Не знам колико је релано да је матица овог рода негде у западној Херцеговини?
O Јагодићима пише Петар Рађеновић у делу ''Унац'', стр 491. Вели да су из Тичева и Преоца, има их 5 кућа и славе Никољдан. Њима припадају и нова презимена: Баришић, Јолиниовић, Ђукић, Ајдер, Тртић, Тица, Миличић и Салић, тако да их је укупно 70 кућа.
Према усменом казивању Пера Јагодића, они су дошли из Травника. Најпре су били у Рорама, потом су прешли у Преоце, а из Преоца у Тичево. Од Јагодића су сви Преочани што славе Никољдан.
По казивању другог Јагодића, они су пореклом од Голинова иза Ливна, а дадљим пореклом од Дрине.
Салићи веле да су такође од Ливна, и да их је довео предак Сале (Сава) који је имао браћу Ђуку и Јолина (Ђукићи и Јолиновићи).
Део Ајдера тврди да су пореклом од Грахова и да су се населили на Клачини па су тројица браће прешла у Преодац, а четврти у Рељино Село.
Други део Ајдера пак вели да су из Уздрарја у Далмацији и да су дошли након Јанковићевог рата.
Рађеновић закључују да се на основу ових различитих прича може закључити, да би Јагодићи требали потицати негде из Подриња па су постепеним миграцијама дошли до Травника, Ливна и Грахова (и Далмације) па тек онда под Шатор планину.
Међутим, мислим да генетика баш не иде у прилог томе.
Марио Петрић наводи Јагодиће као Србе икавце, што славе Никољдан, у селу Поточани. Доселили су из Тичева.
С обзиром на генетску повезаност Јагодића и чињенице да су икавци, њихово би порекло и требало везивати за простор Травника односно Грахова -Тичево, Преодац и Роре. Самим тиме, ни Далмација није далеко ни могућа веза са родом Куриџа (Јагодић Куриџа) из Билишана који такође славе Никољдан.
Богдановиће не помиње Рађеновић, а ни Петрић. Изгледа да су они имали миграцију са Јагодићима само ка северу. Јагодићи завршили у Градишки, а Богдановићи у околини Приједора. Разликују се и по слави јер тимарски Богдановићи славе Срђевдан.
Владислав Скарић у ''Поријекклу стан. сјеверозап. Босне'' у области ТИмар не наводи Богдановиће и каже да има мало старог становништва те да су досељеници углавном из Змијања и леве стране Сане. За Змијање вели да има досељеника са Унца, Грахова итд. и ту се помиње презиме Куриџа. Дакле, Богдановићи су у тимарски крај можда могли доћи преко Змијања.
Милан Карановић у ''Саничкој жупи'' наводи једну кућу што славе Срђевдан, али на жалост, али је не наводи у разврставању породица по области порекла.
Поклапање маркера 17/17 није потпуно поуздан доказ о блиском сродству, али Јагодић и Богдановић су једини у оквиру кластера који се тако поклапају. Зато верујем да су макар у даљој прошлости били иста породица и да су временом, игром случаја, заједно мигрирали ка северу. Могуће је да су том приликом Богдановићи променили славу, али би више о томе требали знати Богдановићи.