Мени је у ономе што биљежи Филиповић као предање о досељењу Пајкана Чарнојевића веома интересантан дио након напуштања Пећи, а непосредно прије досељења на Мајевицу, који се тиче женидбе Пајканове. Помиње се село Добриња, Тодор Теофиловић и Обрен Тодоровић из Добриње. Појашњења нема, али све неодољиво подсјећа на родни крај и имена оца и очуха кнеза Милоша Обреновића. Наиме, Милошев отац је био Теодор, али не Теофиловић, него Михаиловић, а очух Обрен, али не Тодоровић него Мартиновић. И временски оквир се донекле уклапа јер Пајкан по том предању на Мајевицу из Добриње долази непосредно послије велике куге, која је била у периоду 1783-1785.године. Веома интересантна ствар, па свакако вриједи размислити и о истраживању поријекла преткиње Ружице, Пајканове супруге по предању.
Друга ствар на коју бих указао, а која може бити од помоћи у објективном истраживању јесте питање истородности семберско-мајевичких Пајкановића. Рецимо, према попису из 1850/51, презиме Пајкановић срећемо и у равничарским селима Вршанима, Балатуну и Броцу, те се може рећи да вјероватно ту нису у питању мајевички Пајкановићи, док у Коренити срећемо само једно, релативно мало домаћинство Пајкановића, али зато је ту и Пајкан Јефтић са великим бројем синова и унука, од ког вјероватно потичу Пајкановићи из Корените (у предању које преноси Филиповић, рецимо, међу бројним мјестима у која су расељени Пајкановићи, не помиње се Коренита). У Корају такође налазимо бројно домаћинство чија је глава извјесни Пајкан, а од ког можда могу потицати и неки данашњи Пајкановићи са сјеверних обронака Мајевице и из Брчанског краја. Наравно, не мора да значи да ови Пајкановићи морају бити разнородни, јер, хипотетички, Пајкан Јефтић из Корените може бити унук првог Пајкана, али на основу доступних извора о томе можемо само нагађати, тако да би вјероватно било корисно да се тестира и неко од Пајкановића из Корените.