На теми о Кричима су узгред споменута и поједина предања о пореклу муслиманских породица из Вранеша:
Помињу се и код Григорија Божовића доста пута, извињавам се ако је било качено пре, на пример:
"Намера ми је била да се прво упутим кроз села ка планини Лиси која изнад Лима одваја Колашин. Нађоше ми одличнога пратиоца Шеха Муслића из Шаховића, ванредно паметна и васпитана аганскога потомка. Служио је војску, био у жандармерији, писмен је и одлучио се да остане у Колашину, иако га је аграр добро погодио, јер су му раније чипчије обрађивале имања. Омиљен и поштован код Црногораца, јер је радник и домаћин човек који зна где је и шта је, иако је прави муслиманин. Држи се отворено и мушки, у својој је земљи, па његово муслиманско осећање не страда и не пати, јер је том отвореношћу и свешћу извојевао пуну једнакост међу Црногорцима као да је какав војводић. Висан и госпоствена изгледа. А скретао ми је пажњу на све оно што може занимати једнога новинарскога извештача и рекао ми толико истине о Колашину и прошлом и садашњем са толико честитости и дубине да сам се одиста изненадио. Објективно и солидно, ненамештено и без преувеличавања, без трунке какве мржње, обичне у нашем крају тамо, и без жеље да улепша оно што му је по природи ближе него православцу. Наводио ме је на сваку црквину на свако место по планинама везано за какву легенду. Јер је са мном ишао пуних шест дана. Причао ми о старинцима, показивао Вараге и Криче, свестан да је чисте крви, дискретно ми је приводио људе необичнијих комплексија и сам ме нагонио да свратимо у засеоке који славе Светога Саву. Још пре мене знао је за порекло и Срба и „Турака“ и у том погледу био ми одличан коректор онде где би се Црногорци пребацили и претеривали. За самога Орла Каљића он ми је казао да је Бјелопавлић и „Турчин“ из петога појаса; да су Дрпљани из Папа и Мекићи са Таре –Затрепчани; Пупаловићи и Мехоњићи из Гранчарева – Кучи а његовиМуслићи из Селаковића Колашинци (горњи), пореклом из Херцеговине."
Од свега наведеног, једино је опстало предање о пореклу Каљића од Бјелопавлића, за које се испоставило да је нетачно јер је за два огранка Каљића утврђено да припадају роду Куча.
Дрпљани су према предању које је забележио Јово Медојевић пореклом Ровчани који су живели у селу Дрпе код Колашина. Милош Војиновић у књизи о исељеним муслиманима наводи мишљење Предрага Шћепановића да Дрпљани вероватно потичу од неких Тоскића који су живели у Дрпама. Сад се појављује и Затријебач као трећа могућност. Још нису тестирани.
За Мекиће је војвода Марко Миљанов забележио да потичу од Ђурђевића, који су грана Мрњавчића - Старокуча. Ејуп Мушовић је сматрао да су од Братоножића. Сад видимо да постоји и предање о пореклу Мекића из Затријепча. С обзиром да припадају хаплогрупи I2-S17250 (резултат са 23andMe), изгледа да ниједно од тих предања није тачно.
Муслићи су према Медојевићу пореклом из Куча, а овде видимо да је поменути Шехо Муслић за своје братство сматрао да потиче од Селаковића из Горње Мораче. Муслићи из Вранеша још нису тестирани.