Козма,
Као што рекох, високо ценим твоју оданост особи с којом сарађујеш. И разумем твоју потребу да је, на неки начин, заштитиш од критичких ставова које сам овде изнео.
Шта је радио, и шта тренутно ради ЦЗИПМ, какве су му и колике заслуге, у то нећу да улазим, јер није тема ове дискусије. Овде се не бавимо ни ЦЗИПМ ни личношћу директора тог удружења, већ само анализирамо једно његово дело (које си представио у уводном посту). Или да будем сасвим прецизан- анализирамо хералдички приступ у осмишљавању и стварању тог дела, као и однос његовог аутора према претходном грбу Дечана. А Дечани су, признаћеш, одвећ значајни за нашу Цркву и наш народ, да бисмо остали неми или слепи према оном што се сад промовише као њихов нови грб.
Ничије име, положај или статус нису изговор (или одговор) за конкретне примедбе и аргументовану критику. Ја овде нисам написао ништа што се може сматрати увредом. Можда сам био груб, па је сад некоме повређена сујета. Али то је мала цена, јер ђакон Јовановић се у одбрани своје замисли свесно послужио двема крупним неистинама- да је Српско хералдичко друштво увело систем бедемских круна за грбове манастира, и да је његов предлог уједно први грб Високих Дечани. Онај ко за себе тврди да је хералдички ауторитет, то не би смео да чини.
Ја и даље стојим иза свега што сам написао- Јовановићев однос према грбовном наслеђу Високих Дечана је неодговоран и бахат. Он је сасвим занемарио чињеницу да Дечани већ 160 година имају свој пун, хералдички савршен и заокружен грб. Тај грб је одбачен, јер га је он очигледно сматрао недовољно вредним, подцењујући тако знање и вештину онога ко га је створио. То није превид или случајни пропуст, већ свесна намера, јер грб из времена архимандрита Серафима је просто игнорисан, без икаквог оправданог разлога. А то није манир једног херолда, него манир кабадахије.
Тврдим да Јовановићев колажни приступ у изради новог грба показује апсолутни недостатак креативности и уопште способности за апстрактну мисао. То није хералдика, то је каталог уметничких и занатских дела. Верујем да Јовановић уме боље. Али ми овде не разговарамо о томе шта Јовановић уме, него шта је урадио на овом конкретном примеру.