Уколико говори Азбуковице немају никакве везе са западноштокавским икавским говорима западне Босне и Херцеговине,а чини се по горе постављеној студији и овом што пише Одисеј да немају, одакле Љуби Павловићу онако недвосмислени подаци о поријеклу појединих икавских родова са запада? Он чак наводи нека конкретна мјеста (Сињ нпр. за Цапариће, Ливно за Владиће). Оно што се мени није уклапало у Павловићеву причу било је управо то што крајеви из којих су наводно долазили икавски родови (западна Херцеговина и Босна, Далмација) уопште нису били рударски крајеви нити је тамо било рудника,а азбуковичке икавске родове је управо повезивао са рударством. Моја ранија логика је ишла тим да је могуће да су се неки западни икавски католички родови утапали у рударске родове средње и источне Босне по вјерској линији и тако били прилагођени на рударство. Међутим ни то нема превише логике јер су католички рударски родови Средње Босне заправо ијекавци. Друга линија закључивања је била могућа повезаност са буњевачким сеобама, јер ми знамо да су Буњевци у Бачку дошли управо из Далмације, почетком 17. вијека када је иста још била под Турцима и да су тамо донијели свој икавски западни говор, па ако су могли превалити толику миграцију на исток и сачувати говор, падало ми је на памет да је могла постојати и нека буњевачка струја која је завршила у Азбуковици.
Како год, тешко ми је да повјеруејм да је Павловић "измислио" предања западних родова у Азбуковици, а ако није измислио, тј. ако су му родови то заиста тако испричали, остаје питање, одакле им таква предања.
Треба поменути, да сем Павловићевих теза, нема других непосредних извора који би говорили о било каквој миграција западноштокавских икаваца из Далмације и западне Херцеговине у Азбуковицу.