Аутор Тема: Етнички идентитет муслимана у БиХ  (Прочитано 7855 пута)

На мрежи Драган Обреновић

  • Члан Управног одбора
  • Истраживач
  • *
  • Поруке: 955
  • R1b-U152>FTA27217
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #20 послато: Децембар 21, 2021, 01:19:15 пре подне »
Osmansko carstvo uopste nije "bastion" identiteta ovdasnjeg naroda. Da ne idemo duboko u tematiku, jednistavan primjer je ovo: Ti ces ovdje napisati "Bosnjak" sa navodnicima uvijek, jer ne priznajes nas, nasu kulturu, nas jezik i imas pravo na to, ali od sto miliona Turaka, svaki ce napisati Bosnjak bez navodnika, bosanski jezik bez osporavanja itd...

Зашто то видите као оспоравање? По језичким нормама српског језика, језик којим говоре Бошњаци зове се бошњачки. Да је одредница Босанци, језик би био босански.

Ако већ инсистирате да су босански/бошњачки и српски различити језици, онда шта је проблем? Бошњаци свој језик, на свом матерњем језику зову и изговарају босански, Срби га на свом матерњем српском језику зову бошњачки. Као што и Словенци свој језик (на словеначком) зову словенски, док тај исти језик на српском зовемо словеначки.

Али да се не лажемо, свакоме је јасно је овде прича са eкс-СФРЈ језицима обична спрдња, са суштински политичком агендом. Као што Бошњаци нпр. у Новом Пазару када дођу на суд због саобраћајног прекршаја траже "судског тумача за Бошњачки". Наравно, не зато што не разумеју шта им прича судија, већ да би се што дуже млатила празна слама и судски предмет отерао у застару.

У документима Европске Уније, ова "три" језика се у последње време обележавају акронимом BCS (Bosnian-Croatian-Serbian) јер су људи схватили да се ради о практично истом, заједничком језику који сви разумеју али свако га зове по свом имену из политичких побуда.

На мрежи Драган Обреновић

  • Члан Управног одбора
  • Истраживач
  • *
  • Поруке: 955
  • R1b-U152>FTA27217
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #21 послато: Децембар 21, 2021, 01:25:23 пре подне »
А што се тиће данашње Босне... Нема земље тако обдарене природним богатствима свих врста на тако малом простору... А толико исцијећеног и испаћеног народа и неслоге. Нажалост, пуни потенцијал не вјерујем да ће икада доћи до изражаја у овој земљи пуној буре кроз цијелу хисторију...

Ово што сте рекли је заиста тачно... Бог је тамо дао све што се може дати. Или што би људи тамо рекли "Ј...ш земљу која Босне нема" ;)

Ван мреже Христифор

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 880
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #22 послато: Децембар 21, 2021, 01:26:36 пре подне »
Што се тиче односа Срби-Бошњаци љубави претеране нема, али су границе постављене. Са Хрватима тога нема, а рекао бих да је мржња између њих данас ако не већа онда иста као  између Срба и Бошњака.

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1360
  • I2>PH908>Y52621>FT190799 Лимски (Тарски) Никшић
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #23 послато: Децембар 21, 2021, 02:05:58 пре подне »
Ово болдовано је сасвим тачно. Исламски идентитет је једини природан код Бошњака, и једини који ће на дуже стазе опстати. Бошњаштво је само средство, никако циљ. Ипак се морају везати за неку територију и за неку историјску причу. Да су којим случајем 1689. године, Аустријанци заузели Босну и да су све муслимане јужнословенског језика потиснили у Рашку и на Косово, вјерујем да би ти муслимани данас тврдили да су они прави Срби и потомци Немањића, баш као што данас тврде да су директни потомци босанске властеле и крстјана.
Браво. О оваквом алтернативном историјском сценарију сам и ја својевремено размишљао, шта год да се десило са њима и где год да су колективно мигрирали, они би се безобзирно везали за ту област и њену историју, мада би и тада наравно било и оних који би своје порекло радо "видели" у Анадолији и Турцима. :)

Са друге стране, интересантан је онај Zorov коментар о генетској слици појединих муслимана у Босни и ретким подгранама, занима ме какво је твоје мишљење о томе, да ли су толико ретке да их нема међу данашњим Србима и Хрватима? Да ли се заиста може за неке од њих рећи да су могућег крстјанског одн. богумилског порекла?
« Последња измена: Децембар 21, 2021, 02:19:13 пре подне Владимир Бојановић »

Ван мреже CosicZ

  • Редакција СДНКП
  • Истраживач
  • ******
  • Поруке: 898
  • Ђурђевдан Y:I1>P109>FGC22045 Панчево
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #24 послато: Децембар 21, 2021, 02:36:33 пре подне »
Можда би расправу о идентитетима требало пренети на друго место. Знамо да има Срба словенског, балканског, германског и другог порекла, да их је било и помало још увек има, осим православних и католика, муслимана итд. Ипак, за просечног Србина брат је православни Рус, а не Хрват католик, Албанац муслиман или Немац протестант. Не треба се чудити да и други народи имају сужено виђење сопствених идентитета. Неки су убеђени да су аутохтони, док други траже порекло иза Урала. Тако је и међу Бошњацима популарно идентитет тражити у средњовековној Босни, иако је сасвим могуће да већином не потичу из ње, а пријатеља виде у Турској која их је продала Аустро-Угарској.

Ми данас процењујемо ко нам је пријатељ и савезник или непријатељ и окупатор на основу два критеријума: колико га сматрамо сличним себи и колико користи или штете имамо од њега. Вероватно су и у време доласка Турака на Балкан, тадашњи становници користили ова мерила да их процене и да донесу одлуку да ли ће прихватити њихову власт, културу и веру.

Историја и порекло становништва су нешто о чему се може водити научна расправа. Када је реч о нечијем идентитету, најбоље је прихватити неке од темељних западних вредности као што су слобода мишљења и говора. Исто важи и за питање бошњачки/босански.

Ван мреже Zor

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1372
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #25 послато: Децембар 21, 2021, 03:07:12 пре подне »
 Мала дигресија кад се већ толико отишло у идентитете и њихову условљеност религијом.

 Арбанаси су се масовно исламизирали у 16 в., имали су више утицаја у Османском царству него потомци јужних Словена, посебно у каснијем периоду, али немају јужни Словени да се ухвате за нешто из пред-абрахамске фазе као што Арбанаси имају/имали канун. А данас јесу ли Албанци "османофили", је ли се нарочито ослањају на Турску? Не.

 Данас једна вјера, сутра друга, прекосутра трећа, а закосутра четврта али закони части које претходно не нуди су трајна категорија, као и гени. :D

 Да Словени немају ту "искру" показује и исток. Толики простор, а тек се "ред увео" доласком Швеђана/Викинга тј. Руса. Ко познаје ту културу зна да су и код њих некад били на снази закони умногоме слични албанским. Пали су у други план, али су оставили трага у израженој флексибилности Скандинаваца. И само да се осврнем на неке раније коментаре (мислим Драјвер, Милош..), не извире то из "медитеранске" културе већ примарно из индоевропског коријена.

Ван мреже CosicZ

  • Редакција СДНКП
  • Истраживач
  • ******
  • Поруке: 898
  • Ђурђевдан Y:I1>P109>FGC22045 Панчево

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #27 послато: Децембар 21, 2021, 11:11:25 пре подне »
Мала дигресија кад се већ толико отишло у идентитете и њихову условљеност религијом.

 Арбанаси су се масовно исламизирали у 16 в., имали су више утицаја у Османском царству него потомци јужних Словена, посебно у каснијем периоду, али немају јужни Словени да се ухвате за нешто из пред-абрахамске фазе као што Арбанаси имају/имали канун. А данас јесу ли Албанци "османофили", је ли се нарочито ослањају на Турску? Не.

 Данас једна вјера, сутра друга, прекосутра трећа, а закосутра четврта али закони части које претходно не нуди су трајна категорија, као и гени. :D

 Да Словени немају ту "искру" показује и исток. Толики простор, а тек се "ред увео" доласком Швеђана/Викинга тј. Руса. Ко познаје ту културу зна да су и код њих некад били на снази закони умногоме слични албанским. Пали су у други план, али су оставили трага у израженој флексибилности Скандинаваца. И само да се осврнем на неке раније коментаре (мислим Драјвер, Милош..), не извире то из "медитеранске" културе већ примарно из индоевропског коријена.

Само што се и тај "канун" у пракси кршио чешће него што ми мислимо. У суштини се код Албанаца на крају све сведе на голи опортунизам, као и лако "прескакање" из једне у другу религију. Наводим пример из чланка Уроша Шешума: "Историјска основа приповедака Чудни подвижник, Вујка Белошева и Маниташко котило Григорија Божовића":

"Године 1895. помињани Благоје, тада кмет Велике Хоче, враћао се из Призрена у друштву са Џемом, својим суседом, Успут су се срели Доњу (Рамшића-Ромшића) и Шиту, сина Ајдића убијеног од Благојеве руке 29 година раније. Џема се испред Хоче растао са Благојем, који је мислио да нема разлога за бригу због сусрета, јер је по арбанашким обичајима приликом умира крви и плаћања крвнине, поштована личност из јаког братства, такозвани дорзон, постајао јемац бесе да се оштећени који је примио новац неће светити. Евентуална освета оштећеног значила би удар на част дорзона и он је био дужан да изгредника убије, чиме би породица вероломника упала у ново коло крвне освете и то двоструке.По растанку Благоје са Џемом, Шита и Осман су код места Шиловрта пуцали на Благоја. Маниташевић је погинуо од Османове пушке, што је изгледа био покушај избегавања освете дорзона и његовог братства Ајдићима. Чувши пуцањ Џема је дотрчао до Шиловрта. Сувише касно да одбрани Благоја, али је смртно ранио саучесника у убиству, Ајдића, чиме је последњи, уколико Џема није био дорзон, своју породицу довео у сукоб са три фамилије."
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Zor

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1372
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #28 послато: Децембар 22, 2021, 12:54:51 пре подне »
Само што се и тај "канун" у пракси кршио чешће него што ми мислимо. У суштини се код Албанаца на крају све сведе на голи опортунизам, као и лако "прескакање" из једне у другу религију. Наводим пример из чланка Уроша Шешума: "Историјска основа приповедака Чудни подвижник, Вујка Белошева и Маниташко котило Григорија Божовића":

 Мада и у том случају је убица био Осман, тј да је био покушај избјегавања избегавања освете дорзона.

 Занимљиво о конверзији код Јовићевића у књизи "Малесија"

Малисоре није дијелила вјера. у Грудама има повише мухамеданаца, а нешто и у Хотима и НИкчима. Диношани мухамеданци, па сви Груде мухамеданске вјере из Владања, Врања, Тузи и Кодробудена, припадају барјаку грудском, па се, удружени са браћом католичке вјере, боре противу везира и Турака; мухамеданци из Груда сарађују при оправљању и повећању цркве свог племена. Промијена вјере није усколебала племенске осјећаје. Католици Хоти трпе за барјактара мухамеданца, чије је братство веома малено. Ово је доста учинило да се Малесија сачува до данас у племенској чистоћи. И Малисори католици нијесу никад били опасни за турску власт у овим крајевима, ато власти и нијесу распиривале мржњу мухамеданаца према кактолицима.

 О оном хотском барјактару, који се потурчио, сви Хоти причају с пијететом; не замјерају му. што је превјерио, када је својим витештвом нанио Хотима славу, и првјенство међу малисорским племенима. Он је данас легендарна личност


 Може се видјети у дефтерима, присуство муслимана у бројним влашким заједницама унутар Босанског санџака, који су дакле и даље остајали власи и плаћали филурију. И ту додуше постоји фактор користољубља јер су често они истакнути, кнезови, примићури, тимарлије. Али ипак наставили су живјети и даље унутар заједнице.

Ван мреже Zor

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1372
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #29 послато: Децембар 22, 2021, 01:29:49 пре подне »
на  исламизованим Србима, Грцима и Бугарима којих су пуни босански градови у 15. вијеку, 

 Ово је потцијењен елемент о коме мало ко говори. Они су углавном држали тимаре као посадници тврђава, а врло често их има више на једном тимару па код малобројних села и чине значајнији проценат.

 Занимљиви су ови R-Y4364 родови из Тршћа, за два се каже да су старинци, а два из Коње. У дефтеру 1468/69 као посадник Врандука се помиње заједно са још тројицом других посадника и Иваз из Егирда, који се налази западно од Коње. И њихов тимар је обухватао три села од којих је управо једно и Тршће. Обзиром да постоји и предање да су одавно ту могли би бити у вези с овим тимарником.

 Јавља се ту и посадника "Маџара" и "Влаха" тј. мустахфиза из Мађарске и Влашке.

 А иста појава се среће и у дефтеру Херцеговачког санџака из 1477.

 Неке гране, нпр. E-A9739 (која је разноврсна доста источније), затим знам један резултат из Малог Зворника, сродан администратору Бугарског пројекта (E-BY4914) који је врло близак и сугурно повезан у максимум 4-5 вијекова с њим, као и разне друге могу бити дио те приче.

Ван мреже Kor

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1000
  • реверзни инжињеринг историје
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #30 послато: Децембар 24, 2021, 05:25:27 поподне »
Питање национиалних идентитета код јужних словена је геополитичко питање великих држава. Бар је нама који се бавимо овом науком јасно да на штокавском говорном подручју живи више-мање један народ. На разликама инсистирају они који имају политичке аспирације на овом простору. Аустроугарска је на Балкану посејала много зла због кога су пале стотине хиљада живота а врло вероватно ће падати и у будућности.

Ван мреже Hodidjed

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 58
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #31 послато: Децембар 26, 2021, 03:51:45 поподне »
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1OsAy-5BiJzGcHTEtF-00FYJsjwM&ll=44.17596002714324%2C18.102591475367927&z=8
Bošnjački DNK projekat I2a R1a
https://ibb.co/VqRhxqf


Bošnjački DNK projekat E1b G J1 J2 R1b
https://ibb.co/Xxdb8PL


https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=15eWMKkKhI-eAyJstlDag0FTwU9tuRrGS&ll=43.86714567539832%2C18.607564281035213&z=6
Bošnjački DNK projekat autosomalna genetika
https://ibb.co/SQNBjC9


Cosicu, имаш ли какву сугестију како да уклоним ове резултате са мапе. Како сам улазио и чекирао R1a i I2a у Сарајеву, резлтати мимћ се дада приказују када год уђем у мапу града  :-\

Ван мреже CosicZ

  • Редакција СДНКП
  • Истраживач
  • ******
  • Поруке: 898
  • Ђурђевдан Y:I1>P109>FGC22045 Панчево
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #32 послато: Децембар 26, 2021, 07:55:40 поподне »
Cosicu, имаш ли какву сугестију како да уклоним ове резултате са мапе. Како сам улазио и чекирао R1a i I2a у Сарајеву, резлтати мимћ се дада приказују када год уђем у мапу града  :-\
Не знам, можда је проблем са подешавањима интернет претраживача или Google налогом.

Ван мреже saledelagano

  • Почетник
  • **
  • Поруке: 24
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #33 послато: Децембар 26, 2021, 08:44:50 поподне »
Питање национиалних идентитета код јужних словена је геополитичко питање великих држава. Бар је нама који се бавимо овом науком јасно да на штокавском говорном подручју живи више-мање један народ. На разликама инсистирају они који имају политичке аспирације на овом простору. Аустроугарска је на Балкану посејала много зла због кога су пале стотине хиљада живота а врло вероватно ће падати и у будућности.

+ osmanlije x2 najmanje
Београд, Рељан, Трејак, Turija (прешевска моравица)

Ван мреже drajver

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5122
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #34 послато: Децембар 26, 2021, 09:06:09 поподне »
Морам овдје поставити онај познати цитат Меше Селимовића о БХ муслиманима. То пише човјек који описује и себе тим ријечима на неки начин и који свакако воли народ о коме пише. Веома тачне и веома језгровите ријечи.

„Најзамршенији људи на свијету. Ни са ким историја није направила такву шалу као са нама. До јуче смо били оно што данас хоћемо да заборавимо. Али нисмо постали ни нешто друго. Стали смо на пола пута, забезекнути. Не можемо више никуд. Отргнути смо, а нисмо прихваћени. Као рукавац што га је бујица одвојила од мајке ријеке, и нема више ни тока ни ушћа, сувише мален да буде језеро, сувише велик да га земља упије. С нејасним осјећањем стида због поријекла, и кривице због отпадништва, нећемо да гледамо уназад, а немамо куд да гледамо унапријед, зато задржавамо вријеме, у страху од ма каквог ријешења. Презиру нас и браћа и дошљаци, а ми се бранимо поносом и мржњом. Хтјели смо да се сачувамо а тако смо се изгубили, да више не знамо ни шта смо. Несрећа је што смо завољели ову своју мртвају и нећемо из ње. А све се плаћа па и ова љубав“.
« Последња измена: Децембар 26, 2021, 09:08:33 поподне drajver »

Ван мреже Hodidjed

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 58
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #35 послато: Децембар 26, 2021, 11:33:23 поподне »
Морам овдје поставити онај познати цитат Меше Селимовића о БХ муслиманима. То пише човјек који описује и себе тим ријечима на неки начин и који свакако воли народ о коме пише. Веома тачне и веома језгровите ријечи.

„Најзамршенији људи на свијету. Ни са ким историја није направила такву шалу као са нама. До јуче смо били оно што данас хоћемо да заборавимо. Али нисмо постали ни нешто друго. Стали смо на пола пута, забезекнути. Не можемо више никуд. Отргнути смо, а нисмо прихваћени. Као рукавац што га је бујица одвојила од мајке ријеке, и нема више ни тока ни ушћа, сувише мален да буде језеро, сувише велик да га земља упије. С нејасним осјећањем стида због поријекла, и кривице због отпадништва, нећемо да гледамо уназад, а немамо куд да гледамо унапријед, зато задржавамо вријеме, у страху од ма каквог ријешења. Презиру нас и браћа и дошљаци, а ми се бранимо поносом и мржњом. Хтјели смо да се сачувамо а тако смо се изгубили, да више не знамо ни шта смо. Несрећа је што смо завољели ову своју мртвају и нећемо из ње. А све се плаћа па и ова љубав“.

Drajveru, taj citat smo mi svi vidjeli 999 puta (namjenski od Srba) da je vec postalo izlizano. To nije nikakav naucni dokument o etnogenezi Bosnjaka vec licni stav pisca koji nije ni akademik niti cak historicar. Mesa Selimovic je bio Srbin i njega niko ni ne smatra Bosnjakom. Ne znam zasto nazor utovaras tu odvratnu propagandu u svakom tvom postu. Vjerujem da nisi na forumu da bi i opsovao po neku. Stvarno su tvoji komentari malo do nikako korisni na ovoj temi, za razliku od svih ostalih koji imaju svoje vidjenje situacije, al ne koriste se izlizanom i beskorisnom tematikom. Ocigledno da ti ovdje ne pises u naucnoj svrhu vec u politicku. I u katedrali u Sarajevu pise da su je sagradili Bosnjaci katolici, imas slike na internetu. To sto ti pises jenu rangu ovog argumenta.

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1360
  • I2>PH908>Y52621>FT190799 Лимски (Тарски) Никшић
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #36 послато: Децембар 27, 2021, 02:36:50 пре подне »
Drajveru, taj citat smo mi svi vidjeli 999 puta (namjenski od Srba) da je vec postalo izlizano. To nije nikakav naucni dokument o etnogenezi Bosnjaka vec licni stav pisca koji nije ni akademik niti cak historicar. Mesa Selimovic je bio Srbin i njega niko ni ne smatra Bosnjakom.
Сведени данас на две велике долине и једну изоловану енклаву и даље сте слепи пред очима, толико да се и Меше одричете, једног од највећих књижевника не само Босне већ и бивше Југославије, а Меша се никад није одрекао Босне: "Босна је моја велика љубав и моја повремена болна мржња. Безброј пута сам покушавао да побјегнем од ње и увијек остајао, иако није важно гдје човјек физички живи. Босна је у мени као крвоток". Није проблем што се он није борио за неку твоју националну ствар, проблем је у теби и сличнима теби, који на Србе у БиХ и даље гледате као на неке "рајетине", тек на нешто значајније од домаћих животиња, а то не пролази. Нити ће вам икад такав однос према Србима проћи, као и у мањој мери према Хрватима. Док то не схватиш, џаба и твоје ћирилично писмо на овом форуму којим се повремено служиш, док те неко не наљути.

Ван мреже filipi

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1141
  • I-CTS10228_Y4882_A1328*
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #37 послато: Децембар 27, 2021, 03:24:43 пре подне »
Mesa Selimovic danas u Tuzli ima svoj spomenik u centru grada, gimnazija se zove po njemu ali kada se udje dublje u polemiku sa donekle liberalnim Bosnjacima u Tuzli oni smatraju da je Mesa bio projekat tajnih službi u Beogradu. Tu svaka trezvena rasprava se završava. I njegov autobiografski osvrt na svoje porijeklo oni smatraju projektom tajnih službi.
Odrastao sam stotinu metara od Mesine rodne kuće i još ko dijete sam prvo počeo citati njega.

"Potičem iz muslimanske porodice iz Bosne, a po nacionalnoj pripadnosti sam Srbin. Pripadam srpskoj literaturi, dok književno stvaralaštvo u Bosni i Hercegovini, kome takođe pripadam, smatram samo zavičajnim književnim centrom, a ne posebnom književnošću srpskohrvatskog jezika. Jednako poštujem svoje poreklo i svoje opredeljenje, jer sam vezan za sve ono što je odredilo moju ličnost i moj rad. Svaki pokušaj da se to razdvaja, u bilo kakve svrhe, smatrao bih zloupotrebom svog osnovnog prava zagarantovanog Ustavom.“
Mesa Selimovic


Ван мреже wiola

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 75
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #38 послато: Децембар 27, 2021, 09:38:41 пре подне »
Drajveru, taj citat smo mi svi vidjeli 999 puta (namjenski od Srba) da je vec postalo izlizano. To nije nikakav naucni dokument o etnogenezi Bosnjaka vec licni stav pisca koji nije ni akademik niti cak historicar. Mesa Selimovic je bio Srbin i njega niko ni ne smatra Bosnjakom. Ne znam zasto nazor utovaras tu odvratnu propagandu u svakom tvom postu. Vjerujem da nisi na forumu da bi i opsovao po neku.

Ја верујем да је неко "хаковао" Hodidjed-ов налог :-), јер никако ми оваква порука не иде са досадашњим постовима, и духом толеранције за различитости у Босни, који сам кроз њих до сада осетио.

Што се тиче Меше, просто невероватно ми делује да неко хоће да га се одрекне, и морам приметити колико је то различито од приступа Хрвата, па они нам Теслу присвајају, иако немају апсолутно баш никаквог основа.
« Последња измена: Децембар 27, 2021, 09:43:19 пре подне wiola »

Ван мреже Hodidjed

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 58
Одг: Етнички идентитет муслимана у БиХ
« Одговор #39 послато: Децембар 27, 2021, 09:40:14 пре подне »
Сведени данас на две велике долине и једну изоловану енклаву и даље сте слепи пред очима, толико да се и Меше одричете, једног од највећих књижевника не само Босне већ и бивше Југославије, а Меша се никад није одрекао Босне: "Босна је моја велика љубав и моја повремена болна мржња. Безброј пута сам покушавао да побјегнем од ње и увијек остајао, иако није важно гдје човјек физички живи. Босна је у мени као крвоток". Није проблем што се он није борио за неку твоју националну ствар, проблем је у теби и сличнима теби, који на Србе у БиХ и даље гледате као на неке "рајетине", тек на нешто значајније од домаћих животиња, а то не пролази. Нити ће вам икад такав однос према Србима проћи, као и у мањој мери према Хрватима. Док то не схватиш, џаба и твоје ћирилично писмо на овом форуму којим се повремено служиш, док те неко не наљути.

Пишем ћирилицом претпостављајући да је стандардизована на овом форуму, и гледам то као вид поштовања, за разлику од неких, чији су коментари излив мржње, а Драјверу само фали по још која псовка у тексту према Бошњацима да би употпунио своје мисли. И нисмо се ми одрекли Меше, већ се Меша одрекао нас. По мени је коректнији човјек Емир Кустурица, који је, у своје име опредијелио се за свој идентиет али га не намећући другима, него они који покушавају "освијестити" остатак народа, од којих постоји дио чији преци никад ни нису прихватили светосавље као симбол и утемељење српства, посебно се то односи на Бошњаке средње Босне, Коњица и околице, те дијелом Источне Босне. Неки од Бошњака немају исту прошлост као Кустурица и Селимовић, па је сасвим нетачно понашати се као бот и цитирати њихове личне ставове и осјећања у сврху мржње и покушавања националне деструкције неког народа. Меша Селимовић се декларисао као Србин из Босне, и нека тако му и остане. А не форсирати идеју као "Меша је паметан па је зато се опредјелио да буде Србин, а сви су остали будалетине". Како уопште мислиш да се неко неће љутити на такву реторику?