Аутор Тема: Српски N-P189.2  (Прочитано 153660 пута)

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1099
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #120 послато: септембар 18, 2015, 10:40:12 поподне »
Појавио ми се у поклапањима један човек из Босне (вероватно Хрват) Матић

А шта мислиш о Мате Глушцу?
СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ

Ван мреже Đorđo

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 656
  • shí shì qiú shì
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #121 послато: септембар 18, 2015, 10:49:12 поподне »
Написао сам да је човек вероватно Хрват јер је из места где 1991 било по попису 0,51% Срба

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1099
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #122 послато: септембар 18, 2015, 11:12:07 поподне »
Ниси ми одговорио на питање.
СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ

Ван мреже Đorđo

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 656
  • shí shì qiú shì
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #123 послато: септембар 19, 2015, 07:54:59 пре подне »
Ниси ми одговорио на питање.
Никад чуо

Ван мреже Đorđo

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 656
  • shí shì qiú shì
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #124 послато: септембар 27, 2015, 07:12:27 поподне »
вечерас сам се отворио, наручио сам себи проширење до 67 маркера, Тадићу до 37  :'(
Пре свега морам да похвалим ФТДНА јер су се убрзали у давању исхода. Ова два теста сам наручио 04.09. а вечерас видим сасвим случајно видим да су урађени исходи и за мене и за Тадића иако је термин био крајем новембра.

Најважнији утисак за сада (на основу првих 37 белега) је да је "Бранилов" хаплотип веома близак модалном целе групе јер на првих 37 маркера имамо само једну полузаједничку мутацију у односу на модални хаплотип (модал је на CDY 37-39, Тадићу 38-39, а мени и Чорку 39-39)

Делић
14   25   14   10   11-16   11   12   12   14   14   29     18     9-9      11       12           25   14   20   30   13-14-14-14   10   11           18-19   14   14   17   17   39-39   12   10   11   8    15-15           8   11   10   8    11           10   12-13   20-21    15   11   12   10   16   7   14   24   22   14   12   11   15   10   12   12   11

Тадић
14   25   14   10   11-17   11   12   12   14   14   29     17     9-9      11       12      25   14   20   31   13-14-14-14   10   11           18-19   14   14   17   18   38-39   12   10

Ван мреже Александар Невски

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 983
  • Борац за педерско-некрофилско-људождерска права.
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #125 послато: септембар 27, 2015, 07:35:00 поподне »
Најважнији утисак за сада (на основу првих 37 белега) је да је "Бранилов" хаплотип веома близак модалном целе групе јер на првих 37 маркера имамо само једну полузаједничку мутацију у односу на модални хаплотип (модал је на CDY 37-39, Тадићу 38-39, а мени и Чорку 39-39)

Делић
14   25   14   10   11-16   11   12   12   14   14   29     18     9-9      11       12           25   14   20   30   13-14-14-14   10   11           18-19   14   14   17   17   39-39   12   10   11   8    15-15           8   11   10   8    11           10   12-13   20-21    15   11   12   10   16   17   14   24   22   14   12   11   15   10   12   12   11


Ђорђо, честитам за тебе и Тадийића! Посебно ми йе драго што се потврђуйе да йе Давор найближи пивскоме огранку. Сада би Велики Ипсилон био права ствар, ако се то може приуштити.
Србски пѣсник Лаза Костић: "у млазових прочитам сричући" "по уздасих тако први' у јунака реч поврви"

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1099
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #126 послато: септембар 28, 2015, 07:57:24 поподне »
Можда ради расветљавања енигме пивско-бањанске N1a неби било на одмет поново поменути и ово предање


Најзад, о поријеклу величких Шаљана постоји још једно, тзв. ''Бованско предање'', које је записао Растко А. Шаљић. Он тврди '' да је ово предање било веома живо код памтиша у Бовану (Бјелопавлићи) све до 1860. године, када је Бован до темеља порушен''.
По овом предању, у годинама Кандијског рата (1645 - 1669) између Венеције и Турске, Ђуро Иванов Кадић, са два брата и неким другим ратницима из Бјелопавлића прешли су на Млетачку територију, у Боку Которску. Од оних који су били способни за борбу Млечани су формирали хајдучке чете, ради заједничке борбе против Турака, а дозваљавали су им да изводе и самосталне оружане акције против свега што је турско. Хајдуци су у самосталним акцијама нападали турску војску и цивилно турско становништво. Убијали су, пљачкали и заробљавали турско робље. У једној од тих хајдучких чета био је и Ђуро Кадић, са два брата. Они су заједно са осталим хајдуцима чинили велика зла Турцима. По престанку Кандијског рата Млечани су хајдуке пребацили у Истру, одакле су после краћег боравка побјегли због лоших услова за живот и вратили се у свој завичај.

СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ

Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #127 послато: септембар 28, 2015, 08:12:09 поподне »
Можда ради расветљавања енигме пивско-бањанске N1a неби било на одмет поново поменути и ово предање

Поред овог предања можда треба поменути и предања неких N1a родова у Бањанима да су поријеклом из Старе Србије, а сјеверну Албанију у предањима можемо изједначити са Старом Србијом.

Та веза исток-запад ми изгледа као питање: шта је старије-кокош или јаје...

Треба имати у виду и велико присуство N1a родова у Крајини. Они су свакако били дио миграционог вала из Херцеговине у 16.вијеку, што значи да су 16. вијеку вјероватно већ били разгранати на подручју Бањана и Пиве.

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7795
  • I2a S17250 A1328
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #128 послато: септембар 28, 2015, 08:14:30 поподне »
Можда ради расветљавања енигме пивско-бањанске N1a неби било на одмет поново поменути и ово предање

Миграција је у том периоду било много. Појединац је могао завршити у крају с којим иначе није имао никакве везе, али одатле понети завичајни надимак. Као што је случај са Чером. Мени једноставно не иде племе Шаља и N1a. Зато, веома је могућа варијанта о привременом Черином боравку у Шаљи, а затим доласку у Велику. Што се тиче католичке вере, ни то се не коси са предањем о пореклу из Бјелопавлића, јер је у Брдима било католика до краја 17. века (Пипери, Бјелопавлићи), а негде и касније (Кучи). Једино што би братство Кадића отпало, бар према досадашњим сазнањима, јер би они, као огранак Бјелопавлића требало да буду Е-V13. Можда је Чера од неког стариначког братства из Боана или околине. Или, можда, Кадићи нису из лозе Бијелог Павла?
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1099
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #129 послато: септембар 28, 2015, 08:25:30 поподне »
Хтео сам указати на евентуалну ранију везу са Кадићима (пре 17.века), јер чињеницно су Тадићи у Пиви пре 17. века, а то се коси са догађајима из долепоменутог предања (Кандијски рат)
СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7795
  • I2a S17250 A1328
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #130 послато: септембар 28, 2015, 08:44:52 поподне »
Хтео сам указати на евентуалну ранију везу са Кадићима (пре 17.века), јер чињеницно су Тадићи у Пиви пре 17. века, а то се коси са догађајима из долепоменутог предања (Кандијски рат)

Није спорно. Преци Черини су у Кадића Боан могли доћи из Пиве / Бањана (или ко зна одакле већ) пре 17. века. Питање је само да ли постоји веза између Чере и Кадића.
Област Бјелопавлића је у та времена била прилично прометна. Многа братства која не потичу од Бијелог Павла су ту живела, краће или дуже.
А можда је само забуна у првом слову: Тадићи / Кадићи  ;) 
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1099
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #131 послато: септембар 28, 2015, 08:49:50 поподне »

А можда је само забуна у првом слову: Тадићи / Кадићи  ;)


Значи тражимоКадића за тестирање :)
СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ

Ван мреже Đorđo

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 656
  • shí shì qiú shì
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #132 послато: септембар 28, 2015, 09:02:14 поподне »
Миграција је у том периоду било много. Појединац је могао завршити у крају с којим иначе није имао никакве везе, али одатле понети завичајни надимак. Као што је случај са Чером. Мени једноставно не иде племе Шаља и N1a. Зато, веома је могућа варијанта о привременом Черином боравку у Шаљи, а затим доласку у Велику. Што се тиче католичке вере, ни то се не коси са предањем о пореклу из Бјелопавлића, јер је у Брдима било католика до краја 17. века (Пипери, Бјелопавлићи), а негде и касније (Кучи). Једино што би братство Кадића отпало, бар према досадашњим сазнањима, јер би они, као огранак Бјелопавлића требало да буду Е-V13. Можда је Чера од неког стариначког братства из Боана или околине. Или, можда, Кадићи нису из лозе Бијелог Павла?
Многи Малисори имају предање о доласку из Босне, па је тако можда и Черин предак стигао некад из Босне у Шаљу, мада је питање како ништа од П189.2 лозе није остало код Албанаца, једино ако је било у питању релативно краће задржавање у Шаљи.

Ван мреже Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7107
  • I1 P109 FGC22045
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #133 послато: септембар 28, 2015, 09:19:54 поподне »
А можда је само забуна у првом слову: Тадићи / Кадићи  ;)

Могуће, нешто слично се десило са једном граном Тадића у Барањи који су постали Дадићи, лако може бити да се и овде ради о пермутацији првог слoва.
« Последња измена: септембар 28, 2015, 09:30:34 поподне админ »

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7795
  • I2a S17250 A1328
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #134 послато: септембар 28, 2015, 09:24:14 поподне »
..., мада је питање како ништа од П189.2 лозе није остало код Албанаца, једино ако је било у питању релативно краће задржавање у Шаљи.

Могуће је, ако је то био појединац, ратник, бегунац... Једноставно се склонио тамо неко време, па продужио у Велику. Зато нема његовог трага код Албанаца. А ни иначе нема П189.2, што вероватно потврђује да "Чера" није био од Шаља. Стављам га под наводнике, јер је, очито, у питању неки надимак. ЦГ хајдуци су често имали надимке (некад чудне, некад намерно од турских или албанских имена), како турске власти не би знале о коме се ради и евентуално им се светили преко сродника.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7795
  • I2a S17250 A1328
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #135 послато: септембар 28, 2015, 09:25:43 поподне »
Могуће, нешто слично се десило са једном граном Тадића у Барањи који су постали Дадићи, лако може бити да се и овде ради о пермутацији првог слoва.

И сличност презимена и идентификација са великим братством (и знаменитом, по убиству књаза тиранина).
« Последња измена: септембар 28, 2015, 09:30:47 поподне админ »
"Наша мука ваља за причешћа"

Orthodoxia1453

  • Гост
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #136 послато: септембар 28, 2015, 10:38:59 поподне »
Провукао сам наше N1a P189.2 хаплотипове (37 и 67 маркера) кроз калкулатор Невског, како бих видио каква су предвиђања око најскоријег заједничког претка ове врло занимљиве групе.

37 МАРКЕРА
Брой потомачких хапловрст: 8
Ознак: 37 (различитих 30)
Укупно врѣдностий: 296
Ознак по хапловрсти: 37
Брой колѣн са 50%=25.923
Колѣн=1    вѣров = 1.10449e-021%    збирна вѣров = 1.10449e-021%
Колѣн=2    вѣров = 2.10812e-015%    збирна вѣров = 2.10813e-015%
Колѣн=3    вѣров = 7.01567e-012%    збирна вѣров = 7.01777e-012%
Колѣн=4    вѣров = 1.72095e-009%    збирна вѣров = 1.72797e-009%
Колѣн=5    вѣров = 1.00826e-007%    збирна вѣров = 1.02554e-007%
Колѣн=6    вѣров = 2.38436e-006%    збирна вѣров = 2.48691e-006%
Колѣн=7    вѣров = 3.01293e-005%    збирна вѣров = 3.26162e-005%

67 МАРКЕРА
Брой потомачких хапловрст: 5
Ознак: 67 (различитих 58)
Укупно врѣдностий: 335
Ознак по хапловрсти: 67
Брой колѣн са 50%=23.7309
Колѣн=1    вѣров = 3.30426e-015%    збирна вѣров = 3.30426e-015%
Колѣн=2    вѣров = 1.14117e-010%    збирна вѣров = 1.1412e-010%
Колѣн=3    вѣров = 3.91946e-008%    збирна вѣров = 3.93087e-008%
Колѣн=4    вѣров = 2.03129e-006%    збирна вѣров = 2.0706e-006%
Колѣн=5    вѣров = 3.72722e-005%    збирна вѣров = 3.93428e-005%
Колѣн=6    вѣров = 0.00035417%    збирна вѣров = 0.000393513%
Колѣн=7    вѣров = 0.0021353%    збирна вѣров = 0.00252881%

Дакле, на основу прорачуна на 37 маркера, заједнички предак ове групе могао је живјети прије неких 778 година (прва половина XIII вијека).
На основу прорачуна на 67 маркера, заједнички предак ове групе могао је живјети нешто касније, прије неких 712 година (почетак XIV вијека).

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1099
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #137 послато: септембар 29, 2015, 12:03:17 пре подне »
Ових 778г. до заједничког претка би се могли довести у везу са упадима Татара 1242г. у наше јужне крајеве (од Дубровника преко Котора до Дриваста код Скадра), које хроничар Тома архиђакон у погл. 37 свога дела "Historia Salonitana" сликовито описује.

http://de.scribd.com/doc/47787915/Toma-Arhiđakon-Historia-Salonitana-Književni-krug-Split-2003#scribd
СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ

Ван мреже vojislav.ananic

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1239
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #138 послато: септембар 29, 2015, 05:50:54 пре подне »
Врло је интересантно да господин Божидар Алексе Вукчевић у МЛЕТАЧКОМ ПОПИСУ СТАНОВНИШТВА СКАДРА И ОКОЛИНЕ ИЗ 15. ВИЈЕКА (СРБИ СКЛАВОНИЈЕ И СКАДРА XV вијека И ХИЛАНДАРСКИ ПОСЈЕД КАМЕНИЦА), помиње насеље СУЊА на 95. страни. На том локалитету је наводно живео ЧЕРА, одакле је због крвне освете морао да се склони у место ВЕЛИКА на Чакору. Одатле су његови потомци у време оних великих сеоба кренули ка западу и стигли до Баније, где су населили Папиће код данашње Суње (која подударност). Углавном, приликом свих сеоба, Срби су са собом увек носили и старе топониме. Е, сада, та сеоба је ваљда ишла преко Јајца и Кључа, а да ли су одатле прво кренули ка Далмацији, а оданде касније ка Змијању, да би се коначно скрасили на Банији, то не знам.

Ван мреже vojislav.ananic

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1239
Одг: Српски N-P189.2
« Одговор #139 послато: септембар 29, 2015, 07:54:49 пре подне »
Између осталог, у наведеном МЛЕТАЧКОМ ПОПИСУ СТАНОВНИШТВАСКАДРА И ОКОЛИНЕ ИЗ 15. ВИЈЕКА И ХИЛАНДАРСКИ ПОСЈЕД КАМЕНИЦА,пише: "Склавонија у овом попису заузима област која ће имати и других назива као Епир, Дибра, Дукађин, и сл. На западу је ишла од Љеша и ријеке Дрина, на сјеверу до планинског венца Веље Горе (данас Проклетије) изнад Светог Спаса, на истоку Црним Дрином до планинског венца Јабланице и Черменике и одатле на југ излазила код Драча. Зависно од мишљења записивача, могла је бити сврстана у област Албаније или Далмације док је Скадарска област више сматрана као Далмација или Зета. Назив Склавонија или Славонија односио се на исту територију коју су запоседали Sclavi, Срби. Како су они мигрирали током бурног 15. века тако се и овај назив селио са њима у венецијанској интерпретацији. Крајем 15. в. тачније око 1490. год. которски провидури ће област данашње Катунске нахије означавати као Склавонију али се тај назив није одржао. Преовладао је назив Црна Гора који је махом новодосељено становништво користило. Назив Либурнија за ту област се исто није одржао док је назив Горња Зета био углавном прихваћен у 14. и 15. веку.
ОБЛАСТ ИЛИ ДРЖАВА СКАДАР ЈЕ ЈАСНИЈЕ ДЕФИНИСАНА. ОБУХВАТАЛА ЈЕ НА ЗАПАДУ ОД ЈАДРАНСКОГ МОРА РЕКОМ БОЈАНОМ И ПРИБЛИЖНО ДАНАШЊОМ ДРЖАВНОМ ГРАНИЦОМ ПРЕКО ЈЕЗЕРА, СРЕДИНОМ ХОТА И ОБОДОМ ВЕЉЕ ГОРЕ (ПРОКЛЕТИЈА), ЗАТИМ НА СЕВЕРУ ЈУЖНИ ДЕО МАЛЕСИЈЕ И МАЊИ ЈУЖНИ ДЕО ПЕТРИСПАНА ДО РЕКЕ ДРИНА. НА ИСТОКУ СЕ ГРАНИЧИЛА ДРИНОМ ДО ЉЕША И ЈАДРАНСКОГ МОРА, ДАКЛЕ СКЛАВОНИЈОМ. ОКОЛИНА УЛЦИЊА ЈЕ НАВЕДЕНА КАО DISTRICT BALSIN А ДЕО ЗЕТСКЕ РАВНИЦЕ ЈЕ СМАТРАН ДА ПРИПАДА ВЕНЕЦИЈИ.
-У горњем изводу Романиа означава грчку тј. Византију.
ВЕНЕЦИЈАНСКИ ПОПИС ОБЛАСТИ СКАДРА 1416. И 1417. ГОДИНЕ. ИЗВОДИ.
ACTA ALBANIE VENETA
Saeculorum XIV et XV (XIV i XV veka). Josephi Valentini S. J. 2158/69"

Даље, на 95-ој страни: " Село СУЊА, припада Петриспану, тимар је старјешине.
Petro sin Sunjasa; Nikola Sunjin; Deda Sunjin; Andrija Dobranac;;,,,:Djerddj, sin Dragoca: Kola, sin Dragoca; Marko Dragocev; Nikola Dragocev; Petro, sin Dragoca; Vuk, sin Sunje."

Šteta je što zbog veličine teksta, ne može sve da se objavi, nego sam i ovo prekucavao.