Аутор Тема: Предања са елементима натприродних појава  (Прочитано 24940 пута)

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7223
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #80 послато: Април 07, 2017, 01:04:29 пре подне »
Ове приче нису баш за касне сате  :)
http://www.omaja.rs/price-iz-starog-mlina/naprate/
Ошишан сам на "кеца", и овај "кец" ми се најежио :)

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7223
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #81 послато: Април 07, 2017, 01:37:15 пре подне »
Јел зна неко нешто о дрекавцима?

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7223
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #82 послато: Април 07, 2017, 01:49:59 пре подне »
Ево нашао сам нешто:
Дрекавац је биће из митологије Јужних Словена, које је нарочито заступљено у митологији Срба. Вјеровање о постојању овог бића је раширено међу становницима у Србији (од Шумадије до Косова), у Босни, и у Црној Гори[1]. Са њиме су се некада плашила мала дјеца, но касније су ту улогу у народним предањима преузели бабарога и баук.
Име овог бића долази од глагола дречати[2].

Ријеч дрекавац се у неким крајевима користи као синоним везан за сове из рода правих сова...
У јужнословенској митологији дрекавац је само један од многи демонa који обитавају у природи. Описује се као мало биће човјеколике грађе са дигим и оштрим канџама на прстима, и великом главом на танком врату[5], које има способност да мјења свој облик. Прекривен је дугим крзном по коме непрестано гази и због тога урла. Његов урлик је јако гласан и звучи као мјешавина вриштања, плача и вучјег завијања. Он својим урликом плаши људе који се касно у ноћи затекну у близини мјеста где он обитава. Такође он може својим урликом да оглуви особу. Дрекавац се јако плаши дневне светлости и паса[5], и једино се може сусрести ноћу у периоду између поноћи и свитања, а понекад и у јутарњем периоду кад се спусте густе магле. Преко дана он борави у својим дубоким јазбинама које копа својим канџама. По јужнославенским предањима дрекавци се најчешће могу срести у току прољећа кад су и друга митолошка бића природе активна[5]. Дрекавци насељавају јаме, пећине, горе и шуме, а могу се и наћи у близини потока, ријека, бара и мочвара.
У српским народним предањима опис дрекавца се знатно разликује од описа у јужнословенској митологији и постоји неколико различити интерпретација о томе шта је то дрекавац и како он изгледа.

По једном предању дрекавац је материјална манифестација умрлог, некрштеног човјека (по неким причама младог дјечака), који не може да нађе свој мир након смрти, па излази ноћу из свог гроба и прогања оне који су му згрјешили у животу[5]. По другим предањима дрекавац је душа умрлог, некрштеног дјетета[5](овај опис гдје је описан као душа умрлог дјетета сличи митолошким бићима наву, јауду и плакавцу) које не може да нађе свој мир након смрти (које је умрло у току или послије порода, а по неким причама се ради и о абортираном дјетету), па излази ноћу из свог гроба и обилази кућу својих родитеља. У неким крајевима се вјерује како душе утопљеника или објешени људи могу постати дрекавци.

Без обзира на то дали се ради о души умрлог човјека или дјетета, за дрекавца се у предањима спомиње да се гласа урлицима сличним дјечјем плачу и вучјем завијању. Такође се спомиње да има велике оштре нокте на прстима који су слични канџама. Дрекавац се јако плаши дневне светлости[5], и једино се може сусрести ноћу док се шетају по гробљима и шумама у периоду између поноћи и свитања. Најчешће га се може срести у току некрштени дана (тј. дванаест дана прије православног Божића)[5] кад је најопаснији по људе. Дрекавац не може бити уништен све док не нађе свој мир.

Према предањима дрекавац напада људе, који се касно у ноћи затекну у близини гробља или шуме, тако што им скочи на леђа и тјера их да га носе на леђима и ходају по цјелу ноћ свуда унаоколо све док се први пјетлови неогласе. Уколико се жртва не покори његовим захтевима, дрекавац је изгребе и почупа својим ноктима. Кад се огласе први пјетлови, дрекавац своју уморну и збуњену жртву одгурне у канал поред пута или шуме и оставије да тамо лежи.

У неким крајевима се вјерује како урлик дрекаваца лош знак који најављује смрт неке особе или стоке, избијање рата, појаву смртоносни заразни болести људи или стоке, или уништење усјева. У неким крајевима се пак вјерује да ако дрекавац баци своју сјену на неку особу, да ће та особа обољети од неке неизљечиве болести и умријети. Такође се у неким крајевима вјерује да дрекавци живе у ријекама, и да знају нападати људе који се нађу у близини и одвлачити их у вирове гдје их даве[6]. Такође се вјерује да дрекавац има способност да се појави у сновима[5], гдје прогања особу која га сања, а понекад зна да је и дави у сну. У неким мјестима се спомиње да се дрекавац може кретати веома брзо и да може прећи раздаљину на једној њиви у три корака.
« Последња измена: Април 07, 2017, 02:28:39 поподне НиколаВук »

На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7223
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #83 послато: Април 07, 2017, 01:52:00 пре подне »
9. децембра 1992. године у новинама "Вечерње новости" је објављен чланак у ком се наводи како су сељаци из мјеста Крвавица код Крушевца пронашли распаднуте остатке непознате животиње дуге 80 центиметара (према њиховим мишљењу дрекавца), која је сличила псу, имала је змијолику главу са дугим очњацима, и дуге задње ноге сличне ногама код кенгура[8];
Крајем 1990-их година у различитим новинама се писало о томе како се дрекавац појавио на обалама Сребрног језера у близини Великог Градишта и да тамо напада и плаши људе;
20. октобра 2003. године у новинама "Глас јавност" је објављен чланак у ком се наводи како је у Тометином Пољу, мјесту испод Дивчибара, непозната звјер слична псу, за коју мјештани сумљају да се ради о дрекавцу, у периоду од двије и по године заклала више од 200 оваца[7]. Такође се наводи како су се у том крају ноћу чули непознати застрашујући звукови;
18. маја 2008. године у новинама "Курир" је објављен чланак у ком се наводи како је у мјесту Салаш Ноћајски, у близини Сремске Митровице, непозната звјер слична псу прекривеном са крзном црне боје, за коју мјештани сумљају да се ради о дрекавцу, у периоду од два мјесеца заклала више од 60 оваца и коза, као и више од 100 кокошака и друге перади;
6. децембра 2009. године у "Независним новинама" је објављен чланак у ком се наводи како се дрекавац појавио у мјесту Бурово код Лазаревца;
28. марта 2010. године "Вести" су објавиле чланак у ком се наводи како су сељаци из Пољаница код Врања убили непознату звјер тешку, како се наводно тврди, 70 килограма за коју мјештани сумљају да се ради о дрекавцу. Такође се наводи да је ова звјер нападала и убијала стоку, и да се пењала по дрвећу;
13. маја 2011. године у емисији "Експлозив" на програму "ТВ Прве" је објављен прилог у ком се наводи како се у селу Својново код Параћина ноћу чују језиви крици за које неки мјештани вјерују да их ствара дрекавац. Такође се наводи да су неки мјештани ноћу видјели неку непознату велику чудну птицу;
У септембру 2011. године у "Независним новинама" је објављен чланак у ком се наводи како се у околини Дрвара ноћу чују језиви крици за које неки мјештани вјерују да их ствара дрекавац. Такође се наводи да је један полицајац наводно пуцао у неку непознату животињу;
5. септембра 2012. године у новинама "Курир" је објављен чланак у ком се наводи како је у близини мјеста Полача код Книна пронађена распаднута предња нога непознате животиње, која је наводно сличила људској руци, која је била прекривена тамном длаком. Према мишљењу неких људи радило се о руци од дрекавца;
У септембру 2013. године у новинама "Дневни аваз" је објављен чланак у ком се наводи како се у засеоку Кантари, у селу Горња Драготиња код Приједора, ноћу чују језиви крици за које неки мјештани вјерују да их ствара дрекавац;
27. марта 2014. године у новинама "24 сата" је објављен чланак у ком се наводи како се у мјесту Црнча код Дервенте, ноћу чују језиви крици за које неки мјештани вјерују да их ствара дрекавац. Такође се наводи да су неки мјештани ноћу видјели неку непознату четвероножну животињу;
23. марта 2015. године у новинама "Ало" је објављен чланак у ком се наводи како се у мјесту Корићани код Крагујевца, ноћу чују језиви крици за које неки мјештани вјерују да их ствара дрекавац. Такође се наводи да су неки мјештани видјели неко непознато биће;
16. октобра 2015. године у новинама "Курир" је објављен чланак у ком се наводи како је у шуми на падини планине Кукавице код Лесковца, непозната звјер слична псу напала и озљедила двоје људи. Такође се наводи да је та животиња испуштала чудне крике;
9. марта 2017. године у новинама "Новости" је објављен чланак у ком се наводи како се у селима Маглајани, Мрчевци и Петошевци, у близини Лакташа, непозната звјер, за коју мјештани сумљају да се ради о дрекавцу, заклала неколико оваца и зечева, и прогризла и растурила лимене плоче са једног голубињака у ком је убила неколико голубова.

На мрежи Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9508
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #84 послато: Април 07, 2017, 01:53:00 пре подне »
Од ових прича, које Дробњак постави, извлачим закључак да је после Великог рата било доста привиђања српских војника... што и не чуди, колика је то трагедија и изгибија била за наш народ. На крају, једино не разумех, шта је тачно напрата?



На мрежи ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7223
  • I2-Y250780, род Никшића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #85 послато: Април 07, 2017, 01:56:13 пре подне »
Али ради се о животињама које испуштају сличне звукове, сова кукувија, шакал, кога има у Шумадији доста (на 10 метара од плаца сам видео једног који је побегао у шуму, која је поред плаца, граница Лужница и Чумића код Крагујевца) и ноћу испушта језиве крике...

Ван мреже vojislav.ananic

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1382
Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #86 послато: Април 07, 2017, 09:06:37 пре подне »
Караконџуле су код словенских народа митолошка демонска бића која се често воде под разним именима, најчешће као ђаво, сотона.

КАРАКОНЏУЛА - митолошко биће у људском или животињском облику које ноћу, најчешће у периоду некрштених дана, пресреће људе који су се нашли ван куће, јаше их и покушава да их одведе у свој простор. Веровања, као и народне приповетке у којима je к. активни лик, посведочени су код Срба, Бугара, Македонаца, као и код више несловенских народа на Балкану.
Код балканских Словена јављају се различити називи за к.: код Срба караконџа (Бачка, Бабушница, околина Лесковца), какаронџа (Галипољски Срби), караканџа (Неготинска крајина), конџула (Гружа), калаконђур (Косово, Кострец)…
…Караконџуле замишљају на различите начине: у околини Пожаревца као бабе с дугом косом и ноктима, које увек носе гребене, или су у обличју мајмуна; у Гружи као велика и дебела створења; на Косову се сматрало да су к. црне као мечка (Средска) или да изгледају као страшне жене (Горње Село); по веровању из Трновског краја у Бугарској, оне имају коњско тело, људску главу и крила, а у Разлошком крају их замишљају у обличју голих људи; у Гоцеделчевском крају к. су рогата створења с исплаженим језицима; у Родопима к. су у обличју длакавог човека с великом главом, роговима, репом или с једним оком и једном ногом, замишљају их као космата бића с црвеним очима, или верују да се јављају у виду коња, или неке друге животиње пса, кокоши, итд….
…Места на којима човек може срести к. Су  праг куће, двориште, пут, обала реке, воденица, гробље, а време сусрета   ноћ (неподоба, такозвано ниједно време, пре првих петлова, глуво доба)…
….Порекло к. може се потражити у представама о сезонском кретњу душа. После одласка душа покојника, које свраћају на Бадње вече, наступа период кретања душа "застрањених" покојника, пре свега иновераца, туђинаца и оних који су прерано умрли. Ти покојници непријатељски су расположени према људима (туђинци зато што их нису угостили, а прерано умрли због тога што нису прошли кроз обред свадбе). Од таквих покојника настају к. Пошто не налазе пут у онај свет, у рано  пролеће настањују се на пустим местима или у дубоким водама. Тако се к., ван некрштених дана, могу убрајати у водене демоне. Тада су познате под именима: кандзо, кандзил, кемза, кендза, кензо. У Шапцу су лађари описивали ово биће као антропоморфно, али с репом у виду змије. У околини Ђевђелије у Македонији, на Божић су месили колачић по имену "караконџул", змијоликог облика: после печења, качили би га у димњак куће да стоји све до Водица (Крстовдана). Због процеса обједињавања различитих митолошких бића под једним именом, ови демони често се подводе под пазив - ђаво или сотона. Има оправдања да се и приказе, које се јављају под разним именима, тумаче као к. које преко лета, у ноћно време, излазе из вода и лутају по отвореном простору, представљајући претњу људима.

ИЗВОР: СЛОВЕНСКA МИТОЛОГИЈА - ЕНЦИКЛОПЕДИЈСКИ РЕЧНИК,BEOGRAD,  2001


Ван мреже vojislav.ananic

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1382
Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #87 послато: Април 07, 2017, 10:13:20 пре подне »
Код Словена, дрекавац представља појављивање душа прерано умрлих покојника.

ДРЕКАВАЦ - ноћна приказа, "нечисти" покојник, некрштенац. Познат je у народним веровањима у Босни, западној Србији, Шумадији и на Косову. Назива се још и дрек и дрекало. У Босни (Маглај) се сматрало да су дрекови душе погинулих војника које немају мира на оном свету због почињених грехова и оне у облику  вратила ноћу лутају од гробља до гробла, страшећи људе дреком. У Босанској Дубици д. je вампир, који ноћу излази из гроба а за њим се вуче покров. Ако дречи и светли око неке куће, то je била најава да ће неко из ње умрети. По предању из околине Ариља, човеку који се враћао после поноћи из воденице, дрекало je скочило на џак, а он му je секирицом одсекао главу: "ноге му дугачке има један метар, глава - мачја, врат - пола метра, стомака нема ниђе..." У Сретечкој жупи за д. се говорило како има једну ногу, да му очи светле као лампа и да виче: "Ви! Ви! Ви!" У околини Пријепоља, Драгачеву, на Косову (Лешак), д. се замишљао као приказа која се ноћу показивала у облицима разних животиња   мачке, пса, птице, шареног ждребета. Сматрали су да ће се онај ко чује дрека разболети и умрети, ако се огласи на гробљу биће смрти у селу (Пријепоље); где се чује д. није добро за село и породицу (Косово), отуда и клетва на Јадовнику "Дречала те будила!"; дрекало предвиђа рат (Драгачево). Д., као и друге демоне, човек треба ударити само једном (тада и он моли човека: "Чик ме још једном удари" (Пријепоље). У Шумадији (Гружа) д. се замишљао као чупаво дете с издуженим телом и великом главом, које ноћу лети и дречи. Сматрало се да je то душа умрлог некрштеног детета.
Вретенаст облик, издуженост, једноногост д. указују на његову змијску природу, а тиме и на његово хтонично порекло. Томе иде у прилог и његово појавливање у форми лутајућег светла, што je код Словена широко распространен облик појављивања душа прерано умрлих покојника.

ИЗВОР: СЛОВЕНСКA МИТОЛОГИЈА – ЕНЦИКЛОПЕДИЈСКИ РЕЧНИК, BEOGRAD,  2001



Ван мреже Дробњак

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1208
  • I1 P109
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #88 послато: Април 07, 2017, 12:03:13 поподне »
У Јагодини?
У Јагодини.

Од ових прича, које Дробњак постави, извлачим закључак да је после Великог рата било доста привиђања српских војника... што и не чуди, колика је то трагедија и изгибија била за наш народ. На крају, једино не разумех, шта је тачно напрата?

Амикусе, не знам ни ја шта је тачно напрата али требало би бити душа умрлог која се није смирила, нека врста авети, коју влашке врачаре наводно могу да призову и да је пошаљу некоме да га мори и умори.
Искушење баца људе с трона,
роба диже изнад фараона.

Ван мреже Дробњак

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1208
  • I1 P109
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #89 послато: Април 07, 2017, 12:25:16 поподне »
Јел зна неко нешто о дрекавцима?
Слушао сам разне приче, а и читао већину овога што избацисте. Најчешће су то приче риболоваца који су ноћу пецали на Морави и наводно их заскочи дрекавац, ухвати се канџама за одећу и неће да пусти и јаше несретника читаву ноћ до првих петлова и притом дречи. Чух и приче сељака који живе поред Мораве да се често у топољарима уз реку ноћу чују крици и да се дозивају преко реке. Људи кажу да је то дрекавац. Мене је то увек подсећало на неког мајмуна, мада сам свестан да их код нас нема. Пре пар година, мислим да је 2011 у питању, наводно су у селу Мајуру код Јагодине убили дрекаваца. Предходних дана се стално ноћу чуло крештање и у Мајуру и суседном селу Мијатовцу. У Мијатовцу су наводно некоме поклани јарићи али нису поједени. Људи су мислили да се ради о бесним псима или шакалима. Тај човек што је убио дрекавца затеко га је у свом дворишту и упуцао. Наводно је изгледало као неки мутирани пас, а имало зубе ко дивљи вепар и не зна шта све не. Причају како је сигурно сишао са Јухора. Онда су "дошли ветеринари из Београда" и однели тело. Чак се појавио и мали чланак о томе у локалним новинама али што кажу, тај дан и петак. Колико има истине у томе не знам. Понеко још увек препричава ту згоду.
Искушење баца људе с трона,
роба диже изнад фараона.

На мрежи Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9508
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #90 послато: Мај 27, 2017, 03:08:23 поподне »
Не знам да ли неко од цењених форумаша гледа Лонг Ајланд медијума Терезу Капуто? :)

Мени је она занимљива, и често је погледам, а јуче је била код неке наше колегинице родословца. :)

И како то обично бива, Тереза је врло брзо ухватила везу са оним светом, и констатовала је да је та мала својим радом негде на оном свету окупила све њене претке на једном месту, и да они са великом пажњом и задовољством гледају шта она то ради. :)

Не знам како ви, али ја све време имам такав осећај, да су у некој другој димензији, наши преци заинтересовани за ово што ми радимо, и да им сигурно није свеједно што их је се неко сетио после можда и пар стотина година сетио њих, и размишљао о тим давно заборављеним људима, размишљао кроз оне стихове Милана Ракића: А преда ме стају редом преци моји | Мученици стари, и јунаци који | Умираху ћутке на страшноме кољу. :)

Баш је нешто племенито у самоме томе што се сећаш својих.



Ван мреже Дробњак

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1208
  • I1 P109
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #91 послато: Јун 19, 2017, 12:21:02 пре подне »
Искушење баца људе с трона,
роба диже изнад фараона.

На мрежи Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9508
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #92 послато: Јун 19, 2017, 12:44:24 пре подне »
Мало о вилама
http://www.omaja.rs/price-iz-starog-mlina/u-vilinskom-gereku/

Шта рећи, прича слична оној коју је мени деда приповедао за свог деду, нису чиста посла. :-X



Ван мреже Дробњак

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1208
  • I1 P109
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #93 послато: Јун 19, 2017, 01:19:33 пре подне »
Шта рећи, прича слична оној коју је мени деда приповедао за свог деду, нису чиста посла. :-X
Што би рек'о часни владика:
Купимо се на мједено гувно
Нико до нас не зна ђе је оно,
На вратила о марчу јашемо
Договоре кријући чинимо,
Живином се сваком премећемо,
Возимо се на сребрна весла,
лађа нам је кора од јајета.
Зла мрзноме чинит' не можемо,
ал ко нам је мио или својта,
траг по трагу њему ископамо.

У овом предањима о вилама, вештицама или здухачима заједнички именитељ је углавном тајно место окупљања, по могућству неко напуштено место, млин, развалина, осамљено дрво, пећина, онда претварање у животиње и чињење зла недужним људима.
Искушење баца људе с трона,
роба диже изнад фараона.

Ван мреже Делија

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1354
  • I2-PH908-Z16983>A493>A8741* (Никољдан, Панчево)
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #94 послато: Март 24, 2018, 02:52:40 поподне »


Јел има неко искуства са  књигом Сретена Петровића о нашој митологији ? Вреди ли је узимати ?
Рацко Панчево 1764- Опово (1765-1790)- Црепаја (1790-1912)-Панчево

BigY DNK: Максим Животин Панчевац (1735-1784), Живота Поповић 1710-? : I2 PH908>Z16983>A493>A8741*

Мтднк : Јовановић-Бећаров Софија, Војка, Никољдан (1896): U5b1b1-b*

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 8478
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #95 послато: Март 24, 2018, 11:55:42 поподне »


Јел има неко искуства са  књигом Сретена Петровића о нашој митологији ? Вреди ли је узимати ?

Ја сам купио издање из 2004, Народна књига/Алфа/Невен. Одлична књига, све препоруке.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Делија

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1354
  • I2-PH908-Z16983>A493>A8741* (Никољдан, Панчево)
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #96 послато: Март 25, 2018, 12:49:55 пре подне »
Ја сам купио издање из 2004, Народна књига/Алфа/Невен. Одлична књига, све препоруке.
Хвала НиколаВук. :)
Рацко Панчево 1764- Опово (1765-1790)- Црепаја (1790-1912)-Панчево

BigY DNK: Максим Животин Панчевац (1735-1784), Живота Поповић 1710-? : I2 PH908>Z16983>A493>A8741*

Мтднк : Јовановић-Бећаров Софија, Војка, Никољдан (1896): U5b1b1-b*

На мрежи Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9508
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #97 послато: Март 25, 2018, 01:39:59 пре подне »
Хвала НиколаВук. :)

Има нека лева верзија и на скрибду, књига заиста вреди, и надам се да ћемо је у скорије време имати и у дигиталној.



Ван мреже нцп

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1601
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #98 послато: Март 25, 2018, 08:01:23 пре подне »
Јел зна неко нешто о дрекавцима?

 :o
Мени је баба по оцу (Рача, Шумадија) "потанко"  причала о дрекавцима! Што су потврдили деда, дедин брат и његова жена, и сви остали ближи рођаци. Дрекавац, по њима, обитава у пољима, шумама,  гајевима. Ноћу човека који замркне, у глуво доба ноћи,  узјаши и јаше га и јаше толико док не измогне да га на крају често умори или га нађу изјутра без снаге - и без свести по путу или неком јарку. Узјахани не може да дрекавца скине са леђа никако!

Много смо се плашили као деца тог дрекавца! Када питамо на кога личи или како изгледа - они кажу да личи на мајмуна.

Последњи чувенији и озбиљнији случај "напада" дрекавца на народ десио се 2015.године  баш у срцу Шумадије, у Крагујвецу.

 ::)
Мени је  одмах била сумњива "дневна" појава дрекавца!

То је  била колективна узбуна! Народ се самонаоружао. Ипак, било јe  и гласова разума!

http://www.kragujevacke.rs/U-zizi/Fantom-drekavac/

KO PLAŠI NAROD U KORIĆANIMA?
Fantom, drekavac ili šaljivdžija

- Tada su se ljudi odavde organizovali, pa ga noću čekaju sa sekirama, vilama i toljagama. Radili smo tako neko vreme, ali nas je policija upozorila da se to ne sme. Ispoštovali smo njihov savet jer nas sada patrola obilazi češće. Ipak, ako ga mi sami uhvatimo vezaćemo ga za banderu i sačekati policajce.

Nećemo da ga tučemo, svima sam rekla da je taj fantom možda psihički bolestan čovek i da nije red da ga prebijemo, razumna je i razložna Jovana Krstić.

<a href="https://www.youtube.com/v/TCKBS70XRj0" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/TCKBS70XRj0</a>
« Последња измена: Март 25, 2018, 08:08:48 пре подне на Црвeњском путу »

Ван мреже Ojler

  • Члан Управног одбора
  • Бели орао
  • *
  • Поруке: 5267
  • Y-DNK: I2-Y3120 Z17855>PH3414 Мириловићи
Одг: Предања са елементима натприродних појава
« Одговор #99 послато: Март 25, 2018, 12:23:18 поподне »
...
узјаши и јаше га и јаше толико док не измогне да га на крају често умори или га нађу изјутра без снаге - и без свести по путу или неком јарку. Узјахани не може да дрекавца скине са леђа никако!
...

По опису, сумњам да су се неки од њих инфилтрирали међу наше политичаре  ::)
Kамене рабъ и госодинъ