Обратио сам пажњу на муслиманско живље Сјевероисточне Босне, из дефтера Зворничког санџака, све је јасно: доминира влахадија
тј.
власи Смедерева, онда вјероватно спахије дубље из Рашке и источније (чак до Анадолије).
Ту старинаца тешко да има, можда код католика да има (од кад су ови нпр. из Хусина, јер јесте било нешто мало католичких старинаца на тим просторима остало). Јер је усљед борби Османлија и Мађара је сјеверосток опустио. А онда ничу као гљиве влашка насеља, код којих убрзо и долази до исламизације.
Генерално са изузетком Средње Босне (сјеверно до Врандука, Завидовићи су већ власи), потенцијално знатног дијела источне Босне, горњег тока Неретве (који нису мигранти), као и нешто екстра ратара Херцеговине (јер је код ратара било више исламизације), остали Бошњаци муслимани из Босне су врло слични Србима православцима кроз исламизирани влашки елемент који је бројчано и јачи.
Ко би рекао, Тузла и околина дошла махом из Србије.
У ствари ти власи су изнијели доста османских освајања. Са изузетком исламизираних из Средње Босне који су се населили око Јајца, освајање цијеле Крајине, сјевероистока је одрађено активношћу влашких група (може се рећи и православних). Затим освајања преко Саве сасвим сигурно..
Треба рећи и да је удио "мађарског елемента" нешто пренапухан, наиме многи од тих муслимана у Мађарској су били и досељеници из Босне, и јужнијих крајева..