Аутор Тема: Порекло српског етнонима  (Прочитано 21178 пута)

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1532
Одг: Порекло српског етнонима
« Одговор #220 послато: октобар 08, 2020, 06:02:19 поподне »
Као што рече Синиша, многи немачко-чешки родови нису СНП профилисани. Међутим FT14506 можемо препознати на основу две карактеристичне вредности: 557=17 и 726=12. Листајући FTDNA табелу, само сам једног пронашао који делимично одговара овом профилу. То је Hirschfeld, који има 557=17, али нема 561, па не можемо бити сигурни да је FT14506. Иако презиме вуче на немачко, тестирани није нагласио земљу порекла, па је и то још један проблем. Све у свему, све варијанте које су наведене су могуће.

Милоше, 557=17 је у суштини подграна од FT14506. Има грана FT14506 које не посједују ову мутацију (балканска A13912, русинска BY140506, пољска FT177529). Међутим и сама мутација 557=17 је прилично стара (највише закључујем на основу резултата Ћисофског) па би је могли очекивати на путу сеоба Срба уколико су је они носили. И ја засад на чешко-њемачком подручју нисма примјетио да је неко посједује.

Генерално да нема Ћисофског, помислио бих да је мутација 557=17 настала на Балкану, јер су сви остали њени носиоци са Балкана. У том случају не би је ни требали очекивати на сјеверу или западу.

На мрежи Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 384
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Порекло српског етнонима
« Одговор #221 послато: октобар 08, 2020, 06:27:02 поподне »
Шта значи "случај Сирфа" у контексту евентуалног присуства FT14506 у Полабљу? Ако га има горе, дошао је са Србима горе... Друго, нема профилисаних PH908 у Полабљу да би се износили неки коначни закључци (премало је то што је нађена FT16449 и требало би видети однос 561=15 и 561=16 који су горе, али сигурно је да тамо има више грана у оквиру PH908, па зашто да не и FT14506). Исто је могуће да су неки огранци FT14506 дошли на Балкан директно, а неки да су отишли са Србима у Полабље, па тек онда на Балкан (та грана је већ постојала око три века у седмом веку и већ се раслојила да би све њене огранке на Балкану могли искључиво да везујемо за један прелазак на Балкан (директно или из Полабља)...
У недостатку извора можда би пад Салоне о којој је писао Драјвер потребно пажљивије анализирати како би се можда боље разумело насељавање Срба у Далмацију. Срби као савезници Царства нису могли да узрокују пад Салоне и могли су у Далмацију доћи на позив самог Цара а не на њихову молбу. Срби су дошли/доведени у Далмацију онако како је Драјвер констатовао, како би "завели ред", односно као уметнуто "везивно ткиво" између потиснутих Ромеја, с једне стране и Словена који су претходно опустошили Далмацију. Поставља се питање ко су били ти Словени, због којих се ромејско становништво повукло у градове на обалама Далмације (па чак и до Драча по Порфирогениту) и да ли су се управо по њима нешто касније назвале области Паганија, Захумље, Травунија, како би можда бар у том смислу задржали своје какве-такве словенске идентитете у односу на Србе? Уколико је FT14506 била једна од хг тих Словена (као и Y52603 и тд.), без основа је тражити и очекивати је на северу, док Hirschfeld може представљати изолован случај (неко попут Сирфа за Y52621), мада колико сам разумео ни он још увек није сврстан у FT14506 због мањег хаплотипа.
« Последња измена: октобар 08, 2020, 06:32:09 поподне Владимир Бојановић »


На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4683
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Порекло српског етнонима
« Одговор #222 послато: октобар 08, 2020, 06:47:26 поподне »
Милоше, 557=17 је у суштини подграна од FT14506. Има грана FT14506 које не посједују ову мутацију (балканска A13912, русинска BY140506, пољска FT177529). Међутим и сама мутација 557=17 је прилично стара (највише закључујем на основу резултата Ћисофског) па би је могли очекивати на путу сеоба Срба уколико су је они носили. И ја засад на чешко-њемачком подручју нисма примјетио да је неко посједује.


Да, то и нсписах, да FT14506 чине две велике групе. Прву групу чине они који су 557=17 (Y179535, Y56203, BY186407), док другу групу чине они који су 726=12 (BY135769, FT177529, BY135769). Ових вредности за сада изледа нема на чешко-немачком простору, изузев споменутог Hirschfeld, који би можда могао да буде потенцијални Немац FT14506.

 И тачно је, да за разлику од групе 726=12, која своју разноврсност има у Закарпатју, 557=17 је осим Ћисофског, потпуно "балканска".
« Последња измена: октобар 10, 2020, 08:41:00 поподне Милош »

Ван мреже drajver

  • Уредник СДНКП
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1532
Одг: Порекло српског етнонима
« Одговор #223 послато: октобар 09, 2020, 07:32:17 пре подне »
Да, то и нсписах, да FT14506 чине две велике групе. Прву групу чине они који су 557=17 (Y179535, Y56203, BY186407), док другу групу чине они који су 726=12 (BY135769, FT177529, BY135769). Ових вредности за сада изледа нема на чешко-немачком простору, изузев споменутог Hirschfeld, који би можда могао да буде потенцијални Немац FT14506.

 И тачно је, да за разлику од групе 726=12, која своју разноврсност има у Закарпатју, 557=17 је осим Ћисофског, потпуно "балканска". Очекује се ускоро и резултат са Данте Лабса Поповића из околине Котор вароши, који је 557=17, али негативан на све три подгране. Можда са Курбеговићем буде основао нову грану.

Превидио сам да си написао за овај дио 726=12. Ипак имамo и FT14506 који нису ни 557=17 ни 726=12, Мађар с југа Мађарске Бало и Србин Мандреш из Баната.


На мрежи Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 4683
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Порекло српског етнонима
« Одговор #224 послато: октобар 09, 2020, 09:03:25 пре подне »
Превидио сам да си написао за овај дио 726=12. Ипак имамo и FT14506 који нису ни 557=17 ни 726=12, Мађар с југа Мађарске Бало и Србин Мандреш из Баната.

Да, њих двојица одударају од ове две закинитости. Могуће да чине трећу парагрупу, поред 557=17 и 726=12 у оквиру FT14506. Покушао сам да нађем неку заједничку карактеристичну вредност њих двојице, али безуспешно, бар што се 111 маркера тиче.