Аутор Тема: Македонско питање  (Прочитано 59662 пута)

Ван мреже Radul

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1691
  • J-Y230853 Башино Село, Цетиње > Кривошије
Одг: Македонско питање
« Одговор #220 послато: Мај 30, 2016, 01:21:53 поподне »
Дакле нико није одговорио како је и на основу чега мјењања историја, наведен је примјер граница Србије у 10. вијеку. Како су тако брзо за седамдесет година мјењане историјске границе у уџбеницима и гле случајности сваки пут кад се промјени владар? Нема ниједног основа да се граница црта на Врбас и З. Мораву. Наравно одговор лежи у политици. Нисам никакав деретићевац , одмах лијепите етикете, јер немате аргументе. Одговори ако имаш!

Други примјер модификовања историје....

<a href="https://www.youtube.com/v/HKu5BndhaS0" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/HKu5BndhaS0</a> - обавезно погледати.

Запитајте се теоретичари спонтаног развоја догађаја, како то латинске хронике имају предност над нашим љетописима иако су наши љетописи савременици тадашњих догађаја?
« Последња измена: Мај 30, 2016, 02:08:28 поподне админ »
Ако се бојите, немојте то чинити; ако то радите, не бојте се! - Темуџин

Ван мреже vojislav.ananic

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1382
Одг: Македонско питање
« Одговор #221 послато: Мај 30, 2016, 02:10:40 поподне »
Хвала, господине Радуле!

А шта каже уважени Љубомир С. Стевовић, "нигде више лажи него у историји и политици".

Заиста, прилог треба обавезно погледати.

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10054
  • I2a S17250 A1328
Одг: Македонско питање
« Одговор #222 послато: Мај 30, 2016, 05:01:41 поподне »
<a href="https://www.youtube.com/v/HKu5BndhaS0" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/HKu5BndhaS0</a> - обавезно погледати.

Одлична анализа.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Црна Гуја

  • Уредник СДНКП
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2523
  • I2-BY55783>BY79593
Одг: Македонско питање
« Одговор #223 послато: Мај 30, 2016, 05:46:46 поподне »
Ово очигледно није тачно.

А сасвим је нормално када твоји "истомишљеници" пљују по историјским личностима и вређају људе на форуму (углавном неистомишљенике) називајући их најразличитијим именима (да не наводим, дугачак је списак)? Чини ми се да се тада нико не оглашава, као, то је ок, Боже мој.

Размисли мало. Биће да ови први имају много већих проблема.

Небојша, можда сам нешто пропустио, али ко то подржава идеје Деретића и сличних ?

Што се тиче мојих истомишљеника (вероватно мислиш на Невског), његово размишљање јесте можда екстремно, али он није рекао ништа нетачно, нити је ико успео да побије његове аргументе. У крајњем случају, не могу ја одговарати за поступке било кога осим самога себе, а лично никога нисам нити вређао нити пљувао. Ја не нападам и не негирам Вука, пишем по његовим правилима јер сам тако научен, али није ни Вук неки безгрешни светац, каквим га неки овде сматрају, коме се не сме ништа приговорити.

Ја сам само написао на основу најздравије логике да би правилан облик требао бити срБ а не срП, и то је било довољно да ме самопроглашени форумски инквизитор Ненад М, без икаквог покушаја да да неки контрааргумент, сврста у неке "Деретиће српског језика и писма" (узгред, ово је вероватно једна од најглупљих конструкција које сам икада чуо). На страну све, али мени је невероватно да би ико при здравој памети био спреман да промени име свога народа само да би се "испоштовала" гласовна промена.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 13169
Одг: Македонско питање
« Одговор #224 послато: Мај 30, 2016, 06:11:38 поподне »
Небојша, можда сам нешто пропустио, али ко то подржава идеје Деретића и сличних ?

Што се тиче мојих истомишљеника (вероватно мислиш на Невског), његово размишљање јесте можда екстремно, али он није рекао ништа нетачно, нити је ико успео да побије његове аргументе. У крајњем случају, не могу ја одговарати за поступке било кога осим самога себе, а лично никога нисам нити вређао нити пљувао. Ја не нападам и не негирам Вука, пишем по његовим правилима јер сам тако научен, али није ни Вук неки безгрешни светац, каквим га неки овде сматрају, коме се не сме ништа приговорити.

Ја сам само написао на основу најздравије логике да би правилан облик требао бити срБ а не срП, и то је било довољно да ме самопроглашени форумски инквизитор Ненад М, без икаквог покушаја да да неки контрааргумент, сврста у неке "Деретиће српског језика и писма" (узгред, ово је вероватно једна од најглупљих конструкција које сам икада чуо). На страну све, али мени је невероватно да би ико при здравој памети био спреман да промени име свога народа само да би се "испоштовала" гласовна промена.

Не знам да ли си пропустио, али очигледно их има. И то више него што се мислило.

Уосталом, не треба то никоме овде да смета, свако има право на своје мишљење.

Што се Ненада тиче, хтедох само да кажем да у одбрани својих ставова користи много бенигније изјаве него што то раде његови неистомишљеници.

Више пута су људи овде сврставани у разне категорије, почев од "слуга окупатора", до "неписмених следбеника тршићке баба Јегде". :) Чудно да тад нико не реагује. Чини ми се да овде постоје двоструки аршини, али није моје да судим.


Ван мреже Радевић

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 57
  • Васојевић
Одг: Македонско питање
« Одговор #225 послато: Мај 30, 2016, 09:48:26 поподне »
Желео бих да дам своје мишљење у вези македонског питања како и носи назив ова тема. Доста људи у Србији води порекло из данашње БЈРМ . Такође и велики број професора , писаца , академика Сану је пореклом са простора Македоније. Данашњи Македонски књижевни језик је најудаљенији дијалекат у односу на Српски књижевни  језик, и зато је после другог светског рата  вештачки наметнут као књижевни језик македонаца да би се направио што већи јаз. Лепо се може видети да су изворне македонске песме доста разумљивије негом обичан говор који може да се чује на македонским телевизијама. Такође сећам се једног примера за време бомбардовања 1999. и прилога македонске телевизије из неког села у Македонији где је пала нека беспилотна летелица , водитељку сам тешко разумео али старца који је давао интервју апсолутно савршено сам разумео. Свако ко се разуме у лингвистику зна да повуче границу докле иде дијалекат а где почиње други језик. Разлика између Српског и Македонског је много мања него између рецимо Пруског и Баварског. Да су македонци посебна нација па ваљда би имали макар једну своју цркву. Највећи број цркава и манастира у Македонији је управо из Немањићког периода.  Највећи апсурд и болест коју су комунисти ширили представља први патријарх непризнате МПЦ предходно епископ Топлички Доситеј ( Димитрије Стојковић - Смедерево 1906 - Скопље 1981) који је под принудом постао први патријарх МПЦ. Још једна ствар која се заборавља је да су крајеви данашње Македоније први пали под Османску власт , а последњи ослобођени , тако да језик није могао равномерно да се развија на простору који је био 540 година под Турском и простора који је под Турском био 350 година. Разлика у говору није сметала Карађорђу да прими међу своје устанике и Србе из Македоније , а било их је доста. Горанци са Шар планине причају дијалектом доста блиским македонским говорима , такође читав Призренски крај је по говору доста близак говорима севера Македоније. Моје мишљење је да без Срба из Македоније не може да се комплетира генетска  слика Срба и да ако се већ уносе подаци са територије Црне Горе , исто право треба да имају и подаци са територије БЈРМ.   

Ван мреже aleksandar I

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 974
  • I2-Z16982
Одг: Македонско питање
« Одговор #226 послато: Мај 30, 2016, 09:53:18 поподне »
Разлика у говору није сметала Карађорђу да прими међу своје устанике и Србе из Македоније , а било их је доста.

Петар Ичко - Ичков мир

Ван мреже Зрно

  • Помоћник уредника
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2339
  • R1b>Z2705>BY200954
Одг: Македонско питање
« Одговор #227 послато: Мај 30, 2016, 10:10:41 поподне »
Не бих се уопште сложио са Радевићем. Поређење Црногораца и Македонаца нема никакве везе. Први причају српским језиком, а други бугарским.  Не знам одакле уопште помисао на македонски језик као дијалекат српског, када Македонац и Бугарин могу нормално да се споразумеју, за разлику од Срба и Македонаца. Учили смо у нашим школама о Самуилу као македонском цару, иако се у светској литератури он води као бугарски цар. Македонци су само силом прилика били дуго у српским државама, али су остали и даље нека варијанта Бугара. 

Ван мреже vojinenad

  • Етнолог
  • *********
  • Поруке: 2211
Одг: Македонско питање
« Одговор #228 послато: Мај 30, 2016, 11:19:53 поподне »
Не бих се уопште сложио са Радевићем. Поређење Црногораца и Македонаца нема никакве везе. Први причају српским језиком, а други бугарским.  Не знам одакле уопште помисао на македонски језик као дијалекат српског, када Македонац и Бугарин могу нормално да се споразумеју, за разлику од Срба и Македонаца. Учили смо у нашим школама о Самуилу као македонском цару, иако се у светској литератури он води као бугарски цар. Македонци су само силом прилика били дуго у српским државама, али су остали и даље нека варијанта Бугара.
Ако си већ неук, онда се барем мани изношења погрешних закључака! Потруди се мало да научиш нешто из историје. Да ли си свестан тежине онога што износиш, а при том погрешно?

Ван мреже Зрно

  • Помоћник уредника
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2339
  • R1b>Z2705>BY200954
Одг: Македонско питање
« Одговор #229 послато: Мај 30, 2016, 11:53:51 поподне »
Врло свестан, за разлику од неких. Маните се више Македонаца и пустите их Бугарима.

Ван мреже Радевић

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 57
  • Васојевић
Одг: Македонско питање
« Одговор #230 послато: Мај 31, 2016, 02:01:14 пре подне »
Не бих се уопште сложио са Радевићем. Поређење Црногораца и Македонаца нема никакве везе. Први причају српским језиком, а други бугарским.  Не знам одакле уопште помисао на македонски језик као дијалекат српског, када Македонац и Бугарин могу нормално да се споразумеју, за разлику од Срба и Македонаца. Учили смо у нашим школама о Самуилу као македонском цару, иако се у светској литератури он води као бугарски цар. Македонци су само силом прилика били дуго у српским државама, али су остали и даље нека варијанта Бугара.
Словен из Вардарске Македоније и Словен из Пиринске Македоније се заиста савршено разумеју , доста солидно са Словенима из источне Румелије и Тракије , али је разлика била велика са Бугарима из Трнова или Варне. У БЈР Македонији постоји више дијалекета а за књижевни језик је изабран дијалекат најудаљенији од Српског књижевног језика , тако да садашње поређење Српског и Македонског није реално. Да је Драгослав Аврамовић рођен после 1945. био би Аврамовски,сликарка (академик Сану) Цуца Сокић би била Сокоски, сликар (академик Сану ) Младен Србиновић би вероватно остао Србиновић јер и Србиновски открива више него што треба. Душанов законик је донет у Скопљу , тада престоници Српског царства , и то вероватно не уче у Македонским школама. То исто Скопље Турци освојише од Срба 1392. а Срби га ослободише од Турака 1912. и турски заповедник града Скопља предаде кључеве града уз речи да Турци Скопље оружјем узеше и од оружја га изгубише, од кога су га узели , томе га и враћају. Свако ко жели да увиди разлику између македонских Срба и Бугара треба да прочита књигу Спиридона Гопчевића " Стара Србија и Македонија"  ,затим књигу Кратовског Србина Стевана Симића" Српска револуционарна организација 1903-1912" који је после 1945. био малтене у кућном притвору у Скопљу јер није хтео да промени презиме , а био је један од најугледнијих професора из Македоније. Ја управо због Стевана Симића , Душановог Законика, Марка Краљевића не могу да се одрекнем Македоније. Као што не могу да се одрекнем Његошевог Горског Вијенца, Беранских Ђурђевих Ступова , Острога и Рибнице у којој је рођен Стефан Немања. Црна Гора и Македонија су нераздвојиви јер је шаблон који је успостављен на примеру Македоније исти који се примењује на Црној Гори. Одвајање цркве , језика , правописа, и огромно форсирање антисрпства од политичке елите у свим сверама друштва је успостављено прво у Македонији после 1945. а видимо и у Црној Гори од средине деведесетих. Сценариста је очигледно исти , исход је сличан, питање је када Војводина долази на ред, јер и ту већ постоји велики број НВО и политичких странака које промовишу Војвођански идентитет. Добили су академију наука Војводине, Телевизију Војводине, Владу Војводине , и све је то изгурала странка која никад није освојила више од 10% у Војводини , а сва је прилика да ће опет ући у власт.

Ван мреже Jacim

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 107
Одг: Македонско питање
« Одговор #231 послато: Мај 31, 2016, 03:06:21 пре подне »
Ја сам неколико пута био у Охриду и овог љета поново планирам. То је град са приличном традицијом, тамо су биле и цркве и школе и епископија и доста тога. И поред свега тамо нисам примијетио трагове присуства Срба. Има ли било чега што би указивало да су тамо прије 1912. живјели Срби? Неки писац, пјесник, нека школа, записи, документи? За поређење, у ЦГ тога има баш много, па је јако тешко спорити да су током 19. вијека Црногорци сматрали себе Србима, а тако су их и други сматрали. Када се ради о Македонији, рецимо Охриду, ничега од тога нема. Или ја гријешим, пошто не знам довољно?
Искрено не знам ко је Стеван Симић, а позивати се на Марка Краљевића није озбиљно. Овдје сам рекао да сви Бугари које сам упознао тврде да је македонски језик њима разумљив и да је дијалекат бугарског. Додао бих и да Грци сматрају Македонце Бугарима. Већина Македонаца себе сматрају посебним народом, никако Србима.
Када Срби својатају Охрид и Македонију, мени лично то изгледа непристојно, неозбиљно, па и досадно. Исто као када Албанци својатају све около.
Ако већ Македонце сматрате Србима, зашто не дате својој дјеци да читају њихове писце и пјеснике, без превода?

Ван мреже Лепеничанин

  • Редакција СДНКП
  • Истраживач
  • ******
  • Поруке: 953
  • R1b
Одг: Македонско питање
« Одговор #232 послато: Мај 31, 2016, 07:32:08 пре подне »
Цитат
To је град са приличном традицијом, тамо су биле и цркве и школе и епископија и доста тога.

дечаче, узми лепо па прочитај откуд те цркве, ко их је градио и зашто, литературе има колико хоћеш и глупо је препричавати.

Мени изгледа непристојно твоја бугарска пропаганда о Македонији. Пусти ти Македонце да сами дефинишу свој идентитет и не помажи својим бугарским пријатељима да шире ту пропаганду.

Ја сам био често у Бијело Поље и да нисам срео пуно добрих Срба, који не деле твоје дилеме о националном идентитету, помислио би да сам дошао у Идлиб или Раку јер варош одаје утисак касабе.

Зато честитам Мучи, Радевићу, Небу и осталима које није мрзело да нешто прочитају на тему Македоније и позивам те ако си добронамеран да прочиташ Трифуноског и још понешто па да онда закључујеш.

Ван мреже ...

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 540
Одг: Македонско питање
« Одговор #233 послато: Мај 31, 2016, 07:47:34 пре подне »
Овдје сам рекао да сви Бугари које сам упознао тврде да је македонски језик њима разумљив и да је дијалекат бугарског.

Јаћиме, ако си причао са Бугарима онда си могао чути да су по њима Београд и Крагујевац њихови градови, као и скоро цела Централна и Јужна Србија. То образлажу твдљом да је историјски Београд био више њихов него српски.

Македонски језик има више дијалеката, са северним Македонцима можеш причати без проблема, а и генерално споразумевање са Бугарима и Македонцима је могуће, пробај и видећеш. Чак и званични македонски језик има више заједничких речи са српским него бугарским. Разлика између нас и њих је да смо ми више сачували граматику од њих.

Исто неко може поставити питање за данашње Србе, ако су Срби зашто не могу читати списе на старосрпском?


Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Македонско питање
« Одговор #234 послато: Мај 31, 2016, 08:36:54 пре подне »
Молим све да одрже ниво расправе и да не прелазе границу личних дисквалификација. Не можемо сви имати једнако мишљење о свему и то је нормално. Нема потребе да се неко проглашава провокатором, неуким и сл. само зато што има другачије мишљење по неком питању.

Са неким Јаћимовим ставовима се не слажем, али нисам примјетио да је било кога напао на личној основи или да намјерно провоцира. Човјек износи своје мишљење и нема потребе за тешким ријечима.

Македонско питање се свакако неће ријешити на овом форуму.

Ван мреже Селаковић

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2357
  • I-Z17855>>>FT173833
Одг: Македонско питање
« Одговор #235 послато: Мај 31, 2016, 10:19:25 пре подне »
Ја сам неколико пута био у Охриду и овог љета поново планирам. То је град са приличном традицијом, тамо су биле и цркве и школе и епископија и доста тога. И поред свега тамо нисам примијетио трагове присуства Срба.

Прошлог септембра били смо девојче моје и ја по пар дана у Охриду и Скопљу. Цркве које спомињеш у Охриду су лепе, са великом традицијом, а на правди Бога одузете су од Српске православне цркве, а самим тим и од Цркве у целини, којој до данашњег дана искључиво припадају, материјално и канонски. Иначе, у сваку од тих цркава су нас, пошто бисмо попричали мало са портиром-чуваром-монахињом о томе ко смо и одакле смо, пуштали бесплатно да уђемо, иако стоји да је бесплатно само за Македонце. У Скопљу смо ушетали у Старој Чаршији у двориште цркве Светог Спаса, која је данас музеј и окружена џамијама са свих страна, у недељу увече у 23:15, попричали са чуваром, који је онда инсистирао да нам откључа и покаже нам унутрашњост, јер је сутрадан био понедељак, а понедељком је затворена. Не знам што сам вам све ово испричао, али ето  ;)   

Ван мреже Nenad M

  • Писар
  • *****
  • Поруке: 260
  • YDNA J2b1-Y22063+ mtDNA H6b1
Одг: Македонско питање
« Одговор #236 послато: Мај 31, 2016, 10:39:31 пре подне »
Кајем се што сам покренуо ову расправу, не зато што не мислим оно што сам написао – остајем при своме до последњег слова – већ зато што не може да доведе ни до чега другог осим до јалове расправе. Шта би – би, што би се рекло.

А зашто сам употребио назив „Деретићи српског језика и писма“? Па зато што је паралела „аустријска ћирилица“ – „бечко берлинска школа“ сувише очигледна. Има ли неког лингвисте или писца вредног помена да дели увредљиве ставове о Вуку (што ми, признајем, највише смета)? С друге стране, Вук и његова реформа су однели тоталну победу и прихваћени су од стране свих књижевника и лингвиста – или бар оних битних.

Од 1987. године постоји Вукова задужбина. Са њиховог сајта: „Вукова задужбина, заједно са својим огранцима, ради на очувању и заштити српског језика и писма, уз пуно уважавање његове територијалне и стилске разуђености; помаже филолошка и лингвистичка истраживања на српском говорном подручју, као и истраживања живота и обичаја српског народа ; унапређује сарадњу са сродним организацијама у земљи и свету у којима се изучава српски језик и књижевност; помаже издавање дела Вука Стефановића Караџића; награђује књижевно стваралаштво и научне радове из области којима се Вук бавио (историја, књижевност, филологија, лингвистика, етнологија, етнографија, етномузикологија …); помаже заштиту и чување споменика, спомен-обележја и културних добара везаних за живот и дело Вука Караџића …“

Чланови Вукове задужбине били су, између осталих, академици Дејан Медаковић и Павле Ивић. Претпостављам да они нису сматрали да је Вук глуп, прост, склон грешкама и поткупљив, иначе не би пристали да буду чланови задужбине која носи његово име. Као што ни Црњанском, Исидори, Андрићу, Селимовићу, Слободану Јовановићу… није сметало да користе Вукову ћирилицу коју, изгледа, нису сматрали за аустријску творевину. Нарочито је др Павле Ивић, човек који је био алфа и омега српске лингвистике у другој половини прошлог века, интересантан за ову расправу. Члан, осим наше, још и руске и америчке академије наука (између осталих), провео је цео свој радни век у лингвистици. Мени се овде предлаже да укључим мозак, а и помиње се употреба здраве логике. Управо ми логика и (проверио сам) укључен мозак налажу да верујем у суд научника и да им дам предност над ставовима људи који мени делују прилично самоуко (што је још једна паралела са Деретићем). Сад ће можда неко да каже да се кријем иза ауторитета. А како треба? Да кажем „Ма пусти ти Ивића и остале и њихове читаве животе посвећене науци о језику, сад ћу ја да се, онако људски, удубим у проблем и да пронађем где они греше“? То није претенциозно, то је неваспитано. Штета је само што поменути великани нису имали прилику да добију савет од Вукових критичара на овом форуму, па да укључе мозак и употребе логику, ко зна где би им крај био…

И на крају, ја мислим да није могуће народу „наложити“ како ће да говори. Па неће бити да обични људи, кад хоће да кажу „српски“, они прво заусте „срб…“, па се онда сете Вука (или Матице српске, или било чега/кога) и врате на „српски“. Ја никад нисам, ако је то уопште неки аргумент, за ових педесетак година живота, које сам провео у сред среде Србије, чуо да неко каже „србски“ у говору. Уопште, расправа о томе ми је потпуно надреална. Као да се са неким убеђујем да се не каже „столица“ него, не знам ни ја, да не измишљам сад неку непостојећу реч.

Без жеље да променим било чије мишљење, нити да икога увредим, ја овим ову причу, бар са моје стране, (надам се) завршавам.

Ван мреже vojinenad

  • Етнолог
  • *********
  • Поруке: 2211
Одг: Македонско питање
« Одговор #237 послато: Мај 31, 2016, 11:16:30 пре подне »
Молим све да одрже ниво расправе и да не прелазе границу личних дисквалификација. Не можемо сви имати једнако мишљење о свему и то је нормално. Нема потребе да се неко проглашава провокатором, неуким и сл. само зато што има другачије мишљење по неком питању.

Са неким Јаћимовим ставовима се не слажем, али нисам примјетио да је било кога напао на личној основи или да намјерно провоцира. Човјек износи своје мишљење и нема потребе за тешким ријечима.

Македонско питање се свакако неће ријешити на овом форуму.
Када је национални интерес у питању, и када се зна какве је жртве уложио српски народ да би повратио своје после вишевековног ропства под турцима, и када знамо да и данас широм Македоније леже кости наших прађедова који су гинули од Куманова до Ђевђелије, онда се не можа тако олако прелазити преко тога и износути став који је притом потпуно неоснован.

Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Македонско питање
« Одговор #238 послато: Мај 31, 2016, 11:50:36 пре подне »
Када је национални интерес у питању, и када се зна какве је жртве уложио српски народ да би повратио своје после вишевековног ропства под турцима, и када знамо да и данас широм Македоније леже кости наших прађедова који су гинули од Куманова до Ђевђелије, онда се не можа тако олако прелазити преко тога и износути став који је притом потпуно неоснован.

Свако овдје пише у своје име и по својој вољи и савјести. Није сврха овог форума да неком на силу утјерује српство.

Оно на шта ће се у сваком случају обратити пажња, да ли се у расправама, прелази у вређање на личној основи, намјерне провокације и сл. и због тога сам реаговао.

Ван мреже Радевић

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 57
  • Васојевић
Одг: Македонско питање
« Одговор #239 послато: Мај 31, 2016, 11:52:53 пре подне »
Из свега што сам прочитао о догађајима са краја 19. и почетка 20. века , могу слободно да кажем да су Срби у Македонији доживели исто од Бугара што и Срби из Републике Српске Крајине од Хрвата. Број убијених Српских Учитеља , свештеника, угледних домаћина, виђенијих Срба и обичног народа је огроман. Србија се доста касно укључила у заштиту тог народа. У првом светском рату Бугари су после заузимања Македоније присилно мобилисали велики број Македонаца, али нису смели да их распореде на фронт према Српској војсци јер су се плашили да би већина пребегла Србима , већ су сви слати далеко од својих огњишта на фронтове које су Бугари држали против осталих савезника. То само говори да су и Бугари били свесни ко су и шта су Македонци. А ево и неколико знаменитих Срба из Охрида и околине.

Јанко Поповић "Цинцар-Јанко"  (Охрид 1779. - манастир Раваница, 24. август/7. септембар 1833.) је био пожаревачки војвода. У време Првог српског устанка посебно се истакао у борбама на Дрини, Мишару и Тичару, као и приликом ослобађања Београда.

 „А друго је српска поглавица,

Цинцар Јанко од Орида града,

Који кавге по свијету тражи,

Ђе је кавга, да се онђе нађе."

Цинцар Јанко је пореклом из Српске свештеничке породице из Доње Белице код Охрида. Надимак Цинцар је добио јер је тај крај био познат по Цинцарима. Крсна Слава му је била Митровдан .

И његов рођак Марко Костић, „Цинцар-Марко” (Доња Белица /Охрид 1777 - Шабац, 10/22. фебруара, 1822) је био војвода соколске нахије и кнез шабачке посавине.

Коста Абрашевић рођен у Охриду 1879 од оца Србина и мајке Гркиње.
 
Ја бих сад могао да копам и данима да набрајам Србе пореклом из Охрида и околине , али верујем да је то заиста бесмислено. Неко је споменуо Јована Трифуновског и његове књиге.
Јован Трифоновски је по сопстеној жељи своја истраживања објавио у оквиру Српског Етнографског Зборника Сану (СЕЗ) , а ја сам прочитао две његове књиге из едиције СЕЗ , Битољско-прилепска котлина и Охридско-струшка област. У појединим крајевима Македоније крајем 19. века још увек су се могле чути и гусле, што је још један доказ да је тај простор у културолошком смислу био део једне етнографске  целине. Народна песма Болани Дојчин је опевала борбу Српског јунака из града Солуна против турака. Народ певао о Солуну, Прилепу , Скопљу , Ориду, Скадру уз гусле јер у народу живела Српска средњевековна свест. Има једна анегдота где је један Српски официр за време Балканских ратова у једном македонском селу питао сељака шта је по националности, а овај му из топа одговори да је царски Србин. Ту је кључна реч била управо царски јер ти Срби и живеше последњи пут у Српском Царству. Бивши фудбалер и тренер Црвене Звезде Бошко Ђуровски у једној изјави пред неки меч спомену да му је баба као детету причала приче о Бошку Југовићу и препричавала разне народне песме о Косовском боју. У Македонском народу није постојала свест ни о каквим биткама средњовековне Бугарске и о неким Бугарским јунацима. Све ово су само неке најобичније ситнице које иду у прилог да су Македонци Срби исто толико колико су Срби и црногорци , крајишници или Срби из поморавља.