Аутор Тема: Кричи J2b-M205>Y22066  (Прочитано 664206 пута)

На мрежи Nenad M

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 201
  • YDNA J2b1-Y22063+ mtDNA H6b1
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2800 послато: август 01, 2020, 10:32:58 поподне »
Добра вест са Yfull-а. Издвојена је посебна подграна испод Y22063, J-Y153290. Као што су симо и Радул наговестили, њој припадају Албанац Дема с Косова (поарбанашени Срби) и Грк из континенталне Грчке (Andrea Finocchio, 2019). Неки савет за све наше Y22063 би могао бити да покушају тестирати овај СНП. Лично мислим да ће многи Срби Y22063 бити негативни, посебно динарски, зато што су Новаковићи из Крајине остали на нивоу Y22063*. Ово би пре било занимљиво за тестиране из Јужне Србије и Бугарске.

https://www.yfull.com/tree/J-A11525/?fbclid=IwAR2EidBNqoAaaTmF455KNV_Y4uFnPX16jUIg5sITTnfxgapuehRTq3Rc6R4
Да ли мислиш да се покуша преко YSEQ-a? Тренутно немају тај СНП у понуди. Да ли очекујеш да се ускоро појави? Треба ли ићи на Wish a SNP? Узгред, очекујем да будем негативан, али ипак бих проверио. Тамо где сам се тестирао, најближи ми је био неки Бугарин.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10257
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2801 послато: август 01, 2020, 10:35:25 поподне »
Да ли мислиш да се покуша преко YSEQ-a? Тренутно немају тај СНП у понуди. Да ли очекујеш да се ускоро појави? Треба ли ићи на Wish a SNP? Узгред, очекујем да будем негативан, али ипак бих проверио. Тамо где сам се тестирао, најближи ми је био неки Бугарин.

Сачекаћемо да се појави на FTDNA, или YSEQ. Или га свакако можемо ми кандидовати на YSEQ. Требао би да провериш, слажем се. Нека те веза по маркерима са Бугарима не чуди. На тих 37 маркера и лички Усорци имају поклапања са Бугарима, иако сигурно не постоји ближа историјска веза.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10257
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2802 послато: август 04, 2020, 10:49:40 пре подне »
Добра вест са Yfull-а. Издвојена је посебна подграна испод Y22063, J-Y153290. Као што су симо и Радул наговестили, њој припадају Албанац Дема с Косова (поарбанашени Срби) и Грк из континенталне Грчке (Andrea Finocchio, 2019). Неки савет за све наше Y22063 би могао бити да покушају тестирати овај СНП. Лично мислим да ће многи Срби Y22063 бити негативни, посебно динарски, зато што су Новаковићи из Крајине остали на нивоу Y22063*. Ово би пре било занимљиво за тестиране из Јужне Србије и Бугарске.

https://www.yfull.com/tree/J-A11525/?fbclid=IwAR2EidBNqoAaaTmF455KNV_Y4uFnPX16jUIg5sITTnfxgapuehRTq3Rc6R4

Иако је било за очекивати да ће се TMRCA након новог прорачуна (новог тестираног) мало скочити, он је у случају J-Y22059 пао за 50 година. Сада је J-Y22059 процењена на око 1000 година, док је J-Y22063 такође пала за 50 година, па је сада TMRCA 800 год.

Дакле тренутно имамо издвојене две подгране низводно oд J-Y22063. J-Y22069 којој припадају Расјани из копаоничког краја и J-Y153290 којој припадају Хазири са Косова и Грк из конт. Грчке.
https://www.yfull.com/tree/J-A11525/?fbclid=IwAR2EidBNqoAaaTmF455KNV_Y4uFnPX16jUIg5sITTnfxgapuehRTq3Rc6R4

На мрежи Nenad M

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 201
  • YDNA J2b1-Y22063+ mtDNA H6b1
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2803 послато: август 05, 2020, 09:07:27 поподне »
Дописивао сам се данас са Провином и каже:

I have designed new primers for your SNP at YSEQ but it will take time for the new primers to arrive.

You can order it here - https://www.yseq.net/product_info.php?products_id=156296

Реч је, наравно, о BY162742.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10257
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2804 послато: август 06, 2020, 01:09:57 поподне »
Подграна J2b-M205>Y22059 (кратко и јасно) :)



извор: PhyloGeographer

Ван мреже ZO

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 96
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2805 послато: август 06, 2020, 01:17:25 поподне »
Подграна J2b-M205>Y22059 (кратко и јасно) :)



извор: PhyloGeographer

За људе - као што сам ја (значи ја сам још на нивоу сликовнице).
;D

Али кад се ово гледа овако - ми се толико испричасмо овде - испада да је највећа концентрација на простору некадашње БиХ, али и Посавине.

Да ли је ту и Жумберек?

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10257
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2806 послато: август 06, 2020, 01:24:44 поподне »
За људе - као што сам ја (значи ја сам још на нивоу сликовнице).
;D

Али кад се ово гледа овако - ми се толико испричасмо овде - испада да је највећа концентрација на простору некадашње БиХ, али и Посавине.

Да ли је ту и Жумберек?

ZO, ово је Heatmap на основу резултата са Yfull-а. Иако је тамо свега седморо тестираних, не верујем да би се значајније променила и да је знатно више. Можда би само била још већа превага ка западним српским крајевима. Фале Бугари на стаблу, па би се и у том правцу мало раширило.

Била би мапа још прецизнија да Хазири није уписао Албанија, него Косово, одакле је пореклом. Албанију је вероватно видео у атласу само.

Ван мреже ZO

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 96
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2807 послато: август 06, 2020, 01:28:41 поподне »
ZO, ово је Heatmap на основу резултата са Yfull-а. Иако је тамо свега седморо тестираних, не верујем да би се значајније променила и да је знатно више. Можда би само била још већа превага ка западним српским крајевима. Фале Бугари на стаблу, па би се и у том правцу мало раширило.

Била би мапа још прецизнија да Хазири није уписао Албанија, него Косово, одакле је пореклом. Албанију је вероватно видео у атласу само.

Хвала Небојша
 :)

На мрежи НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5896
  • I2-PH908>Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2808 послато: август 09, 2020, 05:48:09 поподне »
Гледах скоро одличан мини-документарац о византијско-бугарским ратовима и битци код Плиске 811. године. Ту ме је једна појава асоцирала на наше Y22063, наиме византијски иконоборачки цареви су током 8. и почетком 9. века пресељавали становништво са територија које су успели да поврате од Арабљана, нпр. са Кипра и из делова Мале Азије, на Балкан, тачније у западну Тракију, долину Струме, Егејску Македонију и Пелопонез. У питању је било грчко становништво ради кога су основане нове теме (нпр. тема Солун), које је чинило окосницу војске у европском делу Царства док је у мирнодопском периоду култивисало земљу, дајући противтежу локалним Словенима и амбицијама бугарске државе. Колико се сећам, помињало се овде да Y22063 има поклапања међу Грцима у Егејској Македонији, а била је и нека веза са Анадолијом? У сваком случају, с обзиром на релативну младост ове подгране, не бих искључио долазак њиховог родоначелника током раног средњег века, као део насеобинског таласа из Анадолије и/или Кипра, покренутог од стране Византије ради осигуравања и стабилизације њихових поседа на Балкану.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже ZO

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 96
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2809 послато: август 09, 2020, 06:30:38 поподне »
Гледах скоро одличан мини-документарац о византијско-бугарским ратовима и битци код Плиске 811. године. Ту ме је једна појава асоцирала на наше Y22063, наиме византијски иконоборачки цареви су током 8. и почетком 9. века пресељавали становништво са територија које су успели да поврате од Арабљана, нпр. са Кипра и из делова Мале Азије, на Балкан, тачније у западну Тракију, долину Струме, Егејску Македонију и Пелопонез. У питању је било грчко становништво ради кога су основане нове теме (нпр. тема Солун), које је чинило окосницу војске у европском делу Царства док је у мирнодопском периоду култивисало земљу, дајући противтежу локалним Словенима и амбицијама бугарске државе. Колико се сећам, помињало се овде да Y22063 има поклапања међу Грцима у Егејској Македонији, а била је и нека веза са Анадолијом? У сваком случају, с обзиром на релативну младост ове подгране, не бих искључио долазак њиховог родоначелника током раног средњег века, као део насеобинског таласа из Анадолије и/или Кипра, покренутог од стране Византије ради осигуравања и стабилизације њихових поседа на Балкану.

Један од сасвим могућих сценарија.

Да ли су и Бугари у периодима јачања своје власти вршили пресељења становништва?

Остаје дилема ко су били они које су у Црној Гори звали Грци?

Али, пошто је тако мало тестираних Ј2б М205  од великог броја тестираних са ових простора урадило BIG Y - ја још не могу да прихватим ту процену године старости односно времена до најстаријег заједничког претка, па ми је за сада свака претпоставка на климавим ногама.

Али крај 8/ почетак 9  века и контекст оног што си изнео - ми некако делују вероватно.

Ван мреже Грк

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 879
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2810 послато: август 09, 2020, 06:58:38 поподне »

Остаје дилема ко су били они које су у Црној Гори звали Грци?

Зависи од периода у којем су их називали.
У средњем вијеку Грци су били најчешће несловенско становништво, остаци ромејског, старосједилачко становништво и досељеници са југа.

Касније је најчешће у питању старије становништво, оно о којем се није знало много, а у ствари су преци.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10257
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2811 послато: август 09, 2020, 07:51:32 поподне »
Гледах скоро одличан мини-документарац о византијско-бугарским ратовима и битци код Плиске 811. године. Ту ме је једна појава асоцирала на наше Y22063, наиме византијски иконоборачки цареви су током 8. и почетком 9. века пресељавали становништво са територија које су успели да поврате од Арабљана, нпр. са Кипра и из делова Мале Азије, на Балкан, тачније у западну Тракију, долину Струме, Егејску Македонију и Пелопонез. У питању је било грчко становништво ради кога су основане нове теме (нпр. тема Солун), које је чинило окосницу војске у европском делу Царства док је у мирнодопском периоду култивисало земљу, дајући противтежу локалним Словенима и амбицијама бугарске државе. Колико се сећам, помињало се овде да Y22063 има поклапања међу Грцима у Егејској Македонији, а била је и нека веза са Анадолијом? У сваком случају, с обзиром на релативну младост ове подгране, не бих искључио долазак њиховог родоначелника током раног средњег века, као део насеобинског таласа из Анадолије и/или Кипра, покренутог од стране Византије ради осигуравања и стабилизације њихових поседа на Балкану.

Помињали смо сличне опције и раније. Највећи проблем код Y22059 је тај јаз од скоро 4000 година (настанак подгране и TMRCA исте). По томе делује као да је подграна прошла кроз некакво уско грло, или да је на неки начин "одсечена". Дакле она заправо и нема превише рођака ван Балкана, а морала би их имати прилично ако је реч о сеоби пре око 1000 година. Примера ради, погледајмо припаднике I2/R1a који имају више ДНК рођака на словенском северу него на Балкану, а њихови преци су дошли овде пре 9. века.

На Блиском истоку, колико је мени познато, имамо тренутно једног Турчина (студенти из Сарајева. Dogan, 2014) и можда једног Либанца, који је J2b, има све вредности типичне за Y22059, али не поседује маркер 385 за неки коначан закључак. Премало свакако за неку озбиљнију теорију. Слично је и код Грка, где је грана евидентно присутна, али не у неком озбиљнијем проценту. Више је расута, без неког правила. Нагиње ка Егејском мору, с обзиром да имамо Грчка из Фокеје (Западна Анадолија) и Миткоса из Криве у Централној Македонији (можда и "погрчен").

За причу су интересантна и предања неких Бугара Y22059, која упућују на простор Македоније, Тракије, итд.

На мрежи НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5896
  • I2-PH908>Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2812 послато: август 10, 2020, 12:36:27 пре подне »
Помињали смо сличне опције и раније. Највећи проблем код Y22059 је тај јаз од скоро 4000 година (настанак подгране и TMRCA исте). По томе делује као да је подграна прошла кроз некакво уско грло, или да је на неки начин "одсечена". Дакле она заправо и нема превише рођака ван Балкана, а морала би их имати прилично ако је реч о сеоби пре око 1000 година. Примера ради, погледајмо припаднике I2/R1a који имају више ДНК рођака на словенском северу него на Балкану, а њихови преци су дошли овде пре 9. века.

На Блиском истоку, колико је мени познато, имамо тренутно једног Турчина (студенти из Сарајева. Dogan, 2014) и можда једног Либанца, који је J2b, има све вредности типичне за Y22059, али не поседује маркер 385 за неки коначан закључак. Премало свакако за неку озбиљнију теорију. Слично је и код Грка, где је грана евидентно присутна, али не у неком озбиљнијем проценту. Више је расута, без неког правила. Нагиње ка Егејском мору, с обзиром да имамо Грчка из Фокеје (Западна Анадолија) и Миткоса из Криве у Централној Македонији (можда и "погрчен").

За причу су интересантна и предања неких Бугара Y22059, која упућују на простор Македоније, Тракије, итд.

Мислио сам конкретно на Y22063, не на Y22059 која је старија. И током античког и током средњовековног периода је било више миграција са подручја Анадолије на Балкан, постоји могућност да се Y22059 овде проширила у више временски одвојених таласа. Нпр. један ранији талас је могао да доведе претка кричке подгране (Y22063-), док је овај раносредњовековни могао бити одлучујући за Y22063+. Требало би детаљније тестирати Анадолце, мислим да су они заиста слабо захваћени имајући у виду њихово бројно стање. Тек тад би се могли наслутити одговори о крајњем исходишту Y22059 и њених подграна.

Иначе, ево линка за помињани документарац:

<a href="https://www.youtube.com/v/x3QEQ7na1DA" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/x3QEQ7na1DA</a>

О пресељењима Анадолаца и Кипрана се говори на 1:45 и 7:45.
« Последња измена: август 10, 2020, 12:39:15 пре подне НиколаВук »
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10257
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2813 послато: август 10, 2020, 08:57:20 пре подне »
Мислио сам конкретно на Y22063, не на Y22059 која је старија. И током античког и током средњовековног периода је било више миграција са подручја Анадолије на Балкан, постоји могућност да се Y22059 овде проширила у више временски одвојених таласа. Нпр. један ранији талас је могао да доведе претка кричке подгране (Y22063-), док је овај раносредњовековни могао бити одлучујући за Y22063+. Требало би детаљније тестирати Анадолце, мислим да су они заиста слабо захваћени имајући у виду њихово бројно стање. Тек тад би се могли наслутити одговори о крајњем исходишту Y22059 и њених подграна.

Иначе, ево линка за помињани документарац:

<a href="https://www.youtube.com/v/x3QEQ7na1DA" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/x3QEQ7na1DA</a>

О пресељењима Анадолаца и Кипрана се говори на 1:45 и 7:45.

Звучи интересантно. Ако се испостави наравно да су у питању две независне подгране, које у различито време долазе на простор западног Балкана. Гледајући распоред и старост саме Y22063, нису искључене сличне опције. У том случају би кричка подграна била старија(?), иако је, узевши у обзир чињеницу да она нема репове источно, логичније да је у питању само један издвојени огранак Y22059 (Затарје).

Yfull стабло J-Y22059 међутим не дозвољава ту опцију. Још је невероватнија теорија где би се обе шириле из Затарја, с тим да се једни шире искључиво западно, други источно и западно. Мораћу да освежим ону карту са хаплотиповима Y22063 и Y22063-.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10257
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2814 послато: август 10, 2020, 10:40:34 пре подне »
Црвеном бојом означени су припадници Y22063, док су плави они који су негативни на овај СНП. Овде су дакле само потврђени припадници ове подгране и они који поседују маркер 587 (111 маркера).



Временом ћу ажурирати мапу. Могло би се овде додати много тестираних, који по маркерима упућују на Y22063, или Y22063-, али да се за сада држимо проверених информација.

На мрежи НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5896
  • I2-PH908>Y52621>Y189944, род Никшића
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2815 послато: август 10, 2020, 05:58:52 поподне »
Звучи интересантно. Ако се испостави наравно да су у питању две независне подгране, које у различито време долазе на простор западног Балкана. Гледајући распоред и старост саме Y22063, нису искључене сличне опције. У том случају би кричка подграна била старија(?), иако је, узевши у обзир чињеницу да она нема репове источно, логичније да је у питању само један издвојени огранак Y22059 (Затарје).

Yfull стабло J-Y22059 међутим не дозвољава ту опцију. Још је невероватнија теорија где би се обе шириле из Затарја, с тим да се једни шире искључиво западно, други источно и западно. Мораћу да освежим ону карту са хаплотиповима Y22063 и Y22063-.

Учинила ми се привлачном поменута претпоставка јер Y22059 а нарочито Y22063 показује везу са Грцима, и то по свему судећи Грцима из Анадолије (можда и Кипра). Познате су и друге сеобе на правцу Анадолија-Балкан током раног средњег века, нпр. нешто ранији сиријски Мардаити (крај 7. века) или нешто каснија дуалистичка јерес јерменских павликијанаца-павлићана (крај 9. и 10. век). Можда је ипак родоначелник Y22059 дошао на Балкан у неком још ранијем периоду, па је самим тим Y22063 настала на овим просторима, али буни то што је ни код Грка нема у неком значајнијем проценту док је код Албанаца малтене непостојећа. То ме асоцира да је њено право извориште Анадолија а не Балкан, а да је родоначелник на Балкан ступио не раније од античког периода. Није ми познато да ли су рађене неке веће СТР или СНП студије анадолског становништва (Турака, Грка, Курда, Јермена, итд.) или је то релативно недовољно познато подручје.
Чињеницама против самоувереног незнања.

На мрежи Bojan

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 791
  • ПХ908>А20333>FT14649
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2816 послато: август 10, 2020, 06:37:03 поподне »
Учинила ми се привлачном поменута претпоставка јер Y22059 а нарочито Y22063 показује везу са Грцима, и то по свему судећи Грцима из Анадолије (можда и Кипра). Познате су и друге сеобе на правцу Анадолија-Балкан током раног средњег века, нпр. нешто ранији сиријски Мардаити (крај 7. века) или нешто каснија дуалистичка јерес јерменских павликијанаца-павлићана (крај 9. и 10. век). Можда је ипак родоначелник Y22059 дошао на Балкан у неком још ранијем периоду, па је самим тим Y22063 настала на овим просторима, али буни то што је ни код Грка нема у неком значајнијем проценту док је код Албанаца малтене непостојећа. То ме асоцира да је њено право извориште Анадолија а не Балкан, а да је родоначелник на Балкан ступио не раније од античког периода. Није ми познато да ли су рађене неке веће СТР или СНП студије анадолског становништва (Турака, Грка, Курда, Јермена, итд.) или је то релативно недовољно познато подручје.
https://www.familytreedna.com/public/ArmeniaDNAProject?iframe=yresults

На мрежи Хербез

  • Члан Друштва
  • Почетник
  • *****
  • Поруке: 38
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2817 послато: август 10, 2020, 07:32:27 поподне »
. Познате су и друге сеобе на правцу Анадолија-Балкан током раног средњег века, нпр. нешто ранији сиријски Мардаити (крај 7. века) или нешто каснија дуалистичка јерес јерменских павликијанаца-павлићана (крај 9. и 10. век).


https://en.wikipedia.org/wiki/Byzantine_Armenia

Armenian soldiers in the Byzantine army are cited during the following centuries, especially during the 9th and the 10th centuries, which might have been the period of greatest participation of the Armenians in the Byzantine army. Byzantine and Arab historians are unanimous in recognizing significance of the Armenians soldiers. ...
...
At that time the Armenians served side by side with the Norsemen who were in the Byzantine army. This first encounter between the Armenian mountain-dwellers and the Norse has been discussed by Nansen, who brings these two elements closer to each other and records: “It was the Armenians who together with our Scandinavian forefathers made up the assault units of Byzantine.”[7] Moreover, Bussel underlines the similarities in the way of thinking and the spirit of the Armenian feudal lords and the northern warriors. He claims that, in both groups, there was a strange absence and ignorance of government and public interest and at the same time an equally large interest in achieving personal distinctions and a loyalty towards their masters and leaders.[8]

Ван мреже ZO

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 96
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2818 послато: август 10, 2020, 07:36:08 поподне »
https://www.familytreedna.com/public/ArmeniaDNAProject?iframe=yresults

Мислим да су ова петорица Ј2б М205 (за сада недефинисаних) са ArmeniaDNAProject удаљени од ових наших са Балкана (са све Бугарском).

Мало је необично да се Ј2б М205 разбуја толико само на нашим просторима (бивша СФРЈ без Словеније), а да се оскудно ту и тамо појави још само у Бугарској, и даље ни макац.

И да су им преци (ових неколико откривених линија) долазили у различитим временским таласима на Балкан - где су ближи сродници тих предака?

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10257
Одг: Кричи J2b-M205>Y22066
« Одговор #2819 послато: август 10, 2020, 07:45:23 поподне »
Учинила ми се привлачном поменута претпоставка јер Y22059 а нарочито Y22063 показује везу са Грцима, и то по свему судећи Грцима из Анадолије (можда и Кипра). Познате су и друге сеобе на правцу Анадолија-Балкан током раног средњег века, нпр. нешто ранији сиријски Мардаити (крај 7. века) или нешто каснија дуалистичка јерес јерменских павликијанаца-павлићана (крај 9. и 10. век). Можда је ипак родоначелник Y22059 дошао на Балкан у неком још ранијем периоду, па је самим тим Y22063 настала на овим просторима, али буни то што је ни код Грка нема у неком значајнијем проценту док је код Албанаца малтене непостојећа. То ме асоцира да је њено право извориште Анадолија а не Балкан, а да је родоначелник на Балкан ступио не раније од античког периода. Није ми познато да ли су рађене неке веће СТР или СНП студије анадолског становништва (Турака, Грка, Курда, Јермена, итд.) или је то релативно недовољно познато подручје.

Постоји велики број истраживања за Блиски исток (Анадолија, Левант, итд.). Као што рекох, J2b-M205 је у Анадолији веома слабо заступљена, али за ову причу је важно да је регистрована Y22059, што може бити неки индикатор. Некако за Балкан, односно за Србе и Бугаре, може пре Грчка бити важна, али је и она кроз историју у тесној вези са простором Анадолије. Важно је рећи да су сви ти југоисточни хаплотипови (Грчка, Бугарска, Западна Анадолија) по свему судећи Y22063+.

Као што је познато, од свих тих области на Блиском истоку, на Кипру је највећа концентрација J2b-M205. Међутим, ни тамо нема Y22059. Постоје вероватно даљи днк рођаци (J-A11525 сасвим сигурно).

Осим код Срба, Бугара, Грка, Турака, Румуна и Мађара, Y22059 постоји и код Италијана. С обзиром да тројица, од укупно четворице Y22059, поседују "крички" хаплотип, биће да су у питању миграције са Балкана.

Углавном, због мале процентуалне заступљености на простору Грчке и Анадолије, стиче се утисак да припадници Y22059 нису били део неке значајније групације, племена, или како већ. У супротном би се више раширили на поменутом подручју. Сама Y22059 заправо свој процват доживљава са Јужним Словенима, тј. Србима са једне и Бугарима са друге стране. Уз то имамо и веома мали TMRCA за једну овако широко распрострањену балканску подграну (1000 година).
« Последња измена: август 10, 2020, 07:52:32 поподне Небојша »