Аутор Тема: Гламоч, Ливно, Дувно и Купрес - днк резултати  (Прочитано 4290 пута)

Ван мреже Imoćanin

  • Гост
  • *
  • Поруке: 19
Одг: Гламоч, Ливно, Дувно и Купрес - днк резултати
« Одговор #40 послато: фебруар 13, 2021, 03:40:37 поподне »
Migracijski put ovi Perici ide:

Donji Dolac (Poljica, Dalmacija)
Zaseok Ercegovci (Dicmo, Dalmacija oko 1680e)
Donji Rujani, Livno (oko 1780e)

neke su grane kasnije krenuli otuda prema centralnu Bosnu (Jajce)

Karta:

Plava - Perici
Crvena - Zivanici



U Krušvaru / Ercegovci / Dicmo su 1709g. u banderiji Pavla Bilandžića zapisani Grgur Perić pok. Perice (8 čeljadi) i Grgur Perić pok. Vida (12 čeljadi). Pitanje su odakle su došli. U defteru iz 1701g. imamo jednog Vida Operića u selu Ruda i Roža istočno od Sinja prema Livnu (mislim da bi zapis "(O)perić" moglo biti greška). Iako je zaista bilo Perića u Poljicama i u Katunima, skup imena u toj Banderiji vuče više na područje Livna i Duvna (Mamić, Batarelo, Ćurković) i poneki Hercegovac iz Bekije (Ančić, Kvesić, Boban).

Bilo je prije toga i Perića u Rami. Trebalo bi provjerit ovaj izvor koji mi nije dostupan: Milenko Filipović, Rama u Bosni, Beograd 1955, stranica 79

Ван мреже Ojler

  • Одбор за хералдику
  • Аскурђел
  • ******
  • Поруке: 3646
  • Y-DNK: I2-Y3120 Z17855>PH3414 Мириловићи
Одг: Гламоч, Ливно, Дувно и Купрес - днк резултати
« Одговор #41 послато: фебруар 13, 2021, 04:53:13 поподне »
Bilo je prije toga i Perića u Rami. Trebalo bi provjerit ovaj izvor koji mi nije dostupan: Milenko Filipović, Rama u Bosni, Beograd 1955, stranica 79

У селу Прослап наводе се међу католичким породицама:
"Перић (1 к.) је дошао из Далмације, из неке Винице, пре 1878."
« Последња измена: фебруар 13, 2021, 04:58:45 поподне Ojler »
Kамене рабъ и госодинъ


Ван мреже Livnjak

  • Гост
  • *
  • Поруке: 17
  • J-M241
Одг: Гламоч, Ливно, Дувно и Купрес - днк резултати
« Одговор #42 послато: фебруар 13, 2021, 04:58:33 поподне »
U Krušvaru / Ercegovci / Dicmo su 1709g. u banderiji Pavla Bilandžića zapisani Grgur Perić pok. Perice (8 čeljadi) i Grgur Perić pok. Vida (12 čeljadi). Pitanje su odakle su došli. U defteru iz 1701g. imamo jednog Vida Operića u selu Ruda i Roža istočno od Sinja prema Livnu (mislim da bi zapis "(O)perić" moglo biti greška). Iako je zaista bilo Perića u Poljicama i u Katunima, skup imena u toj Banderiji vuče više na područje Livna i Duvna (Mamić, Batarelo, Ćurković) i poneki Hercegovac iz Bekije (Ančić, Kvesić, Boban).

Bilo je prije toga i Perića u Rami. Trebalo bi provjerit ovaj izvor koji mi nije dostupan: Milenko Filipović, Rama u Bosni, Beograd 1955, stranica 79

Prvo, nisu svi katolici Perici isti.  U vezi Banderije upravo si.  Fra Soldo je pisao da su izuzeci medju Bilandzicevi bili Perici, Pavici, i Vujevici, svi iz Poljice.
« Последња измена: фебруар 13, 2021, 05:01:40 поподне Livnjak »

Ван мреже Imoćanin

  • Гост
  • *
  • Поруке: 19
Одг: Гламоч, Ливно, Дувно и Купрес - днк резултати
« Одговор #43 послато: фебруар 13, 2021, 05:25:56 поподне »
Prvo, nisu svi katolici Perici isti.  U vezi Banderije upravo si.  Fra Soldo je pisao da su izuzeci medju Bilandzicevi bili Perici, Pavici, i Vujevici, svi iz Poljice.

Naravno da nisu. Ovo je citat iz knjige fra Solde za Ercegovce kod Dicma: "Perića je bilo u Rami gdje su doseljenici, ali postoje i u Poljicima odakle su, što je vjerovatnije, došli u Ercegovce." Problem je da su se oko Sinja susreli tri migracijske struje, jedna sa područja Duvna/Rame, druga iz Hercegovine a treća iz Poljica i Zabiokovlja. Bez drugih testiranih teško je to razdvojiti.

Ван мреже Livnjak

  • Гост
  • *
  • Поруке: 17
  • J-M241
Одг: Гламоч, Ливно, Дувно и Купрес - днк резултати
« Одговор #44 послато: фебруар 13, 2021, 05:42:44 поподне »
Naravno da nisu. Ovo je citat iz knjige fra Solde za Ercegovce kod Dicma: "Perića je bilo u Rami gdje su doseljenici, ali postoje i u Poljicima odakle su, što je vjerovatnije, došli u Ercegovce." Problem je da su se oko Sinja susreli tri migracijske struje, jedna sa područja Duvna/Rame, druga iz Hercegovine a treća iz Poljica i Zabiokovlja. Bez drugih testiranih teško je to razdvojiti.

Testiranje je pocelo.

Ван мреже Imoćanin

  • Гост
  • *
  • Поруке: 19
Одг: Гламоч, Ливно, Дувно и Купрес - днк резултати
« Одговор #45 послато: фебруар 13, 2021, 05:46:51 поподне »
Testiranje je pocelo.

Odlično, samo naprijed. Per aspera ad astra ;-)

Ван мреже Romanijski

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 624
  • Ја ратујем сам...
Одг: Гламоч, Ливно, Дувно и Купрес - днк резултати
« Одговор #46 послато: фебруар 13, 2021, 07:15:47 поподне »
Naravno da nisu. Ovo je citat iz knjige fra Solde za Ercegovce kod Dicma: "Perića je bilo u Rami gdje su doseljenici, ali postoje i u Poljicima odakle su, što je vjerovatnije, došli u Ercegovce." Problem je da su se oko Sinja susreli tri migracijske struje, jedna sa područja Duvna/Rame, druga iz Hercegovine a treća iz Poljica i Zabiokovlja. Bez drugih testiranih teško je to razdvojiti.
Ето за то подручје да те обрадујем ускоро требало би да буде готова надоградња Омербашића Прозор-Рама.

Ван мреже Тимар

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 606
Одг: Гламоч, Ливно, Дувно и Купрес - днк резултати
« Одговор #47 послато: фебруар 13, 2021, 08:00:34 поподне »
Тестирани Живанић слави Ђурђевдан. Ратни вихор га је са Купреса довео код нас у Приједор, град у којем тренутно живи.
То знам (J2>Z8424)

Ван мреже Imoćanin

  • Гост
  • *
  • Поруке: 19
Одг: Гламоч, Ливно, Дувно и Купрес - днк резултати
« Одговор #48 послато: фебруар 13, 2021, 08:15:03 поподне »
Ето за то подручје да те обрадујем ускоро требало би да буде готова надоградња Омербашића Прозор-Рама.

Хвала, што више што боље.