Аутор Тема: Чичулић  (Прочитано 811 пута)

Ван мреже Полић

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 479
  • I2-Y56203
Чичулић
« послато: август 02, 2017, 02:55:57 поподне »
Презиме Срба староседелаца у Врбасу, има га још у Кикинди, Шапцу и Београду. Мој кум се овако презива и каже да су сви они пореклом у ствари из Врбаса. Има ли ко неке информације о даљем пореклу овог презимена?

На мрежи Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7107
  • I1 P109 FGC22045
Одг: Чичулић
« Одговор #1 послато: август 02, 2017, 03:49:03 поподне »
Сремско село Буковац би могло бити исходиште ових Чичулића, а није искључено да су тамо дошли из Барање. Ево шта каже Данка Вишекруна у свом чланку Када се певало у сремском селу Буковцу (ГЕм, бр. 75, 2011, стр. 231):



Презиме Цицула се помиње у Суботици (можда су то неки барањски бегунци пред Ракоцијем?), једно не могу рећи кад, јер није уписано.

Извор је рад Марка Пеића: Imenoslov bačkih Bunjevaca.

У Барањи 1767. године, таквог презимена не налазим, најближи су Срби са презименима Чича (Csicsa) и Чичић (Csicsics).
« Последња измена: август 02, 2017, 03:55:36 поподне Amicus »

Ван мреже Полић

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 479
  • I2-Y56203
Одг: Чичулић
« Одговор #2 послато: август 02, 2017, 09:08:37 поподне »
Сремско село Буковац би могло бити исходиште ових Чичулића, а није искључено да су тамо дошли из Барање. Ево шта каже Данка Вишекруна у свом чланку Када се певало у сремском селу Буковцу (ГЕм, бр. 75, 2011, стр. 231):



Презиме Цицула се помиње у Суботици (можда су то неки барањски бегунци пред Ракоцијем?), једно не могу рећи кад, јер није уписано.

Извор је рад Марка Пеића: Imenoslov bačkih Bunjevaca.

У Барањи 1767. године, таквог презимена не налазим, најближи су Срби са презименима Чича (Csicsa) и Чичић (Csicsics).
Амикусе хвала пуно на одговору. Ово је веома сада интересантно, јер је презиме карактеристично и не верујем да је могло настати независно на више места, верујем да су они сви повезани. Ово помињање презимена у Буковцу, јел постоји податак која година је у питању?

На мрежи Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7107
  • I1 P109 FGC22045
Одг: Чичулић
« Одговор #3 послато: август 02, 2017, 10:22:11 поподне »
Амикусе хвала пуно на одговору. Ово је веома сада интересантно, јер је презиме карактеристично и не верујем да је могло настати независно на више места, верујем да су они сви повезани. Ово помињање презимена у Буковцу, јел постоји податак која година је у питању?

То би могао бити почетак прошлог века (на страници раније, говори се о годинама 1930, 1906, итд.).

Ван мреже Pavo

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 915
Одг: Чичулић
« Одговор #4 послато: август 02, 2017, 10:31:44 поподне »
U Starom Vrbasu 1828. postoje tri domaćinstva Čičulića: Save, Miloša i Teše.  1752. prezimena nema u mjestu, pa je ili nastalo u međuvremenu ili su se doselili odnekud.

На мрежи Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7107
  • I1 P109 FGC22045
Одг: Чичулић
« Одговор #5 послато: август 02, 2017, 10:37:34 поподне »
U Starom Vrbasu 1828. postoje tri domaćinstva Čičulića: Save, Miloša i Teše.  1752. prezimena nema u mjestu, pa je ili nastalo u međuvremenu ili su se doselili odnekud.

Искрено, и мени је овај податак о пореклу из Барање био мало чудан, али сад кад поново погледам контекст реченице... биће ипак да ауторка наводећи ова презимена говори о домаћим имућним газдама, а не о барањској раји коју у овом пасусу објашњава.

Дакле, ипак Бачвани, што има више и смисла, јер у Барањи тог презимена нема, али имамо онај помен сличног у Суботици (не знамо само кад?).

Ван мреже Полић

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 479
  • I2-Y56203
Одг: Чичулић
« Одговор #6 послато: август 02, 2017, 10:40:03 поподне »
U Starom Vrbasu 1828. postoje tri domaćinstva Čičulića: Save, Miloša i Teše.  1752. prezimena nema u mjestu, pa je ili nastalo u međuvremenu ili su se doselili odnekud.
Hvala Pavo!
Da,definitivno su u Vrbasu pre početka prošloga veka, znači verovatno da su oni u Bukovcu od njih.Nešto mi je kum pričao da su navodno doselili iz Peći ali to predanje imaju mnogi starosedeoci u Vrbasu pa je pitanje da li je tačno.