Аутор Тема: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799  (Прочитано 173570 пута)

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 862
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #540 послато: Фебруар 28, 2020, 09:32:21 поподне »
Шћепановићи имају ген за кошарку, сигуран сам да ће и ово треће да реализује  ;) (али да сачекамо)
Имао је на кога да се угледа  ;D

<a href="https://www.youtube.com/v/vmDnN1aaw6w" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/vmDnN1aaw6w</a>

Србенде моје, браћо Ровчани, да прославимо ово успешно тестирање уз једну песму и Никшићко пиво, живели!  :D

<a href="https://www.youtube.com/v/m6PlT32jfwY&amp;t=346s" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/m6PlT32jfwY&amp;t=346s</a>

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6367
  • I2-Y250780, род Никшића-Гојаковића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #541 послато: Фебруар 28, 2020, 09:34:01 поподне »
Птичица ми каже да је позитиван и на овај трећи  :) Честитам!
Хвала Селаче! Сад сам видео  ;D
« Последња измена: Фебруар 28, 2020, 09:35:48 поподне ДушанВучко »

Ван мреже Селаковић

  • Члан Друштва
  • Етнолог
  • *****
  • Поруке: 2245
  • I-Z17855>>>FT173833
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #542 послато: Фебруар 28, 2020, 09:41:39 поподне »
Да не буде мистериозно, током година сам отворио неколико десетина налога на Yseq-у, јер су преко мене често људи плаћали. Кад правим налог ставим свој мејл, па после ко промени - промени. Између осталог, видех да ми и даље стижу мејлови за налог Шћепановића, тако да добих:

Quick results summary:
FT190799 G+
FT190693 G+
FT190808 A+

 ;)


На мрежи НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7236
  • I2-PH908>Y189944>Y250780, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #543 послато: Фебруар 28, 2020, 09:44:52 поподне »
Дакле сада је извесно да још увек немамо одређујуће СНП-ове за Ровчане, Жупљане и Требјешане већ само "општеникшићке". То је следећи помак који нас очекује до потпуне профилације никшићког племена.  ;)
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6367
  • I2-Y250780, род Никшића-Гојаковића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #544 послато: Фебруар 28, 2020, 09:57:31 поподне »
Да не буде мистериозно, током година сам отворио неколико десетина налога на Yseq-у, јер су преко мене често људи плаћали. Кад правим налог ставим свој мејл, па после ко промени - промени. Између осталог, видех да ми и даље стижу мејлови за налог Шћепановића, тако да добих:

Quick results summary:
FT190799 G+
FT190693 G+
FT190808 A+

 ;)
Морам сад мало да се нашалим (са позиције неког ко нема предање, ал да се направим "важан", пошто смо ми пре њега урадили ове СНПове):
"Овим резултатом се Шћепановић дефинитивно потврдио као Никшић"  ;D
А сад озбиљно, то би значило "уско грло" у трајању од чак три СНПа! (искрено, не верујем да смо сви Ровчани, тј. у најмању руку Бојановић претпостављам да није)
« Последња измена: Фебруар 28, 2020, 10:04:33 поподне ДушанВучко »

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6367
  • I2-Y250780, род Никшића-Гојаковића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #545 послато: Фебруар 28, 2020, 10:05:17 поподне »
Имао је на кога да се угледа  ;D

<a href="https://www.youtube.com/v/vmDnN1aaw6w" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/vmDnN1aaw6w</a>

Србенде моје, браћо Ровчани, да прославимо ово успешно тестирање уз једну песму и Никшићко пиво, живели!  :D

<a href="https://www.youtube.com/v/m6PlT32jfwY&amp;t=346s" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/m6PlT32jfwY&amp;t=346s</a>
Браво!
« Последња измена: Фебруар 28, 2020, 10:12:26 поподне ДушанВучко »

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 862
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #546 послато: Фебруар 28, 2020, 10:19:30 поподне »
Дакле сада је извесно да још увек немамо одређујуће СНП-ове за Ровчане, Жупљане и Требјешане већ само "општеникшићке". То је следећи помак који нас очекује до потпуне профилације никшићког племена.  ;)
Добро, знало се да ово тестирање неће профилисати млађе родове од Никше али овим резултатима Шћепановића је коначно дефинисана кичма рода и то уз резултате нас четворице који смо пришли тестирањима без икаквог предања о припадности Никшићима (да урачунам ту и Кургаша). Без обзира на сва досадашња тестирања остављао сам као вероватну могућност да је неко од нас тројице (Вучковић, Томашевић или ја) припадник неке бочне линије Никшића, која би потврдила тезу о већ развијеном роду у 13. и 14. веку. Из свега овога можемо закључити да се експанзија рода заиста десила тек у другој половини 14. века.  :)

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 862
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #547 послато: Фебруар 28, 2020, 10:38:09 поподне »
А сад озбиљно, то би значило "уско грло" у трајању од чак три СНПа! (искрено, не верујем да смо сви Ровчани, тј. у најмању руку Бојановић претпостављам да није)
Е сад би рођо могао да улети Војводић-Вукосављевић са једним озбиљним тестирањем, било би лепо када већ пишемо историју, зар не? :D

С обзиром на то да се Кургаш и ја по СНП-овима овде "раздвајамо", по TMRCA (650 год.) то су управо биле године рођења Никшиних синова, такав случај би морао бити и са вама осталима. Уколико су познати Кургашеви приватни СНП-ови можда не би било лоше да пробаш да гађаш неке од њих уз претходно извршено кандидовање истих. Ако испаднеш позитиван на неки ја ћу свакако тај СНП поручити са Шћепановићевог налога и онда ћемо са сигурношћу знати да ли си Ровчанин или не, то је најмање што могу да урадим за тебе.  :)

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6367
  • I2-Y250780, род Никшића-Гојаковића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #548 послато: Фебруар 28, 2020, 10:42:50 поподне »
Е сад би рођо могао да улети Војводић-Вукосављевић са једним озбиљним тестирањем, било би лепо када већ пишемо историју, зар не? :D

С обзиром на то да се Кургаш и ја по СНП-овима овде "раздвајамо", по TMRCA (650 год.) то су управо биле године рођења Никшиних синова, такав случај би морао бити и са вама осталима. Уколико су познати Кургашеви приватни СНП-ови можда не би било лоше да пробаш да гађаш неке од њих уз претходно извршено кандидовање истих. Ако испаднеш позитиван на неки ја ћу свакако тај СНП поручити са Шћепановићевог налога и онда ћемо са сигурношћу знати да ли си Ровчанин или не, то је најмање што могу да урадим за тебе.  :)
Ја ћу вероватно ускоро да кренем са Кургашовим приватним СНПовима , нећу да журим (један месечно напр.)...Само да се објаве Кургашови приватни СНПови, па ћу да почнем (до првог плуса бих ишао, ако га буде било, чини ми се да је логичније његове да пробам)...Хвала за Шћепановића :) Живели!
« Последња измена: Фебруар 28, 2020, 10:47:51 поподне ДушанВучко »

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6367
  • I2-Y250780, род Никшића-Гојаковића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #549 послато: Фебруар 28, 2020, 10:57:42 поподне »
Ја ћу вероватно ускоро да кренем са Кургашовим приватним СНПовима , нећу да журим (један месечно напр.)...Само да се објаве Кургашови приватни СНПови, па ћу да почнем (до првог плуса бих ишао, ако га буде било, чини ми се да је логичније његове да пробам)...Хвала за Шћепановића :) Живели!
Једино што не знам да ли може да се деси да унутар самих Ровчана напр., такође имамо припаднике који деле само до ова три основна СНПа...И код њих имамо одмах гранање (Гојак је имао 4 сина, па могуће да Шћепановићи и Булатовићи такође деле само до ова три СНПа)...ако је тако, онда би можда била мало већа "лутрија" да тестирам Кургашове СНПове (теоретски, можда и јесмо обојица Ровчани, а да немамо заједнички СНП у оквиру његових приватних?)
« Последња измена: Фебруар 28, 2020, 11:02:18 поподне ДушанВучко »

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 862
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #550 послато: Фебруар 28, 2020, 11:12:43 поподне »
Ја ћу вероватно ускоро да кренем са Кургашовим приватним СНПовима , нећу да журим (један месечно напр.)...Само да се објаве Кургашови приватни СНПови, па ћу да почнем (до првог плуса бих ишао, ако га буде било, чини ми се да је логичније његове да пробам)...Хвала за Шћепановића :) Живели!
Одлично!  :) Да не заборавимо ни Драгана који ће чим буде решио административне проблеме око картице допринети да се утврди редослед СНП-ова FT190799, FT190693 и FT190808. Надам се бар једном плусу.

Једино што не знам да ли може да се деси да унутар самих Ровчана напр., такође имамо припаднике који деле СНПове само до ова три...И код њих имамо одмах гранање (Гојак је имао 4 сина, па могуће да Шћепановићи и Булатовићи такође деле само до ова три СНПа)...ако је тако, онда би можда била мало већа "лутрија" да тестирам Кургашове СНПове (теоретски, можда и јесмо обојица Ровчани, а да немамо заједнички СНП у оквиру његових приватних?)
Ако узмемо да је TMRCA тачан, моја 4 приватна СНП-а комотно улазе у тај период као и Кургашеви, под условом да их сада има толико (Синиша рече да их Кургаш има више од мене али и неколико непоузданих). Дакле, то би било нешто више од 150 година по СНП-у. Самим тим, СНП који би био испод FT190799 би се односио не само на Гојакове синове већ и на његове унуке, праунуке.., тако да та прва грањања одн. првих неколико генерација одмах након Гојака би се савршено уклопиле у тај први Ровачки СНП. Уколико би ти и Шћепановић били позитивни на један Кургашев, то би значило "ТО".
« Последња измена: Фебруар 28, 2020, 11:23:03 поподне Владимир Бојановић »

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6367
  • I2-Y250780, род Никшића-Гојаковића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #551 послато: Фебруар 28, 2020, 11:22:19 поподне »

Ако узмемо да је TMRCA тачан, моја 4 приватна СНП-а комотно улазе у тај период као и Кургашеви, под условом да их сада има толико (Синиша рече да их Кургаш има више од мене али и неколико непоузданих). Дакле, то би било нешто више од 150 година по СНП-у. Самим тим, СНП који би био испод FT190799 би се односио не само на Гојакове синове већ и на његове унуке, праунуке.., тако да та прва грањања одн. првих неколико генерација одмах након Гојака би се савршено уклопиле у тај први СНП (Ровчана), уколико би ти и Шћепановић били позитивни на један Кургашев.
Кургаш има исто  приватна 4 СНПа...о овоме сам сада размишљао , а сада ћу да докажем да је ипак могуће да Ровчани немају свој заједнички СНП испод ова три :) Све стоји што си написао, али све је то временски оквирно, а ту и 30, 40 година плус, минус, може да има улогу...Узмимо напр. да се последњи од ова три СНПа (нека буде FT190799) појавио код Никшиног оца или код њега...следећи СНПови би се независно нашли напр. код Гојакових унука или праунука , и сви би били различити...То би значило да Гојаковићи (Ровчани), немају свој заједнички СНП...Да би имали заједнички ровачки СНП, последњи од ова три СНПа би морао да се појави напр. код деде или прадеде Никше II (тј. једино уколико је сам Гојак носилац новог СНПа)
« Последња измена: Фебруар 28, 2020, 11:28:49 поподне ДушанВучко »

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 862
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #552 послато: Фебруар 28, 2020, 11:41:44 поподне »
По мени су TMRCA и број приватних СНП-ова главне водиље у одређивању старости за сада тренутно најмлађег СНП-а на који смо нас петорица позитивни, тј. у одређивању периода када је наш заједнички предак живео, али и предање, јер по њему ни Никшин отац а ни деда нису имали бројна потомства већ управо Никша, а он је рођен око 1350-тих година. Ако сам ја по НиколиВуку Жупљанин, а Кургаш Ровчанин, то раздвајање се морало десити управо тада, са Никшиним синовима, што се и математички и по предању слаже.
« Последња измена: Фебруар 28, 2020, 11:43:32 поподне Владимир Бојановић »

Ван мреже Милош

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 5146
  • Y134591 Тарски Никшићи
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #553 послато: Фебруар 29, 2020, 12:09:23 пре подне »
А шта ако су Ровца матица? :)

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6367
  • I2-Y250780, род Никшића-Гојаковића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #554 послато: Фебруар 29, 2020, 12:44:33 пре подне »
А шта ако су Ровца матица? :)
То би изокренуло наглавачке целу причу :) (то би било нешто скроз ново, ван предања)...Није то нешто ни драстично, близу су области Жупа и Ровца, али не знам...за сада су ми Ровца и даље укорењени као Гојаков збег из Жупе, а да су Никшићи у Ровцима његови потомци (тј. да није имао сроднике приликом доласка у Ровца)
« Последња измена: Фебруар 29, 2020, 12:52:04 пре подне ДушанВучко »

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 862
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #555 послато: Фебруар 29, 2020, 12:58:01 пре подне »
А шта ако су Ровца матица? :)
Не искључујем ни ту могућност.  :) TMRCA је 650 година, Никша је рођен око 1340-1350-тих а његов најмлађи син, Шћепановићев предак Гојак око 1380-1390-тих година, или је заједнички предак свима петорици био Никша или Гојак, трећег нема.

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6367
  • I2-Y250780, род Никшића-Гојаковића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #556 послато: Фебруар 29, 2020, 12:58:35 пре подне »
Ту се мора имати у виду и "уско грло", тј. где су се огранци ширили...Као и датирање краја тог "уског грла"...са друге стране, можда постоје и неки Никшићи који нису позитивни на сва три СНПа, а док се не појаве, то не знамо...за сада је битно "прочешљати" све гране на ова три СНПа, мада овде, међу нас петорицом, верујем да нас има бар из две гране, тако да је ово "кичма", тј. она главна грана од које се даље рачвало...да ли има нека бочна мања грана која се пре одвојила, то је питање...али изгледа да је до 14. века барем, то била једна линија...Мени се чини да је главна информација то "уско грло"
« Последња измена: Фебруар 29, 2020, 01:05:58 пре подне ДушанВучко »

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 862
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #557 послато: Фебруар 29, 2020, 01:21:36 пре подне »
Ту се мора имати у виду и "уско грло", тј. где су се огранци ширили...Као и датирање краја тог "уског грла"...са друге стране, можда постоје и неки Никшићи који нису позитивни на сва три СНПа, а док се не појаве, то не знамо...за сада је битно "прочешљати" све гране на ова три СНПа, мада овде, међу нас петорицом, верујем да нас има бар из две гране, тако да је ово "кичма", тј. она главна грана од које се даље рачвало...да ли има нека бочна мања грана која се пре одвојила, то је питање...али изгледа да је до 14. века барем, то била једна линија...Мени се чини да је главна информација то "уско грло"
Не треба типовати на те раније огранке пре Никше јер се по по предању основно и веће раздвајање овог рода десило у каснијем периоду а који управо гађају СНП-ови, односно процена Yfull-а за њих (око 150 година по једном СНП-у) баш као и ТМRCA. Овде би једино Вукосављевић (или неки други сигурни Жупљанин) решио загонетку, који је по предању Војводић из Жупе. Уколико би он био позитиван на ова три СНП-а, то би значило и дефинитивну потврду да је последњи носилац најмлађег заједничког СНП-а између свих нас био Никша, уколико би био негативан, ето мене у табору Ровчана.  :)
« Последња измена: Фебруар 29, 2020, 01:23:38 пре подне Владимир Бојановић »

Ван мреже Владимир Бојановић

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 862
  • I2>PH908>Y52621>FT190799, род Никшића
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #558 послато: Фебруар 29, 2020, 01:29:30 пре подне »
едит

Никола би у сваком случају био позитиван на FT190799, FT190693 и FT190808. Не знам шта је решење, ако га уопште има  :)
« Последња измена: Фебруар 29, 2020, 01:34:32 пре подне Владимир Бојановић »

Ван мреже ДушанВучко

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 6367
  • I2-Y250780, род Никшића-Гојаковића, U5a2b мт-ДНК
Одг: Никшићи I2-PH908>FT14506>Y179535>Y52621>FT190799
« Одговор #559 послато: Фебруар 29, 2020, 01:40:03 пре подне »
едит

Никола би у сваком случају био позитиван на FT190799, FT190693 и FT190808. Не знам шта је решење, ако га уопште има  :)
Шћепановић је само потврдио овај сет СНПова...сад се само иде даље, све је у "нормали"  ;) Стигли смо до периода рачвања и то је то за сада
« Последња измена: Фебруар 29, 2020, 01:44:15 пре подне ДушанВучко »