Аутор Тема: Српски ДНК месец 2020  (Прочитано 12359 пута)

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10165
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #100 послато: октобар 17, 2020, 11:09:26 поподне »
84. Бирчанин, Ђурђевдан, Суводање, Ваљево, J2b-M205>Y22059

"Бирчани (Петровићи, Матићи, Алексићи и Николићи): Одмах после Кућинаца доселили су се и Бирчани из Бирча у Осату. Бирчани су досељени у две породице и населили се са леве стране Реке, поред Буцура Стојшића, које су затекли у том крају. Из ове је породице знаменити јунак и мученик за народну слободу Илија Бирчанин, који је погубљен 23. јануара 1804 године у Ваљеву у сечи кнезова, само што су ови Бирчани њему далеки род, а најближи они, који су у Седларима у овој области. Бирчана има и одсељених; доста их је у Ваљеву, и по Тамнави, а у селу се зову општим именом Бирчани, мада имају разна презимена, њих је 17 кућа и славе Ђурђевдан."

https://www.poreklo.rs/2013/07/15/poreklo-prezimena-selo-suvodanje-valjevo/
(Љубомир Павловић, “Колубара и Подгорина”)

На мрежи постоје подаци да су Бирчани заправо из Бањана пореклом, тачније из неког несталог места Бирач, те да су одатле преко Бирча у Босни дошли у ваљевски крај. Неретко се може прочитати и то да су им сродни Ненадовићи из истог краја, мада су они потврђени као R1b-R-BY16680. Од њих је Алекса Ненадовић. Ипак је много реалније претпоставити да су име добили по области у Средњем Подрињу.

Међу досељеничком струјом из Осата (у Јасеници) има и неких Калановића на 23andMe, такође J2b-M205.

Иако се код Бирчанина јављају неке мутације које нису тако честе у оквиру J-Y22059 (393=13), највероватније упада у род Б у пројекту. На то упућују вредност 15 на маркеру 458 и вредност 20 на маркеру 576. Припадност овој подграни Бирчанин би могао потврдити тестирањем СНП-а J-Y155375. У пројекту су му најближи Радовићи из околине Фоче, Ћировићи из околине Пљеваља, Кричаци из расинског округа, Стојичићи из Мркоњић Града, итд (углавном 21/23 са свима).

Илија Бирчанин (Суводање 1764 - Ваљево 1804)


Сцена "Сече кнезова", из култне серије "Вук Караџић"
<a href="https://www.youtube.com/v/rTZ6gcG4AAc" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/rTZ6gcG4AAc</a>

Ван мреже Лепеничанин

  • Уредник СДНКП
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 918
  • R1b
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #101 послато: октобар 17, 2020, 11:18:03 поподне »
Цитат
80. Раденковић, Никољдан, Топли До, Сурдулица, J2a-M410>L25

Господин Раденковић, како је навео у упитнику, потиче из села Топли Дол (а не Топли До). Наиме, државна граница Кнежевине и затим Краљевине Србије са Кнежевином и затим Краљевином Бугарском поделила је некада јединствено село на оно у сливу Врле Реке (Топли До) и оно у сливу Топлодолштице (Топли Дол).

https://www.poreklo.rs/2016/07/25/poreklo-prezimena-sela-topli-dol-surdulica/

Прадеду господина Раденковића  су у колевци, негде 1911., пренели у Кожинце у данашњој општини Прокупље, где је породица наставила да живи.

Ван мреже Акса

  • Косовци
  • Познавалац
  • *
  • Поруке: 615
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #102 послато: октобар 18, 2020, 12:04:59 пре подне »
84. Бирчанин, Ђурђевдан, Суводање, Ваљево, J2b-M205>Y22059

"Бирчани (Петровићи, Матићи, Алексићи и Николићи): Одмах после Кућинаца доселили су се и Бирчани из Бирча у Осату. Бирчани су досељени у две породице и населили се са леве стране Реке, поред Буцура Стојшића, које су затекли у том крају. Из ове је породице знаменити јунак и мученик за народну слободу Илија Бирчанин, који је погубљен 23. јануара 1804 године у Ваљеву у сечи кнезова, само што су ови Бирчани њему далеки род, а најближи они, који су у Седларима у овој области. Бирчана има и одсељених; доста их је у Ваљеву, и по Тамнави, а у селу се зову општим именом Бирчани, мада имају разна презимена, њих је 17 кућа и славе Ђурђевдан."

https://www.poreklo.rs/2013/07/15/poreklo-prezimena-selo-suvodanje-valjevo/
(Љубомир Павловић, “Колубара и Подгорина”)

На мрежи постоје подаци да су Бирчани заправо из Бањана пореклом, тачније из неког несталог места Бирач, те да су одатле преко Бирча у Босни дошли у ваљевски крај. Неретко се може прочитати и то да су им сродни Ненадовићи из истог краја, мада су они потврђени као R1b-R-BY16680. Од њих је Алекса Ненадовић. Ипак је много реалније претпоставити да су име добили по области у Средњем Подрињу.

Међу досељеничком струјом из Осата (у Јасеници) има и неких Калановића на 23andMe, такође J2b-M205.

Иако се код Бирчанина јављају неке мутације које нису тако честе у оквиру J-Y22059 (393=13), највероватније упада у род Б у пројекту. На то упућују вредност 15 на маркеру 458 и вредност 20 на маркеру 576. Припадност овој подграни Бирчанин би могао потврдити тестирањем СНП-а J-Y155375. У пројекту су му најближи Радовићи из околине Фоче, Ћировићи из околине Пљеваља, Кричаци из расинског округа, Стојичићи из Мркоњић Града, итд (углавном 21/23 са свима).

Илија Бирчанин (Суводање 1764 - Ваљево 1804)


Сцена "Сече кнезова", из култне серије "Вук Караџић"
<a href="https://www.youtube.com/v/rTZ6gcG4AAc" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/rTZ6gcG4AAc</a>

ШАРГИЋИ – прозвати по неком претку који је од богиња остао шарен. Досељени су из Бирча, од оне исте породице од које су и Бирчани у Суводању. Њих је под разним презименима 14 кућа, славе Св. Ђурђа.
https://www.poreklo.rs/2013/01/19/poreklo-prezimena-selo-gornja-bukovica-valjevo/
Овим је вероватно откривено порекло Др. Александра Шаргића :)

Ван мреже Grg

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 83
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #103 послато: октобар 18, 2020, 12:15:54 пре подне »
ШАРГИЋИ – прозвати по неком претку који је од богиња остао шарен. Досељени су из Бирча, од оне исте породице од које су и Бирчани у Суводању. Њих је под разним презименима 14 кућа, славе Св. Ђурђа.
https://www.poreklo.rs/2013/01/19/poreklo-prezimena-selo-gornja-bukovica-valjevo/
Овим је вероватно откривено порекло Др. Александра Шаргића :)
Хахаха баш бих волео да је ове хг и да се то објави . Како ли би реаговао он и његови гледаоци , испашће да је са Кавказа 😄 . Вероватно би се одмах почео позивати на СДП и говорити како   је све ово режирано и намештено .

Ван мреже Ojler

  • Одбор за хералдику
  • Аскурђел
  • ******
  • Поруке: 3307
  • Y-DNK: I2-Y3120 Z17855>PH3414 Мириловићи
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #104 послато: октобар 18, 2020, 12:25:42 пре подне »
ШАРГИЋИ – прозвати по неком претку који је од богиња остао шарен. Досељени су из Бирча, од оне исте породице од које су и Бирчани у Суводању. Њих је под разним презименима 14 кућа, славе Св. Ђурђа.
https://www.poreklo.rs/2013/01/19/poreklo-prezimena-selo-gornja-bukovica-valjevo/
Овим је вероватно откривено порекло Др. Александра Шаргића :)

Што Др? Чега је он Др?
Kамене рабъ и госодинъ

Ван мреже Uzi

  • Одбор за архивистику
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 985
  • Y-DNA: N2>P189.2>FGC28435
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #105 послато: октобар 18, 2020, 12:53:35 пре подне »
20. Матић, Никољдан, Рипањ, Вождовац (Београд)

Припада хаплогрупи N2-P189.2>Y7310>FGC28435. Поседује потпуно модални хаплотип за ову хаплогрупу, без вредности које би се издвајале.


Можда су ови Матићи повезани са Матићима из Богатића код Ваљева, који такође славе Никољдан и припадају N2.

Свакако бих препоручио да се одради Гама и/или Делта панел код УСЕГ.
https://www.yseq.net/index.php?cPath=23

Ван мреже Акса

  • Косовци
  • Познавалац
  • *
  • Поруке: 615
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #106 послато: октобар 18, 2020, 12:54:24 пре подне »
Што Др? Чега је он Др?

Из шале сам написао да је Др. Иначе и ја га не готивим због његових ставова о Генетичкој генеалогији.

Ван мреже Uzi

  • Одбор за архивистику
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 985
  • Y-DNA: N2>P189.2>FGC28435
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #107 послато: октобар 18, 2020, 01:32:29 пре подне »
77. Докић, Јовањдан, Јакир, Гламоч

Припада хаплогрупи N2-P189.2>Y7310>FGC28435. Као и претходно поменути Госпавић, поседује благо повишену вредност 13 на DYS439 док су му остале вредности модалне.

Тестирани је написао да су се Докићи из Далмације преселили у гламочки крај. У књизи Боривоја Милојевића „Купрешко, Вуковско, Равно и Гламочко поље“ је за Докиће из Јакира наведено следеће:

"„Прије Аустрије“ (пре аустроугарске окупације 1878. године, прим. Н.В.) су дошли: Докићи из Зајаруге, Славе Св. Јована".

За Докиће из Зајаруге је у истој књизи наведено:

"Докићи славе Св Јована. У Врбици (у Ливањском Пољу) живела су три брата. Кад је „ћесар са војском ишао на Босну“, један пређе у Полачу (у Далмацији), други остане у Врбици, а трећи побегне у Мостар. Онај из Врбице пресели се овде почетком 19. века. „Прије Аустрије” један Докић одселио је одавде у околину Бања-Луке, а други у околину Дервенте. Један Докић је одселио из Врбице у Варцар.

Старинска породица, на пола пута између N2 из околине Дрниша (Биочић, Миочић) и Благаја (Ваган, Купрес). Занимљиво би било тестирати Гама и Делта панел код УСЕГ и за њих.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10165
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #108 послато: октобар 18, 2020, 01:35:48 пре подне »
ШАРГИЋИ – прозвати по неком претку који је од богиња остао шарен. Досељени су из Бирча, од оне исте породице од које су и Бирчани у Суводању. Њих је под разним презименима 14 кућа, славе Св. Ђурђа.
https://www.poreklo.rs/2013/01/19/poreklo-prezimena-selo-gornja-bukovica-valjevo/
Овим је вероватно откривено порекло Др. Александра Шаргића :)

Е, наздравље. :) Поквари ми је овај блистави резултат. Остаје да се надам да се везују за Илију ради чувења, односно да нису сви досељеници из Бирча и генетски исти род. ;)

Хахаха баш бих волео да је ове хг и да се то објави . Како ли би реаговао он и његови гледаоци , испашће да је са Кавказа 😄 . Вероватно би се одмах почео позивати на СДП и говорити како   је све ово режирано и намештено .

То би га тек осоколило да тврди како су Срби староседеоци, пошто је J2b-M205>Y22059 овде вероватно била и пре доласка Словена. :)

Ван мреже Милан Петровић

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 769
  • I2-PH908>DYS561=15 Род Зорића
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #109 послато: октобар 18, 2020, 03:50:00 пре подне »
Хахаха баш бих волео да је ове хг и да се то објави . Како ли би реаговао он и његови гледаоци , испашће да је са Кавказа 😄 . Вероватно би се одмах почео позивати на СДП и говорити како   је све ово режирано и намештено .
Зар није тврдио да је Динарик?
Догодине у Холштајну!

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4578
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #110 послато: октобар 18, 2020, 10:46:53 пре подне »
32. Неофитовић, Ђурђевдан, Вреоци, Лазаревац

Припада хаплогрупи I2-PH908. Од карактеристичних вредности се могу издвојити: 385=14-14, 389II=32, 576=17, 570=17. Иако имају три разлике на упоредива 18 маркера, можда му је најближи Зорић, тестиран преко FTDNA,  а за кога немамо пподатке о пореклу и евентуално крсној слави (уколико се ради о Србину). Деле неке карактеристике, па Зорић има сличну мутацију на 385 као Неофитовић, где је Зорићу 385=15-15, такође деле вишу вредност 389II=32, као и  576=17 и 570=17. Можда постоји и веза са Прошићима из Бос. Крајине, али би то могло да потврди само дубље тестирање сва три рода.

У литератури за Неофитовиће пише: "Неофитовићи, по породичном предању после Карађорђеве погибије његова сестра Мара побегне из Тополе и уда се за Неофита, од кога су данашњи Неофитовићи, Ђурђевдан".

https://www.poreklo.rs/2013/09/13/poreklo-prezimena-selo-vreoci-lazarevac/

Тако да ни преко хаплотипа, ни преко литературе нисмо успели да сазнамо евентуално даље порекло Неофитовића, па препоручујем даља, дубинска тестирања.
« Последња измена: октобар 18, 2020, 09:52:21 поподне Број 1 »

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4578
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #111 послато: октобар 18, 2020, 11:02:05 пре подне »
41. Кондић, Никољдан, Цикоте, Приједор   

Припада хаплогрупи I2-PH908. Од карактеристичних вредности се могу издвојити: 439=12, 389II=32, 576=17. Најближи на пројекту су му Јеличић из Борковића, са којим има потпуно поклапање на упоредива 23 маркера, затим Рунић из Ведрог Поља код Петровца, са којим има једну разлику на упоредива 23 маркера и Бркић из Борковића, са којим има три разлике на упоредива 23 маркера. Сви деле карактеристичне маркере, као и славу Никољдан. Могуће да им је близак и Поповић из Бискупије у Далмацији, који има исте карактеристике, али и неке своје специфичности. Такође слави Никољдан.

За овај род је Небојша писао и назвао род Кондић-Јеличић. У Крајини су им сродни још Зецови и Вукашиновићи. Јеличиће је Карановић сврстао у досељенике "с југа", а у Поуње су доселили са Змијања, тако да не чуде ова поклапања. Није сигурно да ли је старије презиме рода гласило Кондић, или управо Јеличић. Владислав Скарић је писао о потенцијалној вези са Кондићима из Старог Влаха. То је по свему судећи била претпоставка на основу истог презимена, пошто се ни славе не поклапају. Под утиском Скарићевог писања, Васо Кондић је можда изнео теорију о пореклу овог рода од Ужица. Ваљало би наћи оригинални запис тог предања. По њему, миграциони правац гласи: Ужице - Змијање - Поуње.

Један огранак Јелачића се крајем 18. века преселио у Лику (околина Госпића, Доњег Лапца и Грачаца). Одатле неки касније прелазе у Бјелајско Поље (околина Петровца). Кондићи су иначе стара свештеничка породица.

Ван мреже Лука

  • Уредник СДНКП
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 395
  • I2-Z17855>A16413>А20030
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #112 послато: октобар 18, 2020, 11:28:03 пре подне »
42. Радовановић, Стевањдан, Кориље, Звечан

Припада хаплогрупи R1a-Z280>YP4278. Најближе поклапање има са једним рођаком из истог села који је тестиран у једном необјављеном истраживању. Разликују се на 1 маркеру од упоредивих 23.

За Радовановиће из Кориља у литератури стоји:

-Тимотијевићи, 2 куће, Радовановићи, 3 куће, Адамовићи, 4 куће, слава Св.  Стеван, су досељени однекуд од Пећи, старином од Пламенаца у Црној Гори; од њих су Тимотијевићи у Горњој Кориљи.

https://www.poreklo.rs/2018/05/01/poreklo-prezimena-selo-korilje-zvecan/

Сам тестирани наводи да су се раније презивали Драшковић и да су у Кориље досељени из Рајетића на Рогозни 1809. године.
« Последња измена: октобар 18, 2020, 11:53:04 пре подне Лука »

Ван мреже Лука

  • Уредник СДНКП
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 395
  • I2-Z17855>A16413>А20030
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #113 послато: октобар 18, 2020, 11:40:16 пре подне »
39. Бубуљ, Јовањдан, Мелиновац, Доњи Лапац

Припада хаплогрупи R1a-M458>L1029. Нема ближих поклапања на пројекту, а има за ову грану неколико специфичних вредности, 10 на 439, 11 на 643, 19 на 448, 10 на 438 и 12 на YGATAH4.

Тестирани није оставио никакве податке о даљем пореклу, осим тога да су се раније можда презивали Поповић или Тодоровић.
« Последња измена: октобар 18, 2020, 11:53:17 пре подне Лука »

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10165
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #114 послато: октобар 18, 2020, 11:56:34 пре подне »
Зар није тврдио да је Динарик?

Били су изгледа Шаргићи некако повезани са Бирчанима, али не преко директне мушке линије.

"На рачун кнеза Илије Бирчанина у Ваљево се спустила још једна породица, а то је Марка Шаргића из Горње Буковице. Марко је био рођени сестрић једине сестре кнеза Илије. Марко је још 1830. године купио у Ваљеву код турског гробља и џамије целу раван испод ситара и кроз дуги низ година остао у селу, па се тек после преселио у Ваљево, подигао механу, дућане, куће, онда кад је просечена варијанта пута Ваљево – Лозница. Половина купљеног имања прешла је у својину ваљевских у буковичких богаташа Марка и Теје Лазаревића и на гласу трговца Николе Драгојловића из Рађевог Села. Шаргићи су рано изумрли у Ваљеву, а ни у Горњој Буковици нема много кућа."

извор: Љубомир Павловић, “Први досељеници Ваљева у 19. веку”. Из књиге „Колубара и Подгорина


"Њихов кум био је Марко Шаргић, познати трговац из Горње Буковице у Ваљеву, познат и као зет Илије Бирчанина, оборкнеза из Суводања испод Медведника."

извор: Милорад Радојичић, "Доња Буковица - село код Ваљева"


Шаргићу је сигурно драже рећи да је директни потомак Илије Бирчанина (а ту везу Шаргићи-Бирчани додуше помиње и Љ. Павловић). Мада он (Шаргић) изгледа као да нема везе са Ваљевом, прича неким јужњачким, косовско-ресавским дијалектом. :D


Ван мреже Лука

  • Уредник СДНКП
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 395
  • I2-Z17855>A16413>А20030
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #115 послато: октобар 18, 2020, 11:56:52 пре подне »
44. Радусин, Михољдан, Доњи Петровићи, Крупа на Уни

Припада хаплогрупи R1a-M458>L1029. Има потпуно поклапање са једним необјављеним Херцеговцем из околине Требиња који такође слави Михољдан. С обзиром на учесталост хаплогрупе којој припада Радусин код Срба, ову могућу везу би требало додатно проверити СНП тестирањем.

Ово је иначе први припадник ове хаплогрупе на подручју Крајине који слави Михољдан.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10165
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #116 послато: октобар 18, 2020, 11:58:38 пре подне »
41. Кондић, Никољдан, Цикоте, Приједор   

Припада хаплогрупи I2-PH908. Од карактеристичних вредности се могу издвојити: 439=12, 389II=32, 576=17. Најближи на пројекту су му Јеличић из Борковића, са којим има потпуно поклапање на упоредива 23 маркера, затим Рунић из Ведрог Поља код Петровца, са којим има једну разлику на упоредива 23 маркера и Бркић из Борковића, са којим има три разлике на упоредива 23 маркера. Сви деле карактеристичне маркере, као и славу Никољдан. Могуће да им је близак и Поповић из Бискупије у Далмацији, који има исте карактеристике, али и неке своје специфичности. Такође слави Никољдан.

За овај род је Небојша писао и назвао род Кондић-Јеличић. У Крајини су им сродни још Зецови и Вукашиновићи. Јеличиће је Карановић сврстао у досељенике "с југа", а у Поуње су доселили са Змијања, тако да не чуде ова поклапања. Није сигурно да ли је старије презиме рода гласило Кондић, или управо Јеличић. Владислав Скарић је писао о потенцијалној вези са Кондићима из Старог Влаха. То је по свему судећи била претпоставка на основу истог презимена, пошто се ни славе не поклапају. Под утиском Скарићевог писања, Васо Кондић је можда изнео теорију о пореклу овог рода од Ужица. Ваљало би наћи оригинални запис тог предања. По њему, миграциони правац гласи: Ужице - Змијање - Поуње.

Један огранак Јелачића се крајем 18. века преселио у Лику (околина Госпића, Доњег Лапца и Грачаца). Одатле неки касније прелазе у Бјелајско Поље (околина Петровца). Кондићи су иначе стара свештеничка породица.

Одлично што смо добили потврду за овај род. Дакле Кондићи-Јеличићи дефинитивно I2-PH908.

Ван мреже Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8370
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #117 послато: октобар 18, 2020, 11:59:53 пре подне »
39. Бубуљ, Јовањдан, Мелиновац, Доњи Лапац

Припада хаплогрупи R1a-M458>L1029. Нема ближих поклапања на пројекту, а има за ову грану неколико специфичних вредности, 10 на 439, 11 на 643, 19 на 448, 10 на 438 и 12 на YGATAH4.

Тестирани није оставио никакве податке о даљем пореклу, осим тога да су се раније можда презивали Поповић или Тодоровић.

Бубуљи су изгледа с многим другим породицама усељени на то подручје након Свиштовског мира (1791), којим је окончан последњи аустријско-турски рат, а након чега је дошло до помрања граница и становништва у пограничним областима. Ове податке помиње Стјепан Павичић у свом делу Сеобе и насеља у Лици, које ми имамо у склопу Зборника за народни живот и обичаје јужних Словена (бр. 41, Загреб, 1962, стр. 233).

Иначе, врло ретко презиме, и практично за истраживање. :)



Ван мреже Лука

  • Уредник СДНКП
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 395
  • I2-Z17855>A16413>А20030
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #118 послато: октобар 18, 2020, 12:04:18 поподне »
46. Милосављевић, Никољдан, Мали Купци, Крушевац

Припада хаплогрупи R1a-Z280>Y2608>YP6098. Милосављевић има потпуно поклапање са Пештерцем из села из Чаири код Трстеника. Како су географски блиски и славе исту славу, нема никакве сумње да су ближе повезани.

Тестирани није оставио никакве податке о даљем пореклу. С обзиром на презиме Пештераца из Чаира, даље порекло ове две породице је вероватно на подручју Пештера и околине Сјенице.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10165
Одг: Српски ДНК месец 2020
« Одговор #119 послато: октобар 18, 2020, 12:25:51 поподне »
44. Радусин, Михољдан, Доњи Петровићи, Крупа на Уни

Припада хаплогрупи R1a-M458>L1029. Има потпуно поклапање са једним необјављеним Херцеговцем из околине Требиња који такође слави Михољдан. С обзиром на учесталост хаплогрупе којој припада Радусин код Срба, ову могућу везу би требало додатно проверити СНП тестирањем.

Ово је иначе први припадник ове хаплогрупе на подручју Крајине који слави Михољдан.

Ситуација око крајишких Михољштака се компликује. Биће изгледа читава та група разнородна генетски, иако међу слављеницима ове славе у Крајини тренуто има највише E-V13 (Ћопићи, Клеути, Ђукићи). Осим тога, имамо јене Иванчевиће са Кордуна који су I2-PH908 и сад Радусине R1a-M458. Чекаћемо да се тестира неко од Вулина, Кењала, Илића-Бекеза, Мирића, Дакића, или Беука.