Аутор Тема: Гафови у нашој кинематографији  (Прочитано 12285 пута)

Ван мреже Одисеј

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 896
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #100 послато: Фебруар 25, 2022, 08:07:57 поподне »
Ја не знам који мозак се је сјетио да овако плитак крак копна прогласи за полуострво.
Чак ни са Грчком, која дубоко продире у море, ово никако не може бити полуострво, јер је и у том случају копнена катета од Трста до Одесе дужа од обију морских катета.
У географском смислу овдје постоји само "јужноалбанско-грчко полуострво", јер само тај дио копна залази дубље у море.


Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10033
  • I2a S17250 A1328
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #101 послато: Јун 21, 2022, 05:09:06 поподне »
Последњих викенда по ко зна који пут поново је на телевизији пуштана серија „Вратиће се роде“. Могу да је гледам увек испочетка, колико год пута била на ТВ. Као и „Врућ ветар“.

Има један „гаф“ у „Родама“, у последњој епизоди. Ко је гледао серију знаће ко су ликови и какав је редослед догађаја.
Наиме, у последњој епизоди, Марина се враћа из Америке, трудна „до зуба“, и пред крај епизоде је одвезу на порођај. Шваба, отац детета, и Марина то дете су зачели у првом делу серије, кад одлазе заједно у Баранду и тамо проведу бурну ноћ...

У последњој епизоди, кад се Марина породи, видимо скуп Баранђана, на челу са опорављеним Батрићем, где су, између осталих, и фотограф Босанац и његова жена, бивша проститутка Барбара. С њима видимо и њихово дете, девојчицу која већ може да несигурно хода и има по мојој процени око годину дана.

Проблем је што су проститутке (Барбара и још три девојке) у Баранду дошле након ноћи коју су провели Шваба и Марина кад је зачето њихово дете. Босанац је тек касније, пред крај серије, кад је она одустала од „најстаријег заната“, почео да живи с Барбаром, па је и дете с њом могао добити тек након тога. Дакле, за Швабу и Марину важи редовни рок од 9 месеци, док су Босанац и Барбара у рекордном року добили дете које већ стоји на ногама...

Овде имамо мало уметничке слободе, али је, опет, реч о гафу (или, дете које је Барбара родила није Босанчево  ??? )

<a href="https://www.youtube.com/v/ebG1spLRbkk" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/ebG1spLRbkk</a>
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10033
  • I2a S17250 A1328
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #102 послато: Фебруар 04, 2023, 11:50:56 поподне »
Да ли је гаф, фора старог вука Паје Вуисића (у филму деда Музафер), или нешто друго?

У филму „Отац на службеном путу“, кад Музаферу дође из војске млађи син његов (Емир Хаџихафизбеговић), овај га изљуби три пута. Иначе се сви други у филму љубе по два пута.

Или су се можда босански муслимани, она старија покољења, некад заиста љубили три пута, по узору на претке?

И још један из истог филма: на сахрани комшије породице Малкоч, чика Влада Петровића, његова жена Илонка (Ева Рас), Мађарица (Ева обично у нашој кинематографији и глуми Мађарице), крсти се отвореном шаком, али православно, прво десно па лево раме... Гаф или нека Кустина фора...?

Гледао сам овај филм х пута, вечерас тек приметих ове детаље.
« Последња измена: Фебруар 04, 2023, 11:58:03 поподне Nebo »
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Драган Обреновић

  • Члан Управног одбора
  • Истраживач
  • *
  • Поруке: 955
  • R1b-U152>FTA27217
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #103 послато: Фебруар 05, 2023, 11:40:28 пре подне »
Да ли је гаф, фора старог вука Паје Вуисића (у филму деда Музафер), или нешто друго?

У филму „Отац на службеном путу“, кад Музаферу дође из војске млађи син његов (Емир Хаџихафизбеговић), овај га изљуби три пута. Иначе се сви други у филму љубе по два пута.

Или су се можда босански муслимани, она старија покољења, некад заиста љубили три пута, по узору на претке?

И још један из истог филма: на сахрани комшије породице Малкоч, чика Влада Петровића, његова жена Илонка (Ева Рас), Мађарица (Ева обично у нашој кинематографији и глуми Мађарице), крсти се отвореном шаком, али православно, прво десно па лево раме... Гаф или нека Кустина фора...?

Гледао сам овај филм х пута, вечерас тек приметих ове детаље.

Абдулах Сидран је и сам у недавном интервјуу за "Недељник" писао о томе, не у смислу "гафова" већ нелогичности око којих је он имао спорове са Емиром Кустурицом, као режисером. Преносим само део:

Kakva je bila vaša saradnja sa Emirom Kusturicom? Koliko ste se u tom kreativnom procesu dopunjavali, a koliko gložili?

Ja sam u kinematografiji boravio i djelovao – kao gost. Sa toga gostovanja vratio sam se prije mnogo godina. Moram priznati da sam imao sreću da je moje tekstove uzeo maksimalno darovit čovjek i od njih napravio više nego dobre filmove. Imali smo tokom procesa rada poneku kavgu, kreativnu kavgu. On nešto predlaže, ja neću da prihvatim dok mi ne dokaže punu osnovanost ideje, itd.

Tvrdoglav ja, tvrdoglav on. Bukvalno se držim logike, a on to umije relativizirati, uvjeren da postoji ono što se zove ‘filmska logika’. Ja tad opsujem svaku logiku koja je suprotna običnoj logici. Нeću ja da prihvatim to i to i nema razgovora.

Evo, uzmite svoje mobitele i ukucajte samo: „Čkalja se kupa“. Scena iz neke stare beogradske TV serije, drame, čega li. On je parafrazira, na početku „Oca na službenom putu“.

A šta je tu onaj djed Muzafer? Igra ga Paja Vuisić. Impresivan fizikum. Kupa ga u teknetu kćer, igra je Mira Karanović. Šta je tu problem? Takva je stvar bila i ostala nezamisliva u bosanskoj, muslimanskoj porodici, apsolutno je nemoguće to da šćerka kupa gologuzog oca. Ali se tu režiser vodi ekspresijom slike/kadra, i zanemaruje logiku.

Režiser je fasciniran – pa će i kino-publikum biti fasciniran – ekspresijom slike: golemo debelo tijelo, u tijesnom teknetu, po njemu voda iz limenog bokala...raja se odmah smije. A onda analiziraj rečenicu koju on izgovara: „Drugi jebu, a ti se, Muzafere, kupaj.“

Šta je smisao? Logika kazuje da više j. onaj koji se više kupa, ili, da se više kupa onaj koji više j. Šta je tu ideja? Ne postoji logički temelj. Ta je rečenica stupidarija. Još to izgovara čovjek
kog kupa ćerka. O tim se stvarima mi svađamo i on uvijek kaže: „Da, ti si u pravu, nema logike, ali postoji filmska logika.“ A ja mu uvijek kažem: „Jebem ja svaku logiku koja je protiv logike.“


Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10033
  • I2a S17250 A1328
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #104 послато: Фебруар 19, 2023, 09:42:53 поподне »
Још један гаф са Шостаковичем.

У 9-ој епизоди серије "Вера", Вермахт у Београду приређује новогодишњи бал за дочек 1943. године. На том балу плеше се уз Валцер број 2 Дмитрија Шостаковича.

Раније смо помињали сличан гаф у серији о Лази Костићу, где се овај Шостаковичев валцер свира на балу 1895. године. Проблем је што је Шостакович овај валцер компоновао крајем 1930-их.

https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=1875.msg50594#msg5059

Што се гафа у серији „Вера“ тиче, тешко је замислити да се на балу Вермахта Трећег рајха на прелазу 1942. у 1943. годину свира валцер можда најомиљенијег совјетског композитора, у време док траје Стаљинградска битка. Логичније би било да је свиран валцер неког од Штрауса, или још приличније, нешто од Вагнера.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7223
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #105 послато: Фебруар 20, 2023, 01:06:22 пре подне »
Још један гаф са Шостаковичем.

У 9-ој епизоди серије "Вера", Вермахт у Београду приређује новогодишњи бал за дочек 1943. године. На том балу плеше се уз Валцер број 2 Дмитрија Шостаковича.

Раније смо помињали сличан гаф у серији о Лази Костићу, где се овај Шостаковичев валцер свира на балу 1895. године. Проблем је што је Шостакович овај валцер компоновао крајем 1930-их.

https://forum.poreklo.rs/index.php?topic=1875.msg50594#msg5059

Што се гафа у серији „Вера“ тиче, тешко је замислити да се на балу Вермахта Трећег рајха на прелазу 1942. у 1943. годину свира валцер можда најомиљенијег совјетског композитора, у време док траје Стаљинградска битка. Логичније би било да је свиран валцер неког од Штрауса, или још приличније, нешто од Вагнера.
Какав "офсајд"  :D Невероватно да немају "вар" технологију у екипи која снима серију (него, "дај неки валцер...е, може, баш је овај леп, тај стави")
« Последња измена: Фебруар 20, 2023, 01:12:28 пре подне ДушанВучко »

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10033
  • I2a S17250 A1328
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #106 послато: Јун 20, 2023, 04:51:28 поподне »
Један необичан гаф у документарцу "Слободиште" о репресалијама немачких окупатора 1941. године (недавно приказан на РТС).

У сцени четворица немачких војника наоружани пушкама типа М-48 (репетирке, дакле само један метак је у цеви) стрељају петорицу талаца, који погођени падају на земљу (притом, у белим кошуљама на којима се не виде никакви знаци устрелне ране нити крви)...
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10033
  • I2a S17250 A1328
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #107 послато: Јун 20, 2023, 11:01:04 поподне »
Један необичан гаф у документарцу "Слободиште"...

<a href="https://www.youtube.com/v/lsKzc5K6ZS4" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/lsKzc5K6ZS4</a>
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Vlax

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 333
Одг: Гафови у нашој кинематографији
« Одговор #108 послато: Јун 30, 2023, 07:22:21 поподне »
Често се помињу грешке у филму "Бој на Косову", а ја сам прексиноћ први пут уочио још једну. Наиме, негде на половини филма појављује се Косовка девојка (Катарина Гојковић) која тугује због растанка са вереником, док једна средовечна
жена говори: ја сам на Косово испратила оца, сина, два мужа и четири брата.  ;D