Аутор Тема: I2-PH908>Y84307  (Прочитано 1394 пута)

Ван мреже Неродимац

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 504
I2-PH908>Y84307
« послато: Август 02, 2021, 09:15:35 поподне »
Хапологрупа I2a и њена најпозаступљенија подграна на нашим просторима PH908 добила је своју подграну Y84307. По Yfull прорачуну стара је око 1300 година али због малог броја тестираних могуће су промене.

Филогенетски низ и присуство гране Y84307 је следеће:

Y84307*
Наш члан HandsomestOfThemAll из Поморавља а даљим пореклом из Метохије који је радио I2a панел.

Y84307>FTA65128    TMRCA 900
Ову подграну формирали смо ја, Лукић, Горње Неродимље (Косово) и Турчин за кога тренутно нема више података.

Y84307>Y93273       TMRCA 950
Ову подграну формирали су четири члана породице Поропат из Хрватске

Не бих да дајем неке оцене где је подграна настала због малог броја тестирних али и ове године старости гране које је Yfull дао мислим да нису реалне, више због подгране Y93273 где су тестирани чланови исте породице. Свакако ће ту доћи до промене када се заврши анализа четвртог члана те породице.
За грану Y84307 што се СТР маркера тиче не можемо дати неке посебне сугестије због малог броја тестираних а на основу тестираних нема неких специфичних маркера на коју би ова грана била препознатљива. 

Ван мреже Неродимац

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 504
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #1 послато: Август 29, 2021, 07:18:09 пре подне »
Хапологрупа I2a и њена најпозаступљенија подграна на нашим просторима PH908 добила је своју подграну Y84307. По Yfull прорачуну стара је око 1550 година али због малог броја тестираних могуће су промене.

Филогенетски низ и присуство гране Y84307 је следеће:

Y84307*.                      TMRCA 1550
Наш члан HandsomestOfThemAll из Поморавља а даљим пореклом из Метохије који је радио I2a панел.

Y84307>FTA65128    TMRCA 1350
Ову подграну формирали смо ја, Лукић, Горње Неродимље (Косово) и Турчин за кога тренутно нема више података.

Y84307>Y93273       TMRCA 950
Ову подграну формирали су два члана породице Поропат из Хрватске

Не бих да дајем неке оцене где је подграна настала због малог броја тестирних али и ове године старости гране које је Yfull дао мислим да нису реалне, више због подгране Y93273 где су тестирани чланови исте породице. Свакако ће ту доћи до промене када се заврши анализа другог члана те породице.
За грану Y84307 што се СТР маркера тиче не можемо дати неке посебне сугестије због малог броја тестираних а на основу тестираних нема неких специфичних маркера на коју би ова грана била препознатљива.

Ван мреже Неродимац

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 504
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #2 послато: Новембар 12, 2021, 07:50:34 поподне »
Обрадовић, Ђурђевдан, Тепца/Жабљак/ЦГ

Негативан на грану Y84307

Ван мреже Неродимац

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 504
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #3 послато: Новембар 12, 2021, 07:52:08 поподне »
Миловановић, Никољдан, Гатње, Урошевац

Негативан на грану Y84307

Ван мреже Неродимац

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 504
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #4 послато: Новембар 12, 2021, 07:57:48 поподне »
Паравина, Јовањдан, Садиловац, Кордун

Негативан на грану Y84307

Ван мреже Exiled

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1630
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #5 послато: Новембар 12, 2021, 08:25:24 поподне »
Појавиће се неко, стрпљен спашен🙂

Ван мреже Неродимац

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 504
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #6 послато: Септембар 17, 2022, 10:16:53 пре подне »
Могуће је да смо добили (https://anthrogenica.com/showthread.php?14480-Heatmaps-for-I2a1-subclades&p=870041&viewfull=1#post870041) први археохенетски узорак I-Y84307, из истраживања "The genetic history of the Southern Arc: A bridge between West Asia and Europe" (https://doi.org/10.1126/science.abm4247).

"TUR_I10430 is definitely Y3120+, but almost nothing derived below. I did find one derived SNP in clade Y93273, formed by two Croatians, along with two ancestral SNPs:

Y101738+ G>T (1T)

Y112550- C>T (7C)

BY87256- T>C (3T)

The good thing is it's a G>T transversion, so unlikely to be a consequence of aDNA damage, and the bad thing is it's not corroborated with derived SNPs at upstream levels between Y3120 and Y93273 (S17250, PH908 and Y84307)."

"As others said, sample from Turkey is probably Asia Minor Slav (7-9th century):

The other two individuals from this locality (I10546 / Byz2 and I10430 / Byz3) seem more probably denizens of the Empire of their time, with the former’s low and the latter’s high steppe and European hunter-gatherer ancestry respectively signifying that they stemmed from the Asian and European parts of the Empire. Byz3 has a remarkable amount of Balkan hunter-gatherer-related ancestry (19±3%) and no significant CHG ancestry and could very well also be someone from beyond the borders of the Empire from Europe.
Location of Ilıpınar Höyük (Bursa, Orhangazi) would have been in Opsician Theme, which is exactly the place where were settled Asia Minor Slavs, so that's checked. Depending on the accuracy of the date the individual could have arrived there or descend from various Slavic migrations (from Thrace) to Asia Minor between 7th and 9th century. One group supposedly founded the small district in near region of Bithynia (possibly near Nicomedia or further away, so at least 100 km from Ilıpınar), although there does exist some uncertainties about location, etymology and other. The PH908 subclade was found among Serbo-Croats and some Turkish individual with probably Balkan Turk origin so South Slavic matches are kind-of checked as well, but let's see the analysis by YFull. It's a pity upstream levels are without reads, for PH908 is understandable, but others isn't. Generally low coverage and this type of contradicting results is only making confusion in ancient DNA database, phylogenetic tree."

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7507
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #7 послато: Септембар 18, 2022, 06:42:15 поподне »
Могуће је да смо добили (https://anthrogenica.com/showthread.php?14480-Heatmaps-for-I2a1-subclades&p=870041&viewfull=1#post870041) први археохенетски узорак I-Y84307, из истраживања "The genetic history of the Southern Arc: A bridge between West Asia and Europe" (https://doi.org/10.1126/science.abm4247).

"TUR_I10430 is definitely Y3120+, but almost nothing derived below. I did find one derived SNP in clade Y93273, formed by two Croatians, along with two ancestral SNPs:

Y101738+ G>T (1T)

Y112550- C>T (7C)

BY87256- T>C (3T)

The good thing is it's a G>T transversion, so unlikely to be a consequence of aDNA damage, and the bad thing is it's not corroborated with derived SNPs at upstream levels between Y3120 and Y93273 (S17250, PH908 and Y84307)."

"As others said, sample from Turkey is probably Asia Minor Slav (7-9th century):

The other two individuals from this locality (I10546 / Byz2 and I10430 / Byz3) seem more probably denizens of the Empire of their time, with the former’s low and the latter’s high steppe and European hunter-gatherer ancestry respectively signifying that they stemmed from the Asian and European parts of the Empire. Byz3 has a remarkable amount of Balkan hunter-gatherer-related ancestry (19±3%) and no significant CHG ancestry and could very well also be someone from beyond the borders of the Empire from Europe.
Location of Ilıpınar Höyük (Bursa, Orhangazi) would have been in Opsician Theme, which is exactly the place where were settled Asia Minor Slavs, so that's checked. Depending on the accuracy of the date the individual could have arrived there or descend from various Slavic migrations (from Thrace) to Asia Minor between 7th and 9th century. One group supposedly founded the small district in near region of Bithynia (possibly near Nicomedia or further away, so at least 100 km from Ilıpınar), although there does exist some uncertainties about location, etymology and other. The PH908 subclade was found among Serbo-Croats and some Turkish individual with probably Balkan Turk origin so South Slavic matches are kind-of checked as well, but let's see the analysis by YFull. It's a pity upstream levels are without reads, for PH908 is understandable, but others isn't. Generally low coverage and this type of contradicting results is only making confusion in ancient DNA database, phylogenetic tree."

Занимљив и значајан налаз. Први не само археогенетски, већ уопште археолошки траг Словена насељених у Малу Азију од стране Византије током раног средњег века.
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Romanijski

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 770
  • Ја ратујем сам...
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #8 послато: Септембар 18, 2022, 06:48:13 поподне »
Занимљив и значајан налаз. Први не само археогенетски, већ уопште археолошки траг Словена насељених у Малу Азију од стране Византије током раног средњег века.
Откуд Словени да их насели Бизантија у Малу Азију кад су дошли у 6-7 вијеку.  ;)
Подсјетитеме можда сам неки час преспавао.   :D

Ван мреже НиколаВук

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 7507
  • I2-PH908>Y250780>A32852, род Никшића
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #9 послато: Септембар 18, 2022, 07:00:06 поподне »
Откуд Словени да их насели Бизантија у Малу Азију кад су дошли у 6-7 вијеку.  ;)
Подсјетитеме можда сам неки час преспавао.   :D

Крај VII века, Словени са простора Тракије и Македоније који су заробљени приликом похода цара Јустинијана II (не Јустинијана I, он је живео и владао у VI веку) на тамошње "склавиније", које је он потом преселио у Малу Азију заједно са породицама. Пре њега је сличан поход извео цар Констанс II, такође преселивши заробљене Словене у Анадолију. Циљ расељавања је био - смањивање страног непријатељског елемента у Тракији и Македонији и ојачавање тематских армија у Анадолији (регрутовањем новопридошлих Словена). Тај план им се међутим обио о главу када је део тих Словена прешао на страну Арабљана приликом њиховог похода на Анадолију. Међутим, део њих је ипак остао веран Византији, о чему сведочи нпр. Тома Словен, византијски генерал и претендент на царски престо током прве половине 9. века, који је био родом из Анадолије и био је словенског порекла. Из тог периода је и помен града Гордосервона у близини Никеје.

https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_the_Slav
https://en.wikipedia.org/wiki/Gordoservon
https://en.wikipedia.org/wiki/Justinian_II
https://en.wikipedia.org/wiki/Constans_II
https://en.wikipedia.org/wiki/Asia_Minor_Slavs
Чињеницама против самоувереног незнања.

Ван мреже Vasiljević

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 69
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #10 послато: Септембар 18, 2022, 07:23:34 поподне »
Koji bi to Sloveni mogli da pripadaju ovoj grani ako se uzme obzir da su doseljeni iz Makedonije, da su u Bitiniji dokumentovani  Gordoservon I kasnije Servohorija I da u u ovoj grani postoje testirani Istrani, sto bi moglo da ukazuje na njeno rano prisustvo u Dalmaciji  :)
« Последња измена: Септембар 18, 2022, 07:31:27 поподне Vasiljević »

Ван мреже Gorance

  • Члан Друштва
  • Почетник
  • *****
  • Поруке: 49
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #11 послато: Септембар 18, 2022, 10:18:23 поподне »
Занимљиво је да су Византици Србе населили у Малу Азију (Гордосервон) са Вардара (по Википедији). Откуд ми на Вардару тада? Има помена да су Византинци преселили одређени број Срба у Никомедију,такође у Малој Азији,додуше из тадашње Србије после неког неуспелог устанка. На крају, додао бих помен два словенска презимена на Пелопонезу, мислим да је 10 век у питању, Богданопулос и Сервопулос. Тамо тада живеше Језерити и Милинги, западно од Манија и планине Тајгетос. Мислим да сам ово нашао код Ћоровића,али нисам сигуран. Не инсинуирам ништа,само ме занима да ли је ово случајност или нешто друго. Не тврдим да су Драгувити, Берзити итд Срби. Само је занимљиво и боде очи.

Ван мреже barbarylion

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 770
  • I2-PH908>Y56203
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #12 послато: Септембар 18, 2022, 10:33:01 поподне »
Занимљиво је да су Византици Србе населили у Малу Азију (Гордосервон) са Вардара (по Википедији). Откуд ми на Вардару тада? Има помена да су Византинци преселили одређени број Срба у Никомедију,такође у Малој Азији,додуше из тадашње Србије после неког неуспелог устанка. На крају, додао бих помен два словенска презимена на Пелопонезу, мислим да је 10 век у питању, Богданопулос и Сервопулос. Тамо тада живеше Језерити и Милинги, западно од Манија и планине Тајгетос. Мислим да сам ово нашао код Ћоровића,али нисам сигуран. Не инсинуирам ништа,само ме занима да ли је ово случајност или нешто друго. Не тврдим да су Драгувити, Берзити итд Срби. Само је занимљиво и боде очи.

Meni je svakako logicnije da su Srbi, nego da nisu.
Bugari nisu sigurno, a sva je prilika da se tada termin Srbin i Sloven često izjednačavao, barem kad su Romeji u pitanju i njihovi spisi.
Sva ta plemena za koja se da već sada pretpostaviti da su i genetski bliska Srbima ( timočani itd) su verovatno bila deo nekog većeg plemena ili naroda. Ako se ne varam mi nemamo podatke kako su oni sebe sami zvali, nego im je neko dao ime po rekama i nekim lokalitetima oko kojih su živeli.

Ван мреже Gorance

  • Члан Друштва
  • Почетник
  • *****
  • Поруке: 49
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #13 послато: Септембар 18, 2022, 10:55:53 поподне »
Мистерија је наша источна граница у то доба. С једне стране имамо чврсте извештаје да је граница Србије била код Раса и на Ибру (што не значи да граница није могла да шета временом), затим, имамо одвођење Срба у Бугарску и бежанију у Византију и Хрватску после слома Петра Гојниковића и повратак истих после смрти цара Симеона, а за време Часлава и коначно, ширење српског језика у то доба или мало касније на данашњи ,,Шоплук''. Да ли су неки Срби остали у Византији и Бугарској или шта већ? Знам, нема извора. Остају само шпекулације, на жалост.

Ван мреже Никац

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 159
  • J-M67
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #14 послато: Септембар 19, 2022, 09:04:07 пре подне »
Занимљиво је да су Византици Србе населили у Малу Азију (Гордосервон) са Вардара (по Википедији). Откуд ми на Вардару тада? Има помена да су Византинци преселили одређени број Срба у Никомедију,такође у Малој Азији,додуше из тадашње Србије после неког неуспелог устанка. На крају, додао бих помен два словенска презимена на Пелопонезу, мислим да је 10 век у питању, Богданопулос и Сервопулос. Тамо тада живеше Језерити и Милинги, западно од Манија и планине Тајгетос. Мислим да сам ово нашао код Ћоровића,али нисам сигуран. Не инсинуирам ништа,само ме занима да ли је ово случајност или нешто друго. Не тврдим да су Драгувити, Берзити итд Срби. Само је занимљиво и боде очи.

Према Порфирогениту, Срби су прије доласка на западни Балкан неко вријеме боравили у Македонији, и према њима носи име град Сервија у Егејској Македонији.

Очигледно је дио њих остао тамо, и задржао српски идентитет још неко вријеме. Дио њих је пресељен у Малу Азију и оснивају Гордосервон и Сервохорију.

Нема потребе претпостављати да су Драгувити и остали заправо Срби. Ни генетика не иде у том смјеру, чини се да је код ових племена једна од битнијих хаплогрупа била I2а-Y4460 која је ријетка код Срба.

Ван мреже Неродимац

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 504
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #15 послато: Септембар 21, 2022, 06:51:23 поподне »
Узорак id:I10430 је управо постављен на Yfull стабло на моју молбу и тренутно је стављен у нивоу Y3210. Чекамо да видимо да ли ће бити постављан у грани Y84307.

Ван мреже Gorance

  • Члан Друштва
  • Почетник
  • *****
  • Поруке: 49
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #16 послато: Септембар 21, 2022, 07:04:34 поподне »
Према Порфирогениту, Срби су прије доласка на западни Балкан неко вријеме боравили у Македонији, и према њима носи име град Сервија у Егејској Македонији.

Очигледно је дио њих остао тамо, и задржао српски идентитет још неко вријеме. Дио њих је пресељен у Малу Азију и оснивају Гордосервон и Сервохорију.

Нема потребе претпостављати да су Драгувити и остали заправо Срби. Ни генетика не иде у том смјеру, чини се да је код ових племена једна од битнијих хаплогрупа била I2а-Y4460 која је ријетка код Срба.
Servia je na Aliakmonu, tjj. Bistrici. Nije blizu Vardara,ali ima logike to sto si rekao.

Ван мреже Никац

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 159
  • J-M67
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #17 послато: Септембар 22, 2022, 01:25:43 поподне »
Servia je na Aliakmonu, tjj. Bistrici. Nije blizu Vardara,ali ima logike to sto si rekao.

Не знам који су аргументи да су малоазијски Срби баш са Вардара. То пише на српској Википедији, без извора.

На енглеској Википедији има ово:

According to Sima Ćirković it is possible that some Serbs which populated Gordoservon were brought from an area near Thessaloniki.[11]

 Sima Ćirković; (1981) Образовање српске државе, у: Историја српског народа, прва књига, од најстаријих времена до Маричке битке (1371) (in Serbian) p. 144-146; Srpska književna zadruga, Beograd

требало би провјерити шта тачно тамо пише.

Лако је могуће да је Срба било на више мјеста јужном Балкану, а не само око Сервије, зашто не.
« Последња измена: Септембар 22, 2022, 01:27:30 поподне Никац »

Ван мреже Gorance

  • Члан Друштва
  • Почетник
  • *****
  • Поруке: 49
Одг: I2-PH908>Y84307
« Одговор #18 послато: Септембар 22, 2022, 07:40:01 поподне »
Bice da je tako. Ipak su reference bitne. Ko zna ko sve mrci po Wikipediji.