У антропогеографској студији "Дреница" Татомир Вукановић је навео да су у време његових истраживања (30-тих година 20. века) у Дреници боравиле три групације Рома - Мађупи, Габељи и Раденовци (мада верујем да је слична ситуација била на целом простору Космета). Прве две групе су биле исламске, а последња православне вероисповести. Мађупе је окарактерисао као муслиманске Роме сталноседеоце који су се углавном бавили земљорадњом и који су говорили само албанским језиком, и себе представљали као Албанце, али их други Албанци као такве нису прихватали и називали су их Мађупима, нису се од њих женили нити удавали своје девојке за њих (навео је и да се ова разлика донекле избрисала након Другог рата). Претпостављам да би се они могли идентификовати са онима који се данас називају Ашкалијама и Египћанима. С друге стране, Габељи су били номади, чергари, који су живели у трошним колибама (нешто слично данашњим картон-ситијима) и који су говорили и ромским и албанским језиком. Њих су сви становници, и Албанци и Срби, сматрали најнижом друштвеном кастом. Раденовци су православни Роми који су били сталноседеоци, бавили се земљорадњом и говорили само српским језиком и, слично као Мађупи у односу према Албанцима, су се "прибијали" уз Србе, за себе су увек говорили да су Срби али их је околина увек карактерисала као Цигане Раденовце (и за њих је важила забрана женидбе и удадбе слично као за Мађупе, али су после Другог рата и они кренули да се мешају са Србима).
Да ли су ти Мађупи уствари заиста данашње Ашкалије и Египћани? Код њих је приметно тврдокорно порицање да су Роми (ваљда због тога што нису хтели да их повезују са чергарима Габељима, а из сличног разлога су вероватно и Раденовци порицали своје ромско порекло) као и то да им је матерњи језик албански (слично као што је Раденовцима матерњи језик српски). Иначе Ашкалије за себе говоре да потичу из Ашкелона (у данашњем Израелу), да им је одатле и карактеристично име, док Египћани за себе кажу да су потомци старих Египћана (?!). Иначе лично познајем једну девојку којој су родитељи пореклом са Космета и која би по овој класификацији била Мађупка (мада мислим да би се она изјаснила као Албанка), а која по свом физичком изгледу заиста одудара од типичног ромског "индијског" изгледа (и не само по томе, већ и по општој образованости, култури облачења и опхођења, хигијени итд.), већ више вуче на Блиски Исток или северну Африку (светлија је, има коврџаву косу слично као мулати нпр. итд.). Да ли би онда било истине у њиховим причама да они немају везе са Ромима (мада ми је то и даље много сумњиво)?