Аутор Тема: Регионални идентитети  (Прочитано 18991 пута)

Ван мреже Ojler

  • Члан Управног одбора
  • Бели орао
  • *
  • Поруке: 5304
  • Y-DNK: I2-Y3120 Z17855>PH3414 Мириловићи
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #140 послато: Новембар 10, 2020, 06:13:50 поподне »
Предлажем да се тема преименује из "Регионални идентитети" у "Регионалне поделе"  ;D
Kамене рабъ и госодинъ

Ван мреже Лаф

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 80
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #141 послато: Новембар 10, 2020, 07:06:28 поподне »
Јер опште је познато кроз литературу да су управо Срби из кнежевине, дошљаке Србе називали разним пежоративним именима. Дакле гледали су их као неке друге. Па су Србе из Лике и Далмације називали Рватима, Србе из Старе Србије Арнаутима, Србе са истока и југа Бугарима. То се пренело све до данашњих дана, па ћете и данас, претежно у мањим местима, за избегле Србе из Крајине чути да их називају Хрватима, Србе из Пирота, и јужних крајева Бугарина, а Србе са КиМ и дела јужне Србије, Шиптарима. Немојте само рећи да то нисте чули? Ово јесу увредљиви називи, и ово јесу називи поделе, за разлику од речи Србијанци, који у свом називу имају реч Србија. Ти Срби су управо и најчешће бежали од терора оних чије су име по доласку добили.

Дакле прво треба очистити своје двориште, а онда гледати преко тарабе.

Сумњам да је иједан класични прогнаник, избеглица, несрећник икада добио увредљив надимак од стране Србијанаца.

Њега су углавном добијале оне новопридошлице ("Кезуни", како се некада говорило) које су према домаћем становништву показивали психолошке и моралне црте непријатељских народа који су и њих саме прогнали, или су са њима правили дилове.

У мом граду усред Шумадије било је поприличан број избеглица из Пећи и Приштине који су побегли 1980.-х (само у мом одељењу у основној школи их је  било четворо), а из Хрватске и БиХ да не говорим, али ни у лудом лудилу њих нико није могао вређати. То је, додуше, било намењено неколицини, нпр. за једног што је продао баштину Шиптарима за огромне паре и у месту новог пребивалишта се увалио у општинску управу где се прославио као митопримац, или за другог који је без игде ичег дошао у моје село где је завео неку добростојећу удовицу, а према суседним њивама, пашњацима и стоци се понашао као Арнаутин према његовој имовини у завичају. Њих двојица су понели надимак Шиптар, као и њихова деца до дана данашњег, као и слични други мафијаши, корупционаши (Љуба Михајловић, Душан Спасојевић и сл.). Краљево и Смедерево су типични примери средина где су овакве особине квази-избеглица са КиМ допринеле жалосној стереотипизацији и оних истинских несрећника.

Мој предак који је био градоначелник крајем 19. века, међу првима је приметио једну чудну појаву да дошљаци који долазе из истих крајева откуда су, само пар генерација уназад, дошли преци постојећег становништва, не доживљавају нови завичај као свој, штавише подривају постојећи морал и поредак и терају сваку прилику и положај који незаслужено добију на своју воденицу и за своје уске, завичајне интересе. Нису учествовали у збеговима, крчењу, настањивању, ратовима, ослобођењу, урбанизацији Шумадије, него су дошли на готово и према новој економској вредности и крхком грађанском друштву изграђиваним од стране домицилног становништва су се односили као Васојевићи према Ашанима.

У једном тренутку је донета драстична мера да се Срби "из Турске" и динарских крајева сместе у једну врсту гета и полицијски надгледају, као и да им се ускрати право на запослење у јавној служби, већ само и искључиво у привреди под будним оком цехова и фабриканата. Такав, мада много ублажен, однос се наставио и између ратова, па чак и за време комунизма: приступ државним предузећима и напредовању је био могућ само квалитетним, опробаним кадровима придошлим са стране који прођу "шумадијски дрил". Резултат је био фрапантан: управо су ти, издриловани кадрови, било новопридошли, било потомци старих Кезуна, од мале вароши својим умењем направили привредног гиганта бивше Југославије.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5485
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #142 послато: Новембар 10, 2020, 08:12:29 поподне »
Сумњам да је иједан класични прогнаник, избеглица, несрећник икада добио увредљив надимак од стране Србијанаца.

Њега су углавном добијале оне новопридошлице ("Кезуни", како се некада говорило) које су према домаћем становништву показивали психолошке и моралне црте непријатељских народа који су и њих саме прогнали, или су са њима правили дилове.

У мом граду усред Шумадије било је поприличан број избеглица из Пећи и Приштине који су побегли 1980.-х (само у мом одељењу у основној школи их је  било четворо), а из Хрватске и БиХ да не говорим, али ни у лудом лудилу њих нико није могао вређати. То је, додуше, било намењено неколицини, нпр. за једног што је продао баштину Шиптарима за огромне паре и у месту новог пребивалишта се увалио у општинску управу где се прославио као митопримац, или за другог који је без игде ичег дошао у моје село где је завео неку добростојећу удовицу, а према суседним њивама, пашњацима и стоци се понашао као Арнаутин према његовој имовини у завичају. Њих двојица су понели надимак Шиптар, као и њихова деца до дана данашњег, као и слични други мафијаши, корупционаши (Љуба Михајловић, Душан Спасојевић и сл.). Краљево и Смедерево су типични примери средина где су овакве особине квази-избеглица са КиМ допринеле жалосној стереотипизацији и оних истинских несрећника.

Мој предак који је био градоначелник крајем 19. века, међу првима је приметио једну чудну појаву да дошљаци који долазе из истих крајева откуда су, само пар генерација уназад, дошли преци постојећег становништва, не доживљавају нови завичај као свој, штавише подривају постојећи морал и поредак и терају сваку прилику и положај који незаслужено добију на своју воденицу и за своје уске, завичајне интересе. Нису учествовали у збеговима, крчењу, настањивању, ратовима, ослобођењу, урбанизацији Шумадије, него су дошли на готово и према новој економској вредности и крхком грађанском друштву изграђиваним од стране домицилног становништва су се односили као Васојевићи према Ашанима.

У једном тренутку је донета драстична мера да се Срби "из Турске" и динарских крајева сместе у једну врсту гета и полицијски надгледају, као и да им се ускрати право на запослење у јавној служби, већ само и искључиво у привреди под будним оком цехова и фабриканата. Такав, мада много ублажен, однос се наставио и између ратова, па чак и за време комунизма: приступ државним предузећима и напредовању је био могућ само квалитетним, опробаним кадровима придошлим са стране који прођу "шумадијски дрил". Резултат је био фрапантан: управо су ти, издриловани кадрови, било новопридошли, било потомци старих Кезуна, од мале вароши својим умењем направили привредног гиганта бивше Југославије.

Видиш, што си ово написао, доста говори о том односу, који траје, ево већ два века. И управо је то суштина о којој пишем(о). Нема потребе овде се правдати и бранити "истинске несрећнике" од "ових осталих", како рече, Кезуна.  И дошли смо до оног главног што хтедох рећи на почетку: да постоји такав вид "етикетизације" и да је он нус производ супремације домицилног становништва, што се између редова из овог твог текста и може прочитати. Са ове "друге стране" тога није било, а тако је и започета дискусија: да је у ствари највећи проблем и проблем свих проблема назив "Србијанци". Али као што видимо, није баш тако. И истина је негде тамо...

П.С. Душков отац је тог Мића Кезуна могао назвати управо тако или Мића лопов, али није... назвао га је Мића Шиптар. ;)
« Последња измена: Новембар 10, 2020, 08:28:05 поподне Милош »

Ван мреже Blazhinho

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 101
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #143 послато: Новембар 10, 2020, 08:46:46 поподне »
Navescu primer svog sela - Medjuluzja, kod Mladenovca.

Sastav stanovnistva je sledeci:

struja koja je dosla 70-ih, 80-ih i 90-ih sa teritorije KiM (koliko znam, vecinom su iz Prizrena - Suve Reke), oni su najbrojniji

starosedeoci, od kojih su najmladji doseljenici dosli pre oko 150 godina

struja koja je dosla sa jugoistoka (Crna Trava, Pirot i okolina), uglavnom izmedju 1945. i 2000)

Romi (neki su starosedeoci, a mislim da je vecina dosla sa KiM), ima ih i pravoslavnih i muslimana

izbeglice iz BiH i Hrvatske, mislim da njih ima vrlo malo

ostali (uglavnom dosli nakon 1945. iz raznih oblasti, BiH, Crna Gora, okolna sela i opstine, itd).

Tacan broj stanovnika je diskutabilan. U selu je oko 1700 kuca, a zvanicnici navode da ima oko 3000 ljudi, sto meni licno deluje malo, a secam se i da je moj nastavnik geografije rekao jos pre 15-ak godina da u selu zivi 5-6 000 stanovnika.


Kad ste vec pomenuli slucaj tog coveka sa nadimkom "Siptar", da spomenem i jedan ovdasnji slucaj. Koliko sam cuo, jedan starosedelac, i sam nezgodan po naravi, se nekako posvadjao, ili sta vec, sa jednim covekom koji je dosao iz BiH (Srbin), i od tad ga je zvao Jova Turcin :D.

Inace, odakle ste Vi, Lafe?
« Последња измена: Новембар 10, 2020, 08:52:01 поподне Blazhinho »

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7260
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #144 послато: Новембар 10, 2020, 08:50:11 поподне »
Предлажем да се тема преименује из "Регионални идентитети" у "Регионалне поделе"  ;D
Ја мислим да то није ништа лоше у смислу "тренинга", одржавања менталне кондиције у оквиру нације  :D Да се не лажемо, ако свесно занемарујемо нека ситна међусобна трвења, предрасуде, па и надимке, због некаквог страха од неких "подела", то је стављање под тепих...Ја се не плашим никаквих подела у оквиру српског народа, подела никада није ни било у смислу регионалне припадности која би угрозила национално биће...(Црна Гора је посебан случај, где су комунисти искористили њену државност пре уједињења у покушају стварања нове нације, али ништа од овога што је речено, по мени није алармантно, чак је и занимљиво...)...Кад је било "стани пани" увек су сви навијали за исту идеју, слобода итд...Дај Боже да се сви такмичимо у томе ко је већи и бољи Србин :)

Ван мреже Лаф

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 80
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #145 послато: Новембар 10, 2020, 08:50:49 поподне »
Видиш, што си ово написао, доста говори о том односу, који траје, ево већ два века.

Али тај је однос инициран од друге стране, тј. њеним првобитним односом према домицилном становништву. Дошљаци успостављају образац понашања који постојећа заједница препознаје као штетан и онда реагује. У 99% случајева та "реакција" се своди на завичајно етикетирање, па је и то некима проблем.

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5485
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #146 послато: Новембар 10, 2020, 09:00:06 поподне »
Али тај је однос инициран од друге стране, тј. њеним првобитним односом према домицилном становништву. Дошљаци успостављају образац понашања који постојећа заједница препознаје као штетан и онда реагује. У 99% случајева та "реакција" се своди на завичајно етикетирање, па је и то некима проблем.

Да, јасно. Али понављам, етикете постоје и постајале су. А и постајаће и у будуће. Дакле ништа спорно. Нису домицилни становници анђели, него им се став дошљака у неким случајевима не свиђа... себе доживљавају као битније и савршенује од њих, а највише заслужне. И онда долази до колетералних штета. Али овај други нема пежоративни израз за њих. Најгоре што вређа данас је израз "Србијанац", за који смо, надам се, утврдили порекло.

Ван мреже Лаф

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 80
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #147 послато: Новембар 10, 2020, 09:07:07 поподне »
Ја једино што никако не могу да схватим је чињеница да 99% Срба сматра појам Србијанац...паз'сад: регионалном одредницом, напоредо са Црногорцем, Крајишником, Славонцем и сл. Значи Србија је једна од регионалних "српских земаља". Она није матица, није тежња ни стожер идентитета свих Срба, него је тамо нека геџованска покрајина..па и то не цела, него оно што је била до 1878. Невероватно!

Није то само последица паламуђења о двема/трима, n-тим српским државама, богатству сопственог разједињења и сл. Дубоко је то изгледа уткано такво саморазумевање које пркоси историјском, чак и елементарно географском/геополитичком резону. Има то још код Порфирогенита...

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5485
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #148 послато: Новембар 10, 2020, 09:17:19 поподне »
Ја једино што никако не могу да схватим је чињеница да 99% Срба сматра појам Србијанац...паз'сад: регионалном одредницом, напоредо са Црногорцем, Крајишником, Славонцем и сл. Значи Србија је једна од регионалних "српских земаља". Она није матица, није тежња ни стожер идентитета свих Срба, него је тамо нека геџованска покрајина..па и то не цела, него оно што је била до 1878. Невероватно!

Није то само последица паламуђења о двема/трима, n-тим српским државама, богатству сопственог разједињења и сл. Дубоко је то изгледа уткано такво саморазумевање које пркоси историјском, чак и елементарно географском/геополитичком резону. Има то још код Порфирогенита...

Изгледа рођо да стварно паламудимо цео дан, када се на крају вратисмо на почетак, где је опет главни проблем разједињења термин "Србијанац", а не пежоративни називи домаћег становништва за Србе из осталих области, који су управо због тога што су Србију сматрали пијемонтом и насељавали је. Дакле, ја ни једно ни друго не сматрам проблемом, већ је то тренд који траје дуго и трајаће, али ће временом усахнути, како се територија коју Срби насељавају буде јасно дефинисала.

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7260
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #149 послато: Новембар 11, 2020, 01:13:44 пре подне »
У војсци у Комбору сам искусио од једног Беранца да Срби у Црној Гори сматрају себе већим Србима од нас из Србије, кад је рекао "е ви Србијанци сте ме разочарали..."е сад , ја сам га упитао "зашто", а он ми је рекао нешто, заборавио сам и шта, али у смислу да нас српство и заједништво у том смислу не занима...па сам после покушао сам са собом да нађем одговор на то (јер ме је заинтригирао класић), па сам дошао до закључка да смо ми "ушушкани" овде у матици и не размишљамо о томе толико , то је нешто што се подразумева и шта има о томе да се дебатује...Али српство Срба ван Србије се живи активно , јер мора тако због опстанка, а у Шумадији је српство пре свега добар род пшенице, приноси, чисто практичне ствари...У крајевима ван Србије, српство је и то а и константно бдење...Међутим, историја је показала да Шумадинац, када је био сатеран уза зид, одмах је устајао из своје свакодневнице у пољу и постајао прави лав...Сваки део српског народа "србује" на другачији начин...Ми у Шумадији смо гостопримљиви, не јуначимо се у речима, имамо ракију, ритам  "двојку", "ситно", али кад се пробуди, буде "динамитно" :)
« Последња измена: Новембар 11, 2020, 01:20:35 пре подне ДушанВучко »

Ван мреже Зрно

  • Помоћник уредника
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2338
  • R1b>Z2705>BY200954
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #150 послато: Новембар 11, 2020, 01:51:10 пре подне »
У војсци у Комбору сам искусио од једног Беранца да Срби у Црној Гори сматрају себе већим Србима од нас из Србије, кад је рекао "е ви Србијанци сте ме разочарали..."е сад , ја сам га упитао "зашто", а он ми је рекао нешто, заборавио сам и шта, али у смислу да нас српство и заједништво у том смислу не занима...па сам после покушао сам са собом да нађем одговор на то (јер ме је заинтригирао класић), па сам дошао до закључка да смо ми "ушушкани" овде у матици и не размишљамо о томе толико , то је нешто што се подразумева и шта има о томе да се дебатује...Али српство Срба ван Србије се живи активно , јер мора тако због опстанка, а у Шумадији је српство пре свега добар род пшенице, приноси, чисто практичне ствари...У крајевима ван Србије, српство је и то а и константно бдење...Међутим, историја је показала да Шумадинац, када је био сатеран уза зид, одмах је устајао из своје свакодневнице у пољу и постајао прави лав...Сваки део српског народа "србује" на другачији начин...Ми у Шумадији смо гостопримљиви, не јуначимо се у речима, имамо ракију, ритам  "двојку", "ситно", али кад се пробуди, буде "динамитно" :)

Срби у Србији су ушушкани Србима, унутар земље која се зове по њима и не морају да се боре за свој идентитет, као Срби у другим крајевима, који се вековима боре за опстанак, у смислу националног идентитета, а не живота. Због тога изгледа као да су они већи Срби.

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7260
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #151 послато: Новембар 11, 2020, 01:58:04 пре подне »
Срби у Србији су ушушкани Србима, унутар земље која се зове по њима и не морају да се боре за свој идентитет, као Срби у другим крајевима, који се вековима боре за опстанак, у смислу националног идентитета, а не живота. Због тога изгледа као да су они већи Срби.
Тачно...

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7260
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #152 послато: Новембар 11, 2020, 02:21:12 пре подне »
На крају, не знам да ли се појава "другосрбијаства" може везивати за било коју другу област где живе Срби, осим Србије...то је отишло и дотле у том смислу да другар из Крагујевца , који је отишао у Немачку да ради, сав срећан што је отишао из "тамнице", на тему о "закону о слободи вероисповести" у Црној Гори, само је рекао да је то друга држава и да се то њега не тиче...па и да си атеиста, не можеш тако! Још је помињао 90те и матрицу да смо ми узрок свих проблема у бившој СФРЈ у контексту распада (још помиње како је упознао муслиманку из Тузле која му је рекла како су они "бацали цвеће" када је ЈНА одлазила из Тузле, и како "истина има две стране", а не као ја што посматрам само из свог угла  ;D )...Мене је он назвао први шовинистом, држи ми лекције, а ван контекста  (а  био сам у одличним односима за време студија са припадницима свих народа са којим се он данас хвали да има контакте и он је "просвећени грађанин света који држи лекције", али он ми је "открио данас истину" ), а ја њега аутошовинистом и после пар порука је све било готово од другарства из средњошколских дана..."јуче" си изашао у свет и држиш лекције
« Последња измена: Новембар 11, 2020, 02:30:14 пре подне ДушанВучко »

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7260
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #153 послато: Новембар 11, 2020, 03:09:53 пре подне »
Тако да је мени "другосрбијанство" у идеолошком смислу, плод напр. шљиве, који хоће да се одвоји од свог стабла и  да се накалеми на напр. инвазивну врсту багрема...Нити ће багрем да прихвати плод шљиве, а од матичног стабла се већ одвојио...није им лако, колико год били "паметни" због свог потеза и колико год "ђубрива" добијали да се накалеме (а неће ново стабло да их прихвати природно, јер није део њега)...
« Последња измена: Новембар 11, 2020, 03:19:56 пре подне ДушанВучко »

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7260
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #154 послато: Новембар 11, 2020, 04:22:33 пре подне »
Тако да је мени "другосрбијанство" у идеолошком смислу, плод напр. шљиве, који хоће да се одвоји од свог стабла и  да се накалеми на напр. инвазивну врсту багрема...Нити ће багрем да прихвати плод шљиве, а од матичног стабла се већ одвојио...није им лако, колико год били "паметни" због свог потеза и колико год "ђубрива" добијали да се накалеме (а неће ново стабло да их прихвати природно, јер није део њега)...
Надмени према свом стаблу, покорни према "ђубриву" у покушају да се "накалеме на ново стабло"
« Последња измена: Новембар 11, 2020, 04:29:31 пре подне ДушанВучко »

Ван мреже goca 11

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 829
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #155 послато: Новембар 11, 2020, 07:37:41 пре подне »
Čitam poruke na ovoj temi, pa se setih da smo pre par godina imali sličnu temu: Mentalitet u lokalnim okvirima ili nešto sl.
Srbi žive u nekoliko država, različitog su porekla i mentaliteta, sami sebe nazivamo već nabrojanim i navedenim, lično  to shvatam kao mesto odakle je taj Srbin. Mada već postoje i prezimena Srba : Švabić , Arnautović, Erceg,

Ван мреже нцп

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1602
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #156 послато: Новембар 11, 2020, 08:22:47 пре подне »
Ја једино што никако не могу да схватим је чињеница да 99% Срба сматра појам Србијанац...паз'сад: регионалном одредницом, напоредо са Црногорцем, Крајишником, Славонцем и сл. Значи Србија је једна од регионалних "српских земаља". Она није матица, није тежња ни стожер идентитета свих Срба, него је тамо нека геџованска покрајина..па и то не цела, него оно што је била до 1878. Невероватно!

Није то само последица паламуђења о двема/трима, n-тим српским државама, богатству сопственог разједињења и сл. Дубоко је то изгледа уткано такво саморазумевање које пркоси историјском, чак и елементарно географском/геополитичком резону. Има то још код Порфирогенита...

У 'сриду" сте погодили што би рекли Срби икавци!

На, жалост, за то се очигледно нема слуха.

Све што овде написах и зашта се залагах је изнад  уског "себства"  и укопавања у своју међу.

Испаде Србија без покрајина регија.

Драги наши  - па Србија је била краљевина још од 1882.г.

Поздрављам све Србе ма где да живе и опет им кажем да не знам ко си то Срби-јанци, како изгледају, које су им душевне и телесне карактеристике (пошто су и ти Срби једна  велика мешавина), а не могу да замишљам шта они под тим појмом подразумевају. 

Видим да их потреса када их у Србији Срби називају "рватима", "арнаутима" (код мог оца у селу има заселак Албанија настао после Другог светског рата), "пречанима" и др.

И моју мајку су звала деца у Београду "Мица избеглица". Надам се да ћу успети да завршим књигу о том периоду њеног живота

И мом оцу је сметало када је њега и још три његова земљака професор српског језика у гимназији у Крагујевцу звао Шоповима. Није разумео зашто је мени то било комично

Реално већина у селу користи 4-5 падежа (Тимочани имају превагу у том селу). Никада их не исправљам. То је њихов говор.

И за моју мајку  и за мог оца порука је иста - у свакој друштвеној средини свако одступање од већине бива примећено и на неки начин "обележено" кад хоћемо да скратимо причу о некоме (то је она девојчица што је са родитељима избегла у Србију из Хрватске а живе у тој и тој улици или то су они момци из тог и тог села што говоре тако и тако).

И сад ја, која са толико страна имам уплива, и даље сам против називања Срба у Србији Србијанцима јер не постоји земља Србијана.

А сви Срби, ма где живели, треба да раде на јачању те и такве Србије. Немамо резервну отаџбину. Нема друге Србије осим ове.

Све што уради било који Србин изван матице одражава се на Србе  у матици. Не заборавимо само Гаврила Принципа. Мада, Аустроугари су држали Србију и Србе на нишану и овако и онако.

Србија и ти тзв.Србијанци  ::) су  на својим плећима изнели Први светски рат. Хвала, иначе, свим Србима изван граница тадашње Србије - добровољцима на страни Србије у том рату и у балканским ратовима.

А дискусија се претвара у јалову увек онда када се сви укопамо у своје ровове.






« Последња измена: Новембар 11, 2020, 08:27:54 пре подне на Црвeњском путу »

Ван мреже нцп

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1602
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #157 послато: Новембар 11, 2020, 08:30:53 пре подне »
Извињавам се Драгану Обреновићу. Јуче, уместо на Зрнову поруку, написах одговор на његову (а Д.О.и ја се за исто залажемо).

Ван мреже пек

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 82
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #158 послато: Новембар 11, 2020, 12:18:04 поподне »
Овде и избеглице из Хрватске зову Босанци.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 13161
Одг: Регионални идентитети
« Одговор #159 послато: Новембар 11, 2020, 12:20:34 поподне »
Овде и избеглице из Хрватске зову Босанци.

Кудикамо боље него Хрвати. :D То је због источнохерцеговачко-крајишког дијалекта, па је људима свеједно. ;)