Аутор Тема: R1b-Z2103>BY611>Z2705  (Прочитано 104269 пута)

Ван мреже Savski

  • Почетник
  • **
  • Поруке: 21
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #720 послато: јануар 12, 2021, 12:17:02 поподне »
Добро би било да Савски бар објави своје маркере, како бисмо видјели на ком нивоу се десила маркерна промјена 439=13 и 549=14, а која се десила негдје испод BY199059 нивоа, јер их Слатинац не посједује. ...

458=16
439=13
549=14
650=20

Ван мреже Зрно

  • Помоћник уредника
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1658
  • R1b>BY611>YZ2705>BY200954
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #721 послато: јануар 12, 2021, 12:24:30 поподне »
458=16
439=13
549=14
650=20

Ово је баш чудно за 458=16. Проверите још једном.

Иначе има унутар BY200954 један који није 439=13, него 12.

Изгледа да је најпоузданији овај 650=20.



Ван мреже Savski

  • Почетник
  • **
  • Поруке: 21
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #722 послато: јануар 12, 2021, 12:30:32 поподне »
Ово је баш чудно за 458=16. Проверите још једном.

Иначе има унутар BY200954 један који није 439=13, него 12.

Изгледа да је најпоузданији овај 650=20.


Ван мреже Mihajlo

  • Члан Друштва
  • Помоћник
  • *****
  • Поруке: 116
  • R1b Y37280 Y84624
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #723 послато: јануар 12, 2021, 01:10:41 поподне »
Било би веома значајно да проследите резултат Yfull-y.

Већи број квалитетних узорака код Yfull-a омогућује већу прецизност процене старости разних грана и подграна.

Ван мреже Savski

  • Почетник
  • **
  • Поруке: 21
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #724 послато: јануар 12, 2021, 08:41:28 поподне »
Како год, рекао бих да се из стабла наслућује правац миграције: Стара Србија>Сјевероисточна Босна>Крајина.

За предања типа "из Црне Горе" или "из Херцеговине" засад нема баш пуно генетичког основа.

Најстарији род у линији BY199059 за који знамо су Чубрци, који су по предању доселили на Косово (Ругове > Крлигате > Слатина) из Мораче некад крајем 17. вијека. Мој најстарији предак за којег знам је рођен у сјеверноисточној Босни крајем 18. вијека. Вјерује се да није првотни досељеник, припадника моје породице је било тамо и раније, али им гробови нису сачувани/очувани. Од господина Зрнића забиљежени предак је рођен крајем 17. вијека у Далмацији.

Čubrci (11 kuća, Aranđelovdan). Iz svoje starine Morače iselili se prvo u Metohiju (pećku nahiju), potom odatle u Krligate (Stari Kolašin), odakle su se u Slatinu preselili „na 12 godina pre uzimanja Toplice“. Tad su (1865) zatekli u selu 3-4 kuće Srba (Topličane, Zogoviće, Mitiće) i isto toliko Arbanasa.[14] Jovan Cvijić u istraživanju o poreklu srpskog stanovništva u pojedinim kosovskim selima piše da u selu Slatina kod Vučitrna, pored ostalih porodica, živi i jedna porodica sa 4 kuće, koja je starinom iz Morače, selo Čubrce.[15] Sekula Dobričanin u knjizi o Donjoj Morači piše: "Jedna grupa Moračana živjela je u Krligatama kod Kolašina mitrovičkog. Tu se doselio kao rodonačelnik Mojsilo Čubrk."[16] Mojsilo se skumio sa Raškovićima iz sela Drijena (koji su poreklom iz plemena Morača), gde je Mojsilo živeo neko vreme, nakon čega Mojsilo je dobio zemlju u Krligate u Drenici gde se i preselio. Čubrci su u Krligate, u Drenici živeli sve do 1865. godine kada su se iselili u Slatini. Radoslav Lj. Pavlović u knjizi - Seoba Srba i Arbanasa u ratovima 1876 i 1877-1878 godine[17] piše: Pardusi, arbanaški muhadžiri u kosovskom selu Veskovcu i selu Gornjoj Pakaštici (Pardusu) u Labu, iz Pardusa u Kopaoniku, svoje se sa pravoslavnim Katićima (Aranđelovdan), koji su se 1878 god. iselili iz Pardusa u selo Grgure u Gornjoj Toplici. Srodnici Pardusa i Katića su Krligaćani (Đorđevići i Todorovići, 10 kuća, Aranđelovdan) u kosovskom selu Slatini (mahali Krligaćana), doseljenih iz sela Krligata u Drenicu, daljim poreklom od Dakića iz Rugove, a najdaljom starinom iz Morače u Crnoj Gori. Atanasije Urošević u prilogu o plemenskim osobinama Albanaca i prenošenju plemenskih imena na drugo stanovništvo piše: Na Kosovu i okolnim oblastima se kod Albanaca stvorilo mišljenje da su pripadnici istog fisa (plemena) svi oni čija je slava ista. Tog se mišljenja ne samo donekle pridržavalo prilikom ulaženja poislamljenika u fisove već se ono prenosilo i na Srbe koji su ostajali u Pravoslavlju. Tako Srbi Čubrci u Slatini (vučitrnskoj) nazivaju se Klimentima zato što slave Aranđelovdan, a to je zato što su starinom iz Rugova, čiji su sadašnji stanovnici (Albanci) pripadnici toga fisa (Klimenata).[18] Od Čubrka su: Đorđevići, Janićijevići, Nastići i Todorovići. Po njima se u Slatini zvala jedna mahala (Krligatska mahala).

Самим тиме, вјероватноћа да су преци низводних лоза населили блисковременски прво Косово и Метохију, те затим сјеверноисточну Босну (и успутне крајеве уз Дрину), па Крајину и напокон Далмацију, није велика. По том питању мишљење Милоша сматрам тренутно највјеродостојнијим:

Дaклe, Mopaчaни (Apaнђeлoвдaн/Apaнђeлoвдaн) cпaдajу у cтape дoceљeникe, кoje je кpajeм XVII вeкa пoчeлa нaceљaвaти туpcкa упpaвa у нaпуштeнa ceлa Мeтoxиje, Paшкe, Koпaoникa нaкoн Вeликe ceoбe. Чубpци cу вepoвaтнo дeo тe мигpaтopнe cтpуje, кojи cу пoчeткoм XVIII вeкa нaceлили у Мeтoxиjу, дa би ce кpajeм XVIII вeкa нaceлиo у Kpлигaтe њиxoв poдoнaчeлник Mojcилo. Oву кoмбинaциjу cлaвe и cличнo мaглoвитo пpeдaњe o Meтoxиjи имajу и Шмигићи из Лeoчинe у Дpeници. Cинoви Paдocaвa ce oкo 1860. нaceљaвajу у Cлaтину. Moгућe дa cу и кoпaoнички Mopaчaни нaceлили Koпaoник из пpaвцa Meтoxиje, a дa je мигpaциoни пpaвaц ишao пpeкo Шeкулapa и Pугoвe, бaш у вpeмe дoлacкa Kлимeнaтa у Pугoву, пa oтудa и пpoжимaњa у пpeдaњимa, jep je дoшлo cигуpнo дo дoдиpa упpaвo нa тoм пoдpучjу. Cвaкaкo peзултaт Чубpкa и Шмигићa бићe интepecaнтaн зa oву пpичу...

Наиме да су преци низводних лоза из краја Мораче већ почетком или средином 17. вијека кренули са сеобом не само у источном, већ и у сјеверном правцу. Нажалост фали генетске основе за ту тврдњу, по мом сазнању још није пронађена та грана у Морачанима.

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1723
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #725 послато: јануар 12, 2021, 10:33:48 поподне »
Ово је баш чудно за 458=16. Проверите још једном.

Иначе има унутар BY200954 један који није 439=13, него 12.

Изгледа да је најпоузданији овај 650=20.

И Јовановићи из Дујака имају 458=16, уз 439=13 и 549=14, а и славе Никољдан. Ову породицу би било добро СНП провјерити.

Промјена 650=20 се десила на нивоу BY199059, промјена 549=14 на нивоу BY198296, а промјена 439=13 негдје испод BY198296. Наравно не можемо знати тачно на ком СНП-у јер има више СНП-ова на истом нивоу.

Ови неки код којих је 439=12 ,а припадају BY200954, су вјероватно имали повратну мутацију.
« Последња измена: јануар 12, 2021, 10:36:03 поподне drajver »

Ван мреже Слатинац

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 338
  • R1b>BY611>Z2705>BY199059
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #726 послато: јануар 12, 2021, 10:48:24 поподне »
Најстарији род у линији BY199059 за који знамо су Чубрци, који су по предању доселили на Косово (Ругове > Крлигате > Слатина) из Мораче некад крајем 17. вијека. Мој најстарији предак за којег знам је рођен у сјеверноисточној Босни крајем 18. вијека. Вјерује се да није првотни досељеник, припадника моје породице је било тамо и раније, али им гробови нису сачувани/очувани. Од господина Зрнића забиљежени предак је рођен крајем 17. вијека у Далмацији.

Самим тиме, вјероватноћа да су преци низводних лоза населили блисковременски прво Косово и Метохију, те затим сјеверноисточну Босну (и успутне крајеве уз Дрину), па Крајину и напокон Далмацију, није велика. По том питању мишљење Милоша сматрам тренутно највјеродостојнијим:

Наиме да су преци низводних лоза из краја Мораче већ почетком или средином 17. вијека кренули са сеобом не само у источном, већ и у сјеверном правцу. Нажалост фали генетске основе за ту тврдњу, по мом сазнању још није пронађена та грана у Морачанима.
Поштовани Савски, предање о пореклу из Мораче је одавно оповргнуто. Ви сте нови на форуму, па можда нисте успели да упратите резултате, писања и шта се све издешавало за ове две године. Видите, ни Шмигићи, ни Чубрци као ни остале породице са Косова и Метохије које имају предање о пореклу из Мораче и које славе и преслављују Аранђеловдан немају скоро никакве генетске везе како са племеном Морача, тако и са тим крајем. Било је пуно пута речи на форуму о тим предањима о пореклу из Мораче, Куча, Дробњака која су се на крају испоставила нетачним. Црна Гора је можда један од најбоље тестираних крајева, скоро свако племе и братство су тестирани и њихове хаплогрупе и гране су одлично познате, а грана BY199059 којој ви и ја припадамо се уопште не појављује нигде у Црној Гори. Порекло ове гране као што су поједини чланови написали треба тражити у Старој Србији, али полако, то ће се открити кроз будућа тестирања. Мало је припадника наше гране из Србије тестирано (мислим на WGS/BigY тестирање), па самим тим рано је било шта говорити и износити крајње закључке о пореклу гране и како се ширила тј. мигрирала кроз векове итд...Једна по мени од најреалнијих и можда једина могућа теза је та да је грана настала на Косову и да је мигрирала на Стари Влах, отуда у Босну.

Ван мреже Savski

  • Почетник
  • **
  • Поруке: 21
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #727 послато: јануар 12, 2021, 11:11:04 поподне »
Поштовани Савски, предање о пореклу из Мораче је одавно оповргнуто. Ви сте нови на форуму, па можда нисте успели да упратите резултате, писања и шта се све издешавало за ове две године. Видите, ни Шмигићи, ни Чубрци као ни остале породице са Косова и Метохије које имају предање о пореклу из Мораче и које славе и преслављују Аранђеловдан немају скоро никакве генетске везе како са племеном Морача, тако и са тим крајем. Било је пуно пута речи на форуму о тим предањима о пореклу из Мораче, Куча, Дробњака која су се на крају испоставила нетачним. Црна Гора је можда један од најбоље тестираних крајева, скоро свако племе и братство су тестирани и њихове хаплогрупе и гране су одлично познате, а грана BY199059 којој ви и ја припадамо се уопште не појављује нигде у Црној Гори. Порекло ове гране као што су поједини чланови написали треба тражити у Старој Србији, али полако, то ће се открити кроз будућа тестирања. Мало је припадника наше гране из Србије тестирано (мислим на WGS/BigY тестирање), па самим тим рано је било шта говорити и износити крајње закључке о пореклу гране и како се ширила тј. мигрирала кроз векове итд...Једна по мени од најреалнијих и можда једина могућа теза је та да је грана настала на Косову и да је мигрирала на Стари Влах, отуда у Босну.

Хвала вам на информацији. Значи само поријекло фамилије Чубрк/Јанићијевић још није потврђено, тј. вјерује се да је поријеклом из Старе Србије? Једино што нам је тренутно познато, је да води поријекло из Крлигата и да је у том ширем крају, по тренутном сазнању одвајкада?


Ван мреже на Црвeњском путу

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1205
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #728 послато: јануар 13, 2021, 09:04:27 пре подне »
Поштовани Савски, предање о пореклу из Мораче је одавно оповргнуто. Ви сте нови на форуму, па можда нисте успели да упратите резултате, писања и шта се све издешавало за ове две године. Видите, ни Шмигићи, ни Чубрци као ни остале породице са Косова и Метохије које имају предање о пореклу из Мораче и које славе и преслављују Аранђеловдан немају скоро никакве генетске везе како са племеном Морача, тако и са тим крајем. Било је пуно пута речи на форуму о тим предањима о пореклу из Мораче, Куча, Дробњака која су се на крају испоставила нетачним. Црна Гора је можда један од најбоље тестираних крајева, скоро свако племе и братство су тестирани и њихове хаплогрупе и гране су одлично познате, а грана BY199059 којој ви и ја припадамо се уопште не појављује нигде у Црној Гори. Порекло ове гране као што су поједини чланови написали треба тражити у Старој Србији, али полако, то ће се открити кроз будућа тестирања. Мало је припадника наше гране из Србије тестирано (мислим на WGS/BigY тестирање), па самим тим рано је било шта говорити и износити крајње закључке о пореклу гране и како се ширила тј. мигрирала кроз векове итд...Једна по мени од најреалнијих и можда једина могућа теза је та да је грана настала на Косову и да је мигрирала на Стари Влах, отуда у Босну.

Коју славу славе Шмигићи?

Ван мреже Зрно

  • Помоћник уредника
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1658
  • R1b>BY611>YZ2705>BY200954
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #729 послато: јануар 13, 2021, 10:13:11 пре подне »
Настанак BY199059 се везује за широку област од Полимља на западу до Косова на истоку. За сада је такво стање, а са новим резултатима можда дођемо до прецизнијег изворишта. То што је Слатинац при корену гране, не значи аутоматски да је у његовом крају извориште. По тој логици би онда читава наша BY611 потицала из западног Средоземља, тачније са Сардиније, пошто је узорак са Сардиније у самом корену BY611, са звездицом. А знамо да је Сардинија била само уточиште за најстарије европске гране и да су тамо стигли однекуд.

Ван мреже Зрно

  • Помоћник уредника
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1658
  • R1b>BY611>YZ2705>BY200954
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #730 послато: јануар 13, 2021, 10:18:22 пре подне »
Можда резултати Вјетровића, Дивца, Дугалића и Драгаша (који се очекују) направе велики помак. Неки од њих ће сигурно припадати грани BY199059.

Ван мреже goca 11

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 743
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #731 послато: јануар 13, 2021, 10:44:42 пре подне »

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4770
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #732 послато: јануар 13, 2021, 11:29:09 пре подне »
Можда резултати Вјетровића, Дивца, Дугалића и Драгаша (који се очекују) направе велики помак. Неки од њих ће сигурно припадати грани BY199059.

Ако неки од њих буду припадали вашој грани, а уз то и Ћубрци са Старог Влаха и Чубрци са Косова буду исто, мислим да је јасно да је матица негде око Сјеничког поља. Тако да остајем при ставу да се овде ради о власима С(ј)енице, који се спомињу у дефтерима са краја 15. века. :)

Ван мреже на Црвeњском путу

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1205
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #733 послато: јануар 13, 2021, 02:18:22 поподне »

Ван мреже на Црвeњском путу

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1205
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #734 послато: јануар 13, 2021, 05:26:31 поподне »
Шмигића има и у Рачи Крагујевачкој.

А ово сам нашла. Можда неком на овој теми буде занимљиво.

ŽIVOTOPIS Živana Šmigića-Radivoje Šmigić
Mostart, Zemun,2003. god,
ILUSTROVANA bogato,
+ rodoslov 1794-1914
Selo TOVRLJANE
Prokuplje.

Ван мреже Savski

  • Почетник
  • **
  • Поруке: 21
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #735 послато: јануар 13, 2021, 09:30:37 поподне »
Ако неки од њих буду припадали вашој грани, а уз то и Ћубрци са Старог Влаха и Чубрци са Косова буду исто, мислим да је јасно да је матица негде око Сјеничког поља. Тако да остајем при ставу да се овде ради о власима С(ј)енице, који се спомињу у дефтерима са краја 15. века. :)

Био бих вам захвалан ако би ми могли послати линк или штиво тих дефтера са краја 15. вијека.

Читао сам о српском насељавању мајевичког краја, и спомиње се претежито Херцеговина, Полимље и Црна Гора у 18. и 19. вијеку. Постојало је раније насељавање у 16. вијеку, по дефтеру из 1572. године - након побједе над Мађарском која је држала тај дио Босне (Усоре и Соли) у то вријеме. Ту се спомињу Срби Арбанаси, који су дошли из смјера Полимља, наиме Рашке и Метохије. Арбанаси су названи по крајевима из којих су одлазили, а граничили су или већ били окупирани од Арбанаса. За њих каже, да припадају старијем слоју средњевијековних Срба, те да њихови родови више не постоје и давно су насељени у новоосвојене крајеве преко Саве или у сјеверозападну Босну.


Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4770
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #736 послато: јануар 13, 2021, 10:17:15 поподне »
Био бих вам захвалан ако би ми могли послати линк или штиво тих дефтера са краја 15. вијека.


Ако сте мислили на спомињање влаха Сјенице, то су:

Крајиште Иса-бега Исаковића, збирни катастарски попис из 1455. године



Сумарни попис санџака Босна из 1468/69.



Интересантно је да су у попису из 1455. пописани по чергама, не кућама, а у другом попису из 1468/67. више од пола пописаних влаха Сјенице било је одбегло, што нам говори да су ови власи за разлику од других, попут Тарских Никшића, били у правом смислу номади, дакле још увек нису били територијализовани.
« Последња измена: јануар 13, 2021, 10:21:24 поподне Милош »

Ван мреже Зрно

  • Помоћник уредника
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1658
  • R1b>BY611>YZ2705>BY200954
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #737 послато: јануар 14, 2021, 12:38:10 пре подне »
Прави сточари, који су се кретали са стадима оваца, слично Лапонцима и њиховим ирвасима. Да није било оваца, не би се тако проширили на запад. Какав двоглави орао? Требало је вијорогог овна да метнемо у грб.

Ван мреже Зрно

  • Помоћник уредника
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1658
  • R1b>BY611>YZ2705>BY200954
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #738 послато: данас у 09:24:16 пре подне »



Појавио се Савски. Сад чекамо да размонтирају грану и одреде како ће се звати нова.
« Последња измена: данас у 09:27:54 пре подне Зрно »

Ван мреже Savski

  • Почетник
  • **
  • Поруке: 21
Одг: R1b-Z2103>BY611>Z2705
« Одговор #739 послато: данас у 10:09:01 пре подне »
Највећа мистерија остаје поријекло R-Z2705 у југоисточној Европи. Колико сам информисан, већина потомака те хаплогрупе (ако не и сви), вуку поријекло из регије око Скадра и Проклетија (јужна Црна Гора / сјеверна Албанија) и то из периода око 6.-7. вијека, са још једним већим раслојавањем у 10. и 11. вијеку. Самим тиме R-Z2705 је вјероватно проистекла из тога краја или се варам?