Аутор Тема: Бошњаци и историја муслимана српског језика  (Прочитано 2651 пута)

Ван мреже SinanZiric

  • Гост
  • *
  • Поруке: 12
Бошњаци и историја муслимана српског језика
« послато: Децембар 21, 2020, 01:43:59 поподне »
Одлуком и концензусом у модерној Турској, сва Историја муслимана српског порјекла има се сматрати историјом Бошњака.

У Турској не признају постојање Срба муслимана сматрајући да је то неумјесно према хришћанима те да се сви Срби који су прешли на ислам имају сматрати Бошњацима.

Осим тога није истина да су становници западног балкана могли постићи максималан чин Спахије, већ су могли бити било шта за шта покажу способност али нису
имали пироритет над становништвом Анадолије или Грчке који су увјек фаворизовани како у Отоманском царству тако и Византији.

Ван мреже Драган Обреновић

  • Редакција СДНКП
  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 580
  • R1b-U152>FTA42008
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #1 послато: Децембар 21, 2020, 02:05:04 поподне »
Одлуком и концензусом у модерној Турској, сва Историја муслимана српског порјекла има се сматрати историјом Бошњака.

У Турској не признају постојање Срба муслимана сматрајући да је то неумјесно према хришћанима те да се сви Срби који су прешли на ислам имају сматрати Бошњацима.

Осим тога није истина да су становници западног балкана могли постићи максималан чин Спахије, већ су могли бити било шта за шта покажу способност али нису
имали пироритет над становништвом Анадолије или Грчке који су увјек фаворизовани како у Отоманском царству тако и Византији.

Може у модерној Турској да се одлучи консензусом било шта, или да признају или не признају шта год желе, само што то није обавезујуће ни за кога ван Турске (ако је и тамо), а посебно не за Србе муслимане.

Ево рецимо муфтија Абдулах Нуман (заменик реис-ул-улеме Исламске заједнице Србије) је рођен у Београду, у хришћанској породици, као Иван Трифуновић. Касније је човек прешао у Ислам и узео име Абдулах Нуман. Наравно, он може и има право да се изјашњава и као Бошњак ако то жели, али то свакако није због "одлуке и консензуса у модерној Турској".

Ван мреже SinanZiric

  • Гост
  • *
  • Поруке: 12
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #2 послато: Децембар 21, 2020, 02:21:41 поподне »
Може у модерној Турској да се одлучи консензусом било шта, или да признају или не признају шта год желе, само што то није обавезујуће ни за кога ван Турске (ако је и тамо), а посебно не за Србе муслимане.

Ево рецимо муфтија Абдулах Нуман (заменик реис-ул-улеме Исламске заједнице Србије) је рођен у Београду, у хришћанској породици, као Иван Трифуновић. Касније је човек прешао у Ислам и узео име Абдулах Нуман. Наравно, он може и има право да се изјашњава и као Бошњак ако то жели, али то свакако није због "одлуке и консензуса у модерној Турској".

Па може наравно, ако га не тишти савјест обзиром да су Срби муслимани сви протјерани из Србије, из чак 4-5 градова и водиле су се страховите битке око тога чак и Вучић једне прилике причао о томе на телевизији.

Читав концепт ослобођења Србије од Турака је заправо ослобођење Србије од Срба муслимана и Грка муслимана, тако да ја не видим како тај господин Нуман може да тврди да је Србин.

Осим тога Ислам Балканских муслимана је строго везан за Цариград и логично да шта се тамо одлучи да је то за нас Врх Врхова, Турска данас није овдје али свакако муслимани Балкана сматрају Цариград својим главним градом ако не јавно због тога што су у мањини али то се подразумјева.

Осим тога да постоји Врховно муфтијство што је било пандан Васељенској Патријаршији, такви муслимани који раде против идентитета данашњих Бошњака би били пролашени невјерницима и отпадницима.  И ако икада се врати то Муфтијство оно неће признавати постојање Срба муслимана као што ни Васељенска Патријаршија не призна Македонску праославну Цркву.

Бошњаци су једини носиоци Исламске вјере између Срба, Хрвата и других јужних словена изузев Албанаца и Бугара.

Без увреде али то тако иде знаш и сам

Поздрав.
« Последња измена: Децембар 21, 2020, 02:25:16 поподне SinanZiric »

Ван мреже Драган Обреновић

  • Редакција СДНКП
  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 580
  • R1b-U152>FTA42008
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #3 послато: Децембар 21, 2020, 02:35:19 поподне »
Поштовани Синане, ја разумем да је ислам Бошњака везан за Цариград, али ви сте написали:

"Одлуком и концензусом у модерној Турској, сва Историја муслимана српског порјекла има се сматрати историјом Бошњака."

Дакле, ви овде не говорите о религијским питањима, већ о "декрету" како се има тумачити историја муслимана српског порекла.

Ја бих рецимо историју радије оставио историчарима.

Ван мреже SinanZiric

  • Гост
  • *
  • Поруке: 12
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #4 послато: Децембар 21, 2020, 02:51:27 поподне »
Поштовани Синане, ја разумем да је ислам Бошњака везан за Цариград, али ви сте написали:

"Одлуком и концензусом у модерној Турској, сва Историја муслимана српског порјекла има се сматрати историјом Бошњака."

Дакле, ви овде не говорите о религијским питањима, већ о "декрету" како се има тумачити историја муслимана српског порекла.

Ја бих рецимо историју радије оставио историчарима.

Ја вас разумијем да Историјским погледом могу постојати Срби муслимани.

Али код нас је вјера и политика увјек била на крају крајева и политичке природе.

Узмите на пример да је Византијски Цар Србе прогласио невјерницима зато што су жељели независну државу, јер су
они сматрали да који год православац жели живјети ван управе Цариграда да је невјерник.

Исто тако важи и код нас муслимана.

Истина је да су Срби који су били муслимани у Србији заиста Срби, али политичка је одлука (која је изнад свега)... да се ти муслимани "не сматрају Србима нити дијелом Српске хисторије обзиром да су их Срби хришћани уз помоћ Руса отјерали из Србије"

Било би глупо кад би Хришћани данас величали Мехмед Пашу Соколовића, а њеногве рођаке из Србије протјерали или убили.

Српски идентитет и Хисторија везује се искључиво за Православље као и код Грка православаца само што је тамо ситуација још сложенија јер пуно више је Грка муслимана него православаца па опет су успјели да раздвоје дјелове хисторије који припадају православцима и муслиманима.


Ван мреже Драган Обреновић

  • Редакција СДНКП
  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 580
  • R1b-U152>FTA42008
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #5 послато: Децембар 21, 2020, 03:11:45 поподне »
Молим модератора ако може да последњих неколико порука издвоји у засебну тему, рецимо "Бошњаци и историја муслимана српског порекла" и сл.

Отишли смо у дигресију у односу на оригиналну тему (Спахије), а волео бих да наставим дискусију са господином Синаном, јер се ради о културном и очигледно добро информисаном саговорнику, па да не затрпавамо ову тему дискусијом која са оригиналном темом нема директне везе.

Ван мреже Драган Обреновић

  • Редакција СДНКП
  • Познавалац
  • ******
  • Поруке: 580
  • R1b-U152>FTA42008
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #6 послато: Децембар 21, 2020, 04:25:33 поподне »
Пошто је отворена нова тема, да наставимо...

Написали сте:

"Бошњаци су једини носиоци Исламске вјере између Срба, Хрвата и других јужних словена изузев Албанаца и Бугара."

Верујем да нисам једини Србин који има одређене дилеме око значења и "обухвата" националне одреднице Бошњак, па ми је драгоцено да чујем појашњење од некога ко се Бошњаком лично и осећа/изјашњава.

Дакле, моје питање - да ли је по тој дефиницији Бошњака, као омни-словенске муслиманске националности, уопште прихватљиво да се неко изјашњава као Бошњак а да није муслиманске вере, или ако нема традиционално муслиманско име?

Рецимо шта би неко ко се изјашњава као Бошњак рекао да му на улици Иван Петровић, или Звонимир Ловрић, рођене Сарајлије, кажу "И ја сам Бошњак, али хришћанин"?

Обзиром да сте написали тврдњу да се српски и грчки идентитет и историја везују искључиво за православље (мада ја мислим да су Срби а нарочито Грци имали нешто мало историје и пре појаве хришћанства) , онда је за очекивати да Бошњаци дају позитиван пример да код Бошњака није тако - да се идентитет не везује искључиво за Ислам, већ да Бошњак може бити и католик, и православац и атеиста, или грешим?

Ван мреже Nenad M

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 260
  • YDNA J2b1-Y22063+ mtDNA H6b1
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #7 послато: Децембар 21, 2020, 05:01:06 поподне »


...
Читав концепт ослобођења Србије од Турака је заправо ослобођење Србије од Срба муслимана и Грка муслимана, тако да ја не видим како тај господин Нуман може да тврди да је Србин.
...

Поздрав, господине Зирићу.
Издвојио сам део вашег текста се којим се не слажем. У земљи, односно области какав је био Београдски пашалук, где је владала потпуна неписменост (највећим делом због забране постојања било каквих школа за рају), не мислим да се може говорити о "концепту", као да је неко сео и на папиру дао идеолошке обрисе онога што има да се предузме. Ствар је тада, почетком деветнаестог века, бар за рају, била сасвим једноставна: нису више могли да трпе, а прилика се указала.

Царска власт је била потпуно ослабила и одметници су преузели контролу прво над Видинским, а затим и над Београдским пашалуком, убивши београдског пашу, Хаџи Мустафу. Чим је уклоњена непосредна опасност и главе побуњених дахија послате у Стамбол, од Срба је тражено да се разоружају, иако је, рецимо, брат Мехмеда Фочића, Муса, био још жив и купио робље по Шапцу.

С друге стране, пашу који је дошао да се убеђује са Карађорђем око разоружавања, крџалије на челу са Алијом Гушанцем нису хтеле да пусте у београдску тврђаву.

Дакле, у таквој ситуацији устаници су схватили да од Порте немају чему да се надају, осим вечном робовању, а да је, истовремено, Османлијско царство - никад слабије.

Укратко, Срби Београдског пашалука су хтели да се ослободе Османлијске власти; етничка припадност носилаца и подржавалаца те власти није им била битна.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока


Ван мреже Небо_Сав

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 393
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #8 послато: Децембар 21, 2020, 06:52:10 поподне »
Ја вас разумијем да Историјским погледом могу постојати Срби муслимани.

Али код нас је вјера и политика увјек била на крају крајева и политичке природе.

Узмите на пример да је Византијски Цар Србе прогласио невјерницима зато што су жељели независну државу, јер су
они сматрали да који год православац жели живјети ван управе Цариграда да је невјерник.

Исто тако важи и код нас муслимана.

Истина је да су Срби који су били муслимани у Србији заиста Срби, али политичка је одлука (која је изнад свега)... да се ти муслимани "не сматрају Србима нити дијелом Српске хисторије обзиром да су их Срби хришћани уз помоћ Руса отјерали из Србије"

Било би глупо кад би Хришћани данас величали Мехмед Пашу Соколовића, а њеногве рођаке из Србије протјерали или убили.

Српски идентитет и Хисторија везује се искључиво за Православље као и код Грка православаца само што је тамо ситуација још сложенија јер пуно више је Грка муслимана него православаца па опет су успјели да раздвоје дјелове хисторије који припадају православцима и муслиманима.


Погрешне премисе доводе до пограшних закључака! А и сама аналогија, као метод извођења закључака из премиса (аналогија са Цариградом) је, као што је обично случај са аналогијама, погрешна.

Погрешна претпоставка бошњачке идеологије јесте да је српски идентитет искључиво изграђен на Православљу те да је, на основу тога,  у 19-ом веку, наводно,  створена српска нација од "Србијанаца" и "православних Влаха" диљем Западног Балкана. Ово је један идеолошки и политички став, а знамо, још од Маркса, да  идеологија представља  искривљен поглед на стварност. Па тако,  сматрају бошњачки идеолози (и Бошњачки ДНК пројекат је у овој мисији), треба поновити "српски" рецепт из 19 века (Начертаније) и оформити бошњачку нацију диљем Балкана ("Cilj nam je prikupiti što više uzoraka iz svakog mjesta gdje žive Bošnjaci, Goranci,Torbeši i Pomaci na Balkanu i dijaspori...." пише на сајту Бошњачког ДНК пројекта) тако што ће једини обједињујући  фактор бити религија.
Чак и да је тако било са Србима ( а није, и овај пројекат "Порекло"  је доказ у прилог томе, да не говоримо о осталим "примордијалним" чиниоцима (осим заједничког порекла) националног идентитета : заједничком језику, предању,  религији, политичкој историји судбини, као  и о модерним факторима идентитета: заједничком политичком и културном интересу ) - први смо се сетили и спровели тај подухват (сад се то зове - пројекат),  пре свих на Балкану. Беше то пре безмало двеста година. 

Ваш став је, такође, свесно или несвесно,  резултат исламске идеологије -  да је ислам наднационална религија и да су модерне исламске државе у функцији вишег далеког циља - уједињења исламског света (по речима Хомеинија-неко ко је Иранац више него муслиман је - "политеиста"). Уосталом,  није ли ово била прва политичка платформа Алије Изетбеговића, због које је робијао још у СФРЈ?!
 
Овим не негирам бошњачку нацију, несумњиво да су историјски процеси током двадесетог столећа довели до стварања посебне нације.  И народ је ту, и држава је ту. Проблем је у томе што се у западном Сарајеву  на то гледа као на привремено решење које у будућности треба променити. Па зато треба повампирити Мехмеда Соколовића и друштво.  No way!  Зато  треба имати јасан и непомућен поглед на савремени бошњачки социјални инжењеринг.


Грешка не престаје бити грешком тиме што је широко распрострањена!

Ван мреже Exiled

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1583
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #9 послато: Децембар 21, 2020, 07:02:14 поподне »
Погрешне премисе доводе до пограшних закључака! А и сама аналогија, као метод извођења закључака из премиса (аналогија са Цариградом) је, као што је обично случај са аналогијама, погрешна.

Погрешна претпоставка бошњачке идеологије јесте да је српски идентитет искључиво изграђен на Православљу те да је, на основу тога,  у 19-ом веку, наводно,  створена српска нација од "Србијанаца" и "православних Влаха" диљем Западног Балкана. Ово је један идеолошки и политички став, а знамо, још од Маркса, да  идеологија представља  искривљен поглед на стварност. Па тако,  сматрају бошњачки идеолози (и Бошњачки ДНК пројекат је у овој мисији), треба поновити "српски" рецепт из 19 века (Начертаније) и оформити бошњачку нацију диљем Балкана ("Cilj nam je prikupiti što više uzoraka iz svakog mjesta gdje žive Bošnjaci, Goranci,Torbeši i Pomaci na Balkanu i dijaspori...." пише на сајту Бошњачког ДНК пројекта) тако што ће једини обједињујући  фактор бити религија.
Чак и да је тако било са Србима ( а није, и овај пројекат "Порекло"  је доказ у прилог томе, да не говоримо о осталим "примордијалним" чиниоцима (осим заједничког порекла) националног идентитета : заједничком језику, предању,  религији, политичкој историји судбини, као  и о модерним факторима идентитета: заједничком политичком и културном интересу ) - први смо се сетили и спровели тај подухват (сад се то зове - пројекат),  пре свих на Балкану. Беше то пре безмало двеста година. 

Ваш став је, такође, свесно или несвесно,  резултат исламске идеологије -  да је ислам наднационална религија и да су модерне исламске државе у функцији вишег далеког циља - уједињења исламског света (по речима Хомеинија-неко ко је Иранац више него муслиман је - "политеиста"). Уосталом,  није ли ово била прва политичка платформа Алије Изетбеговића, због које је робијао још у СФРЈ?!
 
Овим не негирам бошњачку нацију, несумњиво да су историјски процеси током двадесетог столећа довели до стварања посебне нације.  И народ је ту, и држава је ту. Проблем је у томе што се у западном Сарајеву  на то гледа као на привремено решење које у будућности треба променити. Па зато треба повампирити Мехмеда Соколовића и друштво.  No way!  Зато  треба имати јасан и непомућен поглед на савремени бошњачки социјални инжењеринг.
Уком смислу повампирити Соколовића? Пратим дискусују а ово ми некако нејасно...

Ван мреже Небо_Сав

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 393
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #10 послато: Децембар 21, 2020, 07:12:22 поподне »
У ком смислу повампирити Соколовића? Пратим дискусују а ово ми некако нејасно...

То је само (поетска) метафора... :)...   Ево контекста.

Опонент пише: Истина је да су Срби који су били муслимани у Србији заиста Срби, али политичка је одлука (која је изнад свега)... да се ти муслимани "не сматрају Србима нити дијелом Српске хисторије обзиром да су их Срби хришћани уз помоћ Руса отјерали из Србије"

Било би глупо кад би Хришћани данас величали Мехмед Пашу Соколовића, а њеногве рођаке из Србије протјерали или убили.
Грешка не престаје бити грешком тиме што је широко распрострањена!

Ван мреже Exiled

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1583
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #11 послато: Децембар 21, 2020, 07:26:03 поподне »
То је само (поетска) метафора... :)...   Ево контекста.

Опонент пише: Истина је да су Срби који су били муслимани у Србији заиста Срби, али политичка је одлука (која је изнад свега)... да се ти муслимани "не сматрају Србима нити дијелом Српске хисторије обзиром да су их Срби хришћани уз помоћ Руса отјерали из Србије"

Било би глупо кад би Хришћани данас величали Мехмед Пашу Соколовића, а њеногве рођаке из Србије протјерали или убили.

А добро Небојша, зар уистину нисмо шизофренични а про по овог и сличних погледа на историјке факте? Да појасним, кад је о Соколовићу ријеч онда му се прашта ислам, да ли због везирства, а обичној раји муслимснској се ни "машала" не може опростити...Срљамо али тако нас је пало, нисмо први који ћемо нестати, смијем ли рећи богу фала па и ако нестанемо...

Ван мреже Небо_Сав

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 393
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #12 послато: Децембар 21, 2020, 08:45:48 поподне »
А добро Небојша, зар уистину нисмо шизофренични а про по овог и сличних погледа на историјке факте? Да појасним, кад је о Соколовићу ријеч онда му се прашта ислам, да ли због везирства, а обичној раји муслимснској се ни "машала" не може опростити...Срљамо али тако нас је пало, нисмо први који ћемо нестати, смијем ли рећи богу фала па и ако нестанемо...

Бојане, не видим шизофренију о оном што је написано. Бар не у оном што сам ја написао. Ја никоме ништа не пребацујем, нити праштам (нити сматрам да имам на то право-ко сам ја да било коме пребацујем). Поштујем сваку религију, поштујем сваки лични чин богоштовања, преобраћења, поштујем свачије искуство светог, иако сам атеиста (са  израженим интересовањем за теологију, додуше).  :)   

Овде се ради о нечем другом. Шта значи став:
"Читав концепт ослобођења Србије од Турака је заправо ослобођење Србије од Срба муслимана и Грка муслимана, тако да ја не видим како тај господин Нуман може да тврди да је Србин".
Да ли се овим говори да се нисмо имали од кога ослобађати, то јест да смо се ослободили од себе самих?! И да се нисмо, болан, Бојане, имали чега ослобађати?! Да човек чином усвајања друге религије (које год) у двадесетој и некој  години мења свој идентитет и уместо, рецимо,  Београђанина постаје убеђени Цариграђанин?  Ваљда и тај преобраћеник поставља себи нормално идентитетско лично  питање: да ли сам ја онај исти човек који је ономад (или пре тридесет година?!) стајао на семафору код "Лондона" држећи се једном руком за руку свог оца, док сам у другој носио црвено-бели шал,   или сам тада стајао испред  Топкапи палате са ајфоном у рукама? Или та питања личног идентитета њега не дотичу?! Или му нису важна будући да је "прогледао"? Ма хајде...
Шта уопште значи да потреба да се, упркос свим познатим чињеницама, верује у митолошко раносредњевековно бошњачко језгро које нема везе са  Јужним Словенима, него је готског-турског-богумилског-илирског порекла? Како назвати ову појаву измишљања личне и колективне прошлости?!
 
 Прихватам у потпуности следећи  став: "исписао сам се  из Српског ДНК пројекта, јер ми себе држимо Бошњацима и Турцима и са њима се идентификујемо и сматрао сам да је неумјесно да у хришћанском Српском ДНК пројекту стоји и моје име те сам затражио да се обрише". И у реду. Декларација. Идентификација. Узео си други пасош, са другим словима. Позовеш се на откровење, прогледао си, као Савле.  Јасно. Прихватам и поштујем.   Само без даље нелогичне  аргументације, молим.
 
Већ сам рекао да поштујем свачији чин богоштовања, свачије право на мишљење, на самоопредељење, право  на аргументацију - но кад то почне да се коси са елементарном логиком и прерасте у обичну  софистичку, пропагандну,...,  идеологију (било класну, било религиозну) - онда сам склон и да то кажем без устезања.

 Узгред, када је реч о Соколовићима:  волим да сетим пећке легенде да су се поводом обнове Пећке патријаршије- Мехмед и Макарије срели у Пећи, на месту данашње пећке болнице, недалеко од железничке станице. На месту где сам се, неких четиристо година касније - и ја родио. 
Грешка не престаје бити грешком тиме што је широко распрострањена!

Ван мреже Exiled

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1583
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #13 послато: Децембар 21, 2020, 10:02:43 поподне »
Бојане, не видим шизофренију о оном што је написано. Бар не у оном што сам ја написао. Ја никоме ништа не пребацујем, нити праштам (нити сматрам да имам на то право-ко сам ја да било коме пребацујем). Поштујем сваку религију, поштујем сваки лични чин богоштовања, преобраћења, поштујем свачије искуство светог, иако сам атеиста (са  израженим интересовањем за теологију, додуше).  :)   

Овде се ради о нечем другом. Шта значи став:
"Читав концепт ослобођења Србије од Турака је заправо ослобођење Србије од Срба муслимана и Грка муслимана, тако да ја не видим како тај господин Нуман може да тврди да је Србин".
Да ли се овим говори да се нисмо имали од кога ослобађати, то јест да смо се ослободили од себе самих?! И да се нисмо, болан, Бојане, имали чега ослобађати?! Да човек чином усвајања друге религије (које год) у двадесетој и некој  години мења свој идентитет и уместо, рецимо,  Београђанина постаје убеђени Цариграђанин?  Ваљда и тај преобраћеник поставља себи нормално идентитетско лично  питање: да ли сам ја онај исти човек који је ономад (или пре тридесет година?!) стајао на семафору код "Лондона" држећи се једном руком за руку свог оца, док сам у другој носио црвено-бели шал,   или сам тада стајао испред  Топкапи палате са ајфоном у рукама? Или та питања личног идентитета њега не дотичу?! Или му нису важна будући да је "прогледао"? Ма хајде...
Шта уопште значи да потреба да се, упркос свим познатим чињеницама, верује у митолошко раносредњевековно бошњачко језгро које нема везе са  Јужним Словенима, него је готског-турског-богумилског-илирског порекла? Како назвати ову појаву измишљања личне и колективне прошлости?!
 
 Прихватам у потпуности следећи  став: "исписао сам се  из Српског ДНК пројекта, јер ми себе држимо Бошњацима и Турцима и са њима се идентификујемо и сматрао сам да је неумјесно да у хришћанском Српском ДНК пројекту стоји и моје име те сам затражио да се обрише". И у реду. Декларација. Идентификација. Узео си други пасош, са другим словима. Позовеш се на откровење, прогледао си, као Савле.  Јасно. Прихватам и поштујем.   Само без даље нелогичне  аргументације, молим.
 
Већ сам рекао да поштујем свачији чин богоштовања, свачије право на мишљење, на самоопредељење, право  на аргументацију - но кад то почне да се коси са елементарном логиком и прерасте у обичну  софистичку, пропагандну,...,  идеологију (било класну, било религиозну) - онда сам склон и да то кажем без устезања.

 Узгред, када је реч о Соколовићима:  волим да сетим пећке легенде да су се поводом обнове Пећке патријаршије- Мехмед и Макарије срели у Пећи, на месту данашње пећке болнице, недалеко од железничке станице. На месту где сам се, неких четиристо година касније - и ја родио.
Много си ми теза испоставио, плашим се да нећу бити кадар на све и да одговорим. Мислим да нас шизофренија прати генерално као народ а поводом великана поготово па самим тим и Соколовић Мехмед Паше и рођака му Патријарха Макарија.За ближе сродство немамо потврду,осим таблоидну, о томе се надам неемо спорити. Ако узмемо да је паша био Србин што му ни ултрабошњаци не споре као што су били Срби и они који су владали свесрпскик земљама, само у отоманску корист(шизофренија), зашто не можемо да се сложимо са тезом да је Србија ослобођена од Дасвојих који су радили за сопствену(приватну) и туђу отоманску корист.Мени ту ништа није спорно, само треба да узмемо огледало и да се суочимо са чињеницама...У баш тој реченици ми је само спорно оно о Нуману, то је за неку другу тему...Да, што се тиче БДП, замолио бих те да одеп на сајт и да видиш како су "крштени" поједини родови, има ту и Дробњака и Никшича и Куча и других српских племена и родова...Зашто би сад од Бошњака очекивали да они гањају неко исконско заједничко порекло, мислим на прапорекло, кад ни ми сами то нисмо успели да одгонетнемо и даље смо у трагању...Па ако неђе тврде да су неки родови, рецимо , келтски или илирски па зар и то исто и ми не радимо. То што смо Србе мухамеданце и друге успјели да истиснемо из свог националног бића нам  не даје за право да их у исти враћамо кад нам се ћефне. И да додам, истискање је било обострано или тространо да будем до краја политички коректан( мултифренија)...А ово ,Москва, Стамбол, Пекинг, то ти је "Три карте за Холивуд"

Ван мреже Nenad M

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 260
  • YDNA J2b1-Y22063+ mtDNA H6b1
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #14 послато: Децембар 21, 2020, 10:37:49 поподне »



...
 зашто не можемо да се сложимо са тезом да је Србија ослобођена од Дасвојих који су радили за сопствену(приватну) и туђу отоманску корист.
...


Извињавам се што се мешам, али ја мислим да, ако ме неко држи као најнижи слој становништва, као рају, у ропству, потпуно обесправљеног, а при том сам каже како он није Србин него Турчин, он онда није мој. И то не зато што је у питању неспоразум; он не жели да буде мој и то истиче сваком згодом. Вређа га то својатање и подсећање да су му преци себе звали Србима. Ко је ту кога истиснуо? Једини начин да се створи неко заједништво међу становништвом Босне и Србије био би да се мање истиче оно што их раздваја - религија. Мислим да је то нереално, како сад ствари стоје.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока


Ван мреже Exiled

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1583
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #15 послато: Децембар 21, 2020, 10:49:43 поподне »

Извињавам се што се мешам, али ја мислим да, ако ме неко држи као најнижи слој становништва, као рају, у ропству, потпуно обесправљеног, а при том сам каже како он није Србин него Турчин, он онда није мој. И то не зато што је у питању неспоразум; он не жели да буде мој и то истиче сваком згодом. Вређа га то својатање и подсећање да су му преци себе звали Србима. Ко је ту кога истиснуо? Једини начин да се створи неко заједништво међу становништвом Босне и Србије био би да се мање истиче оно што их раздваја - религија. Мислим да је то нереално, како сад ствари стоје.

Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
Нисам се ја бавио у мојој објави осјећањима, ја сам се бавио крвљу, па зар није цео овај пројекат генетике ради и због, а осјећања су у "Три карте за Холивуд"...

Ван мреже Небо_Сав

  • Члан Друштва
  • Писар
  • *****
  • Поруке: 393
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #16 послато: Децембар 22, 2020, 12:02:33 пре подне »
Много си ми теза испоставио, плашим се да нећу бити кадар на све и да одговорим. Мислим да нас шизофренија прати генерално као народ а поводом великана поготово па самим тим и Соколовић Мехмед Паше и рођака му Патријарха Макарија.За ближе сродство немамо потврду,осим таблоидну, о томе се надам неемо спорити. Ако узмемо да је паша био Србин што му ни ултрабошњаци не споре као што су били Срби и они који су владали свесрпскик земљама, само у отоманску корист(шизофренија), зашто не можемо да се сложимо са тезом да је Србија ослобођена од Дасвојих који су радили за сопствену(приватну) и туђу отоманску корист.Мени ту ништа није спорно, само треба да узмемо огледало и да се суочимо са чињеницама...У баш тој реченици ми је само спорно оно о Нуману, то је за неку другу тему...Да, што се тиче БДП, замолио бих те да одеп на сајт и да видиш како су "крштени" поједини родови, има ту и Дробњака и Никшича и Куча и других српских племена и родова...Зашто би сад од Бошњака очекивали да они гањају неко исконско заједничко порекло, мислим на прапорекло, кад ни ми сами то нисмо успели да одгонетнемо и даље смо у трагању...Па ако неђе тврде да су неки родови, рецимо , келтски или илирски па зар и то исто и ми не радимо. То што смо Србе мухамеданце и друге успјели да истиснемо из свог националног бића нам  не даје за право да их у исти враћамо кад нам се ћефне. И да додам, истискање је било обострано или тространо да будем до краја политички коректан( мултифренија)...А ово ,Москва, Стамбол, Пекинг, то ти је "Три карте за Холивуд"

Разумемо се, Бојане. Већ сам рекао да разумем потребу Бошњака да се из политичких и културних потреба и интереса инсистира на својој држави. Далеко од тога да им оспоравам идентитет. Нити их истискујем, нити их враћам у српски национални корпус. Можда се могло другачије, не знам ко је кога истиснуо. Од оног што памтим- сећам се  покушаја договора  са Зулфикарпашићем, Изетбеговићем и Филиповићем (лето 1991 г.) који је нажалост пропао одбијањем СДА партије да потпише тај историјски споразум (https://istokrs.com/drustvo/sjecanja-muhameda-filipovica-kako-je-jedan-poziv-srusio-dogovor-sa-srbima). Претпостављам да се многи овде сећају тог покушаја да се спречи рат и направи заједничка држава. Ја сам лично био полагао наде у Адила Зулфикарпашића,  но било је ту других, тамних, сила које су спречиле договор.

  А што се тиче садашњости: проблем је у томе што  садашњи бошњачки  подухват негира постојање Срба западно од Дрине (у њиховој верзији -тамо Срба никада није било,  него су то неки православни Власи који су се примили на "србијанску пропаганду") и које треба "освестити"  и то  што својски раде на подривању Дејтонског споразума (какав је - такав је, макар је донео мир). И у томе је сукоб наших и њихових  интереса.   То је наша садашњост, независно од узрока неспоразума и  сукоба у прошлости.

И најзад - поводом БДП сајта (није Београдско драмско позориште у питању): радо читам, и када се не слажем :). Али, имам дојам да се радо сврставају у старобалканце, а када помињу  Карпате - иако признају  чињенице, чини ми се да се, потајно, ипак надају да ће се негде нешто ископати на Балкану у будућности, што ће их избавити од везе са мрским Словенима, и што ће им дати право да још гласније траже то што и сада траже. Погледајте коментаре на сајту: јесте,  ето, преци су нам стари Еуропљани ("и интелектуалци"), скитали су по целој Еуропи хм...хм...хм...ках..ках.. па су били  потом богу-мили (ако већ не могу да буду "Иљири"), потом припадници  тзв Босанске цркве и ето...тако дођосмо до Бошњачког идентитета са главним градом у Цариграду. Ето, тако мени изгледају ти текстови и разговори на том сајту...

Дакле, Бојане, ништа лично. Од оних сам што сматрају да је наш главни град -  Београд, а не Москва, или Цариград (кад то кажем мислим и на Васељенску патријаршију и на  Топкапи палату).  И немам ништа против (некадашњег) Холивуда.  Обрнуто - радо гледам.  И мислим да би и њима било боље када би признали да им је главни град - Западно Сарајево, а не Цариград. Лакше бисмо се договорили око суживота.
Грешка не престаје бити грешком тиме што је широко распрострањена!

Ван мреже Exiled

  • Члан Друштва
  • Памтиша
  • *****
  • Поруке: 1583
  • ПХ908>А20333>FT14649>FT175994
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #17 послато: Децембар 22, 2020, 10:18:27 пре подне »
Разумемо се, Бојане. Већ сам рекао да разумем потребу Бошњака да се из политичких и културних потреба и интереса инсистира на својој држави. Далеко од тога да им оспоравам идентитет. Нити их истискујем, нити их враћам у српски национални корпус. Можда се могло другачије, не знам ко је кога истиснуо. Од оног што памтим- сећам се  покушаја договора  са Зулфикарпашићем, Изетбеговићем и Филиповићем (лето 1991 г.) који је нажалост пропао одбијањем СДА партије да потпише тај историјски споразум (https://istokrs.com/drustvo/sjecanja-muhameda-filipovica-kako-je-jedan-poziv-srusio-dogovor-sa-srbima). Претпостављам да се многи овде сећају тог покушаја да се спречи рат и направи заједничка држава. Ја сам лично био полагао наде у Адила Зулфикарпашића,  но било је ту других, тамних, сила које су спречиле договор.

  А што се тиче садашњости: проблем је у томе што  садашњи бошњачки  подухват негира постојање Срба западно од Дрине (у њиховој верзији -тамо Срба никада није било,  него су то неки православни Власи који су се примили на "србијанску пропаганду") и које треба "освестити"  и то  што својски раде на подривању Дејтонског споразума (какав је - такав је, макар је донео мир). И у томе је сукоб наших и њихових  интереса.   То је наша садашњост, независно од узрока неспоразума и  сукоба у прошлости.

И најзад - поводом БДП сајта (није Београдско драмско позориште у питању): радо читам, и када се не слажем :). Али, имам дојам да се радо сврставају у старобалканце, а када помињу  Карпате - иако признају  чињенице, чини ми се да се, потајно, ипак надају да ће се негде нешто ископати на Балкану у будућности, што ће их избавити од везе са мрским Словенима, и што ће им дати право да још гласније траже то што и сада траже. Погледајте коментаре на сајту: јесте,  ето, преци су нам стари Еуропљани ("и интелектуалци"), скитали су по целој Еуропи хм...хм...хм...ках..ках.. па су били  потом богу-мили (ако већ не могу да буду "Иљири"), потом припадници  тзв Босанске цркве и ето...тако дођосмо до Бошњачког идентитета са главним градом у Цариграду. Ето, тако мени изгледају ти текстови и разговори на том сајту...

Дакле, Бојане, ништа лично. Од оних сам што сматрају да је наш главни град -  Београд, а не Москва, или Цариград (кад то кажем мислим и на Васељенску патријаршију и на  Топкапи палату).  И немам ништа против (некадашњег) Холивуда.  Обрнуто - радо гледам.  И мислим да би и њима било боље када би признали да им је главни град - Западно Сарајево, а не Цариград. Лакше бисмо се договорили око суживота.
Тачно је да је могло доћи до споразума којим би били избјегнути сви несретни догађаји и ја искрено жалим за тим.Е ту долазимо до треће стране а пошто је за љубав довољно двоје следи хаос и тако је и било.Мене само нервира недостатак самокритике у нас а лагани смо да попљујемо друге.Тачно је да билдују свој идентитет,праве мит о Сребреници,уче  од нас и нашег мита о Косову,бојим се да нису на добром путу.Има тога доста....Аово о Холивуду је о нашем домаћем филму који добро анализира наше ментално политичко здравље, а Холивуд прави не памтим кад сам погледо задњи пут...

Ван мреже пек

  • Шегрт
  • ***
  • Поруке: 82
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #18 послато: Децембар 22, 2020, 10:43:33 пре подне »
Одлуком и концензусом у модерној Турској, сва Историја муслимана српског порјекла има се сматрати историјом Бошњака.

У Турској не признају постојање Срба муслимана сматрајући да је то неумјесно према хришћанима те да се сви Срби који су прешли на ислам имају сматрати Бошњацима.

Осим тога није истина да су становници западног балкана могли постићи максималан чин Спахије, већ су могли бити било шта за шта покажу способност али нису
имали пироритет над становништвом Анадолије или Грчке који су увјек фаворизовани како у Отоманском царству тако и Византији.
Онда сте изабрали погрешно име. Име Бошњаци је постало од Босна а Нови Пазар никад није припадао Босни Босна кад је била највећа у време краља Твртка није ишла даље од Пријепоља.

Ван мреже goca 11

  • Члан Друштва
  • Истраживач
  • *****
  • Поруке: 820
Одг: Бошњаци и историја муслимана српског језика
« Одговор #19 послато: Децембар 22, 2020, 12:11:44 поподне »
Novi Pazar je bio u sastavu Bosanskog ejaleta ili pašaluka od 1580 god. do Berlinskog kongresa a onda je ( Novi Pazar ) pripojen Kosovskom ejaletu.