Аутор Тема: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)  (Прочитано 534302 пута)

Ван мреже Иван Вукићевић

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2319
  • Васојевић
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3520 послато: новембар 26, 2020, 05:11:42 поподне »
Нешто овдје не штима са наводима.
PLAKALOVIĆ   JOVAN KRSTITELJ   RAKOVA NOGA   SARAJEVSKI   овдје треба да стоји Ракова Нога-Пале , такође и за ове што пише Мокро вјероватно да се радило о некој старој административној подјели или црквеној.

Насеље Ракова Нога припада општини Илијаш. Дејтонским споразумом је ненасељени део атара тог насеља припадао општини Источни Стари Град, али само село је припало Федерацији БиХ.

Плакаловића тамо није било 1991. године.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10345
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3521 послато: децембар 05, 2020, 07:42:25 поподне »
Лојпур, Босна и Херцеговина, J1-CTS5368

Лојпури су Херцеговци. Исти род са Мандрапама и по свему судећи род Влаховића J1-ZS9949 (на шта упућују неки необјављени резултати). Било их је и у околини Сарајева.

"Мандрапе и Лојпури мисле да су једна породица; поријеклом су с Колојани; Мандрапин дјед је дошао, а мало прије њих дошли су Лојпури. Мандрапа има 5 кућа, а Лојпура 6 кућа. Славе?"

(Јевто Дедијер, Херцеговина)

Од ових Мандрапа води порекло Вукашин Мандрапа (Старац Вукашин, Свети Вукашин).
https://sr.wikipedia.org/sr-ec/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%86_%D0%92%D1%83%D0%BA%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD
http://www.spc.rs/sr/novomuchenik_vukashin_3


Не знам да ли је од ових Лојпура и познати певач, Миле Лојпур (Зрењанин).


Уколико јесте, то би био само још један у низу наших познатих музичара (певача) који припада подграни J1-ZS9949. :)

<a href="https://www.youtube.com/v/RDp2H9WJhxo" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/RDp2H9WJhxo</a>

« Последња измена: децембар 05, 2020, 08:02:28 поподне Небојша »


Ван мреже Be like Bill

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 665
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3522 послато: децембар 06, 2020, 06:14:12 пре подне »
Tvist, tvist... ;)

Ван мреже Ojler

  • Одбор за хералдику
  • Аскурђел
  • ******
  • Поруке: 3579
  • Y-DNK: I2-Y3120 Z17855>PH3414 Мириловићи
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3523 послато: децембар 06, 2020, 09:54:59 пре подне »
Kамене рабъ и госодинъ

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10345
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3524 послато: децембар 12, 2020, 04:23:54 поподне »
Пандуревић, највероватније Романија, I1-P109

Механовић, муслиман, највероватније Босанска Крајина (потез Бања Лука-Приједор), J2b-M205

Станковић, Ниш, T-CTS2214
« Последња измена: децембар 12, 2020, 04:27:50 поподне Небојша »

Ван мреже marigold

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 342
  • mtDNA: H1-f6*
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3525 послато: децембар 12, 2020, 05:19:42 поподне »
Станковић, Ниш, T-CTS2214

Ово уопште није фер.

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5371
  • I2-Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3526 послато: децембар 12, 2020, 07:28:19 поподне »
Ово уопште није фер.
Повремено се нађе нека ретка грана на нашим просторима, онда се теже налазе рођаци...али са друге стране-уникат
« Последња измена: децембар 12, 2020, 07:33:23 поподне ДушанВучко »

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10345
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3527 послато: децембар 25, 2020, 09:53:13 поподне »
Скерлић, непознато, I2-S17250

Ово су највероватније Скерлићи из Шумадије. Од њих је пореклом и чувени српски књижевник, Јован Скерлић.

Липовац, Топола:

Село је најпре било у јарузи поред Сушице. Најстарије су породице: Скерлићи, Зечевићи и Реаци; оне су биле у селу пре Устанка. Данас су у селу ове фамилије:

Скерлићи (Петровићи, Јовановићи) 16 к. Слава: св. Лука.

Аврамовићи 11 к. Слава: Слава: св. Лука.

Лазићи (Гавриловићи) 5 к. Слава: св. Лука.

По причању старих људи Скерлићи, Аврамовићи и Лазићи су једна фамилија. Раније су имали заједнички трпезар код брезовачке цркве. Прадедови се доселили од „Бијелог Поља — Сјенице”.

Реаци (Реаковићи, Ђорђевићи, Тодоровићи, Лукићи) 15 к. Слава: св. Лука, преслава: Велика Госпојина. И њихови стари су пре Устанка дошли од „Бијелог Поља — Сјенице“

По свему судећи, пореклом Никшићи
https://www.poreklo.rs/2013/07/14/iseljeni-nik%c5%a1i%c4%87i/

Јован Скерлић



Загорац, Јовањдан, Доњи Вакуф, E-V13

Ван мреже Лука

  • Уредник СДНКП
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 451
  • I2-Z17855>A16413>А20030
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3528 послато: децембар 26, 2020, 02:28:17 поподне »
Скерлић, непознато, I2-S17250

Ово су највероватније Скерлићи из Шумадије. Од њих је пореклом и чувени српски књижевник, Јован Скерлић.

Липовац, Топола:

Село је најпре било у јарузи поред Сушице. Најстарије су породице: Скерлићи, Зечевићи и Реаци; оне су биле у селу пре Устанка. Данас су у селу ове фамилије:

Скерлићи (Петровићи, Јовановићи) 16 к. Слава: св. Лука.

Аврамовићи 11 к. Слава: Слава: св. Лука.

Лазићи (Гавриловићи) 5 к. Слава: св. Лука.

По причању старих људи Скерлићи, Аврамовићи и Лазићи су једна фамилија. Раније су имали заједнички трпезар код брезовачке цркве. Прадедови се доселили од „Бијелог Поља — Сјенице”.

Реаци (Реаковићи, Ђорђевићи, Тодоровићи, Лукићи) 15 к. Слава: св. Лука, преслава: Велика Госпојина. И њихови стари су пре Устанка дошли од „Бијелог Поља — Сјенице“

По свему судећи, пореклом Никшићи
https://www.poreklo.rs/2013/07/14/iseljeni-nik%c5%a1i%c4%87i/

Јован Скерлић


У Липовцу Лучиндан славе поред Скерлића и Реаковића, и Зечевићи:

Зечевићи (Павловићи) 22 к. Слава: св. Лука. Чукундеда дошао „од Бијелог Поља — Сјенице” за време Кочине Крајине. Имају рођака у Белом Потоку (београдски) са којима су стари одржавали везе. Мисле да је од њихове фамилије остало у Староме Влаху. По казивању г. Ускоковића, професора, у селу Маскови, у засеоку Зечевићима, живела је до пред крај 18. века фамилија Никшићи (славе: св. Луку, а досељени из Никшића) па се тада раселила по Србији. Судећи по слави, као и по предању које се у Липовцу и у Маскови одржало, вероватно ће и Зечевићи бити старином из Никшићске Жупе.

https://www.poreklo.rs/2013/08/13/poreklo-prezimena-selo-lipovac-topola/

Биће да су Скерлићи, Реаковићи и Зечевићи заједничког порекла, јер су сви досељени пре почетка Првог устанка и за све Боривоје Дробњаковић бележи исто предање о пореклу (од Бијелог Поља — Сјенице). Међутим, по преслави Реаковића би се рекло да су пре у питању Никшићи-Требјешани односно да су пореклом из околине Никшића. Занимљиво је и то што Ускоковић бележи да су Зечевићи живели у Маскови код Ивањице пре досељавања у Липовац, па би миграциони правац овог рода могао бити околина Никшића-Стари Влах-Липовац.

Од Зечевића из Липовца је иначе Жарко Зечевић, бивши кошаркаш и некадашњи функционер ФК Партизан:


Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10345
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3529 послато: децембар 27, 2020, 12:11:13 пре подне »
Гвоић, Никољдан, Дуго Село Ласињско, Вргинмост, Кордун, J2b-M205

Једни Гвоићи из околине Глине тестирани су током акције за Светски ДНК дан 2018. О њима смо тада написали следеће:

Гвоић, Никољдан, Доње Селиште, Глина, Банија, хаплогрупа J2b1-M205>Y22066


Презиме Гвоић (Гвојић) се помиње у Лици (Могорић) још 1712. године. Ови Гвојићи били су део досељеничке струје од Обровца, Книна, Буковице, Поуња и Грахова. По хаплотипу, тестирани Гвоић је најближи групи око Усораца. Од модала једино одудара вредност 11 на DYS439, али и код Павичића из Шкара је иста ситуација.

Велимир Михајловић (Српски презименик) сматра да је презиме настало по личном имену "Гвоја" (Гвозден).

Што се тиче самих Гвојића из Селишта, њих је 1948. године било 3 куће. Потврђени су у селу 1807. године, када су имали најмање једну задругу и када је пописан Стеван Гвојић. Гвојићи су на Банији потврђени још половином XVIII вијека, а пописани су у низу банијских села у крајишким списковима из 1772. године.

Према подацима из 1883. године, Гвојићи са подручја Горњокарловачке епархије славили су Марковдан, Никољдан и Лазареву суботу. Осим на подручју Глине, Гвојића је на Банији било и на подручју Вргинмоста (главнина рода) и Петриње, а били су присутни и на подручју Кордуна и Славоније.

Гвоић, судећи по маркерима, припада дубљој подграни J2b-M205>Y22059>Y22063


Кука, Јовањдан, Бузета, Глина, Банија, J2b-M205

Хаплогрупа J2b-M205 на Банији тренутно износи 15.9%. То је уједно и највећи проценат ове хаплогрупе међу Србима, на релативно задовољавајућем узорку (82).

Ван мреже Romanijski

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 602
  • Ја ратујем сам...
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3530 послато: децембар 27, 2020, 04:02:18 пре подне »
 Кашиковић, Невесиње, Ђурђевдан, I2-S17250

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10345
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3531 послато: децембар 27, 2020, 11:27:23 пре подне »
Кашиковић, Невесиње, Ђурђевдан, I2-S17250

Кашиковићима је матица у околини Билеће (Врањска). Ово је иначе потврда једног необјављеног резултата.

"KAŠIKOVIĆ (p), u Milavićima (Bileća) i Ukšićima (Ljubomir). Porijeklom su iz Vranjskih, odakle je u Milaviće doselio Lazar oko 1770. godine, zbog slabog imovnog stanja. "Svu mu čeljad kuga pokosila, pa se po kugi opet oženio i imao Vasilija, a on 8 sinova". Po sopstvenom kazivanju dalekom starinom su iz Riđana. U Vranjsku su prešli "pre Hercega Stjepana". Sačuvali su porodično predanje po kome "begovska kuća nevesinjskih Ljubovića potiče od poturčenih Kasikovića". Po ovom predanju Kašikovići bi mogli biti neka "srednjovekovna vlastela u starom kraju", u Riđanima. Slave Burđevdan."

извор: Risto Milićević, "Hercegovačka prezimena", 2005

Ван мреже Nikola М

  • Члан Друштва
  • Помоћник
  • *****
  • Поруке: 103
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3532 послато: децембар 27, 2020, 05:12:06 поподне »
Гвоић, Никољдан, Дуго Село Ласињско, Вргинмост, Кордун, J2b-M205

Једни Гвоићи из околине Глине тестирани су током акције за Светски ДНК дан 2018. О њима смо тада написали следеће:

Гвоић, судећи по маркерима, припада дубљој подграни J2b-M205>Y22059>Y22063


Кука, Јовањдан, Бузета, Глина, Банија, J2b-M205

Хаплогрупа J2b-M205 на Банији тренутно износи 15.9%. То је уједно и највећи проценат ове хаплогрупе међу Србима, на релативно задовољавајућем узорку (82).

Ако се према тумачењу Гвоићи сматрају блиски Усорцима, можда је ова чињеница случајна, а можда и није и наводим је у даљем тексту. Наиме реч је о томе да се недалеко од Дугог Села Ласињског на простору парохије са седиштем у селу Требиња (данас су то Горња и Доња) јавља презиме Усорац, а такође и презимена Мандић и Карапанџа (ова презимена такође сматрају да су део групе породица које једним заједничким именом називају Усорци). Презимена Усорац, Мандић и Карапанџа су са простора Доњих Дубрава се населили у Требињи, а претходно су били на простору Плашког, а пре тога су били на простору Оточца. Можда ће ови подаци бити од користи за даље тумачење њихових кретања по Крајини и показати још неке везе са Гвоићима, ако постоје. У околини Плашког Мандићи славе Ђурђевдан, а такође у северном делу Кордуна. Карапанџе славе Ђурђевдан и Малу Госпојину, а Усорци Никољдан. О Усорцима су писали свештеници Милан Радека и Манојло Грбић.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10345
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3533 послато: јануар 04, 2021, 11:10:29 поподне »
Теодоровић, Никољдан, Бобетино Брдо, Угљевик, R1a-M512

Дуњић, Вартоломијевдан, Плоча, Александровац, R1a-Z282

Сасвим сигурно постоји генетичка веза са двојицом претходно тестираних Дуњића из околине Александровца (Ботурићи и Рокци). Слава Вартоломијевдан, подграна R1a-M458>A11460.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10345
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3534 послато: јануар 05, 2021, 04:12:15 поподне »
Чеко, Oakville, Ontario (Канада), E-V13

Тестирани није оставио више података о пореклу. Носиоци презимена Чекo из овог, и околних места у Канади (Hamilton), воде порекло углавном из Книна и Полаче (Книн). Слава Ђурђевдан.

Од ових Чека из околине Книна води порекло и чувени Гаврило Принцип (Обљај, Босанско Грахово).
https://www.poreklo.rs/2014/01/04/poreklo-gavrila-principa/




Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10345
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3535 послато: јануар 07, 2021, 07:09:09 поподне »
Торбица о Штрбцима, њиховом пореклу, генотипу и акценту. 

<a href="https://www.youtube.com/v/MdST0Qo-tjY" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/MdST0Qo-tjY</a>

Поменух Штрбце јутрос случајно, а сада видим следећи резултат:

Штрбац, непознато, N-L655 (читај N-P189.2). По свему судећи околина Босанске Крупе.

Имамо у пројекту једне Штрбце из Северне Далмације (Кистање), такође N-P189.2.

Ван мреже vid.knezevic

  • Члан Друштва
  • Почетник
  • *****
  • Поруке: 38
  • R-YP6098>BY149000 mtdna u1a1a1
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3536 послато: јануар 07, 2021, 11:19:16 поподне »
Поменух Штрбце јутрос случајно, а сада видим следећи резултат:

Штрбац, непознато, N-L655 (читај N-P189.2). По свему судећи околина Босанске Крупе.

Имамо у пројекту једне Штрбце из Северне Далмације (Кистање), такође N-P189.2.
Верујем да постоји и грана Штрбаца која припада нашем Карпатско далматинском кластеру, које такође Торбица помиње  као Никољшаке. Такође, верујем не случајно, постоје Шкорићи из Штрбаца (можда баш овим Шкорићима глумац припада) чији резултат имамо да је КД Р1а  YP6098>BY149000.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10345
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3537 послато: јануар 08, 2021, 09:06:54 пре подне »
Верујем да постоји и грана Штрбаца која припада нашем Карпатско далматинском кластеру, које такође Торбица помиње  као Никољшаке. Такође, верујем не случајно, постоје Шкорићи из Штрбаца (можда баш овим Шкорићима глумац припада) чији резултат имамо да је КД Р1а  YP6098>BY149000.

Не мора да значи. Једноставно могу Шкорићи бити R1a-Y2613, а Штрбци N-P189.2. Не би био издвојен случај да се у оквиру неке "групе родова" у Крајини, међу различитим презименима, јављају и различите хаплогрупе.

Иначе и Штрбци из Кистања и Босанске Крупе (N-P189.2 оба рода), славе Никољдан.

Ван мреже сɣнце

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1023
  • I-S17250>Y4882>A1328
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3538 послато: јануар 08, 2021, 10:33:40 пре подне »
Не мора да значи. Једноставно могу Шкорићи бити R1a-Y2613, а Штрбци N-P189.2. Не би био издвојен случај да се у оквиру неке "групе родова" у Крајини, међу различитим презименима, јављају и различите хаплогрупе.

Иначе и Штрбци из Кистања и Босанске Крупе (N-P189.2 оба рода), славе Никољдан.

Што се тиче презимена Штрбац, оно би лакко могло настати независно друг од друга. Штрб значи нешто као окрњеност, зарезина или губљење дијела нечега свога, најчешће се штрб односи на уломљен зуб или урез у дрвету; од тога се каже и уштрб - када те окрне материјално. У Украјини је често презиме нпр. Щерба, што би по нашему било "штрба". Ова ријеч има дубоку старост и на литавском šk̨ir̃bа, као и на њемачком Scherbe (старогерм. skerba) значе исто.

Ево ово је штрб или штрбина

« Последња измена: јануар 08, 2021, 10:42:33 пре подне сɣнце »

Ван мреже vojislav.ananic

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1278
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3539 послато: јануар 08, 2021, 01:02:26 поподне »
Штрбац је име и презиме настало од основе 'штрб' и наставка - ац. Ријеч 'штрб' или 'штрбав' у народу ријеђе се чује, а значи 'крезуб' – онај који нема све зубе. Лично име Штрбац постојало је у средњем вијеку међу Србима у селима Бабама и Грмочелу које је Стефан Дечански 1330. године даровао манастиру Дечани. Било је неколико људи са именом Штрбац. Колико засад знамо, ово код манастира Дечани, је прва и почетна постојбина Штрбаца. Штрпци су један од највећих крајишких родова. Славе Ђурђевдан и Никољдан. Од свих тестираних који припадају хаплогрупи N1 најближи су Банији. Што се “генетике" тиче, Пива представља једну изузетно занимљиву област. Налази су открили велики проценат (+40%) ријетке (у југоисточној Европи) хаплогрупе N1а и тако је утврђена не само блискост различитих пивских братстава, него и њихова сродност са фамилијама из Бањана. Ради се о финско-уралско-сибирској групи. Штрбац је име неког влаха који зимује на Тупану. Можда је и топоним Штрпца, којим се назива централни дио овог села до данас, настао из овог антропонима. Тупан је данас само заселак, неколико кућа, а Штрпци, непосредно изнад Тупана, имају цркву Светог Георгија и гробље. Село Штрпци је део села Тупана око старе цркве св. Ђорђа. Највећи део банијских Срба сматра да потиче са простора Херцеговине. На том простору имамо неколико братстава из Бањана и Пиве која припадају хаплогрупи N1a P189.2, хаплогрупи којој припадају и Штрпци и Папићи и Ананићи.