски).

Маринковићи (Кочићи, Којадиновићи, Станковићи, Радојковићи, Јанковићи) 35 к. Слава: св. Климентије. Доселили се из Црне Горе у истс време када и Кузмићи у Мраморац.Вран наравно код Скадра затим у Церовац код Смедеревске Паланке

Старчевићи 7 к. Слава: св. Климент. Ово су најстарији досељеници. Прво су се настанили у Церовцу, а одатле дошли овде. Досељени око 1730. г. из Црне Горе, из села Вране. Куће су им у Доњем Крају. Башин код Смедеревске Паланке

Васићи 6 к. Слава: св. Климент. Род су са Пајковићима, Јоцковићима из Мраморца, одакле су дошли у Баничину.

Маринковићи 2 к. Слава: св. Климентије. Доселио се из Вишевца прадед Маринко .Топола Све наведене родове који славе Светог Климента Римског везује род са Карађорђевом фамилијом

Као што је познато, Карађорђе је, будући дубоко побожан, као и већина људи његовог времена, славио Св. Климента. Његов син, кнез Александар, врло је ревносно, и као владар (1842-1858), проводио кућанску славу, долазећи о њој у Тополу, да је прослави на очинском огњишту. Карађорђев унук, кнез Петар (потоњи краљ-Ослободилац), променио је славу 1890. године, када је, уз митрополитово допуштење, престао да светкује Св. Климента и узео за кућног заштитника Св. Андрију Првозваног, одлучивши се на тај корак услед недаћа које су га снашле: у тој години њему, прогнанику, без отаyбине и иметка, умиру супруга Зорка и тек рођени синчић, а он остаје удовац са троје деце. Данас Карађорђевићи празнују Св. Андрију.
« Последња измена: мај 03, 2019, 03:42:43 пре подне НиколаВук »

Ван мреже vojislav.ananic

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1236
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #41 послато: мај 02, 2019, 10:36:52 пре подне »
                                        К Л И М Е Н Т И

   Ђорђе Кастриотић, јунак познат под именом Скендер – бег, са колико храбрости толико и мудрости, бранио је двадесет и четири године своју малу дедовину против Турака. Тек после његове смрти, могао је Мурат 2. да подјарми Албанију, која је тада остављена сама себи. Најсуровијом грубошћу, владао је сирови победник и беснео међу побеђеним становништвом. Многи од њих су примили мухамеданску веру.
   Тада је један човек подигао главу и донео одлуку да спасе свој народ од пропасти. Тај јунак, звао се Климент. Био је веома храбар и мудар, а храброст је опробао већ са славним Кастриотићем. Своју намеру је саопштио неколицини пријатеља. Ускоро се окупило око две хиљаде Албанаца који су се ставили под Климентово заповедништво и 1465. године са својим породицама напустили су домовину и населили се у непроходна брда која деле Албанију од Србије. Овде су засновали слободну државицу, а за поглавара изабрали свога спасиоца Климента, по коме су доцније добили и име. Утаборени у својим брдима дуго времена су бранили независност и осујећивали све покушаје Турака да их опет присиле на плаћање данка. Али, после битке код Мохача 1526. године, Турци су од хришћана освојили све илирске земље. Тада су подлегли и Клименти и морали плаћати годишњи трибут од 4.000 дуката. Но, они су остали у својим брдима, бавили се углавном сточарством и намножили се до великог племена. Најзад, 1737. године, подстакао их је православни епископ београдски, Арсеније Јовановић, да се иселе у Србију, на шта је он раније већ био наговорио многе босанске и бугарске породице. Око двеста хиљада ових људи скупило се на месту које им је означено. Али, њихова намера је била издана, а Турци су их напали и побили око хиљаду људи. Међу онима који су бекством спасили главу, налазило се и око три стотине Климената са својим породицама.
   Они су побегли у Београд, а онда, пошто се ни овде нису осећали сигурним, прешли су Саву. Тако су под вођством једног духовника дошли у Срем где су се населили око Митровице и основали два лепа села – ХРТКОВЦЕ  и  НИКИНЦЕ. Мада су се нашли у нарочитом устројству Војне границе у непрестаном додиру са својим суседима, одржавали су чистим своје племе. Климент је међу девојкама тражио себи жену из свога племена, а Климентка се није удавала за момка неке друге нације. Њихов живот и обичаји постепено су губили од своје првобитности. Војничко устројство, постепено их је учинило сличним словенском Граничару. Само у одевању, разликовали су се по шаренилу од правог Славонца.
   Овај народ је уопште веома радан, вредан и марљив. Језик Климента је албански, а неки језикословци су у њему проналазили трагове старих Илира.

               (На основу књиге Спиридона Јовића „Етнографска слика Славонске војне границе“, репринт издање „Чигоја штампе“, Београд, 2004. године)

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4705
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #42 послато: мај 02, 2019, 01:26:41 поподне »
Село Врањ (Врана) одакле су дошли Карађорђеви преци и њему сродне породице се не налази ни у северној Албанији ни у Старој Србији већ у Зетској равници. Писано је о томе опширно на следећој теми:

https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=2299.0
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже адимић

  • Гост
  • *
  • Поруке: 8
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #43 послато: мај 02, 2019, 05:38:58 поподне »
Branko Horvat, Kosovsko pitanje:
"Jedna  od  konzekvenci  viteškog  kodeksa  plemenskog  društva  jest  institucija  azila  -utoka.  Ugroženome  valja  pomoći.  Tko  god  traži  utok  u  Albanca, naći  će  ga;  neka  i  najveći  neprijatelj  uđe  u  kuću,  dobit  će  zaštitu.  Zanimljivo  je da  utok  poznaju  i  Crnogorci  i  Srbi  na  Kosovu,  ali  ne  i  Toske  u  južnoj  Albaniji. Utok  nije  samo  pojedinačan  nego  je  i  grupni,  koji  se  koristi  za  vrijeme  ratova  . i  progona.  Tako  je  albansko  bratstvo  Gaši  iz  Čabića  bilo  pod  zaštitom  srpskog bratstva  Kizići  za  vrijeme  policijske  racije  1918.  Zauzvrat,  albanska  bratstva pru~ala  su  zaštitu  srpskim  bratstvima  za  vrijeme  posljednjeg  rata.  Milutin Đuričić  navodi  da  je  280  srpskih  obitelji  iz  Srbobrana,  Dobruše,  Kovraga, Gusara  i  Verića  našlo  utok  kod  albanskog  bratstva  Kabaši  Đurakovcu. U  isto  vrijeme  Srbi  iz  Prekala  bili  su  na  utoku  kod  bratstva  Paljokaj  također u  Đurakovcu  itd.  U  selu  Kijevom  u  prvoj  polovici  ovog  stoljeća  bili  su  na utoku  naizmjenično  Srbi  kod  Albanaca  i  obrnuto  (Đuričić)."

На мрежи Слатинац

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 158
  • R1b-BY611>Z2705*
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #44 послато: мај 02, 2019, 05:55:20 поподне »
Branko Horvat, Kosovsko pitanje:
"Jedna  od  konzekvenci  viteškog  kodeksa  plemenskog  društva  jest  institucija  azila  -utoka.  Ugroženome  valja  pomoći.  Tko  god  traži  utok  u  Albanca, naći  će  ga;  neka  i  najveći  neprijatelj  uđe  u  kuću,  dobit  će  zaštitu.  Zanimljivo  je da  utok  poznaju  i  Crnogorci  i  Srbi  na  Kosovu,  ali  ne  i  Toske  u  južnoj  Albaniji. Utok  nije  samo  pojedinačan  nego  je  i  grupni,  koji  se  koristi  za  vrijeme  ratova  . i  progona.  Tako  je  albansko  bratstvo  Gaši  iz  Čabića  bilo  pod  zaštitom  srpskog bratstva  Kizići  za  vrijeme  policijske  racije  1918.  Zauzvrat,  albanska  bratstva pru~ala  su  zaštitu  srpskim  bratstvima  za  vrijeme  posljednjeg  rata.  Milutin Đuričić  navodi  da  je  280  srpskih  obitelji  iz  Srbobrana,  Dobruše,  Kovraga, Gusara  i  Verića  našlo  utok  kod  albanskog  bratstva  Kabaši  Đurakovcu. U  isto  vrijeme  Srbi  iz  Prekala  bili  su  na  utoku  kod  bratstva  Paljokaj  također u  Đurakovcu  itd.  U  selu  Kijevom  u  prvoj  polovici  ovog  stoljeća  bili  su  na utoku  naizmjenično  Srbi  kod  Albanaca  i  obrnuto  (Đuričić)."
Ово за пружање помоћи и утока је заиста тачно. Срби и Албанци на Косову за време Османлија су се увек помогали и штитили једни друге . Навешћу један пример у Дреници, тамо су Срби улазили у албанске фисове тј. племена: Гаши, Шаља, Краснићи, Кучи, Берише да би стали под њихову заштиту и Албанци су Србима који би ушли у њихове фисове увек пружали помоћ и штитили их од пљачки и напада Албанаца и Турака.

На мрежи ЛукаОБ

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 94
  • G2a-L497
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #45 послато: мај 02, 2019, 06:31:07 поподне »
Албански фис Кучи? Боже ти сачувај... Не треба нама нико други сами ћемо себе уништити. Умјесто да причамо о томе како су Краснићи, Берише и Клименте поарбанашени ми овдје дискутујемо о томе јесу ли Кучи албански фис...
« Последња измена: мај 02, 2019, 06:33:13 поподне Твртко »
И за претке, и за потомке.

Ван мреже Иван Вукићевић

  • Помоћник уредника
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1693
  • Васојевић
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #46 послато: мај 02, 2019, 07:45:06 поподне »
Албански фис Кучи? Боже ти сачувај... Не треба нама нико други сами ћемо себе уништити. Умјесто да причамо о томе како су Краснићи, Берише и Клименте поарбанашени ми овдје дискутујемо о томе јесу ли Кучи албански фис...

Кучи јесу српско племе, али чињеница је да обухвата и два мања албанска племена (Затријебач и Коћи). Претпостављам да је Слатинац мислио на исељене Затријепчане и Коће на Косову који су себе често називали Кучима.

Ван мреже адимић

  • Гост
  • *
  • Поруке: 8
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #47 послато: мај 02, 2019, 08:08:50 поподне »
Можда неком буде занимљиво:
Црногорци на тлу данашње Албаније кроз векове
http://www.maticacrnogorska.me/files/51-52/10%20blagoje%20zlaticanin.pdf

Један мали офф топик:
Занима ме где је најбоље да потражим информације о мајкиној породици. Презиме је Марковић, и по речима мога деде (који памти до свог прадеде) оно се није мењало по коленима. Настањени су били претежно у селу Међе, околина Сребренице. Село је у последњим ратовима потпуно уништено. Крсна слава је Свети Сава.

Ван мреже DraganP-BG

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 130
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #48 послато: мај 02, 2019, 09:55:26 поподне »
Nikola Vuk šta su tražili 1912 na Skadru nego da povrate staru srpsku prestonicu mislim na klapu kralja Nikole. Da li pop Djordjević toliko izmišišlja priču koju potvrdjuje  i Petar I .Odakle je Krsna Slava da ne nabrajam autore da li neko može da uvaži uticaj Barske dijeceze .Neka su i konvertiti u pleme ali jedno vreme su bili u plemenu.Nije mi jasno čemu mitogoleme o njima na populistički komercijalni način .Što treba da umrem što mi je pradeda Aleksa Žujović meni stvarno nije jasno o čemu se polemisalo na toliko strana.......

Kosti Crnog DJordja ,živi potomci sem Kuzmića niko uradjen dakle ....nemam komentar.Medjutim bitno je šta ima Kljajević da kaže .

http://arhiva.glas-javnosti.rs/arhiva/2001/04/05/srpski/F01040401.shtml

Evo jedan u nizu tekstova .Slatinac nije obavešten sem tekstova Drobnjakovićevih učenika .Prosečan Šumadinac zna kao da nisu bili na ,,terenu,,
« Последња измена: мај 03, 2019, 03:38:06 пре подне НиколаВук »

Ван мреже DraganP-BG

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 130
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #49 послато: мај 02, 2019, 10:29:37 поподне »
Кучи јесу српско племе, али чињеница је да обухвата и два мања албанска племена (Затријебач и Коћи). Претпостављам да је Слатинац мислио на исељене Затријепчане и Коће на Косову који су себе често називали Кучима.
Sjajno Ivane više od činjenice

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4705
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #50 послато: мај 03, 2019, 12:00:24 пре подне »
Nikola Vuk šta su tražili 1912 na Skadru nego da povrate staru srpsku prestonicu mislim na klapu kralja Nikole. Da li pop Djordjević toliko izmišišlja priču koju potvrdjuje  i Petar I .Odakle je Krsna Slava da ne nabrajam autore da li neko može da uvaži uticaj Barske dijeceze .Neka su i konvertiti u pleme ali jedno vreme su bili u plemenu.Nije mi jasno čemu mitogoleme o njima na populistički komercijalni način .Što treba da umrem što mi je pradeda Aleksa Žujović meni stvarno nije jasno o čemu se polemisalo na toliko strana.......

Шта је писац хтео да каже? У овом хаосу од текста који сте написали просто не могу да се снађем.

Албански фис Кучи? Боже ти сачувај... Не треба нама нико други сами ћемо себе уништити. Умјесто да причамо о томе како су Краснићи, Берише и Клименте поарбанашени ми овдје дискутујемо о томе јесу ли Кучи албански фис...

Како су то "поарбанашени"? Управо је велика грешка да се на мегаломанију суседа која нема никаквог упоришта у чињеницама одговара некаквом нашом мегаломанијом упереном према њима, такође без икаквог упоришта у чињеницама. После се чудимо зашто су Деретић, Шарић и компанија толико популарни код необразованих или недовољно образованих људи.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже DraganP-BG

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 130
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #51 послато: мај 03, 2019, 12:14:16 пре подне »
Nikola pod jedan izvoli reci javno zbog čega tačnije za koga je Deretić napisao tačnije na čiju molbu? Stojan Novaković je koristio Orbinijeve tekstove koji su vezani za Slovene ne za Srbe strašno velika razlika.Ivan je jasno naveo da Kuči nisu albansko pleme osim navedenih bratstva

Odakle je samo pleme Klimenta u novoj istoriji i šta je čudno to toliko poimanje Skadra da li je u Zeti ili Albaniji ?Mnogo je bitna stvar da li su Malisori a jesu stanovnici severne Albanije

Mladja,, Krsna Slava,,Klimenta Rimskog odakle je došla nego iz Barske dijeceze

Kralj Petar I  je potvrdio ono o čemu je pop Djordjević sasvim jasno napisao.,,Moji preci su došli iz okoline Skadra,

Koja megalomanija kod gradjana Srbije uopšte mi nisi jasan ? 1912 Kosovo je vraćeno Srbiji .Pre toga .......koliko je vremena prošlo?Megalomanija zanimljivo

Do kog zaključka se došlo na osnovu samo jednog uradjenog testa od toliko potencijalnih članova porodice? Čemu sve to pritom da nije do sada uradjen ni jedan uporedni ne računajući da su neki rodovi otpali za koje se mislilo na osnovu predanja.

Na kraju Crna Gora je izašla iz Skadra 12 tokom balkanskih ratova i kralj Zogu je nešto kasnije likovao zbog toga.

https://sr.wikipedia.org/sr-ec/Скадар

https://www.rastko.rs/rastko-al/zbornik1990/ljdurkovic-skadar_l.php

na Vranjini uz Skadarsko jezero; vidi: Petrović (Karadjordjević) Miljanići
« Последња измена: мај 03, 2019, 03:28:42 пре подне НиколаВук »

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4705
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #52 послато: мај 03, 2019, 03:35:56 пре подне »
Nikola pod jedan izvoli reci javno zbog čega tačnije za koga je Deretić napisao tačnije na čiju molbu? Stojan Novaković je koristio Orbinijeve tekstove koji su vezani za Slovene ne za Srbe strašno velika razlika.Ivan je jasno naveo da Kuči nisu albansko pleme osim navedenih bratstva

Odakle je samo pleme Klimenta u novoj istoriji i šta je čudno to toliko poimanje Skadra da li je u Zeti ili Albaniji ?Mnogo je bitna stvar da li su Malisori a jesu stanovnici severne Albanije

Mladja,, Krsna Slava,,Klimenta Rimskog odakle je došla nego iz Barske dijeceze

Kralj Petar I  je potvrdio ono o čemu je pop Djordjević sasvim jasno napisao.,,Moji preci su došli iz okoline Skadra,

Koja megalomanija kod gradjana Srbije uopšte mi nisi jasan ? 1912 Kosovo je vraćeno Srbiji .Pre toga .......koliko je vremena prošlo?Megalomanija zanimljivo

Do kog zaključka se došlo na osnovu samo jednog uradjenog testa od toliko potencijalnih članova porodice? Čemu sve to pritom da nije do sada uradjen ni jedan uporedni ne računajući da su neki rodovi otpali za koje se mislilo na osnovu predanja.

Na kraju Crna Gora je izašla iz Skadra 12 tokom balkanskih ratova i kralj Zogu je nešto kasnije likovao zbog toga.

https://sr.wikipedia.org/sr-ec/Скадар

https://www.rastko.rs/rastko-al/zbornik1990/ljdurkovic-skadar_l.php

na Vranjini uz Skadarsko jezero; vidi: Petrović (Karadjordjević) Miljanići

Као прво, пишите уређено, а не хаотично. Написали сте по једну реченицу у девет објава, што је врста спамовања. Претпостављам да то нисте урадили из намере већ из незнања, па сам све што сте написали пребацио у прву објаву. Свако следеће спамовање ће вам бити аутоматски брисано.

Као друго, ја сам управо и написао да је Врањ место одакле потичу преци Карађорђевића, те ми није јасно са киме се ви овде расправљате и око чега?

Село Врањ (Врана) одакле су дошли Карађорђеви преци и њему сродне породице се не налази ни у северној Албанији ни у Старој Србији већ у Зетској равници. Писано је о томе опширно на следећој теми:

https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=2299.0

Порука око мегаломаније је била упућена ономе што је Твртко написао о тобожњем албанизовању Бериша, Краснићија и Климената, дакле тема тога није био Скадар. Мало пажљивије читајте оно што се пише.
« Последња измена: мај 03, 2019, 03:40:34 пре подне НиколаВук »
Чињеницама против самоувереног незнања.

На мрежи ЛукаОБ

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 94
  • G2a-L497
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #53 послато: мај 03, 2019, 09:16:07 пре подне »
Па људи драги погледајте имена Климента из 18./19. вијека, сви имате интернет па мало истражите. Све сама српска тј. словенска имена и презимена, а и саме Клименте имају предање да су поријеклом из Босне. Колико ја знам Краснићи и Хоти су поарбанашена браћа Васојевића и Пипера, барем према предању. Каплан Буровић је изнио толико доказа о арбанашењу Срба а ви мене овдје етикетирате као неког Деретићевца. Ако има и један аргумент ја ћу да нагињем воду на своју воденицу, само је проблем што то није један аргумент него стотину и један. Само ви ћутите и говорите како то нису наша посла, има да Албанци присвоје и сва остала брдска племена као што већ и раде.
И за претке, и за потомке.

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4705
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #54 послато: мај 03, 2019, 09:33:22 пре подне »
Па људи драги погледајте имена Климента из 18./19. вијека, сви имате интернет па мало истражите. Све сама српска тј. словенска имена и презимена, а и саме Клименте имају предање да су поријеклом из Босне. Колико ја знам Краснићи и Хоти су поарбанашена браћа Васојевића и Пипера, барем према предању. Каплан Буровић је изнио толико доказа о арбанашењу Срба а ви мене овдје етикетирате као неког Деретићевца. Ако има и један аргумент ја ћу да нагињем воду на своју воденицу, само је проблем што то није један аргумент него стотину и један. Само ви ћутите и говорите како то нису наша посла, има да Албанци присвоје и сва остала брдска племена као што већ и раде.

Ово за имена једноставно није тачно. Погледај мало турске дефтере из 15. и 16. века, дакле још раније од 18. века и видећеш да се појединачно јављају словенска имена, али да преовлађују арбанашка. Што се тиче мита о четворици или петорици браће из Босне, родоначелницима Васојевића, Озринића, Краснића, Хота и Пипера, то је генетичка генеалогија одавно "разбуцала" јер ниједно од ових племена по мушкој линији нема никакве везе једно са другим, читај, припадају потпуно различитим хаплогрупама. Каплан Буровић није релевантан за оно што говориш с обзиром да је он био политички затвореник па самим тим се не може рећи да је непристрасан, напротив; такође, он није историчар. Нико не говори да то нису "наша посла", само треба бити аргументован, тј. да аргументи не буду видеи са Јутуба као код аутохтонаша - деретићеваца, шарићеваца и остале булументе.
Чињеницама против самоувереног незнања.

На мрежи ЛукаОБ

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 94
  • G2a-L497
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #55 послато: мај 03, 2019, 12:40:51 поподне »
Па наравно... Чим ја споменем неку особу која тврди супротно од ваше тезе о албанском поријеклу Климента одмах је та особа невјеродостојна јер је тобоже била политички затвореник итд.. Баш ме занима који су то дефтери? Пошто нисам стручан што се тиче убацивања слика на форум предлажем да погледаш један видео на јутјубу под именом "Историја и генетика Рашке области" па да ми га мало прокоментаришеш, јер ме баш занима твоје мишљење. Оно што Горан Шарић и Каплан Буровић износе је можете ви рећи пристрасно итд. али не можете рећи да није аргументовано и да нема одређене истине у свему томе. Одмах да кажем не браним Шарића јер знам какве оптужбе је послао на рачун ДНК пројекта и какве је будалаштине напричао, али што се тиче поријекла Албанаца и поријекла албанских племена је изузетно прецизан и тачан. У Климентима је познато и предање да је Србин православац из Мораче оженио дјевојку из Куча и да они воде поријекло од њиховог сина Климента. Зашто то предање нико није споменуо? Зашто је проблем рећи да су Клименте поарбанашене као и њихови сународници Краснићи,Хоти и Берише? Још у 15. вијеку Срби својим синовима дају име Бериша у Љубињу : http://slobodnahercegovina.com/turski-defter-iz-15-vijeka-capljina-je-srpska-zemlja-od-davnina/ "Бериша син Милорада", a Берише као племе се први пут у писаним изворима помињу два вијека КАСНИЈЕ!!!
И за претке, и за потомке.

Ван мреже DraganP-BG

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 130
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #56 послато: мај 03, 2019, 12:43:46 поподне »
Ово за имена једноставно није тачно. Погледај мало турске дефтере из 15. и 16. века, дакле још раније од 18. века и видећеш да се појединачно јављају словенска имена, али да преовлађују арбанашка. Што се тиче мита о четворици или петорици браће из Босне, родоначелницима Васојевића, Озринића, Краснића, Хота и Пипера, то је генетичка генеалогија одавно "разбуцала" јер ниједно од ових племена по мушкој линији нема никакве везе једно са другим, читај, припадају потпуно различитим хаплогрупама. Каплан Буровић није релевантан за оно што говориш с обзиром да је он био политички затвореник па самим тим се не може рећи да је непристрасан, напротив; такође, он није историчар. Нико не говори да то нису "наша посла", само треба бити аргументован, тј. да аргументи не буду видеи са Јутуба као код аутохтонаша - деретићеваца, шарићеваца и остале булументе.

Tačno za slovenska pod dva čime Vi objašnjavate prisutnost i proslavljanje Krsnih Slava po toj logici koja nema činjenično uporište .Naime koliko onda to ne računajući Malesiju pogotovo knjigu popa Jovićevića koji i sam pripadao Klimentima .Ispada da slovenske halpogrupa uopšte nema i da su Albanci većina...Samo nemojte da me trpate u nacionalne korporacije....Dakle po sistemu mi znamo postojanost slovenskih halpogrupa i lokusa ali oni su Albanci...Dakle nemam komentar nije nužno da dokazujete više bilo šta.Najlepše bih Vas zamolio da ovo što sam napisao nema veze sa političkim već demografskim kontekstom.Apsolutno u čemu se slažem sa Vama je početak Vašeg teksta ...HVALA

На мрежи ЛукаОБ

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 94
  • G2a-L497
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #57 послато: мај 03, 2019, 12:52:28 поподне »
И да се надовежем на господина Драгана, како можете објаснити појаву слава код свих тих племена? Па Марко Миљанов у Примјерима чојства и јунаштва наводи тачно које племе слави коју славу!
Хоти - Ивањдан, Кастрати - Марковдан, "Груди који су Латини" - "Госпођиндан", а "Груди који су Турци" - Ђурђевдан.
Вукали, Никали, Берише и Мртури - Госпођиндан итд....
И за претке, и за потомке.

Ван мреже НиколаВук

  • Помоћник уредника
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4705
  • I2-PH908>FT14506>Y52621, род Никшића
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #58 послато: мај 03, 2019, 01:10:06 поподне »
Одакле да почнем...ајде прво око прослављања слава. Мало више читајте и информишите се, албанска племена не прослављају славу на исти начин као Срби. Код Срба је то везано за породицу, код Албанаца искључиво за племе. Дакле Албанци не прослављају породичне славе, већ се на одређени дан окупљају сви чланови племена-фиса који могу да дођу; подсећам, једно племе може да броји и више стотина или хиљада људи, тако да то више подсећа на наше сеоске саборе него на интимнију породично-пријатељску атмосферу српске славе. Нема ломљења славског колача, свеће и осталих, типично српских обичаја. То што је нешто слично, не значи да је исто. Сасвим је могуће да су због вековног блиског контакта са Србима Арбанаси преузели неке елементе српске славе, али то свакако није исто што и наша слава.

Шарић није ауторитет ни у чему, ни за историју, ни за генетику, па ни за Албанце. Није ни најмање прецизан ни тачан око било чега, око Албанаца понајмање. Човек је Деретић 2.0, доведен ради слуђивања широких народних маса јер им је први пулен већ остарио па им је потребна свежа крв. Ако вас занима реална слика демографских процеса који су се дешавали на северу Албаније у касном средњем веку и у рано турско доба, предлажем да, за почетак, прочитате прва поглавља "Књиге о Косову", коју је написао Димитрије Богдановић; имамо је у нашој дигиталној библиотеци. "Универзитет Јутуб" никоме није срећу донео, понајмање ако о некој теми имате слабије знање.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже DraganP-BG

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 130
Одг: Срби из Северне Албаније и Старе Србије
« Одговор #59 послато: мај 03, 2019, 01:29:22 поподне »
Klimenti 1497
NAHIJA KLIMENTI

Katun Liceni

Selo Selcisa

Knez Rabjan, sin Kola; Djordjal, sin Rabjana; Vuk, sin Kola; Vuksan, sin Kola; Kole, sin Licena; Petro, sin Marasa; Vojko, sin Petrov; Maras, sin Radasa; Djuras, sin Petrov; Marko, sin Petrov; Vukic, sin Lazarev; Lazar, sin Vuka; Martin, sin Vuka; Martin, sin Lazara; Djerdjas sin Martina; Vukic, sin Martina; Ulic, sin Lazara; Djon, sin Klemendita; Vukca, sin Klemendita; Vuceta, sin Martina; Niko, sin Bracov; Deda, sin Nikov; Jovan, sin Nikov; Vuk, sin Braca; Radenko, sin Vuka, samac; Niko, sin Vuka, samac; Melko, sin Vuka, samac; Kole, sin Martina; Vuk, sin Martina; Deda, sin Martina; Vlad, sin Licena; Vuk, sin Vlada; Petro, sin Vlada; Vuk, sin Martina; Petro, sin Martina; Lubko, sin Martina; Vlad, sin Klemendita; Vuk, sin Mana; Petro, sin Mana; Mihalj, sin Mana, samac; Rajko, sin Bojkov; Vukale, sin Bojkov; Radko, sin Bojkov; Vuksan, sin Vukov; Pejo, sin Djordjev; Novak, sin Djurov;

kuca 40, samaca 6, ispendze 1150, desetak na zito danak 2 4, jecam karte 2, danak 6 26, pica karte 3, danak 7 21, taksa na ovce 84, brakovi i taksa na mlade i mladozenje 138, suma takse bez ovaca 1339.

Katun Djonovic

Selo Cpaja

Knez Maras, sin Lazara; Vuksan, sin Lazara; Vuceta, sin Lazara; Rasko, sin Marasa; Vuksan, sin Marasa; Decko, sin Novaka; Djurasin, sin Jovana; Vuksan, sin Djurasina, samac; Vuk, sin Klemendita; Mile, sin Vuka, samac; Pral, sin Vuka, samac; Martin, sin Vuka; Bojko, sin Vuka; Vuk, sin Nikole, ne placa; Djon, sin Vuka, samac; Stepan, sin Vuka, samac; Deda, sin Stepana; Vucko, sin Dede; Dako, sin Vukote; Dabo, sin Milana; Vuk, sin Nika; Vlado, sin Vukote; Luma, sin Nika; Vuk, sin Nika; Vlado, sin Vuka; Marin, sin Nika; Nina, sin Bora, samac; Lakic, sin Vuksana; Vlad, sin Vukote; Lula, sin Vukote, samac; Petko, sin Nika, samac; Petro, sin Vuja; Maras, sin Boce; Niko, sin Vukote; Leka, sin Boce; Niko, sin Ulkasa; Vucko, sin Ulkasa; Luc, sin Nika, ne placa; Djon, sin Kole; Vucko, sin Vucica; Maras, sin Dede, samac; Vucerin, sin Novakov; Vuceta, sin Leke, samac; Leka, sin Djonov, samac; Pavle, sin Mara; Leka, sin Mara; Duka, sin Andrije; Bogoja, sin Daba; Djon, sin Jovana; Maras, sin Pavla; Radosav, sin Mraca; Duka, sin Petra; Djuro, sin Radosava; Leka, sin Nika, samac; Bozidar, sin Lalje; Mile, sin Radosava; Radonja, sin Prespe; Vuk, sin Radosava; Vukica, sin Nika; Vuksan, sin Bozidara; Lulic, sin Prespe; Lulic, sin Nika;

kuca 47, samaca 13, ispendze 1500, desetak na zito, karte 1, danak 3 26, jecam karte 8, danak 3 83, pica karte 4, danak 6 27, danak na pcele 6, taksa na ovce 204, brakovi i taksa na mladozenje i mlade 180, suma takse bez ovaca 1822.

Katun Lesovic

Selo Cpaja

Knez Niko, sin Djona; Vuk, sin Nikov; Lala, sin Djonov; Vlad, sin Lala, samac; Lazar, sin Komana; Vucko, sin Lazara; Vukic, sin Lazara; Lakic, sin Vuka, samac; Djon, sin Petra; Vuceta, sin Djona; Lula, sin Mara; Lala, sin Mara; Petro, sin Rajkov; Djon, sin Petrov; Prespa, sin Rajkov; Rasko, sin Prespe; Lale, sin Petra; Deda, sin Petra; Matas, sin Petra; Djon, sin Mara; Vuk, sin Djona; Urana, sin Djona; Maras, sin Djona; Leka, sin Novaka; Stepan, sin Novaka, samac; Niko, sin Novaka, samac; Vucerin, sin Djona;

kuca 23, samaca 4, ispendze 675, desetak na zito danak 6, jecam karte 3, danak 9 39, pica karte 3, danak 4 20, taksa na ovce 43, svadbarina 81, suma takse bez ovaca 827.

Katun Muric

Selo Cpaja

Knez Stepan, sin Ulgasa; Vlado, sin Stepana; Niko, sin Vlada, samac; Djec, sin Petrov; Peras, sin Lapkov; Vuk, sin Perasa; Leko, sin Pavlusa; Dako, sin Leka; Pavle, sin Leka; Deda, sin Leka; Kole, sin Leka; Leko, sin Vesara; Petro, sin Vuckov; Lula, sin Djonov; Niko, sin Lule; Petro, sin Lule, samac; Roko, sin Djona; Vukac, sin Djona; Ulgas, sin Lazara; Vukic, sin Ulgasa; Deda, sin Lapkov; Vukic, sin Dede; Leko, sin Lazarev; Lula, sin Lazarev; Niko, sin Nika; Nina, sin Nika; Vuk, sin Dede; Pavle, sin Dede; Deda, sin Kelmendita;, ne placa; Stepan, sin Kelmendita; Maras, sin Stefana, samac; Pavle, sin Dode; Vuceta, sin Pavla, samac;

kuca 27, samaca 4, ispendze 775, desetak na jecam karte 2, danak 9 29, pica karte 1, danak 9 11, taksa na ovce 48, svadbarina 93, suma takse bez ovaca 908.

Katun Kolemadi

Selo Cpaja

Knez Lula, sin Djordja; Mikalj, sin Martina; Vucerin, sin Martina; Kom, sin Luma; Ulgas, sin Markise, Mluc, sin Nika; Dragan, sin Djordja, Petro, sin Draga; Vukoja, sin Draga; Mile, sin Djordja; Noksa, sin Mila; Lazar, sin Mila, samac; Petar, sin Mila, samac; Pavle, sin Mila; Kac, sin Pavla; Niko, sin Kaca; Vuksan, sin Nika; Baleta, sin Nika; udovica Dobrova; sina Nina;

kuca 15, samaca 3, udovica 1, ispendze 456, desetak na jecam, karte 1, danak 9 19, pica karte 1, danak 9 10, taksa na ovce 24, svadbarina 54, suma takse bez ovaca 539, ukupno prinosa od sela Klemendita bez takse na ovce 5435.

Pored albamskih imena jko su zastupljena srpska imena kkao sto su Milo, Dobrosav, Drago, Dragan, Pavle . Ipak je vremenom preovladao albanski jezik.