Бесмислица је посезати за Херодотом (485 пр. Хр.) ради доказа - то је на истој разини, као када би Плинија (млађег) (69–75 г) и његово помиње Σέρβοι/Sérvoi, Serbi узимали здраво за готово.
Немој преневидети очигледну спону фамозних шопских "Беса" са Печенезима/Бешењима Јазима и Секељима управо кроз Р1б 11-11.
http://www.poreklo.rs/forum/index.php?topic=1411.0
О томе смо већ расправљали баш на овој теми. Прочешљај мало раније постове, ту сам објаснио зашто Беси, а самим тим ни Протоалбанци нису могли бити никакво степско номадско племе које је на просторе Балкана дошло у средњем веку, и да су докази за то танки колико и Деретићева "теорија" о њиховом доласку са Манијакисом. Даље, овде си упоредио две неупоредиве ствари - Бесе које спомиње више античких аутора, и то у вековима пре и после Христа (дакле не помиње их само Херодот, он их само први помиње), и једно недовољно познато, вероватно сарматско или аланско племе Серба које се због свог имена можда може везати за Србе (са замршеном етногенезом за време Сеобе народа, у којој би учествовали алански и словенски елементи, где су на крају превладали словенски, али тај процес уопште није документован у историјским изворима, а невидљив је и археолошки, самим тим је споран), а које спомиње Плиније и Клаудије Птоломеј. Дакле, не разумем шта си упоређивањем бабе и жабе хтео да докажеш? Беска историја је, за једно трачко варварско племе (из угла гледања грчких и римских писаца), прилично добро документована, баш због њихове близине античком свету. Врло су добро документовани њихови заједнички походи са Медима, Дентелетима, Скордисцима и другим племенима на грчке градове, њихови ратови са Одриском краљевином и на крају са Римљанима, када губе независност (крајем 1. века п.н.е-почетком 1. века н.е.); затим се поново помињу у чувеној епизоди са њиховим покрштавањем од стране Никете Ремезијанског, а и касније (њихови монаси у Светој Земљи, итд.); такође се појављују људи са етнонимом Bessus у епиграфским споменицима са простора централног и источног Балкана из времена Римске Империје...С друге стране, Серби се појављују само у два одвојена случаја, код Плинија и Птоломеја, и ту је споменут само њихов етноним и приближна локација пребивања у 1. и 2. веку н.е. Дакле, неупоредиво сиромашнији подаци у односу на Бесе. То што их повезујеш са племенима која се први пут на овим просторима појављују у средњем веку (Печењези, Јаси, Секељи), а чији језици немају везе са трачким, нити било којим другим палеобалканским језиком (уствари два од ова три племена уопште нису ни говорила индоевропским језицима, Печењези су говорили језиком из туркијске групе, а Секељи дан-данас мађарским) је фантазмагорично. Било би то као да ја кажем да су Римљани говорили енглеским језиком са америчким нагласком. R1b BY611 је на Балкан сигурно дошао са једном индоевропском степском популацијом крајем бронзаног доба, која је била предачка Трачанима и можда још неким палеобалканским племенима, па није чудно ако су његови носиоци и неке касније степске популације (јер логика налаже да нису сви њени припадници "ускочили" на Балкан у праисторијско доба, већ су неки (или можда већина) остали у степи, да би њихови потомци постали део популације Јаса, Секеља и осталих степских народа у средњем веку). Прво се мало више информиши о некој теми пре него што почнеш да спајаш неспојиво...