Аутор Тема: Исламизовани Срби  (Прочитано 23252 пута)

Ван мреже Тимар

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 685

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 13139
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #1 послато: Фебруар 12, 2014, 03:17:27 поподне »
Лепо је видети да има и оваквих примера. Међутим, требало би прво истражити презиме Нухић и утврдити да ли је заиста реч о исламизованим Србима. Нису сви муслимани из Босне и Санџака некада били Срби. Међу њима има сигурно и правих Турака, али и пуно Албанаца (нарочито у Санџаку).

Ово се може утврдити ДНК анализом.
« Последња измена: Фебруар 12, 2014, 03:21:29 поподне Небојша »

Окир СРБ

  • Гост
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #2 послато: Фебруар 12, 2014, 04:00:01 поподне »
Лепо је видети да има и оваквих примера. Међутим, требало би прво истражити презиме Нухић и утврдити да ли је заиста реч о исламизованим Србима. Нису сви муслимани из Босне и Санџака некада били Срби. Међу њима има сигурно и правих Турака, али и пуно Албанаца (нарочито у Санџаку).

Ово се може утврдити ДНК анализом.

Исто тако, ни сви данашњи Срби нису одувијек били Срби. :)
Међу нама такође има разних (наш примјер).

И то се може утврдити ДНК анализом.

Свака част Нухићу ако је искрен.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 13139
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #3 послато: Фебруар 12, 2014, 04:41:46 поподне »
Исто тако, ни сви данашњи Срби нису одувијек били Срби. :)
Међу нама такође има разних (наш примјер).

И то се може утврдити ДНК анализом.

Свака част Нухићу ако је искрен.

Управо то.

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 13139
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #4 послато: Фебруар 12, 2014, 04:59:17 поподне »
Муслиманско становништво у нашим крајевима је "шареноликог" порекла. Лепо се види на примеру становништва Бијелог Поља у Црној Гори:

" Правих турских породица има у Бијелом Пољу 24. Али изгледа да међу овим породицама има неких које су српског порекла. Њихови преци сматрани су да су прави Турци нешто више од потурчењака, па су се радо издавали за Турке.

Зајимовићи воде порекло од неког Зајима. Сматрају се за најстарије турске становнике овог места и доселили су се из Коње.

Кајабеговићи воде порекло од Кајахануме, царске рођаке. Овде су дошли са Хајдар-пашом, који је у 16. веку покорио овај крај. Неко време живели су у Бихору, где су имали своје „сараје“. Били су иајбогатији Бјелопољци и имали 70 чифлука.

Нухоџићи су старином нз Смирне.

Мулабеговићи су из Чевлика. села код Смирне. Раније су их звали Чевлик, по месту из кога су се доселили. У Бијело Поље дошли су са турском војском 1809. године, кад је Караћорђе ударио на Сјеницу.

Хајдарагићи су дошли у почетку 19. века.

Хаџајлићи су дошли са Хајдар-пашом.

Добарчићи су из Брусе, а Мушовићи су из Коње. Ови последњи најпре су се населили у селу Вранешу одакле су једни пошли у Никшић, а други у Колашин. Кад су Црногорци 1878. године освојили Ннкшић и Колашин, једни Мушовићи доселили су се у Бијело Поље.

Од Срба муслимана из околине Бијелог Поља су:

Музуровићи и Каназовићи из Кукуља, Махмутовићи и Зоранићи из Бистрице и Клапије из Црнче. Ашани су из околине Берана, Црновршани нз Црног Врха (код Берана). Аџимуховићи, Џафићи н Џафовићи нз Дробњака. Калићи и Колићи из Колашина. Кајовићи из Поља, Маслаковићи из околине Сјенице, и Радоглавци из Бихора.

Муслимани Станићи звали су се тако по мајци Стани.

Делевићи, Ресуловићи и Тиџевићи су из Скопља. Делевићи се деле на мање родове: Нејселовиће, Ламежевиће, Мулалиће и Роховиће.

Бишићи су дошли из Босне да би избегли крвну освету, а даљом старином су из Херцеговине. Раније су се звали Глунчевићи.

Кучевићи, Међедовићи и Касумовићи су из Куча. Дошли су да би избегли крвну освету.

Бурџовићи су нз Пипера, а Мекићи из Затријепча. Пре него су дошли у Бијело Поље становали су у оближњем селу Јабучину.

Мартиновићи су из Бајица. Одатле су се иселили 1709. године, прнлнком истраге потурица.

Идризовићи и Хадровићи су од Ђурашковића из Цеклина. Ови последњи су дошли да би нзбегли крвну освету, а неко време живели су у Старом Бихору.

Кадићи су од православних Кадића у Бјелопавлићима. Пребегли су из Црне Горе, кад је њихов рођак Тодор Кадић убио кнеза Данила 1861. године.

Гушмировићи су старином из Црне Горе. Неко време живели су у Смаилагића Пољу, код Колашина. Ово је поље било њихово, и по њима се раније звало Гушмирско. Средином 18. века убили су два Смаилагића, те су због тога морали напустити своје домове и побећи у Бијело Поље.

Кривошићи су дошли из Кривошија, да би избегли крвну освету.

Арбанашког су порекла: Љуцовићи, Пећани и Хоти.

Љуцовићи су неко време живели у Црном Врху.

Пећани су старином из Арбаније, али пре него што су дошли у Бијело Поље, живели су у Пећи. Раније су били католици, али су за време становања у Пећи прешли на ислам.

Хоти су из Хота. "
« Последња измена: Фебруар 12, 2014, 06:49:50 поподне Небојша »

Ван мреже Александар Невски

  • Редакција СДНКП
  • Истраживач
  • ******
  • Поруке: 1135
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #5 послато: Фебруар 12, 2014, 06:55:45 поподне »
Лепо је видети да има и оваквих примера. Међутим, требало би прво истражити презиме Нухић и утврдити да ли је заиста реч о исламизованим Србима. Нису сви муслимани из Босне и Санџака некада били Срби. Међу њима има сигурно и правих Турака, али и пуно Албанаца (нарочито у Санџаку).

Ово се може утврдити ДНК анализом.

Я сасвим случайно имам сяян примѣр, и то од йуче. Наиме, йуче гледах мало по ГедМатцх-у и тражах људе са балканскими имени, а са њиховима бройевима приборъ радиях тамо неколике рачуначе (то йе дозвољено, ако йе стављено да подаци буду явни свако може гледати њихове исходе на рачуначих, али не може скинути их цѣле 23АндМе или ФТДНА налазе).

И између осталих, нађох двойе Муслиманъ, чия имена и прѣзимена нећу наводити. Први на поредбеном рачуначу "Додекад К12б" има 44% и нешто за "Сѣверну Европу". Налази се по том унутар опсега неколицине Хрватъ койе нађох (44-47). Мислим да йе овай из Босне.

Али други има само 28% и нешто, и налази се унутар опсега Албанаца койе нађох (23-29)! Али, има име уобичайено за босанске Муслимане а неуобичайено за Албанце, и прѣзиме на -ић. Прѣзиме му йе яко рѣтко (нѣсам га био чуо до йуче), и на мрежи нађох да Муслимани са таквим прѣзименом постойе само око Фоче и у Бару. Због очигледне албанске генетике мислим да се ради о Баранах, а не Фочанцих. Нађох ликове из Бара на ФБ-у са истим прѣзименом, матерњи йезик им йе србски. Ово йе савршен примѣр "Бошњакъ" са генетиком немайућом никакве везе са Босном. Додуше, пошто су на горњем крайу албанскога опсега, вѣроватно имайу мали удѣо скорийега словенско-йезичкога становништва. Али мали, свакако не више од реда величине 25%.

Е да, србски опсег "Сѣверне Европе" на истом рачуначу йе 36-41.
Србски пѣсник Лаза Костић: "у млазових прочитам сричући" "по уздасих тако први' у јунака реч поврви"

Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #6 послато: Фебруар 12, 2014, 08:19:49 поподне »
Генетика може да открије доста тога, али некад ни очигледни докази нису довољни да би неки људи прихватили истину. Навешћу два примјера тестираних Срба муслимана са нашег пројекта.

1. Врућак, муслиман, презиме добио по селу Врутци код Сокоца. Ево како он описује своје поријекло.


"KORIJENI RODA VRUĆAK
17. 04. 2012.


Ovih dana na adresu portala Rodoslov.ba stiglo je zaista zanimljivo pismo iz daleke Kenije, odakle nam o detaljnom istraživanju svog porijekla piše Enver Vrućak, koji je istraživao svoje korijene. Kako je ovo istraživanje pokazalo zaista nevjerovatne rezultate, pismo prenosimo u cjelosti:

 “Korijene moje familije istražujem već osam godina. Uradio sam porodično stablo roda Vrućak, imam pripremljen materijal za štampanje knjige "Korijeni roda Vrućak" na oko 150 stranica. S obzirom da imam prilično zamršen slučaj porijekla najstarijeg poznatog pretka, odlučio sam se za DNK analizu genetičkog profila kod relevantne kuće Igenea iz Švicarske. Rezultat analize uzorka pljuvačke moga sina, koji živi u Sarajevu, su krajnje iznenađujući. Očekivao sam ilirske, slavenske, albanske ili turske korijene, ali rezultat testa na Y37 markera je potvrdio Haplogrupu I1d1 sa identificiranom pripadnošću jednom od dvadesetak germanskih plemena starosti etniciteta 900. godina prije nove ere, do 900.godine nne sa definisanim porijeklo plemena iz jugoistočne Evrope. Haplogrupa I1d1 danas je najviše zastupljena u Skandinaviji, uglavnom oko zaliva Bothnia (što bi značilo ime naše domovine Bosne ako th čitamo kao s kao kod engleske riječi bathroom) u Baltičkom moru. Sve upućuje na istočnonjemačko pleme Goti (Ostrogoti) koji su imali kraljevstvo na Balkanu 490-552 godine. Goti su svi slavenizirani što je potvrđeno prvom rečenicom Ljetopisa popa Dukljanina.

 Nadalje sam pristupio projektu nazvanom Norman CE- Normani kontinentalne Evrope udruženih stabala DNK i moja pribadača (pin) u zelenoj boji na karti projekta je trenutno prva od Bošnjaka za pripadajuću haplogrupu. Napominjem da Normani ovim projektom žele pratiti kretanje potomaka pripadnika plemena sa originalnim mjestom porijekla oko Baltičkog mora u kontinentalnoj Evropi, isključujući Skandinaviju i Veliku Britaniju.


 Moj najstariji poznati predak oko 1790. godine preselio se iz Kolašina u Hercegovačkom sandžaku u Bosanski sandžak,  okolinu Knežine. Smatralo se da nije otkrio vlastiti identitet i da je prezime usvojio pri dolasku u selo Vrutke. Danas na Balkanu nema nigdje mog prezimena, izuzev u mojoj familiji i Njemačkoj, gdje su ljudi sa originalnim njemačkim imenima, vjerovatno, protestantske vjere. Neko je od njih prije dvadesetak godina potvrdio da imaju porijeklo sa Balkana.

 Kolašinu susjedni Nikšić ima staro ostrogotsko ime Onogošt (Anagast), gdje je postojao gotski dvorac. Na gotsko prisustvo ukazuju i toponimi manastira Ostrog, te Ostros, Zaostrog itd.

 Želio bi da neko od relevantnih naših historiografa, ako je moguće, komentariše moje rezultate istraživanje. Također me interesuje postoji li bilo kakva zakonska regulativa za dobijanje podataka iz matičnih ureda u Republici Srpskoj po kojoj su matični uredi dužni stranki dati osnovne podatke, godišta rođenja ili godine smrti predaka daljih od djeda. U dva navrata u opštini Sokolac matičari su mi saopštili da nemogu davati takve podatke što je razočaravajuće” – zaključuje pismo Enver Vručak."

Познато је да Врућак припада подгрупи којој поред њега припадају све сами Дробњаци из Црне Горе. ПОдручје Гласинца, то јест Сокоца, управо је око 1790. интензивно насељавано баш из Дробњака. С обзиром да зна да су му преци дошли из Црне Горе баш у том периоду, и да нису запамтили старо презиме, сасвим је јасно и зашто, јер су са презименом заборавили и своје раније српско поријекло.
Иако је Врућак, дакле, исламизовани Дробњак, са даљим норманским коријенима, што не спорим, конструкције типа:
"Haplogrupa I1d1 danas je najviše zastupljena u Skandinaviji, uglavnom oko zaliva Bothnia (što bi značilo ime naše domovine Bosne ako th čitamo kao s kao kod engleske riječi bathroom) u Baltičkom moru"  говоре до којих нелогичности да не кажем глупости, могу довести кризе идентитета. Човјек зна да су му преци дошли из Црне Горе, али свеједно прича о Босни и Бошњацима. 
« Последња измена: Фебруар 12, 2014, 08:32:18 поподне Синиша Јерковић »

Синиша Јерковић

  • Гост
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #7 послато: Фебруар 12, 2014, 08:31:33 поподне »
Други примјер је такође интересантан. ради се о муслиманској породици Беговић из Расова код Бијелог Поља чије резултате имамо такође у нашем пројекту. Ево шта Беговићи пишу о свом поријеклу.

"HISTORIJA BEGOVIĆA
istraživanje porjekla


 Džavid Begović, dipl.el.ing
 Sarajevo, mart-2009

Porijeklo Begovića
 Teorija 1

Prema pisanju Hakija Avdića u knjizi “Paše i begovi Bihora” a koji kao izvore navodi Milisava V. Lutovca u knjizi "Bihor i Korita" (iste izvore prenosi i Prof. Dr. Ejup Mušović), jedna od begovskih čuvenih porodica su Begovići iz Rasova. Rasovo je bilo u posjedu Begovića, koji vode porijeklo od Jovan-bega, srpskog vlastelina još iz srednjega vijeka.

 Hakija Avdić dalje navodi da je , odmah po završetku kosovske bitke 1389. godine, i nakon pada srpskih zemalja pod tursku upravu, na Loznice došao Sahil-paša. Jovan-Beg je prešao na Islam i Sahil-paša mu je omogućio da zadrži svoj posjed u Rasovu, Resniku i Loznicama. Pretpostavlja se da je Jovan-beg uživao veliko povjerenje Sahil-paše, pa mu je priznata begovska titula. Njegovi rođaci su Jaćimovići iz Kostenice u Bistrici, koji nijesu htjeli prihvatiti islam, pa su dobili i drugo prezime.

 Bez ikakve sumnje, Begovići se smatraju za najstariju muslimansku porodicu u Bihoru.

Ova teorija je najučestalija u srpskoj zvaničnoj istoriji pa je čak prihvaćena i među Bošnjačkim autoritetima. Međutim u toj teoriji, pa čak i u okviru iste knjige „Paše i begovi Bihora” postoje kontradiktornosti ali i propusti bitnih uzročno-posljedičnih događaja koji su odlučujući za donošenje istorijskih zaključaka.

 Prema ovoj teoriji Sahil Paša je bio na vlasti u Bihoru krajem XIV vijeka. Međutim, ako su u Bihoru bila na vlasti samo tri paše od kojih je drugi po redu Hajdar Paša došao na vlast tek krajem XVII vijeka, ostaje nerazjašnjen vakum od 300 godina. Iz toga proizilazi da je navedena teorija prilično nepouzdana a posebno iz razloga što isti izvori tvrda da je vrijeme u kojem je bio na vlasti Sahil Paša - nepoznato. Osim toga, Prof. Lutovac ne dokazuje svoje tvrdnje niti jednim jedinim autentičnim dokumentom već se oslanja na predanja.


S druge strane, padom Risna pod Mletačku vlast 1684 god. došlo je do masovnih migracija muslimanskog stanovništva prema sjeveru u Crnu goru i Srbiju kao i prema jugu i središtu Bosne.


 Upravo u to vrijeme, nakon 1690 god., prema navedenim izvorima, dramatično se mijenja etnički sastav bihorskog stanovništva koje je bilo gotovo potpuno pravoslavno.

 Prof. Lutovac traži objašnjenje za naglu promjenu etničke strukture u činjenici „što je srpski narod učestvovao u ustanku 1687-1690 god”. Ovakvo objašnjenje ne može proći test najprostije logike jer bi ti ratovi dramatično mogli uticati na smanjenje srpskog življa ali se time ne može objasniti istovremeno dramatično povećanje muslimanskog življa.

 Dramatične etničke promjene je lakše objasniti masovnim doseljavanjem muslimana iz Bokokotorskog zaliva koji se događao u to vrijeme, a ustanci srpskog pravoslavnog življa kao reakciju na ovu pojavu i gubitak pozicija i posjeda. Otuda i teza da su i Begovići zapravo doseljenici iz Risna a ne starosjedeoci Rasova, kako to tvrdi Prof. Lutovac. U prilog ovoj tezi su i mišljenje Prof. dr. Rusmira Mahmutćehajića i prof.dr. Raifa Hajdarpašića koji tvrde da je porijeklo svih Begovića iz Bokokotorskog zaliva tj. iz Risna. No ovu tezu tek treba dokazati autentičnom dokumentacijom a u ovoj fazi služi samo kao jedan od tragova koje treba pratiti.

Zaključak:
 Suprostavljena teza, postavljena od strane eminentnih istoričara, tj. da su svi Begovići porijeklom iz Risna i Boko-kotorskog zaljeva, a uzimajući u obzir navedene istorijske događaje i njihovu međuzavisnost, nužno dovodi u pitanje teoriju prof. Lutovca o porijeklu Begovića iz RasovaBijelo Polje. Ovo pogotovu što nije nepoznato da su istorijske tvrdnje često zasnovane na predanjima (u nedostatku čvrstog dokaza) ili se lako prilagode potrebama vremena.

 Obzirom da je izvršen popis svih Begovića porijeklom iz Rasova unazad nekih 300 godina, što se poklapa sa događajima sa kraja XVII vijeka, ostaje nam zadatak da iz Tapu Zabbit deftera i drugih autentičnih izvora retroaktivno istražimo vremenski period od samo 30-tak godina sa područja Bihora i Risna i na taj način otkrijemo nedostajuću kariku za vezu ili sa Begovićima iz Risna ili sa Jovan-begom iz Rasova.

Cilj ovog istraživanja je utvrđivanje istine pa ma kakva ona bila."

Дакле сви аутори који су писали о Полимљу спомињу Беговиће као најстарију српску, исламизовану породицу у том крају. Беговићи припадају хаплогрупи I2a dinaric South, веома карактеристичној за српско становништво. И не само то, Беговићима је генетски најближа српска православна породица Балшић из истог бијелопољског краја, а и породица Гачевић из Пљеваља. Све ове породице се сматрају старосједилачким у околини Бијелог Поља. Такође, истој хаплогрупи и блиског хаплотипа је и старосједилачка муслиманска породица Кочан из Бихора, православни старосједиоци Роваца Синђићи и много српских, православних породица у југозападној и западној Србији.
За Беговиће дакле нема сумње каквог су поријекла.
« Последња измена: Фебруар 12, 2014, 08:33:19 поподне Синиша Јерковић »

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 13139
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #8 послато: Фебруар 12, 2014, 08:44:27 поподне »
Као што видимо, муслимани су "гори" од нас када су у питању легенде о пореклу. :)

Сва срећа данас помоћу генетике откривамо ко је ко. Што је најгоре, ни то неће бити довољан доказ некима од њих.

Ван мреже Муњени Ћелић

  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 598
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #9 послато: Фебруар 12, 2014, 09:26:00 поподне »
Цитат
Haplogrupa I1d1 danas je najviše zastupljena u Skandinaviji, uglavnom oko zaliva Bothnia (što bi značilo ime naše domovine Bosne ako th čitamo kao s kao kod engleske riječi bathroom) u Baltičkom moru"

Па јел' то он сматра да је назив ''Босна'' потекао баш од његових I1d1 од Ботније? Какви стручњаци Академије наука из Горњег Вакуфа....
Икавац

Ван мреже Тимар

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 685

Ван мреже Тимар

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 685
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #11 послато: Јануар 18, 2015, 07:15:24 поподне »
Салих Селимовић историчар из Сјенице, добитник Кочићеве награде за 2013, тврди да су Изетбеговићи били позната беговска породица у Београду, а даљим поријеклом су из Смедерева и презивали су се Јахићи /од Јахиха - што на српском значи Живко/.

"Церићи су били српско-босанско племство послије исламизације дела Церића у 16 веку постали су угледни бегови", наводи Селимовић и наговјештава да Церићи нису мјењали презиме након исламизације, што су чинили бројни муслимани.
Презиме Церић потиче од имена врсте храста /црни храст/ који је код старих Словена сматран светим дрветом, што ни данас није заборављено код Срба православаца и употребљава се за божићне бадњаке...

http://www.frontal.rs/index.php?option=btg_novosti&catnovosti=3&idnovost=48417

Ван мреже Сол

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 1310
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #12 послато: Август 25, 2015, 06:14:29 поподне »
Омер паша Латас



Необична сличност са Раде Шербеџијом.
СОКО БАIО СА ТРИЕС ЗМАIEВАХ МРѢЕТ НЕЋЕ ДОК СВѢЕТА ТРАIЕ

Ван мреже Небојша

  • Уредник СДНКП
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 13139
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #13 послато: Август 25, 2015, 08:01:48 поподне »
Омер-паша Латас је добар пример тзв. Херцеговачког расног типа. Исти је случај и са Шербеџијом (добро запажање, Сол).

Херцеговачки расни тип (Савска раса или подраса). Овај други динарски расни тип исто се тако често јавља код Југославена као и Динарски расни тип. Од Динарског разликује се свега у једној јединој ознаци, у боји дужице, која није кестењава или кестењавотамна, већ плава, или сиво-плава, а сем тога, можда тек једва осетно у неким физиогномским ознакама и душевним особинама. Физиогномија је нешто блажа, ведрија: не даје онај тежак, опори, несаломљив израз кога видимо код Динарца. А и душевне су карактеристике мекше.

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10036
  • I2a S17250 A1328
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #14 послато: Септембар 29, 2015, 12:02:14 пре подне »
Рад Салиха Селимовића о губљењу народног идентитета код исламизираних Срба:

http://muzejpljevlja.com/salih-selimovic-srbi-muslimani-i-njihova-denacionalizacija/

А има и других добрих радова на овом сајту.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже vojinenad

  • Етнолог
  • *********
  • Поруке: 2211
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #15 послато: Октобар 20, 2015, 08:34:18 пре подне »

Ван мреже Željko

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 295
  • I1-P109>FGC22061
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #16 послато: Фебруар 29, 2016, 07:53:19 поподне »
Случајно наиђох на ово..
Покојни Хашим Кучук Хоки, у интервјуу за "БХ Дане" 1999, о свом српском поријеклу.

https://www.bhdani.ba/portal/arhiva-67-281/125/t251a.htm

Цитат
DANI: Vase prezime Kucuk vuce porijeklo iz Turske. 

KUCUK: Miodrag Petrovic Ckalja me je 70-ih godina najavljivao kao petog dahiju. A u 80-im mogu da kazem da sam kao Jugoslaven bio najproganjaniji pjevac u istoriji stare Jugoslavije. Interesovao sam se za svoje porijeklo, imao sam vremena. Crnogorci najbolje znaju svoje stablo, Srbi manje-vise, Muslimani nikako, nije me nikad interesovalo ko mi je bio pradedo. Ali, otisao sam kod profesora i on mi je iz prasnjavih knjiga pronasao prezime Kucuk, i onda se ispostavilo da su bili na planini Rudnik u srcu Sumadije. Iz cuvene srpske porodice Djeverlic jedan je presao na islam i postao je pasa, cuveni dahija. Bio je poglavar u Kragujevcu, pasa bio, znas ono - Angalija, Kucukalija, Mulajusuf, Mehmedaga i tako. Bio je cuveni dahija. Majcini su bili sejhovi, ucene glave. S oceve strane su bili ratnici, hajvani, a s majcine strane su bili malo sofisticirani. U Srbiji su maltene svi Muslimani postali od pravoslavaca, priznali oni to ili ne. Ovdje isto jedan ogroman broj, vjerovatno i od bogumila i nevjernika, a jedan manji dio i od katolika. Evo, uzmi muziku kod pravoslavaca, kod Srba i kod Muslimana-Bosnjaka. Vise Srbi lice na Turke nego mi, vise oni imaju lica arkadasa. Jer, onaj ko je primio islam od Srba, nikad vise nije primio Turcina u porodicu. A ovi Srbi koji nisu prihvatili, njih su Turci ganjali, pa koga su stigli - stigli.
Језик је од меса и свашта меље.

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10036
  • I2a S17250 A1328
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #17 послато: Април 01, 2016, 09:50:32 пре подне »
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Bej Voč

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 177
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #18 послато: Април 13, 2016, 07:17:16 поподне »
Niti su turski naučili u 500 godina,niti su im geni turski,znanstveno dokazano.

Jel Ia2 srpski ili je R1a,to neznam.Snađite se drugovi

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10036
  • I2a S17250 A1328
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #19 послато: Мај 30, 2016, 07:56:23 поподне »
Најновија вест је да је за поглавара исламске заједнице у Србији постављен Абдулах Нуман.
И, док ми је кроз главу пролазила мисао - да ли Абдулах можда има неке везе с Нуман-пашом и осталим Ћуприлићима, брзо је стигло објашњење: ради се о исламизираном Србину, Београђанину:

http://www.blic.rs/vesti/drustvo/ko-je-novi-muftija-srbin-sestric-poznate-glumice-buntovnik-sa-tri-diplome/0ntl2g9
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже Željko

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 295
  • I1-P109>FGC22061
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #20 послато: Новембар 12, 2016, 03:01:43 поподне »
Занимљив текст о Омер-бегу Сулејманпашић-Деспотовићу.
https://www.rastko.rs/rastko-cg/umjetnost/knjizevnost/umjetnicka/oskopljak/oskopljak-pjesme.html

Омер-бег је био потомак Сулејман-паше Скопљака, који је остао упамћен по злу које је чинио.
Ево један "портрет" из телевизијске серије.
(види 2:20 - 7:40)

<a href="http://www.youtube.com/v/CGeWri6rcFQ" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/CGeWri6rcFQ</a>

Језик је од меса и свашта меље.

Ван мреже Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9508
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #21 послато: Фебруар 02, 2017, 02:02:19 поподне »
Нађох занимљиве податке о неким пописима где су се муслимани национално изјашњавали као Срби, Хрвати или неопредељени. Пошто је Nebo овде постављао и податке за србијанске муслимане, поставићу тако и ја за све по годинама када се помињу, односно када су пописи провођени.

Народносно изјашњавање муслимана словенског порекла по подручјима бивше Југославије приликом пописа становништва 1948. године

СрбиХрватиМакедонцинеопредељениукупно
Србија
87.637
444
-
17.315
105.396
БиХ
71.991
25.295
-
788.403
885.689
Македонија
353
22
37.096
1.560
39.031
Хрватска
274
3.212
-
1.077
4.563
Црна Гора
713
24
-
387
1.124

Извор: Коначни резултати пописа становништва од 15. 3. 1948, Књига IX, Становништво по народности, Београд, 1954, стр. XVII

По овом попису стоји, да је у ових пет република било 160.068 Срба муслимана.



Ван мреже Тимар

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 685
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #22 послато: Мај 08, 2017, 11:49:46 поподне »
Овако су Бошњаци пјевали када су 1831 подигли устанак против Турске власти и под вођством Хусеина-капетана кренули на Косово са 25.000 војника Бошњака:
Наши стари, на Пољу Косову,
Изгубише своју стару славу,
Стару славу, прадједовску вјеру;
На Косово и ми сад идемо
Душманина свога да бијемо.
Или ћемо и сад изгубити
Изгубити и славу и вјеру;
Или ћемо, ако Алах хоће,
Душманина свога побједити,
И у Босну вратити се славно!
« Последња измена: Мај 08, 2017, 11:51:25 поподне Тимар »

Ван мреже Тимар

  • Члан Друштва
  • Познавалац
  • *****
  • Поруке: 685
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #23 послато: Мај 09, 2017, 12:03:38 пре подне »
Невезано директно за ову тему, али ево једно поучне пјесме Николе Бојовића (1796-23.2.1872), коју је написао 1844. године.

"Да Срб, Хрват, Бошњак, Далматинац,
Кад је дојен сисом једне мајке,
Буде исти синак љубимац,
А не додол свога села бајке!"


Ван мреже rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 972
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #24 послато: Мај 10, 2017, 12:03:23 пре подне »
 Главни разлог да исламизовани Срби (данашњи Бошњаци) нису обновили националну свест коју су изгубили је зато што унутар једнога народа који говори један језик није дошло до стварања једнога народа (Срба) него су се створила два народа који су своју конфесију поистоветили са народом (Срби и Хрвати), тако да су они осетили да нису ни један ни други народ но нешто треће.

Други разлог је да елита тога народа себе у основи никада није видела у оквиру европског културног круга и сав свој идентитет је спајала са оријентом.

Код нас Албанаца је био тотално другачији концепт у односу на српски говореће народе, наша елита је увек радила на враћању Албанаца у оквире европске цивилизације од које смо већим делом били отргнути у доба османске окупације.

То је и произвело да 99,9% Албанаца осећа све своје сународнике као браћу без обзира на веру уколико је упражњавају или су атеисти.

Ван мреже vladimirurosevic

  • Члан Друштва
  • Почетник
  • *****
  • Поруке: 30
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #25 послато: Мај 10, 2017, 07:11:33 пре подне »
Господине Руговац, како тече сарадња са Санџак Днк центром из Новог Пазара, ако је уопште има?
« Последња измена: Мај 10, 2017, 08:35:09 пре подне Број 1 »

Ван мреже vidoje 013

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1164
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #26 послато: Мај 10, 2017, 10:46:34 пре подне »
До подне Илија, од подне Алија.

Ван мреже vidoje 013

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1164
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #27 послато: Мај 10, 2017, 10:50:31 пре подне »
 На албанском језику постоји изрека: "Boshnjak, bin insan, em on jaramaz",

Ван мреже vidoje 013

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1164
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #28 послато: Мај 10, 2017, 10:54:57 пре подне »
 Налазио сам и овакав превод са албанског језика: четрдесет Бошњака, један човјек, и тај један ништа не ваља.  Имам неђе записану и овакву верзију на албанском језику.

Ван мреже Latinica

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 122
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #29 послато: Мај 10, 2017, 11:24:39 пре подне »
Prva rečenica više zvuči na turski nego na albanski a ne znam šta znači, sigurno nije ni izreka nego umjesto Bošnjak moglo je i pisat na turski i Alman za Njemca, za tu rečenicu o 40 Bošnjaka itd na albanskome to je naravno izmišljotina skorijeg vremena iz interneta, koju uglavnom Srbi i Bošnjaci koji imaju probleme sa Albancima iznose da bi dokazali kakvi su to loši Albanci, odnosno kakvi su Bošnjaci, a ona kao takva izreka uopšte ne postoji kod Albanaca !

Svi znamo da je bošnjačka nacija u većini sastavljena od različitih naroda koji su u većini slučajeva imali istu vjeru, isto kao srpska nacija koja je abzorbirala svakakija južnoslovenskih naroda, svakakija pravoslavnih naroda itd. zato i tolika genetska raznovrsnost kod Srba, jedni sa drugima genetski nemaju veze, bar po muškoj liniji, što naravno u normalnom svijetu bi trebalo da je dobro za genetski fond.


Ван мреже rugovac

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 972
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #30 послато: Мај 10, 2017, 12:47:44 поподне »
То што је написано је на турском, а код нас не постоји тако нешто за Бошњаке као народ.

Узгред од Албанци су имали контакта до 1918 са "Бошњацима" искљчивио Албанци из Дукађина (Метохије) конкретно данашње општине Пећ и Дечане. Дечанци са Бошњацима из Плава а ми Руговци и Пећанци и са Плављанима и Рожајцима и Бихорцима. Даље контакти су били реткост.
Касније (после 1960) кад се много Бошњака доселило на имања Црногораца (које су им он продавалу) ти контакти су појачани (женидбе,удаје).

Сви народи су велики микс различитог порекла, а што се тиче санџачког пројекта ја са њима не сарађујем.

Ван мреже Amicus

  • Уредник
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 9508
  • I1 P109 FGC22045
    • Порекло.рс
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #31 послато: Мај 10, 2017, 02:30:55 поподне »
Svi znamo da je bošnjačka nacija u većini sastavljena od različitih naroda koji su u većini slučajeva imali istu vjeru, isto kao srpska nacija koja je abzorbirala svakakija južnoslovenskih naroda, svakakija pravoslavnih naroda itd. zato i tolika genetska raznovrsnost kod Srba, jedni sa drugima genetski nemaju veze, bar po muškoj liniji, što naravno u normalnom svijetu bi trebalo da je dobro za genetski fond.

Али углавном од оних народа који су говорили српским језиком. ;D

Шалим се мало, наравно, и међу данашњим Бошњацима има разних народа који су се ту нашли, и на крају утопили у тај муслимански свет, касније проглашен Бошњацима. Али неспорно је да на крају XIX века, сви данашњи Бошњаци, били су говорници само једног језика, који је неспорно српски, а који се данас из политичких разлога зове на још... па мислим да је то Црна Гуја постављао, петнаестак начина.

Ипак, суштина је да се изван дневно-политичког дискурса, Бошњаци одлично разумеју са Србима с једне, и са Хрватима с друге стране (изузев оних Хрвата, које ни сви Хрвати често не разумеју).

Наравно, од тих истих народа од којих је сачињена данашња бошњачка нација, састављена је и савремена српска нација, јер су оба национа  неспорно једног истог, да не кажем, идентичног порекла.



Ван мреже vidoje 013

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1164
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #32 послато: Мај 10, 2017, 08:54:00 поподне »
Prva rečenica više zvuči na turski nego na albanski a ne znam šta znači, sigurno nije ni izreka nego umjesto Bošnjak moglo je i pisat na turski i Alman za Njemca, za tu rečenicu o 40 Bošnjaka itd na albanskome to je naravno izmišljotina skorijeg vremena iz interneta, koju uglavnom Srbi i Bošnjaci koji imaju probleme sa Albancima iznose da bi dokazali kakvi su to loši Albanci, odnosno kakvi su Bošnjaci, a ona kao takva izreka uopšte ne postoji kod Albanaca !
  Поменута изрека   није нађена на интернету.  Иста се, између осталог везује за поход  босанског везира, капетана Хусеина Градашчевића на Косово и сукобе у Пећи за вријеме Арслан паше Махмудбеговића.   Године 1831 био је  сукоб  Пећанаца - Арнаута и Арнауташа  (пећких занатлија) с војницима Х. Градашчевића.  Изрека гласи: "Krk Bosnjak bir  adam, oda jaramaz".  О томе постоји и пјесма на албанском језику, у којој је опјевана  борба  Арнаута ( тадашња терминологија) са Босанцима Х. Градашчевића.  Ја не знам ни турски, ни албански.  Наведено имам у исписима у вези мојег рада на родословљу мојега братства и Шекулара. То сам гледао прије 10. година, разбацано је. Могуће су и грешке код навођења на албанском језику. 
Ево одломка те пјесме:
                      Nizet sokola dhjet tjeri,
                      Jon goju ne xhami,
                      Jon goju jon rand fjal,
                       Kem lidh besen kofshin gjal,
                       Te git pik strega - gjak
                       Po vin nonat po na thrasin,
                       Hajtni none ulla mbar.
                       Se prej xhamis nuk dua me dal,
                       Ku mu lez minarja flak,
                       Fluturova rash ne sokak,
                       Futu per fut me nji Boshnjak,
                       Higa pushken nzira shapten,
                       Zor e plone ja gita jasht,
                       Krisi topi prej Jarines,
                        Ruju Boshnjak mos ma prek xhamine,
                        Pej getuit tkups letsan,
                        Krisi topi u sahati,
                        Po lyfton Nezir saraci!
 Ово је један дио пјесме, а има више. Ја је немам.
 Руговац, може да преведе. Трудио сам се да вјерно пренесм на албанском језику.
 











                       

Svi znamo da je bošnjačka nacija u većini sastavljena od različitih naroda koji su u većini slučajeva imali istu vjeru, isto kao srpska nacija koja je abzorbirala svakakija južnoslovenskih naroda, svakakija pravoslavnih naroda itd. zato i tolika genetska raznovrsnost kod Srba, jedni sa drugima genetski nemaju veze, bar po muškoj liniji, što naravno u normalnom svijetu bi trebalo da je dobro za genetski fond.

Ван мреже vidoje 013

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1164
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #33 послато: Мај 10, 2017, 09:13:08 поподне »
То што је написано је на турском, а код нас не постоји тако нешто за Бошњаке као народ.

Узгред од Албанци су имали контакта до 1918 са "Бошњацима" искљчивио Албанци из Дукађина (Метохије) конкретно данашње општине Пећ и Дечане. Дечанци са Бошњацима из Плава а ми Руговци и Пећанци и са Плављанима и Рожајцима и Бихорцима. Даље контакти су били реткост.
Касније (после 1960) кад се много Бошњака доселило на имања Црногораца (које су им он продавалу) ти контакти су појачани (женидбе,удаје).

  Било је и раније сусрета Пећанаца - Албанаца и Босанаца- Бошњака. Године 1831. у вријеме крвавог  сукоба капетана Х. Градашчевића  и снага лојалних султану. Од тада у Пећи постоји пословица: Krk Bosnjak- Bir Adam- oda yaramaz. У преводу: Четрдесет Бошњака - један човјек - па и тај не ваља ( или: а и он не вриједи, или ништа не ваља).  Рукопис ђе се ово наводи  налазио се у Архиву Косова и Метохије. Да ли је сачуван или уништен не знам?
 Моја маленкост не дијели   мишљење из пословице, али се не може оспорити постојање исте.

Сви народи су велики микс различитог порекла, а што се тиче санџачког пројекта ја са њима не сарађујем.

Ван мреже Бакс

  • Памтиша
  • ********
  • Поруке: 1678
  • E-V13>A18844>E-CTS11222
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #34 послато: Мај 10, 2017, 11:18:21 поподне »


Видоје, не видим ниједан од ових твојих одговора. Само цитати стоје.

Edit:
Сад видим да се твоји одговори налазе унутар цитата.  :)
"Не може се царство задобити на душеку све дуван пушећи"

Ван мреже skituljko039

  • Почетник
  • **
  • Поруке: 48
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #35 послато: Мај 19, 2017, 05:56:36 поподне »
То што је написано је на турском, а код нас не постоји тако нешто за Бошњаке као народ.

Ове изреке и пјесма коју је Видоје навео је записана у књизи "Арслан паша и Пећанци"...

Ван мреже vidoje 013

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 1164
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #36 послато: Мај 19, 2017, 09:59:06 поподне »
То што је написано је на турском, а код нас не постоји тако нешто за Бошњаке као народ.

Ове изреке и пјесма коју је Видоје навео је записана у књизи "Арслан паша и Пећанци"...

  Рукопис се налазио у Архиву Косова и Метохије (збирка докумената П.Петровића Пећанца) .   Рукопис је за штампу приредио проф. др.Голуб Јашовић који зна, говори албански језик. Узгред речено др Голуб Јашовић и др Милорад Миња Филић ( одличан познавалац архивске грађе   Косова и Метохије, радио у  поменутом Архиву- докторирао на српској библиографији Косова и Метохије до 1941.г.) су рецензенти  моје књиге.  Имао сам срећу да рукопис  гледам прије објављивања књиге.   

Ван мреже edukator

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 79
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #37 послато: Јун 10, 2017, 06:46:54 пре подне »
Nedim Filipović, sarajevski profesor, naveći orijentalista u bivšoj SFRJ i verovatno najbolji ekspert za etnogenezu bosanskih muslimana:


Ван мреже роквић

  • Помоћник
  • ****
  • Поруке: 170
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #38 послато: Јул 05, 2017, 05:58:51 поподне »
Омер-бег Сулејманпашић-Деспотовић:

За живота је оставио аманет да се на његовом нишану изнад уобичајеног арапског текста напише ћирилицом: "Омер-бег Сулејманпашић, српски песник".

За вријеме Другог свијетског рата усташе су избрисале тај ћирилични натпис.



Зна ли се поријекло њега и породице, откуд он Деспотовић?
бити Србин је светиња

Ван мреже Nebo

  • Члан Друштва
  • Бели орао
  • *****
  • Поруке: 10036
  • I2a S17250 A1328
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #39 послато: Март 25, 2020, 09:38:20 поподне »
АМАНЕТ ОД ЂЕДА

У долафу мога ђеда
С десне стране у претинцу,
Кад још бијах гријешно д'јете,
Виђех малу иконицу.

Прикрадох се да разгледам,
Каква ли је на њој слика,
Бјеше сребром опточена,
Слика Ђурђа мученика.

Ја то онда нисам знао,
Зазир'о сам од аждаје,
Ал' с аждајом ко се бори,
Осјећ'о сам јунак да је.

Зато само, само зато,
Ја пољубих тог човјека.
Ђед униђе … ја се збуних
А он рече: Нека, нека!

Истог Ђурђа љубили су
Наши преци к`о свечари,
Па зар ја ђунах љубит'
Што љубљаху наши стари.

Ал' ти н'јеси пољубио
Само хадер-илијаза,
И пољубце си пољубио,
Својих рахмет праотаца.

Тако ђедо, – ал' он оде
Већ одавно с овог св'јета,
А ја чувам иконицу
Поред других аманета.

Ал' ја зато, Алах-икбер,
Чврсто с' држим свог мезхеба,
А мезхеб ми ништ' не смета,
Да србујем како треба.


Аливерић Тузлак, песма објављена у листу „Босанска Вила", број 9, од 15. маја 1898. године.
"Наша мука ваља за причешћа"

Ван мреже goca 11

  • Истраживач
  • *******
  • Поруке: 829
Одг: Исламизовани Срби
« Одговор #40 послато: Март 26, 2020, 09:24:51 пре подне »
Kako ovde ne pomenuti pripovetku Kad mrtvi prozbore...
Grigorija Božovića. Evo ukratko suštine:
Kada stari Biljal  Rustem u vreme ramazanskog posta kada se klanja teravija ( muslimanska molitva )zove hodžu u svoj dom da pominje njegove pretke i klanja za njihove duše.
Redjaju se i pominju preci Rustemovi Malisori, al' kad dodje na red Dragaš Ognjen...pa Radim, Milosav..hodža ustuknuo.
A stari Rustem mu kaza: Šta reče Kauri!? Iako su moli za njih bre, da ti sad ne isteram zube..Za njih moli Dečanski iguman a on kaže Kauri!! A ti si mi bolji Turčin od mene rdjo varoška. A ono mi je tobože musliman od sedam stotina godina .
E..budalo!
Izmoli hodža molitvu do kraja:
 Alah rajmetejlesun! Molitva sa svrši.
Biljal Rustem prekrsti noge, pa sav ozarena u licu podviknu na mlade da navale na halvu, voće šurupe i kave.
Naravno, drugi je osećaj pročitati celu...