Аутор Тема: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)  (Прочитано 691614 пута)

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11226
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3920 послато: Октобар 09, 2021, 07:35:57 поподне »
Ивица, Србија, J2b-M205

презиме Ивица се среће код Срба из Средње Босне и Хрвата из Далмације (околина Сплита). За Србију нисам сигуран да ли је и где присутно.

Суботички, Војводина, J2b-M205

Јовановић, Србија, J2b-M205

Дурин, Ново Милошево, Нови Бечеј, J2b-M241>L283

Станић, католик, БиХ, J2b-M241>L283

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11226
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3921 послато: Октобар 09, 2021, 07:46:06 поподне »
Балић, католик, Подашпиље, Омиш, I2-M223>P78>S25733>A427>S23612 (Y4884)

Вукаловић, Петковдан, Требиње, L1b-M349

VUKALOVIĆ (p), u Bogojević Selu (Zupci, Trebinje). Starinom su iz Crne Gore. Po jednom predanju su iz “Markovina u Pješivicama”, a po drugom iz “Brekuta u Zagaraču”, što je vjerovatnije. Otud su zbog “neke krvnine” izbjegla četiri brata. Jednom je bilo ime Vukal koji je iz Krivošija doselio u Bogojević Selo, oko 1780. godine. Njegovi potomci prozvani su Vukalovići. Najstarije im je prezime bilo Ilić. Vukal je imao sina Laka, a Lakov je sin Luka “vojvoda zubački”. Slave Sv, Petku, a prlislužuju Nikoljice (75: 1241.1242). Vukalovića ima i u Todorićima kod Trebinja. Luka Vukalović (1823-1873) bio je najstarije muško dijete u porodici Laka Vukalovića. Mladost je proveo kao čobanin, čuvajući ovce. Kad mu je olac umro (1839), majka mu se, sa drugom djecom, preselila kod rodbine u Bosnu. Luka je otišao u Trebinje da uči puškarski zanat kod majstora Rista Pištelje. Poslije petogodišnjeg izučavanja zanata vratio se na očevinu i oženio. Uskoro je izabran za plemenskog kapetana u Zupcima. O Luki Vukaloviću pisano je mnogo. O njemu su sačuvane mnoge legende “manje ili više istinite ili potpuno izmišljene”. Lik ovog junaka inspirisao je umjetnike, pivenstveno pjesnike i slikare. Luka je, prema opisu Nićifora Dučića, bio «visok, plećat, glave krupne, kose plavozelenkaste boje, čela visoka, brkova gustih, plavih, lica široka…, nosa pravilna, usta pravilnih, volje jake i karaktera čvrsta i svijetla.” Evo jedne anegdote iz koje se, donekle, ocrtava njegov karakter: «Kad su Luki Vukaloviću poslali neko ordenje sa Cetinja, on je odbio da ga primi. Kazao je: “Šta će mi to? Ja nisam dijete da se sa njima igram, no zreo čovjek kome te džidže nisu potrebne”. Kasnije, odlikovali su ga i Rusi nekim krstom i zatražili mu za to 25 rubalja takse. Vukalović je odgovorio: “Ja ne dam, ne dao bog, jer to ne valja ni dvije rublje”. Poslije toga poslali su mu krst bez takse.” Slikar Pavle Čortanović izradio je veliku Lukinu sliku, a fra Grga Martić uzeo ga je za glavnog junaka svog velikog opusa Osvetnici. Pjesnik Ljuba Nenadović posvetio je više stihova ovom “vojvodi od Zubaca”. U jednoj pjesmi čika Ljuba kaže: /Borba jaka, borba duga/Sledila je tvom barjaku/A pobede pratiše te/Na svakome tvom koraku/. Kasnije, kada su se prilike izmijenile i “stvari okrenule”, Vukalovića je, piše pjesnik, “gonila zla sudbina” beskućnika kome “nigde ne bi stanka”. A, kada je Vukalović umro, Ljuba Nenadović kaže i ovo: /I ni jedno srpsko pero/ Ne oglasi tuge svoje /I ni jedan srpski pesnik/Ne pomenu ime tvoje/. Luka Vukalović je umro 19. jula 1873. godine na Salatkaći kod Odese. Iza sebe je ostavio dva sina (Bogdana i Mihaila) i dvije kćeri: Ružu i Ilinku (125:503.540-543).
https://www.poreklo.rs/2012/03/04/vukalovi%C4%87/

Лука Вукаловић, вођа српског устанка у Херцеговини 1852—1862.


Фрљ, муслиман, БиХ, L-M27

Буљубашић, муслиман, БиХ, Q-M346

« Последња измена: Октобар 09, 2021, 11:00:59 поподне Небојша »

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9453
  • I2a S17250 A1328
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3922 послато: Октобар 10, 2021, 06:04:57 поподне »
Томашевић, Црна Гора, R1a-M417

Могуће је да је у питању род Томашевића из Ћеклића, огранак Калуђеровића. Хаплогрупа одговара.

https://www.poreklo.rs/2015/12/05/pleme-ceklici/
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11226
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3923 послато: Октобар 11, 2021, 11:42:54 пре подне »
Ђајић, Мратиндан, Требиње, Херцеговина, E-V13

ЂАЈИЋ (п), у Ораховцу (Ластва, Требиње). Сматра се да ау старосједиоци у овом селу. У једном документу (жалби) “корјенићке раје” из 17. вијека помињу се Ђуро и Видак Ђајић у овом крају. У Ораховцу је регистровано 8 домаћинстава са „секундарним презименима Буџи и Мраковићи“. Ни једно није „патронимијског поријекла”. Славе Мратиндан (64:480). Ђајића има и у Ждријеловићима (Билећа), Доселили су из Ластве код Требиња (59:132).


Шупут, Јовањдан, Кореница, Лика, I1-Z63>Y6228

Од припадника ове подгране у Крајини Јовањдан славе Поповићи (Кистање) и Буловићи (Сињ).

Ван мреже Грк

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 996
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3924 послато: Октобар 11, 2021, 11:46:50 пре подне »
Ђајић, Мратиндан, Требиње, Херцеговина, E-V13
Овај је већ раније био објављен или је ријеч о другом тестираном?

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11226
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3925 послато: Октобар 11, 2021, 11:50:21 пре подне »
Овај је већ раније био објављен или је ријеч о другом тестираном?

Исти је тестирани, само смо сада сазнали податак о крсној слави.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11226
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3926 послато: Октобар 11, 2021, 11:58:14 пре подне »
Басара, Јовањдан, или Никољдан, Крњак, Карловац, Кордун, G2a-L497>L42

Хаплогрупа G2a-L42 код Срба са Кордуна тренутно износи чак 9%, што је највише међу крајишким Србима. А и генерално једна од жаришних тачака ове хаплогрупе, гледајући целокупан српски етнички простор.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11226
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3927 послато: Октобар 11, 2021, 08:10:21 поподне »
Барјактаревић, муслиман, непознато, I1-P109

Како је ових дана актуелан филм "Тома", заинтригирало ме и порекло певачице Силване Арменулић (Зилха Барјактаревић). Она је рођана у Добоју (не знам да ли је одатле и пореклом) 1939. године. Тестирани са именом и презименом као овај I1-P109 са 23andMe на мрежи постоји једино у Добоју (порекло).

На попису Босне и Херцеговине из 1991. године не проналазим муслимане Барјактаревиће у Добоју, али их је било у околним местима. Судећи по овим подацима, Силвана би могла бити "дробњачког" порекла по очевој линији?


<a href="https://www.youtube.com/v/piFjvxtOHZ8" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/piFjvxtOHZ8</a>
« Последња измена: Октобар 11, 2021, 08:29:52 поподне Небојша »

Ван мреже Лука

  • Уредник СДНКП
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 867
  • I2-Z17855>A16413>А20030
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3928 послато: Октобар 12, 2021, 01:55:59 поподне »
Кнежић, непознато: I2-Y3120>Z17855

Уколико није у питању скраћена верзија презимена Кнежевић, ово могу бити Кнежићи из Далмације, или Херцеговине. У породичним презименима постоји и презиме Скочић.

Тестирани је пореклом из Шибеника, вероватно из Коњеврата. Слава би требало да је Никољдан.

Ван мреже ivanc79

  • Члан Друштва
  • Шегрт
  • *****
  • Поруке: 70
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3929 послато: Октобар 12, 2021, 03:42:10 поподне »
Како је ових дана актуелан филм "Тома", заинтригирало ме и порекло певачице Силване Арменулић (Зилха Барјактаревић). Она је рођана у Добоју (не знам да ли је одатле и пореклом) 1939. године. Тестирани са именом и презименом као овај I1-P109 са 23andMe на мрежи постоји једино у Добоју (порекло).

На попису Босне и Херцеговине из 1991. године не проналазим муслимане Барјактаревиће у Добоју, али их је било у околним местима. Судећи по овим подацима, Силвана би могла бити "дробњачког" порекла по очевој линији?


<a href="https://www.youtube.com/v/piFjvxtOHZ8" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/piFjvxtOHZ8</a>

И личи понешто на Швеђанку 😄

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11226
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3930 послато: Октобар 12, 2021, 07:35:43 поподне »
Дангубић, Херцег Нови, I2-S17250

Пејаковић, Црна Гора, I2-S17250

Глишовић, Србија, I2-S17250

Павлов, Долово, Панчево, I2-S17250

У Долову је било барем две несродне гране Павлова. Досељени су из околних села, Старчева и Омољице, а славе Никољдан и Ђуриц (Ј. Ердељановић, Срби у Банату).

Шавија, Никољдан, Гламоч, I2-M423>CTS5966

Šavije su se doselile iz Petrova Polja, ispod Drniša, u Sajković, u Livanjskom Polju. Tu su imali „dobru kuću, dobro stanje i vlastitu zemlju“. Ali im izgori kuća i u njoj tapija. Onda su ih livanjski begovi Firdusi hteli načiniti kmetima. Petar Šavija dođe Derviš-alajbegu „Pilipoviću”, koji je poginuo na Mišaru. Vagan je tada bio nekog Turčina Zeca. Derviš ga obesi i njegovu zemlju da Petru. Kad su Šavije oko 1838. godine bile u jednoj kući imale su do 3000 ovaca, koza, ovnova i jaraca; 700 jaganjaca, 200 jaradi i 24 teleta. Oko 1876. godine neke Šavije su se odselile u kmetstvo, u okolinu Sanskog Mosta.
https://www.poreklo.rs/2013/10/22/poreklo-prezimena-selo-vagan-glamoc/

Ватренијим навијачима Црвене Звезде сигурно је познат један од вођа звездиног севера, Владимир Шавија.


Медвидовић, католик, Хрватска   , I2-S17250

Карловић, католик, Хрватска, I2-S17250

Боичић, католик, I2-S17250      

Чоловић, католик, Хрватска, I2-S17250

Ловашић, католик, Славонија, I2-S17250    

Морић, Марин Морић, католик,    I2-S17250   

Галешић, католик, Голињево, Ливно, I2-S17250

Шољић, католик, БиХ, I2-S17250      

Ван мреже Exiled

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1357
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3931 послато: Октобар 12, 2021, 07:43:57 поподне »
Дангубић, Херцег Нови, I2-S17250

Пејаковић, Црна Гора, I2-S17250

Глишовић, Србија, I2-S17250

Павлов, Долово, Панчево, I2-S17250

У Долову је било барем две несродне гране Павлова. Досељени су из околних села, Старчева и Омољице, а славе Никољдан и Ђуриц (Ј. Ердељановић, Срби у Банату).

Шавија, Никољдан, Гламоч, I2-M423>CTS5966

Šavije su se doselile iz Petrova Polja, ispod Drniša, u Sajković, u Livanjskom Polju. Tu su imali „dobru kuću, dobro stanje i vlastitu zemlju“. Ali im izgori kuća i u njoj tapija. Onda su ih livanjski begovi Firdusi hteli načiniti kmetima. Petar Šavija dođe Derviš-alajbegu „Pilipoviću”, koji je poginuo na Mišaru. Vagan je tada bio nekog Turčina Zeca. Derviš ga obesi i njegovu zemlju da Petru. Kad su Šavije oko 1838. godine bile u jednoj kući imale su do 3000 ovaca, koza, ovnova i jaraca; 700 jaganjaca, 200 jaradi i 24 teleta. Oko 1876. godine neke Šavije su se odselile u kmetstvo, u okolinu Sanskog Mosta.
https://www.poreklo.rs/2013/10/22/poreklo-prezimena-selo-vagan-glamoc/

Ватренијим навијачима Црвене Звезде сигурно је познат један од вођа звездиног севера, Владимир Шавија.


Медвидовић, католик, Хрватска   , I2-S17250

Карловић, католик, Хрватска, I2-S17250

Боичић, католик, I2-S17250      

Чоловић, католик, Хрватска, I2-S17250

Ловашић, католик, Славонија, I2-S17250    

Морић, Марин Морић, католик,    I2-S17250   

Галешић, католик, Голињево, Ливно, I2-S17250

Шољић, католик, БиХ, I2-S17250
  Уз сво поштовање информацији као таквој овај 23&ме је озбиљна превара...питам се да ли ови људи што раде тестове тамо имају икакав осјећај да су нешто сазнали...

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11226
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3932 послато: Октобар 12, 2021, 08:07:06 поподне »
  Уз сво поштовање информацији као таквој овај 23&ме је озбиљна превара...питам се да ли ови људи што раде тестове тамо имају икакав осјећај да су нешто сазнали...

У смислу што нема дубљих информација ? Није превара, већ је једноставно тако конципиран тест. Открије се основна Y-DNA хаплогрупа (ко има среће сазна и дубљи SNP некад), мајчина хаплогрупа, тј mtDNA, а добије се и некакав аутосомални пресек (+ мноштво мањих анализа), па се резултати свакако могу пребацити на GEDmatch. Цена је притом 99 долара.

Питао сам неке наше људе који су тестирани због чега је толика навала на 23andMe, одговорили су да 23andMe једноставно има добру рекламу преко. А на крају крајева, ово што се добије тамо даје неке основне податке о даљем пореклу и вероватно вреди тих пара (86 еура).

Немој само и ти ону причу о преварама и BIGY. ;) Свако може да се тестира где жели, нико га не приморава на то. У принципу, људи који се тестирају преко 23andMe тешко могу да "сваре" и ове основне информације, пошто најчешће нису упућени, а камоли некакве дубинске тестове. Дакле за оно што људима треба (а већина су обични људи, не фанатици заљубљени у ГГ), 23andMe вероватно изгледа сасвим коректно.

Дакле апропо ове приче о лабораторијама које нису добре, не пружају довољно инфо и као такве изгледају као некаква превара, треба рећи следеће. Јако је добра особина, да не кажем пожељна, када човек може да се измести мало у позицију другог и онда сагледа ствар. Дакле не гледају сви на ово као фанатици који траже дубљи SNP на простору Дробњака и слично, већ желе само основне информације о пореклу. Дакле из твог угла изгледа као превара, из угла неке друге особе као једна корисна информација о генетичком пореклу предака.
« Последња измена: Октобар 12, 2021, 09:21:36 поподне Небојша »

Ван мреже Милан Петровић

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 915
  • I2-PH908 FT277965>Y93865>Y95760 Род Зорића
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3933 послато: Октобар 12, 2021, 08:14:55 поподне »
Каже се ентузијаста, а не фанатик.  ;D
Догодине у Холштајну!

Ван мреже Exiled

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1357
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3934 послато: Октобар 12, 2021, 08:22:45 поподне »
У смислу што нема дубљих информација ? Није превара, већ је једноставно тако конципиран тест. Открије се основна Y-DNA хаплогрупа (ко има среће сазна и дубљи SNP некад), мајчина хаплогрупа, тј mtDNA, а добије се и некакав аутосомални пресек (+ мноштво мањих анализа), па се резултати свакако могу пребацити на GEDmatch. Цена је притом 99 долара.

Питао сам неке наше људе који су тестирани због чега је толика навала на 23andMe, одговорили су да 23andMe једноставно има добру рекламу преко. А на крају крајева, ово што се добије тамо даје неке основне податке о даљем пореклу и вероватно вреди тих пара (86 еура).

Немој само и ти ону причу о преварама и BIGY. ;) Свако може да се тестира где жели, нико га не приморава на то. У принципу, људи који се тестирају преко 23andMe тешко могу да "сваре" и ове основне информације, пошто најчешће нису упућени, а камоли некакве дубинске тестове. Дакле за оно што људима треба (а већина су обични људи, не фанатици заљубљени у ГГ), 23andMe вероватно изгледа сасвим коректно.

Дакле апропо ове приче о лабораторијама које нису добре, не пружају довољно инфо и као такве изгледају као некаква превара, треба рећи следеће. Јако је добра особина, да не кажем пожељна, када човек може да се измести мало у позицију другог и онда сагледа ствар. Дакле не гледају сви на ово као фанатици који траже дубљи SNP на простору Дробњака и слично, већ желе само основне информације о пореклу. Дакле из твог угла изгледа као превара, из угла неке друге особа као једна корисна ифморамција о генетичком пореклу предака.
No coments😘

Ван мреже Посо

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 67
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3935 послато: Октобар 12, 2021, 08:50:46 поподне »
Тестирани је пореклом из Шибеника, вероватно из Коњеврата. Слава би требало да је Никољдан.

Можда се ради по потомку Петра Миљевца, реч. Кнеза, пок. Драгоја (1660, Шибеник). Његови потомци су се презивали Кнежићи.
Један од њих био је Иван Богуновић, речени Кнежић, пок. Вучена (1698, Шибеник).

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11226
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3936 послато: Октобар 12, 2021, 09:27:04 поподне »
Миленковић, Смедерево, E-V13

Шешић, Србија (могуће Крајина), E-V13

Џепина, Јовањдан, Голубић, Книн, E-V13

Џепина, Голубић (кнински) св. Јован 106 (19). За Џепине је забележено да су "дошли y 18. веку" Имају породичне надимке: Науано, Скорупани (новији надимак), Лазарићи, Николићи и Танасићи. Којадин "Жепина" из "Равних Котара" учествовао је y нападу на Турке у Плавном 1684. године. Вероватно је он био један од предака Џепина, сније досељених у Голубић. Вреди Поменути, да је Вукадин Жепиновић био један од вођа сеобе из Лике y Морполачу у јулу 1684. године. Према томе, старина котарских и голубићких Џепина (Жепина) је вероватно у Лици. Џепине спадају у "старосједиоце" односно у ред најстаријих досељеника у Голубићу.

У околини Книна, а то смо помињали и раније, постоји веома висок проценат хаплогрупе E-V13.

Јарак, католик, Западна Херцеговина, E-V13

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11226
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3937 послато: Октобар 12, 2021, 09:46:53 поподне »
Кобиљар, муслиман, потез Фоча-Вогошћа, I2-M423>CTS5966

Халиловић, муслиман, Бехрами, Сребреник, R1a-Z280>CTS1211>CTS3402

Голупски, Војводина, R1a-Z280>CTS1211>CTS3402

Којић, Србија, R1a-M458>L1029>YP417


Ван мреже Посо

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 67
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3938 послато: Октобар 12, 2021, 09:55:39 поподне »
Џепина, Јовањдан, Голубић, Книн, E-V13

Џепина, Голубић (кнински) св. Јован 106 (19). За Џепине је забележено да су "дошли y 18. веку" Имају породичне надимке: Науано, Скорупани (новији надимак), Лазарићи, Николићи и Танасићи. Којадин "Жепина" из "Равних Котара" учествовао је y нападу на Турке у Плавном 1684. године. Вероватно је он био један од предака Џепина, сније досељених у Голубић. Вреди Поменути, да је Вукадин Жепиновић био један од вођа сеобе из Лике y Морполачу у јулу 1684. године. Према томе, старина котарских и голубићких Џепина (Жепина) је вероватно у Лици. Џепине спадају у "старосједиоце" односно у ред најстаријих досељеника у Голубићу.

У околини Книна, а то смо помињали и раније, постоји веома висок проценат хаплогрупе E-V13.

Којадин и Вукадин Жепиновић су пописани 1709. године у Јагодњој, односно сусједној Полачи. Ради се о Жепинама католицима који и данас живе тамо.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 11226
Одг: Y-ДНК резултати са 23andMe и остали (без хаплотипова)
« Одговор #3939 послато: Октобар 12, 2021, 09:57:45 поподне »
Манић, вероватно Србија, R1b-Z2103>CTS9219

Нимчевић, католик, Суботица, R1b-Z2103>CTS9219

Доста ретка хаплогрупа код Буњеваца.
https://sr.wikipedia.org/sr-ec/%D0%9D%D0%B8%D0%BC%D1%87%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D1%9B

Милановић, Лугавчина, Смедерево, I1-Z63>Y6228

Шубо, муслиман, Шуљци, Фоча, I1-P109

Штимац, католик, Хрватска, I1-P109

Презиме најзаступљеније не простору северне Лике и Горског Котара. Раширено и у другим крајевима Хрватске. Штимци из Лике су потврђени као G2a-L42, док се код носиоца овог презимена јављају још хаплогрупе I2-S17250 и I1-P109.

Матаја, католик, Хрватска, I1-Z63>Y6228