Rasprave o dnevnopolitičkoj situaciji, raskolu unutar pravoslavne crkve, stvaranju Jugoslavije i što-bi-bilo-kad-bi-bilo i da-su-babi-muda, humorističnim isječcima iz serija...sve se to može vidjeti na stotine drugih mjesta na mreži i sve je to toliko puta prežvakano.
Meni je žalosno kad otvorim forum ujutro(uvečer po srednjoeuropskom vremenu) u vrijeme kad pristižu rezultati Svjetskog DNK dana i moram prebirati kroz snimke rok bendova, diletantskim naklapanjima o KSHS, i sličnim stvarima. Novac, trud, znanje uloženo da se nađe i testira gotovo 100 ljudi se na jedan način omalovažava.
Ove teme mogu biti zanimljive forumašima, ali mislim da ne samo da ne doprinose nekim višim ciljevima foruma i samog društva Poreklo, već upravo vuku i jedno i drugo na razinu neke Krstarice ili B92 foruma. Neobvezna rasprava i "ćaskanje" o svemu i svačemu bez da se stvara išta novo ili vrijedno.
Ово је заиста фарсично. Раскол унутар православне цркве и стварање Југославије се помиње уз хумористичке серије и видео спотове.
Уз то се дискусија о Југославији карактерише као дилетантско наклпање и тврди се да је та тема сто пута прежвакана.
Ја се рецимо не дивим хералдичарима, а сумњам да им се Паво диви толико да је то морао да помене, већ сматрам да је прибегао тако једној похвали у функцији дисквалификације озбиљне и смислене дискусије на другим темама на форуму.
Управо теме као што су раскол и Југославија чине труд генетичара и специјалиста за влашке катуне смисленим те доприносе вишем циљевима, баш као и специфична тумачења кретања заједница и народа у оквиру религиозних и државних уређења, институција и простора, кроз векове. Да није таквих дискусија, подаци које сте сакупили имали би вредност статистике.
Рецимо, Паво се више пута јављао на тему која не само да илуструје управо утицај цркве и државе на етније, већ је, по мом мишљењу, открила његов примарни мотив за бављење овом темом. Наиме, ради се о питању - како су (се) православни Власи србизовали у средњевековној српској држави? Већина на форуму кроз ту призму третира заједнице данашњих Васојевића, Куча, итд. док Паво, уз то, инсистира на могућности етничког, па и језичког, дакле романофоног атрибута код влашких зајеница носилаца И2а хаплогрупе и Р1а хаплогрупе.
И сад, одједном, прича о православљу и држави није битна...
Јел ја сад треба да хвалим Павов труд и рад, који је очигледан?
Мислим да то није потребно, али ако њему или некоме другом није очигледно да промишљање тема које се односе на нашу заједницу нису прежвакана наклапања - онда ћу то, без проблема, рећи.