Науке и научне дисциплине > Историја

Бошњаци и историја муслимана српског језика

(1/7) > >>

SinanZiric:
Одлуком и концензусом у модерној Турској, сва Историја муслимана српског порјекла има се сматрати историјом Бошњака.

У Турској не признају постојање Срба муслимана сматрајући да је то неумјесно према хришћанима те да се сви Срби који су прешли на ислам имају сматрати Бошњацима.

Осим тога није истина да су становници западног балкана могли постићи максималан чин Спахије, већ су могли бити било шта за шта покажу способност али нису
имали пироритет над становништвом Анадолије или Грчке који су увјек фаворизовани како у Отоманском царству тако и Византији.

Драган Обреновић:

--- Цитат: SinanZiric  Децембар 21, 2020, 01:43:59 поподне ---Одлуком и концензусом у модерној Турској, сва Историја муслимана српског порјекла има се сматрати историјом Бошњака.

У Турској не признају постојање Срба муслимана сматрајући да је то неумјесно према хришћанима те да се сви Срби који су прешли на ислам имају сматрати Бошњацима.

Осим тога није истина да су становници западног балкана могли постићи максималан чин Спахије, већ су могли бити било шта за шта покажу способност али нису
имали пироритет над становништвом Анадолије или Грчке који су увјек фаворизовани како у Отоманском царству тако и Византији.

--- Крај цитата ---

Може у модерној Турској да се одлучи консензусом било шта, или да признају или не признају шта год желе, само што то није обавезујуће ни за кога ван Турске (ако је и тамо), а посебно не за Србе муслимане.

Ево рецимо муфтија Абдулах Нуман (заменик реис-ул-улеме Исламске заједнице Србије) је рођен у Београду, у хришћанској породици, као Иван Трифуновић. Касније је човек прешао у Ислам и узео име Абдулах Нуман. Наравно, он може и има право да се изјашњава и као Бошњак ако то жели, али то свакако није због "одлуке и консензуса у модерној Турској".

SinanZiric:

--- Цитат: Драган Обреновић  Децембар 21, 2020, 02:05:04 поподне ---Може у модерној Турској да се одлучи консензусом било шта, или да признају или не признају шта год желе, само што то није обавезујуће ни за кога ван Турске (ако је и тамо), а посебно не за Србе муслимане.

Ево рецимо муфтија Абдулах Нуман (заменик реис-ул-улеме Исламске заједнице Србије) је рођен у Београду, у хришћанској породици, као Иван Трифуновић. Касније је човек прешао у Ислам и узео име Абдулах Нуман. Наравно, он може и има право да се изјашњава и као Бошњак ако то жели, али то свакако није због "одлуке и консензуса у модерној Турској".

--- Крај цитата ---

Па може наравно, ако га не тишти савјест обзиром да су Срби муслимани сви протјерани из Србије, из чак 4-5 градова и водиле су се страховите битке око тога чак и Вучић једне прилике причао о томе на телевизији.

Читав концепт ослобођења Србије од Турака је заправо ослобођење Србије од Срба муслимана и Грка муслимана, тако да ја не видим како тај господин Нуман може да тврди да је Србин.

Осим тога Ислам Балканских муслимана је строго везан за Цариград и логично да шта се тамо одлучи да је то за нас Врх Врхова, Турска данас није овдје али свакако муслимани Балкана сматрају Цариград својим главним градом ако не јавно због тога што су у мањини али то се подразумјева.

Осим тога да постоји Врховно муфтијство што је било пандан Васељенској Патријаршији, такви муслимани који раде против идентитета данашњих Бошњака би били пролашени невјерницима и отпадницима.  И ако икада се врати то Муфтијство оно неће признавати постојање Срба муслимана као што ни Васељенска Патријаршија не призна Македонску праославну Цркву.

Бошњаци су једини носиоци Исламске вјере између Срба, Хрвата и других јужних словена изузев Албанаца и Бугара.

Без увреде али то тако иде знаш и сам

Поздрав.

Драган Обреновић:
Поштовани Синане, ја разумем да је ислам Бошњака везан за Цариград, али ви сте написали:

"Одлуком и концензусом у модерној Турској, сва Историја муслимана српског порјекла има се сматрати историјом Бошњака."

Дакле, ви овде не говорите о религијским питањима, већ о "декрету" како се има тумачити историја муслимана српског порекла.

Ја бих рецимо историју радије оставио историчарима.

SinanZiric:

--- Цитат: Драган Обреновић  Децембар 21, 2020, 02:35:19 поподне ---Поштовани Синане, ја разумем да је ислам Бошњака везан за Цариград, али ви сте написали:

"Одлуком и концензусом у модерној Турској, сва Историја муслимана српског порјекла има се сматрати историјом Бошњака."

Дакле, ви овде не говорите о религијским питањима, већ о "декрету" како се има тумачити историја муслимана српског порекла.

Ја бих рецимо историју радије оставио историчарима.

--- Крај цитата ---

Ја вас разумијем да Историјским погледом могу постојати Срби муслимани.

Али код нас је вјера и политика увјек била на крају крајева и политичке природе.

Узмите на пример да је Византијски Цар Србе прогласио невјерницима зато што су жељели независну државу, јер су
они сматрали да који год православац жели живјети ван управе Цариграда да је невјерник.

Исто тако важи и код нас муслимана.

Истина је да су Срби који су били муслимани у Србији заиста Срби, али политичка је одлука (која је изнад свега)... да се ти муслимани "не сматрају Србима нити дијелом Српске хисторије обзиром да су их Срби хришћани уз помоћ Руса отјерали из Србије"

Било би глупо кад би Хришћани данас величали Мехмед Пашу Соколовића, а њеногве рођаке из Србије протјерали или убили.

Српски идентитет и Хисторија везује се искључиво за Православље као и код Грка православаца само што је тамо ситуација још сложенија јер пуно више је Грка муслимана него православаца па опет су успјели да раздвоје дјелове хисторије који припадају православцима и муслиманима.

Навигација

[0] Индекс порука

[#] Следећа страна

Иди на пуну верзију