Аутор Тема: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina  (Прочитано 66223 пута)

Ван мреже filipi

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1141
  • I-CTS10228_Y4882_A1328*
OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« послато: Новембар 10, 2017, 11:20:05 пре подне »
Otvaram ovu temu da bi pokusali da animiramo sto vise Ozrenaca da se testiraju.Bilo bi itekako vrijedno i zbog samog projekta jer skoro svi Ozrenci su stari rodovi iz Stare Hercegovinea i mozda su i najvise zadrzali one izvorne osobine iz krajeva odakle su dosli od svih krajeva u BiH.Trenutno na projektu imamo samo trojicu testiranih i sva trojica su I-CTS10228-YP196 (Y4882 I PH908)






Ван мреже filipi

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1141
  • I-CTS10228_Y4882_A1328*
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #1 послато: Новембар 10, 2017, 11:22:00 пре подне »





Ван мреже filipi

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1141
  • I-CTS10228_Y4882_A1328*
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #2 послато: Новембар 10, 2017, 11:23:57 пре подне »





Ван мреже filipi

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1141
  • I-CTS10228_Y4882_A1328*
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #3 послато: Новембар 10, 2017, 11:28:45 пре подне »





Ван мреже filipi

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1141
  • I-CTS10228_Y4882_A1328*
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #4 послато: Новембар 10, 2017, 11:30:34 пре подне »





Ван мреже filipi

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1141
  • I-CTS10228_Y4882_A1328*
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #5 послато: Новембар 10, 2017, 11:33:46 пре подне »
О З Р Е Н
Истраживање балканске топографије, др Александра Бајић,
Београд
Сећам се да сам први пут чула за Озрен планину у детињству, када је моја породица, пратећи оца рударског инжењера и руднике, доспела у Лукавац код Тузле, због рудника Креке. Озрен се налазио северозападно од Лукавца, сећам се да су ме тамо водили на излет, у посету неким пријатељима, не сећам се како се звало село где су становали. Игром случаја, наш следећи рудник, је био рудник Соко код Сокобање, опет под Озрен планином, само што је тај Озрен овога пута био на југу.
Наравно, питала сам Сокобањце шта значи име њихове планине, нико није знао да ми каже. Сасвим неочекивано, одговор ми је дао један познаник, Словенац, објаснивши ми да стара словенска реч ЗРЕТИ значи ВИДЕТИ, да се корен речи очувао у речима зрцало, прозор, прозрети, надзирати, назрети, зрикавост, прозирно и сл. Тако би Озрен могао бити место одакле се добро види, видиковац. Како се објашњење догодило у времену када сам већ увелико почела да се бавим словенском митологијом, одмах ме је асоцирало на ВИДА, Световида, врховно божанство Словена, наших предака, интуиција је говорила да нека веза постоји.
У часпису Даница, у броју за 1828. годину 1, Вук Караџић је, дајући свој допринос српској националној географији, навео све нахије тадашње Србије, са варошима и селима која им припадају. Сокобању је забележио као Бању под Видином, као центар „наије“ ВИДИНСКЕ. Те 1828.године, Соко бања се звала просто БАЊА, а Озрен се звао ВИДИН. Ово се, наравно брзо морало проверити. Прву потврду даје народна песма: Играло коло под Видин. / -„Пусти ме мајко да видим.“- / -„Ето ти оца, иди с њим.“ / -„Нека ми оца, нећу с њим.“...
Ако је наша хипотеза тачна, ако су све планине ОЗРЕН у вези са ВИДОМ, врховним словенским паганским божанством, онда очекујемо да нађемо имена свих његових ликова и ликова женских божанстава-божанских супруга, на именима малих географских појмова, како на самим планинама тако и у њиховој околини. Веома је вероватно да нећемо наћи Коледа, јер он, осим кратког времена после свог рођења које проводи у свету људи (јаву), одлази на небо да окрене божанско коло, те нема шта да тражи на планинама. Очекујемо да ћемо остале наћи.
Латила сам се старих војних карата, када сам одмах поред Требјесе, на северу од ње, нашла брдо Озринићи, које чини део целог ланца брда са истим именом. Тај ланац се пружа у правцу северозапад – југоисток, представља осовину територије истоименог црногорског племена, на карти се јасно види да на крајњој, северозападној падини овог ланца ОЗРИНИЋА извире ВИДОВ ПОТОК. Ово је прва директна потврда оне теорије да су мали географски појмови боље сачували имена паганских словенских богова. Изгледа да стари богови ипак желе да буду нађени, а ево и где све налазимо ОЗРЕН и ТРЕБ:
1. ОЗРЕН код Сокобање, некада се звао ВИДИН и има свој ТРЕБИЧ 2, предграђе бање.
2. ОЗРЕН код Сјенице, има своје ТРИЈЕБИНЕ, село на самој планини и Требинско поље, источно од планине.
3. ОЗРЕН код Добоја има своје ТРЕБИШТЕ, суседну планину Требаву.
4. ОЗРЕН код Сарајева има свој ТРЕБЕВИЋ, суседно брдо, и градић Видушу у близини.
5. ОЗРЕН код Мостара има свој ТРЕБИЖАТ, реку,с али и градић Витину и село ВИД, са рушевинама истоимене старе тврђаве.
6. ОЗРЕН код Краљева има своју Горњу ТРЕБЧУ, сада Горњу Трепчу, у чијој близини је и планина Видова.
7. ОЗРИНИЋ код Никшића има своју ТРЕБЈЕСУ, суседно брдо, и свој ВИДОВ ПОТОК.
8. ВИДУША –планина у Херцеговини има своје ТРЕБИЊЕ, град.
9. ВИДОВ ВРХ код Боке которске има своје брдо ТРЕБИШИН.

Ван мреже filipi

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1141
  • I-CTS10228_Y4882_A1328*
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #6 послато: Новембар 10, 2017, 11:33:59 пре подне »
Дакле, сваки ОЗРЕН има свој ТРЕБ... то јест своје место жртвовања, то је већ статистички гледано, сасвим јасно, изузетака нема. Дакле, иза имена Озрен крије се име неког божанског бића које је очигледно било веома важно, што нам директно саопштава учесталост појаве, то јест број планина са тим именом, као и обавезно присуство места жртвовања.
ШТА СМО НАШЛИ НА ОЗРЕНУ КОД ДОБОЈА?
Овај Озрен налази се у углу који чине река Спреча на северу и Босна на западу, на темену тог угла налази се Добој. Северно од Спрече налази се планина ТРЕБАВА. На падинама ове планине извире речица Моранштица, која је у потпуности сачувала име Моране.богиње смрти, а на њеној обали налази се село Морањци. У подручју ове планине треба поменути Марково брдо (знамо да Краљевић Марко представља народно сећање на Перуна громовника), Перуна је код Хришћана заменио Св. Илија, и гле чуда, на западној обали реке Босне налази се ИЛИЈИН ГРОБ.(реч је о имену долине, не о гробљу). Ту су и брдо Кобиљача (Девана) и Змајевац.
На самој планини Озрен постоји брдо ВИТОЉ, као и брдо ВАСИЉЕВЦИ, ВЕЛИКИ И МАЛИ ГОСТИЉ. Ето нама Велеса и Радогоста. Постоји и брдо Кобиловац као и истоимени поток. Један од врхова је Озрен камен, одмах поред њега је врх Краљица.
Име Љеље сачувано је у селу Љаљевцу, у близини је и врх Јелик и брдо Јелић, као и Липова глава (липа је Љељино дрво). Све ово нам показује да је божанска краљица на овој планини владала, јер њене воде Буковице има на сваком кораку. Ту су Буковачки поток, поток Буковац и Буковица.
Ако изузмемо могућност коју смо пронашли на једној старој карти која није баш достојна потпуног поверења, да се Добој некада звао Дабор т.ј. Дабог, морамо констатовати да га нисмо нашли на другим топонимима, оронимима нити хидронимима. Нисмо нашли трагове ни његове супруге Живе.
Интересантно је да на реци Спречи постоји градић Грачаница, као и Карановац, што је старо име града Краљева, узгред помињем, мада нема везе са Озреном.
ШТА СВЕ ОВО ЗНАЧИ?
Постоје легенде које кажу да су око паганских словенских светилишта обавезно стражариле девојке. Зато није никакво чудо што смо код свих Озрена, Озринића, Оздренца као и Видуше и Видовог врха, Видишча и Видојевице нашли по неку Стражевицу, Стрежевицу, Стријежевицу, Стражевац, Стрежевац, Стражу и сл. То су по правилу брда, има једно слично и код Београда.
Ако сада изведемо статистику, израчунамо колико се често на истом локалитету јављају Озрен и Вид, добићемо висок проценат. Видели смо да су и остали чланови словенске божанске породице често у близини.Уз сваки од Озрена а и код Озринића и Оздријена, нашли смо ТРЕБИШТЕ, место жртвовања, а нашли смо га и код Видуше, Видовог врха и Видишча. Изузетака нема...

Ван мреже Српска14

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 230
  • R1a-Z280>YP4278
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #7 послато: Новембар 14, 2017, 02:22:26 поподне »
Otvaram ovu temu da bi pokusali da animiramo sto vise Ozrenaca da se testiraju.Bilo bi itekako vrijedno i zbog samog projekta jer skoro svi Ozrenci su stari rodovi iz Stare Hercegovinea i mozda su i najvise zadrzali one izvorne osobine iz krajeva odakle su dosli od svih krajeva u BiH.Trenutno na projektu imamo samo trojicu testiranih i sva trojica su I-CTS10228-YP196 (Y4882 I PH908)

Морам признати да не познајем довољно Озрен и тај крај, али оно колико познајем музика, фолклор и обичаји тог краја се поприлично разликују од оних у Херцеговини. Колико се са сигурношћу може тврдити да су баш сви Озренци поријеклом из старе Херцеговине? Је ли могуће да је ту српског и православног становништва било и раније, с обзиром да је манастир на Озрену из немањићког периода? Је ли могуће да су и старосједиоци под утицајем досељеника створили предања о поријеклу из Херцеговине? Свакако даља тестирања могу дати неке одговоре, тј. да ли постоје блиска поклапања са тестираним Херцеговцима и да ли се  озренски родови могу уклопити у јасно дефинисане херцеговачке и старо-херцеговачке родове.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 13139
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #8 послато: Новембар 14, 2017, 03:05:58 поподне »
Морам признати да не познајем довољно Озрен и тај крај, али оно колико познајем музика, фолклор и обичаји тог краја се поприлично разликују од оних у Херцеговини. Колико се са сигурношћу може тврдити да су баш сви Озренци поријеклом из старе Херцеговине? Је ли могуће да је ту српског и православног становништва било и раније, с обзиром да је манастир на Озрену из немањићког периода? Је ли могуће да су и старосједиоци под утицајем досељеника створили предања о поријеклу из Херцеговине? Свакако даља тестирања могу дати неке одговоре, тј. да ли постоје блиска поклапања са тестираним Херцеговцима и да ли се  озренски родови могу уклопити у јасно дефинисане херцеговачке и старо-херцеговачке родове.

Опет исто. Једно су лична запажања, а друго су миграције и историјски извори. Миленко С. Филиповић се бавио истраживањем порекла становништва из околине Маглаја и са Озрена.

У 17. и 18. веку се значајно проредио број католика и муслимана у том крају. Главнина становништва се сели у Славонију, Срем и Бачку, или страда у аустријско-турским ратовима, а данашње српско становништво чине углавном млађи досељеници (после куге) из Херцеговине и Црне Горе.

Да ли је међу њима било и остатака старог становништва, које је негде у међупростору можда досељено из околних крајева - сасвим могуће, али су се по свему судећи утопили у херцеговачку већину. Читаво српско становништво тог краја помиње херцеговачко порекло. Како су у питњу релативно младе миграције, не треба превише сумњати у те наводе.

Интересантно да постоје велике групе родова са славом Св. Игњатије, што свакако упућује на херцеговачке Малешевце.

Више о свему томе на следећем линку (Озрењаци или Маглајци):
 https://docs.google.com/file/d/0B3ma9plMXxAEdGMwenlDUXZlVVU/edit

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 13139
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #9 послато: Новембар 14, 2017, 03:22:01 поподне »
Морам признати да не познајем довољно Озрен и тај крај, али оно колико познајем музика, фолклор и обичаји тог краја се поприлично разликују од оних у Херцеговини. Колико се са сигурношћу може тврдити да су баш сви Озренци поријеклом из старе Херцеговине?

Фолклор, као ни расни типови у одређеној области, нису баш најбољи показатељ потенцијалних миграција. То је нешто што се лако мења/прихвата с временом.

Даћу баналан пример, да ли би неко могао претпоставити да ће код Срба из Лике бити можда и преко 20% J хаплогрупе (рецимо на основу изгледа просечног Личанина)? Не сигурно. Према томе, треба те ствари оставити по страни за почетак, или комбиновати их пре свега са историјским изворима, миграцијама и генетиком.

Ван мреже Српска14

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 230
  • R1a-Z280>YP4278
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #10 послато: Новембар 14, 2017, 05:59:48 поподне »
Опет исто. Једно су лична запажања, а друго су миграције и историјски извори. Миленко С. Филиповић се бавио истраживањем порекла становништва из околине Маглаја и са Озрена.

Нису то лична запажања, то су ноторне чињенице да се становништво Озрена разликује по фолклору, обичајима, па и антрополошки у односу на Херцеговце. О томе је неукусно уопште расправљати. Нек ме нико од Озренаца не схвати погрешно или се не увриједи, али мене ове фотографије више подсјећају нпр. на Хрвате из Посавине, него на Србе из Херцеговине (ако изузмемо овог дјечака са шајкачом).

Цитат
У 17. и 18. веку се значајно проредио број католика и муслимана у том крају. Главнина становништва се сели у Славонију, Срем и Бачку, или страда у аустријско-турским ратовима, а данашње српско становништво чине углавном млађи досељеници (после куге) из Херцеговине и Црне Горе.

Ово за кугу су већ стереотипи који се спомињу буквално за сваки српски крај. И опет католици. Тамо гдје је било католика и данас постоје трагови њиховог присуства у виду самостана и сл. На Озрену постоји немањићки манастир, никакви трагови католичанства.

Цитат
Да ли је међу њима било и остатака старог становништва, које је негде у међупростору можда досељено из околних крајева - сасвим могуће, али су се по свему судећи утопили у херцеговачку већину. Читаво српско становништво тог краја помиње херцеговачко порекло. Како су у питњу релативно младе миграције, не треба превише сумњати у те наводе.

Проблем је што људи чињеницу да је било миграција и насељавања из динарских крајева доживљавају на начин да је буквално сво становништво насељавано одатле, што свакако не може бити случај. Предања о поријеклу су често измишљана под утицајем досељеника, као и епске поезије која се везала за крајеве Црне Горе и сл. Да би се са сигурношћу могло рећи да је нечије поријекло одатле, потребно је имати чврсто предање о поријеклу одатле, као и блиска поклапања са неким из јасно дефинисаних родова који се вежу за Херцеговину или ЦГ. Не видим шта је спорно у томе? Није ми јасно зашто поједини овдје инсистирају на поријеклу одатле, чак и када је генетска веза лабава или непостојећа. При томе не мислим само за Озрен, већ генерално. Што се тиче Озрена, тај крај је слабо тестиран и тек са детаљнијим тестирањима ће се моћи утврдити колико су та предања тачна. Ако су младе миграције у питању искочиће им блиски рођаци из Херцеговине или Црне горе, тако да заиста не видим шта је проблем у томе.

Цитат
Фолклор, као ни расни типови у одређеној области, нису баш најбољи показатељ потенцијалних миграција. То је нешто што се лако мења/прихвата с временом.

Па и не баш, тј. мијења се али треба много више времена да протекне и да се мигрира у много удаљенија подручја. Што се тиче фолклора, културе и обичаја, зар није логично да већина задржи своје обичаје и фолклор и наметне их мањини?

Цитат
Према томе, треба те ствари оставити по страни за почетак, или комбиновати их пре свега са историјским изворима, миграцијама и генетиком.

Треба се све узети у обзир, али све то колико-толико и треба да се уклапа једно с другим. Не може се инсистирати на одређеним изворима, уколико те изворе евентуално демантују генетика, антропологија, етнологија и други аргументи.
« Последња измена: Новембар 14, 2017, 06:04:02 поподне Српска14 »

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 13139
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #11 послато: Новембар 14, 2017, 06:29:20 поподне »
Нису то лична запажања, то су ноторне чињенице да се становништво Озрена разликује по фолклору, обичајима, па и антрополошки у односу на Херцеговце. О томе је неукусно уопште расправљати. Нек ме нико од Озренаца не схвати погрешно или се не увриједи, али мене ове фотографије више подсјећају нпр. на Хрвате из Посавине, него на Србе из Херцеговине (ако изузмемо овог дјечака са шајкачом).

То као што видимо не мора обавезно да значи да предања нису тачна.

Ово за кугу су већ стереотипи који се спомињу буквално за сваки српски крај. И опет католици. Тамо гдје је било католика и данас постоје трагови њиховог присуства у виду самостана и сл. На Озрену постоји немањићки манастир, никакви трагови католичанства.

То око куге, ратова и сеоба нису никакави стереотипи, већ ствари које су релане, које су се десиле и које су итеткао утицале на етнографску слику тих крајева Босне.

Католици се у том крају помињу у изворима, што не искључује постојање православних и муслимана (о томе пише и Филиповић). Не видим шта је то чудно за БиХ, где уопште није била дефинисана јасно та ствар око цркве. Докле је утицај Цркве босанске и какав је њен карактер, докле католички, докле православни. Осим источне Херцеговине и Подриња не можемо говорити о неком озбиљном православљу у Босни кроз историју, то су ноторне чињенице, свиђале се некоме или не.

Проблем је што људи чињеницу да је било миграција и насељавања из динарских крајева доживљавају на начин да је буквално сво становништво насељавано одатле, што свакако не може бити случај. Предања о поријеклу су често измишљана под утицајем досељеника, као и епске поезије која се везала за крајеве Црне Горе и сл. Да би се са сигурношћу могло рећи да је нечије поријекло одатле, потребно је имати чврсто предање о поријеклу одатле, као и блиска поклапања са неким из јасно дефинисаних родова који се вежу за Херцеговину или ЦГ. Не видим шта је спорно у томе? Није ми јасно зашто поједини овдје инсистирају на поријеклу одатле, чак и када је генетска веза лабава или непостојећа. При томе не мислим само за Озрен, већ генерално. Што се тиче Озрена, тај крај је слабо тестиран и тек са детаљнијим тестирањима ће се моћи утврдити колико су та предања тачна. Ако су младе миграције у питању искочиће им блиски рођаци из Херцеговине или Црне горе, тако да заиста не видим шта је проблем у томе.

Проблем је што су овде у питању релативно "младе" миграције, па је стога и традиција локалног становништва жива и иде у том смеру (Херцеговина). Мало је тестираних одатле, али делује да на том потезу нпр. од Мајевице до Добоја има доста "херцеговачке" I2-PH908 (осетно присуство Малешеваца), ове I2-CTS10228 из Пиве (филипи), R1a-Y4278, итд., што заиста упућује на Херцеговину.

Не треба наравно инсистирати по сваку цену, али зато је ту генетика, која у комбинацији са изворима и предањима углавном даје одговор на то питање. Тамо где нема јасне везе (генетска веза нпр.), или где је и на основу извора јасно да је морало остати бар мало староседелаца, не треба фосирати ту причу. Има и таквих области по БиХ. Једна од њих је можда област између Врбаса и Босне.

Па и не баш, тј. мијења се али треба много више времена да протекне и да се мигрира у много удаљенија подручја. Што се тиче фолклора, културе и обичаја, зар није логично да већина задржи своје обичаје и фолклор и наметне их мањини?.

Ово се може посматрати из оба угла. С једне стране је логично то, с друге да новодосељено становништво поприми особине краја у који долази (чини се да је то чешћи случај код нас). Шумадинци пореклом из Црне Горе су данас много више Србијанци, него Црногорци нпр.

Треба се све узети у обзир, али све то колико-толико и треба да се уклапа једно с другим. Не може се инсистирати на одређеним изворима, уколико те изворе евентуално демантују генетика, антропологија, етнологија и други аргументи.

Ово се заиста ретко дешава, углавном је обрнуто. Поклопи се са изворимо у највећем броју случајева, али има и одступања, као и код других ствари.

Jelic

  • Гост
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #12 послато: Новембар 14, 2017, 06:37:01 поподне »
Једна од њих је можда област између Врбаса и Босне.

Управо се у овој области види најаснија генетска веза са данашњом источном Херцеговином. Могуће да је у области врбаског под-дијалекта, која се налази западније тј. са западне стране реке Врбас, остало нешто стариначког становништва, што се огледа у нешто већем проценту хаплогрупе E1b-V13 чији припадници на том подручју за сада немају поклапања по Црној Гори и Херцеговини.
« Последња измена: Новембар 14, 2017, 06:40:01 поподне Лука »

Ван мреже Српска14

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 230
  • R1a-Z280>YP4278
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #13 послато: Новембар 14, 2017, 07:21:02 поподне »
Цитат
Проблем је што су овде у питању релативно "младе" миграције, па је стога и традиција локалног становништва жива и иде у том смеру (Херцеговина). Мало је тестираних одатле, али делује да на том потезу нпр. од Мајевице до Добоја има доста "херцеговачке" I2-PH908 (осетно присуство Малешеваца), ове I2-CTS10228 из Пиве (филипи), R1a-Y4278, итд., што заиста упућује на Херцеговину.

Не треба наравно инсистирати по сваку цену, али зато је ту генетика, која у комбинацији са изворима и предањима углавном даје одговор на то питање. Тамо где нема јасне везе (генетска веза нпр.), или где је и на основу извора јасно да је морало остати бар мало староседелаца, не треба фосирати ту причу. Има и таквих области по БиХ. Једна од њих је можда област између Врбаса и Босне.

Да скратим причу, није довољно присуство истих хаплогрупа, па чак некад и истих подграна да би се претпостављало нечије поријекло из Црне Горе или Херцеговине. Сви смо ми припадници истог српског "племена" и логично је да припадамо истим хаплогрупама и њиховим подгранама. Да ли би то значило да су и муслимански И2-ПХ908 сви херцеговачки досељеници? Потребно је да неко у крају одакле је наводно поријеклом има блиска поклапања. Ја нпр. са Елезовићем из Бањана се разликујем само на једном од 23 упоредива маркера иако нам је заједнички предак живио прије око 300-њак година. Дакле ако су Озренци толико млади досељеници, морали би да имају у том смислу релативно блиска поклапања са неким из Херцеговине или ЦГ. И не само Озренци, него и Крајишници и било ко други. Што се тиче припадника моје подгране око Мајевице, за њих није спорно, они имају блиска поклапања са нама Херцговцима, имају предање о поријеклу из Херцеговине, тако да ту ништа није спорно, генетика је ту потврдила предање. Ја говорим о другим случајевима попут Аврамијевштака и још неких гдје се "натеже" црногорско или херецговачко поријекло.

Jelic

  • Гост
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #14 послато: Новембар 14, 2017, 07:24:37 поподне »
Да скратим причу, није довољно присуство истих хаплогрупа, па чак некад и истих подграна да би се претпостављало нечије поријекло из Црне Горе или Херцеговине. Сви смо ми припадници истог српског "племена" и логично је да припадамо истим хаплогрупама и њиховим подгранама. Да ли би то значило да су и муслимански И2-ПХ908 сви херцеговачки досељеници? Потребно је да неко у крају одакле је наводно поријеклом има блиска поклапања. Ја нпр. са Елезовићем из Бањана се разликујем само на једном од 23 упоредива маркера иако нам је заједнички предак живио прије око 300-њак година. Дакле ако су Озренци толико млади досељеници, морали би да имају у том смислу релативно блиска поклапања са неким из Херцеговине или ЦГ. И не само Озренци, него и Крајишници и било ко други. Што се тиче припадника моје подгране око Мајевице, за њих није спорно, они имају блиска поклапања са нама Херцговцима, имају предање о поријеклу из Херцеговине, тако да ту ништа није спорно, генетика је ту потврдила предање. Ја говорим о другим случајевима попут Аврамијевштака и још неких гдје се "натеже" црногорско или херецговачко поријекло.

Па, већ смо спомињали Секнића из Подгорице као извесног сродника Аврамијештака, што се и на основу СТР вредности види. А на који начин су повезани међусобно и како, остаје да се види.
« Последња измена: Новембар 14, 2017, 07:29:28 поподне Лука »

Ван мреже Српска14

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 230
  • R1a-Z280>YP4278
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #15 послато: Новембар 14, 2017, 07:30:38 поподне »
Па, већ смо спомињали Секнића из Подгорице као извесног сродника Аврамијештака, што се и на основу СТР вредности види. А на који начин су повезани међусобно и како, остаје да се види.

Па то је један појединац и уопште не доказује њихово поријекло одатле. Веза може бити поприлично стара, а и Црна Гора је у прошлости насељавана, тако да су његови преци врло лако могли бити досељени у Црну Гору у једном моменту у прошлости. С друге стране њихова подграна је распрострањена у западној Србији, сјеверо-источној Босни, код муслимана Тузле. Има и Хрват из Брчког. Јасно је да се ради о старосједилачком слоју тих крајева.
« Последња измена: Новембар 14, 2017, 07:31:51 поподне Лука »

Jelic

  • Гост
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #16 послато: Новембар 14, 2017, 07:31:26 поподне »
Што се тиче старинаца северне Босне њих ја мислим треба пре свега тражити међу слављеницима једне ретке славе која се готово искључиво појављује у тим крајевима, а то је Свети Симеон Богопримац. У тим крајевима има јако пуно родова са овом крсном славом. Чини ми се да су се и у литератури ови родови тј. родови са том славом означавали као стариначко становништво северне Босне.

Jelic

  • Гост
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #17 послато: Новембар 14, 2017, 07:32:31 поподне »
С друге стране њихова подграна је распрострањена у западној Србији, сјеверо-источној Босни, код муслимана Тузле. Има и Хрват из Брчког.

Тачно, али нико од наведених није посебно близак Аврамијештацима, а Секнић јесте. Као што рекох, видећемо, време ће показати одакле су Аврамијештаци као и то на који начин су повезани са Секнићем.

Колико сам могао видети у литератури, Аврамијештаци најчешће наводе околину Невесиња као свој претходни завичај из ког су досељени у крајеве у којима се данас налазе. Ово предање може бити преузето од великој броја породица у њиховом крају који заиста јесте пореклом из околине Невесиња, али то свакако не искључује могућност да су се Аврамијештаци ипак однекуд доселили ту.
« Последња измена: Новембар 14, 2017, 07:37:34 поподне Лука »

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 13139
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #18 послато: Новембар 14, 2017, 07:32:48 поподне »
Ја говорим о другим случајевима попут Аврамијевштака и још неких гдје се "натеже" црногорско или херецговачко поријекло.

У случају Аврамијевштака они сами, у 90% случајева, имају таква предања, па треба видети са њима колико су тачна. Не верујем да је у питању случајност. Што се генетике тиче и ту постоји веза са јужнијим динарским областима. Као што рече Лука, имају днк рођаке управо у Црној Гори. Ово је што се тиче конкретно те групе L1280 око Аврамијевштака

Подгране L1280 има још по Босни и Херцеговини, где очито код нас бележи најјаче проценат (до 5% у неким крајевима) и она не мора увек бити нужно у вези са "Аврамијевштацима".

Ван мреже filipi

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1141
  • I-CTS10228_Y4882_A1328*
Одг: OZRENCI R.Srpska-Porijeklo Stara Hercegovina
« Одговор #19 послато: Новембар 14, 2017, 07:37:01 поподне »
@Srpska14
Pa nazalost imamo malo testiranih porijeklom sa Ozrena.Ali eto Ja sam drugi testirani i  odmah poklapanje sa jednim ridom iz Pive i nije u pitanju PH908 vec Y4882 koji je dista redji od ostalih grana dinarika.Moji su preci iz Kakmuza,a imamo i Kakmuze na sjeveru Crne Gore samo tridesetak kilometara od ovih mojih iz Pive Borkovici.Pored Kakmuza je i Boljanic,isto kao i kod Pljevlja selo jedno pored drugog,Boljanici i Kakmuzi.I drugi testirani iz Kakmuza je PH908.
Kada kazes za Muslimane iz BiH koji su PH908 da nisu mogli svi biti iz Hercegovine donekle si u pravu.Ovih 41 % u Tuzli koji su PH908 su pored Hercegovine porijeklom i iz Uzica,a znamo da je zapadna Srbija i Hercegovina najgusca sa ovim markerom.Ja sam ridjen i odrastao u Tuzli,od pedesetak Muslimanskih porodica koje poznajem svi znaju porijeklo iz Uzica ili Hercegovine.