Нисам ни мислио да су Кучи прешли у ислам јер су били одушевљени овом вером. И то је учињено из интереса. Као и у случају Малесора.
Разлика је што су исламизирани Кучи и Малесори већином населили област Плавско-гуињске котлине где је била јача турска власт, док су Васојевићи били по околним селима и северније низ Лим, где представници турске власти нису баш често залазили. Утолико је било лакше Васојевићима да се врате у православље кад су се за то стекли услови.
Тако, имамо кучке досељенике у Калудри и Ровцима и на Полици код Берана који никад нису исламизирани. Логично, нису били под притиском, јер су били окружени православним живљем. С друге стране, Кучи у Плаву и Гусињу су били у непосредном суседству муслимана и турске власти, и тамо је било тешко повратити се хришћанским коренима. Осим тога, васојевичким политичким и верским првацима половином 19. века било је превасходно битно да се исламизирани Васојевићи покрсте, док, вероватно, нису толико бринули за иноплеменике.
Што се тиче исламизираних Србљака, не знам да ли баратамо истом терминологијом, па те питам - кога сматраш Србљацима у Полимљу? Ако су то сви невасојевићи, онда је то у реду, било је исламизираних Србљака, поменух Куче. Али, ако се то односи на старо словенско становништво у Горњем Полимљу (пре досељења Брђана), ја знам само неколико ексцесних случајева. Ово становништво се исељавало због притиска турске власти, али не знам да је било неке масовније исламизације.