А ево и занимљивог примера за Велибора, искрено, ни сам нисам никад видео Јагње са роговима.
Амикусе, овај пример челенке сам видео и добро запамтио баш због "Божијег Јарца", јер очигледно јагње није у питању
. Ако се не варам ради се о грбу једне средњовековне угарске фамилије.
Што се моје челенке тиче, идеја са јагњем је била симболика у вези Светог Јована Крститеља. Размишљам да ту симболику појачам како би било јасно да Јагње Божије асоцира управо на Светог Јована. Јесте да је и само јагње његов симбол, али Пасхално Јагње има и других значења, посебно са заставом Светог Ђорђа како се обично приказује. Када је Јагње представљено са књигом или шкољком, онда је у питању недвосмислена симболика Светог Јована Крститеља. Књига у том случају представља Пророкову проповед о доласку Јагњета Божијег а шкољка Исусово крштење на реци Јордану од стране Светог Јована. Ево и неких примера:
Ја не бих да стављам књигу у челенку, мада сам видео да има и таквих примера. Некако ми се ни визуелно не свиђа, а и као што си већ поменуо, треба имати у виду да се то некада заиста стављало на главу.
Шкољка ми је међутим веома занимљива, али не бих је стављао на заставу Св. Ђорђа као у горњем примеру, јер ће бити много ситно и неприметно. Занимљиво ми је решење да шкољку ставим на кацигу а у њу Јагње. Тиме бих оплеменио и кацигу - деловало би као да је у питању својеврсна круна. Ево две идеје како да то изведем:
Мислим да је прва идеја хералдички проблематична, да Јагње стоји на отвореној положеној шкољци, и да би то било немогуће блазонирати. Ако се не варам негде сам прочитао да се шкољка хералдички може приказати само на један начин, као у другом примеру.
Не знам да ли је други пример хералдички исправан, мени се чини да јесте. Јагње је у природним бојама а шкољка златна.